Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 2424 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    @Henkie: dat filmpje dat je onderaan je posts hebt staan (Italië 2010 trailer), die heb je toch ook op youtube gezet? Heb je daar ffies een linkje van? Ik zou hem wel even op m'n site erbij willen zetten...

Thnx

2. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik zie het toch anders. Een replica (gemaakt van onderdelen die hetzij origineel zijn, hetzij precies nagemaakt) kan net zoveel (zo niet meer) plezier geven als een origineel exemplaar. Ik denk zelfs dat replica's niet alleen voor de bezitter plezier geeft maar ook voor liefhebbers aangezien een (mooie) replica meer kans heeft buiten te komen dan een origineel...
    Wel deel ik de mening dat je nooit een replica (ongeacht het gebruik van originele onderdelen) voor "echt" door moet laten gaan.

Over het feit of er originele ferrari's " opgeofferd (mogen) worden ben ik niet helemaal zeker. Het is natuurlijk zonde maar de kans dat je als liefhebber iets "extra" bijzonders tegenkomt (250TR, California, GTO) is natuurlijk wel een feest. Ik heb er denk ik minder bezwaar tegen als het een correcte replica is geworden. Maar dat is mijn mening, niets meer niets minder :D

Als de heren je geen keuze laten, heb ik je al gezegd dat de fam./firma Houtkamp misschien een oplossing kunnen bieden. Dit hangt uiteraard wel af, of de MM-mafia daar aan wil meewerken....

Sterkte met de spannende tijden.

3. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin

Attached Files:

4. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dan zouden ze voor een 2e keer zijn gegaan aangezien ik 3 weken geleden in de buurt was en een (kort) bakkie deed (was ook nieuwsgierig naar de verbouwing) met een licht aangebakken Marlou die het zeer naar de zin had gehad (en niets gebroken) :D
    Alex kon alweer een (stevige) hand geven en kreeg alweer meer kracht in z'n fingers wat niet onbelangrijk is gezien zijn vak.

5. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #60580 JazzyO, Mar 12, 2011
    Last edited: Mar 12, 2011
    Er worden continu Ferraris vernietigd voor replicas, Fred. Er zijn er zelfs die er lopende band werk van maken, zoals Luzzago in Italie. Vaak zijn de auto's nog prima te restaureren of redden. En daar ben ik pertinent tegen. In Belgie rijdt een 250PF Cabriolet met een Cali Spider body rond, doodzonde. En om het nog erger te maken is de body hopeloos slecht van lijn, slechter dan de Datsun replica GTO die Tom Cruise in Vanilla Sky rijdt.

En je komt als liefhebber niet iets bijzonders tegen - het is tenslotte een replica en die draagt bij aan het minder bijzonder maken van de originelen.

Zolang er geen Ferrari chassis is opgeofferd voor een replica, de auto correct en netjes is gebouwd, hij een Ferrari motor heeft die NIET uit een te redden Ferrari is gestolen, dan heb ik geen bezwaar tegen replica's. De 246S voldeed aan die normen, voor zover ik weet, als 1 van de heel weinige.

Wat betreft Houtkamp - ik kan mij niet voorstellen dat die auto nog aan de start gaat komen voor 2011. Voor een komend jaar zou het een optie kunnen zijn. Bedankt voor de moeite i.i.g..

Onno

6. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat het continu gebeurd wist ik niet, lopende band dus al helemaal niet...
    Laatst was ik bij Alex en volgde een kort gesprek met replica's als onderwerp. Hij was er niet van overtuigd dat "rendabel" is zo'n project te ondernemen, voor niemand niet aangezien er een (echte) ferrari gekocht moet worden die al $$$ kost en daarna nog een hele berg kosten...
    Opgeteld komt het bedrag altijd hoger uit dan waar replica's tegenwoordig voor worden aangeboden. Zijn advies; koop een bestaande, geniet ervan (door ermee te rijden want verschil bij een goede replica voel je niet, rijden allebei slecht ;)) en verkoop voor ongeveer het bedrag wat je ervoor neertelde....
    Dat er dus lopende band verbouwd wordt zou dit tegenspreken of de kosten worden beperkt, toch?

