Leuke 308 GTB zo te zien. Wel prijzig en dat luchtfilter kan niet, vind ik. http://link.marktplaats.nl/373351404
Quote uit de MP-ad : "Deze sportwagen bevat een 255 PK sterke V8 motorblok" Lijkt me dan toch niet. Of je komt een 205 T16 aanzetten. Image Unavailable, Please Login
Een 205 GTI 1.9 rijdt een amerikaanse 308 die nog helemaal stock is snot voor zijn ogen, hebben er eind tachtiger jaren veel gehaald in de states en mijn schoonzus had een GTI 1.9 en we hebben het vaak zat uitgeprobeerd, al die amerikaanse s..it zorgde daarvoor. Trouwens T16 was leuk maar absoluut niet ultiem. Image Unavailable, Please Login
ultieme misvatting (maar let maar eens op hoe vaak je dit toch ziet bij te koop aangeboden 308 van deze leeftijd uit de US. De US 78 en 79er hebben helemaal geen 255 pk maar slechts 205pk. en dan ook nog met een gewicht van rond de 1400 kg.... Ik geloof beslist dat een 205 gti sneller is. In ieder geval qua acceleratie tot de 100 km/u
Oke, dus de advertentie klopt gewoon niet. Lekker dan!! Ik geloof best dat je met een 1.9GTI het zo'n Ferrari met 205pk lastig kunt maken. Ik heb zelf een Golf 2 GTI 16V gehad. 140pk en 900kg (na strippen). Beetje hetzelfde idee. @Tonnie : Gaaf man die Franse meuk!!!! Ik wist wel dat er zo'n foto zou komen. ;-)
Mijn moeder had een Alfa 33 Quadrifoglio. 160pk maar onder de 900 kilo. Ik weet zeker dat die sneller was dan een US 308. Leuk bakkie was dat, overigens, erg van genoten. Onno
Jij of je moeder? (en je vader door het betalen van die tankbeurtjes die elkaar snel opvolgde, schat ik)
Hoi iedereen, ik ben heel nieuw hier, en wil me snel effe voostellen, ben van het mannelijk geslacht en bijna 45 jaren jong; al een 25 jaar bezig met dingen die bewegen, vroeger oude motoren en later dan de auto's heb al heel wat sleutelwerk achter de rug, maar laat sommige zaken over aan mensen die er meer van kennen en mij wat willen bijleren, waar voor dank ! Ik zoek mijn ultieme wagen te gaan zoeken, een 308 (GTB) , en heb er momenteel 2 gevonden ( meer tips zijn welkom !!), liefst geen rode... Eentje ,zwart, staat bij Beerens en een andere bij tony Erker in zwitserland, een blauwe. zijn deze wagens/verkopers bij jullie bekend ? helaas kan ik niet elke dag op het forum , wegens te drukke leven, maar ik wil dit warm houden en jullie horen nog van me ! groeten /regards Frank
Welkom Frank. Ken de wagens niet maar veel geluk met je zoektocht, de 308 is een geweldige auto. Ik zou wel even goed kijken naar wel model je wilt, carburateurs of injectie, glasfiber of staal, GTS of GTB, en als het even kan zou ik zowel carburateurs als injectie proefrijden. Je kunt op *********** een kopersgids downloaden. En bekijk zoveel mogelijk exemplaren als het enigszins mogelijk is. Succes! Onno
Ik had het niet beter kunnen verwoorden Onno Welkom Frank en inderdaad succes... ik heb er geen verstand van, maak alleen plaatjes... Bob
Welkom! 308 GTB is gaaf idd! Die 2 verkopers zijn uiteraard bekend, maar dat hoeft niet veel te zeggen uiteraard. Er staan best veel 308's te koop in Europa. Veel gaan bekijken dus! p.s. in Italië zijn de Turbo-versies nog best betaalbaar overigens. Looks v/e 308GTB en ook de snelheid. Misschien ook een optie? Voor tegen de 30K staan er een aantal te koop zelfs die er op de foto's goed uitzien.
Hallo weer, en bedankt voor jullie reactie, ik zou liefst voor het pure gaan 308GTB carburatorre, maar geen rode... ik probeer alles zelf te doen (of ontdekken) aan mijn auto's kwestie van ze te leren kennen, en met veel toeters en bellen eraan wordt dat misschien wat moeilijker. heeft er iemand een iedee waar ik de originele kleur codes kan terug vinden? Blauw of muisgrijs lijken mij mooie kleuren... Kan ik ergens info vinden over chassis nr 28955 ? dank u wel ! Frank
Uit ervaring kan ik je meegeven dat de 308GTB Fiberglass (Vetroresina) de beste keuze is. Heb in alle productie 308's en 328's gereden. Reeds 10 jaar heb ik een originele GTB die ik koester en waar ik geweldige ritten mee heb gereden. Succes met je zoektocht, maar als je een van de 712 gemaakte 308 GTB Vetroresina's kan kopen, dan is dat een geweldige keuze !
Hallo Frank, Welkom en uitstekende voorkeur, een niet-rode 308 GTB carb! Wat betreft het chassisnummer: stuur eens een berichtje aan F-Chat lid Lars Theunissen (is ook zijn username). Die houdt een giga database met chassisnummers bij, wellicht heeft hij nog wat info over 28955. Wat betreft de kleurcodes kun je voor de oudere 308's kijken op deze Dino website: http://www.dinorestoration.com/resources/dinocolors/ Succes met de zoektocht, ik weet hoe het is en had dezelfde wensen. Ik kwam er snel achter dat er niet zoveel te kiezen valt als je een goed exemplaar zoekt, dus extra geluk als je een niet-rode kunt vinden (maar wel met een tan interieur!) Groeten, Peter
Ik wil wel even reageren op wat Peter tussen neus en lippen door zei. Het is wat extra aandacht waard. Als je een echt goede auto vindt, wees dan niet te kritisch op andere zaken zoals prijs of net niet de juiste kleur of niet je favoriete type. Het genot dat je hebt van een goede auto is echt moeilijk uit te leggen maar vertrouw me als ik zeg dat het alle moeite waard is. Bijvoorbeeld: van alle 308's staat de vetro voor mij op eenzame hoogte. Maar ik zou liever een perfect QV hebben dan een vetro met gebreken. Succes! Onno
Hallo , wel allemaal al bedankt voor de reacties, ik leer bij !! Even een andere vraag, ik las op de chat dat ze in amerika wel wat problemen hebben met de (ontstekings) onderdelen. Is dit echt een probleem kwa bevoorading aan het worden ? en inderdaad, als er 70 te koop staan in europa zijn er 65 rode en slecht 5 andere kleuren om te kiezen. en het verhaal dat andere kleuren goedkoper in de markt staan....nope ! frank
Geen amerikaan kopen, hebben andere computers en afstellingen ivm emmissie-eisen. Ik heb nog een vroege 308GTB staal staan met wat werk, europees en dry-sump. Alleen Rood. Image Unavailable, Please Login
Welkom Frank en succes met de zoektocht. Ik heb zelf geen of weinig eigen ervaring met beide verkopers. Ben bij Beerens wel eens een 328 gaan bekijken maar heb uiteindelijk elders gekocht. Van die firma heb ik trouwens al zowel goede als slechte ervaringen gehoord, daar heb je verder dus ook niets aan. Uit welke regio/provincie ben je eigenlijk afkomstig? Groeten, Alexander
Ik heb slechte ervaring met Beerens. Die denken alleen aan zoveel mogelijk poen scheppen. Onderhoud zou ik daar zeker niet laten doen. Wat niet wegneemt dat die wagens niet goed zouden zijn. Die zwarte staat al een tijdje te koop, je zou eens moeten gaan kijken. Maar laat je niet om de tuin leiden door Gertje Beets he! Een Amerikaanse versie (zoals ik er één heb) zijn iets minder gewild. Ze zien er een beetje anders uit, sommigen zijn geconverteerd, maar meestal kan je ze makkelijk herkennen aan de grote bumpers, maar als die zijn vervangen, kan je ze herkennen aan hun rechthoekige richtingaanwijzers (Europese hebben kleine ronde). Maar goed, het zijn geen slechte wagens omdat ze ooit in Amerika zijn geïmporteerd. Zoek een wagen die zo compleet mogelijk is. Koop het duurste wat je kan betalen, want als je't nadien allemaal in orde moet krijgen, kost het vele meer! Lees dit eens http://www.birdmanferrari.com/tutorial/308_buyers_guide.htm en je zal al een heel pak wijzer zijn! En als je in de buurt van Antwerpen bent, wil ik gerust eens meegaan