Ik blijf er echter wel bij dat een (mooie) replica die voor je neus voorbij blaast/gebruikt wordt leuker is dan een origineel die alleen maar stil staat omdat hij te "kostbaar" is geworden. Het moet dan wel in de buurt komen van een echte en er moet mee gereden worden. Een replica die niet gebruikt wordt of zelfs voor "echt" door moet gaan vind ik net te ver...
    Maar nogmaals; puur persoonlijk en geheel eigen inzicht. Een mooie 250TR replica zou ik dus zo kopen en mee gaan rijden.

7. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Ik denk dat de crux is of je het bezit of het rijden ermee belangrijker vind. In het eerste geval zijn de nummertjes belangrijk, in het tweede geval het plezier. Als je beiden weet te combineren heb je gewoon heul veul geld.

8. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #60583 roger_l, Mar 12, 2011
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  9. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,222
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Mocht het niet lukken, ik ben maar 175 ofzo ;).

10. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Al loop ik een half jaar daarna nog krom...ik ga !
    Waarschijnlijk zetten we hem wel op een trailer tot Brescia want 1.200 km op de snelweg stuiteren en dan nog eens 1.000 mijl voor de boeg is wel heel veel (en nog terug). Daarnaast is de baggage-ruimte zo beperkt dat ook dat makkelijker wordt als je nog een bagage-auto bij je hebt.

11. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Dat zou ik ook zeggen!!! Al waren het 1000 mijlen op één dag! Dit wil je gewoon...

Maar ik moet wel zeggen... het ziet er niet echt comfie uit :)

12. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    En nog klagen ook....:( Verwend nest ;)

13. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Goeiendag...wat gaaf! Als ik ooit de kans krijg........

Ruim is idd anders, maar ik denk dat je er geen spijt van gaat krijgen :)

14. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Roger, ik heb net wel even die lelijke Ferrari 60 relay stickers er af getrokken.
    Wat een mooie rossa lusso binnen daar... en we hebben nog even met het losse 348 blok van Gijs lopen sleutelen.

15. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Here you go...

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=BpQQAy3OnRk[/ame]

16. moriaan1

moriaan1 Formula 3

Dec 3, 2006
    2,330
    Netherlands
    Full Name:
    Hans
    De eerste beste hobbel is zo te zien goed voor een nekhernia!
    Stoel eruit, en een kussentje tegen het achterschot.
    Of het dak uitkloppen (a la 512S)

maarre, zo onwijs lang ben jij toch niet?

17. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Heb ik ook nog even staan bewonderen van de week. Mooi hoor.

Onno

18. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
  19. 348 HOLLAND SUPER JUNIOR

348 HOLLAND SUPER JUNIOR Formula Junior

Nov 30, 2006
    471
    Full Name:
    Bramgtdvbtrccv

Heb je toch wel aan Gijs zijn kant gedaan he Henk?

20. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    @Roger, wat is jouw lengte?
    Ik snap eigenlijk niet dat je zo enorm krap zit. Vorig seizoen nodigde Alex me uit een stukje mee te rijden in een F40 en ik kan me niet herinneren dat ik er zo krap in zat als jij.

Of zou het kunnen dat deze stoel hoger staat?

Lijkt me dat je er toch wel wat aan moet doen, want je onderrug ziet er in die stand ook niet echt lekker uit.

21. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Was met de bluemotion, zelfs die wordt onderweg regelmatig gefotografeerd, krijg de foto's met de post binnen. Dus die afstand is toch wel te doen met de bluemotion in een uurtje.
    Was een mooie beurs.

22. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,125
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik meen dat de F40 leverbaar was met een drietal stoelformaten. Misschien zitten in deze F40 stoelen die voor kleine mensen geschikt is?
    Toen ik een keer meereed in een F40 zat ik ook prima (1.80m).

23. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    en het hoofd in de dakbekleding geperst, maar Roger heeft natuurlijk gelijk als hij er wel wat lichamelijk ongemak voor over heeft om de MM in een F40 mee te maken!

24. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Helemaal mee eens. Er valt niets positiefs te melden over replica's en de replica's waarvoor originele onderdelen of zelfs complete originele Ferrari's zijn gesneuveld (hoe paradoxaal is adt) zijn gewoonweg misdadig.

25. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #60600 roger_l, Mar 12, 2011
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ik ben 1.88m. Ik heb achter het stuur gezeten, en dat zat ietsje beter. Met name het dak dat aan de zijkant naar binnen komt heb ik last mee. De 328 die ik ooit had zat overigens niet veel beter voor mij.
    Image Unavailable, Please Login

Share This Page