Hallo Allemaal weer bedankt voor de goede raad, en inderdaad Kris ik heb natuurlijk die site gevonden via FerrariChat en alles gelezen, ook gisteren weer tot s'nachts ... IK wil me namelijk zo goed mogelijk inlichten voor ik naar wagens ga kijken. Maar nu zaterdag ga ik toch al een eerste rit met mijn vrouwtje en haar MG tf richting Duitsland doen om naar een Blauwe carburatorre te gaan kijken! Moest er iemand zin hebben om mee te rijden (met het italiaanse paard want het wordt prachtig weer) die zijn bij deze uitgenodigd !T'is maar een 150 km vanuit Turnhout. Ik zou ook niet echt voor een Amerikaan gaan, maar ik las op het forum dat ze daar wel wat problemen hadden met onstekingsspul , zoals contactpunten (is hier geen elektronische ontsteking in voorzien ?) en delcokap.enz. en het eeuwige probleem blijft...wanneer koop je een goeie? Je moet al echt bij een particulier liefhebber zijn, en die ....is slim en verkoopt zijn wagen niet als hij er van houd ! groeten Frank
Dag Frank, Hier maar eens een woordje van een ex-328-eigenaar. Hier voordien al eens aangehaald, wacht lang en kijk goed uit je doppen voor je koopt. Ferrari's zijn nooit goedkope auto's geweest. En wanneer je denkt een koopje te doen, komt de aap achteraf dikwijls héél lelijk uit de mouw. Koop nooit zo'n auto zonder garantie. Elke verkoper zal àltijd zeggen dat wat hij verkoopt "zo'n geweldige goede auto" is. Dan kan hij even goed minstens 6 maand garantie geven op motor en bak. Vermits hij zo "zeker" is.... Wil hij niet, dan voel je al direct nattigheid komen. Ik draai dan al rechtsomkeert. Wat je eventueel kan doen, is de auto kopen van iemand die je door en door kent. Zowel de auto als de eigenaar moet je perfect kennen. Maar ook hier zit je niet zonder risico. Menige vriendschappen zijn beeindigd door malafide transacties. Bekijk minstens 10 à 15 auto's van het model dat je zoekt. In bekende, ernstige etablissementen. En ik zou bij voorkeur zeggen: bij officiele Ferrari Dealers. Ik kocht in 2002 een 328 GTS, een schitterende, zo goed als perfecte auto. Ik deed dat bij Garage Monza in St. Martens Latem. Kreeg daarop 6 maand garantie op motor en bak. Heb er 8 jaar lang zo goed als probleemloos mee gereden. Olieradiator (zwak deel, sinds 1985 al) is 2 x vervangen, op kosten van Monza. That's it. Voor de rest 30.000 km gedaan zonder welke vorm van troubles dan ook. Vorig jaar kocht ik een Challenge Stradale. En ofschoon ik deze niet in Belgie kocht, nam Monza zonder dralen direct de 328 terug. Omdat ze zo'n vertrouwen hadden in de auto. (altijd daar onderhouden). Op minder dan een week was hij al weer verkocht. Maar opgelet, er zijn nog enkele andere zaken die ook (zeer) betrouwbaar zijn, zoals Forza in Oss (NL), Gipimo in Brussel,... Ga ook zeker eens kijken bij Modena Motorsport, de sublieme zaak van Uwe Meissner in Langenfeld. De "verstandige" aankoop van een 308/328 -klassieker (in wording), in 't kort : 1.Bij een dealer betaal je dé prijs (en die lijkt meestal hoog), mààr krijg je garantie. 2.Je rijdt jarenlang probleemloos. 3.Na verloop van tijd krijg je bij een ernstige dealer 90% à 95% van je aanvankelijke aankoopprijs terug. Ik ben overtuigd dat dit uiteindelijk de meest efficiente manier is om een F te kopen. Goekoop kopen om achteraf verrassing na verrassing tegen te komen, is ALTIJD veel duurder dan direct die duurdere, perfecte F te kopen. Veel succes!
dat is dus 28955 die op Autoscout24.de te koop staat? Zo te zien Blu Sera. Ziet er zo niet verkeerd uit, behalve dan die skirt achter en de uitlaten. Ik zou informeren naar de mogelijkheid van een aankoopkeuring bij Modena Motorsport in Langenfeld (zit op 50km van de verkoper af). 33.900 euro, 100.000km, moet toch wel wat af te praten zijn (maar alles hangt af van de onderhoudsstaat en of er binnenkort nog grote onkosten te verwachten zijn).