+ 1 ! Een hele sjieke oplossing zo met die uitlaat en wat een lekkere sound! @ Tonnie: Ik zou heel makkelijk die Dino af kunnen fakkelen: tocht langs de portiergrepen, een rammelende kentekenplaat, schakelaartjes die los hangen, geen rechter buitenspiegel enz. enz. Maar wat een auto! Ik wist dat er een lekker geluidje zat in een Dino, maar wat heb ik genoten. Bedankt en ik hoop dat je je voordeel kan doen met de kortingsbon Gr. Martin
Mooi rondje met SZ gereden vandaag. We kwamen nog een oranje Gallardo tegen. Ik kon nog net een fotootje maken, maar weet niet zeker of het Peter is. Image Unavailable, Please Login
Bedankt! Maar in de auto merk ik niet zoveel verschil, of ik ben doof aan het worden, kan ook Ik kwam draaiend vanaf de A27 bij Breda de A58 op nog een gele 328 GTS met geel dakje en skirts tegen. Dat moet Yvon geweest zijn.
Dat is hem inderdaad. Vanmiddag ben ik op de terugweg vanuit groningen nog het nodige leuke spul tegen gekomen zoals een rode scuderia met een heerlijke sound. En op het circuit van Assen nog een GT2RS, SLS AMG en twee 996 GT3's.
Ik heb gisteren boodschappen gedaan en ja, ik heb een bel cognac voor me neus staan. Ben zo verkouden, joh... Zou dat door die Spider komen?
Oh? Is dat zo? En als dat dan een wrak van bijvoorbeeld een GT4 is, dan ook? Of die gecrashte 456 bij Target cars waarvan de motor, de stoelen en de instrumenten misschien nog wel gebruikt kunnen worden om wat anders leuks te bouwen? Vergeet niet dat die GTO die nu miljoenen waard was eind jaren 60 gezien werd als oude troep en een GTE of zo nog vele malen minder was. Dit is de tijd dat een stuk historische binnenstad van Utrecht platgegooid werd om Hoog Catharijne te bouwen, waar de stadsmuur van Delft plat ging voor wat mooie nieuwbouw en een spoorviaduct. Weg met die oude meuk. Lang leve de vooruitgang! Voordat we met z'n allen de nieuwe ijstijd in geslingerd worden (dat waren nog eens tijden, dat we dáár bang van waren). We zijn nu met z'n allen zo vreselijk panisch aan het chassisnummertjes sparen en de auto's ver ver buiten hun context als werkende machine aan het trekken. We zien die oude Ferrari's als kunst en behandelen ze ook als zodanig. En ja, dan is het wat apart om over een van Gogh heen te schilderen omdat je het lijstje waar hij in zat wel zo aardig vond (iets wat de heren kunstschilders zelf nog wel eens deden overigens, ik bedoel maar). Ferrari was niet heilig en is het nog steeds niet. Die oude auto's zijn alleen zo veel geld waard omdat mensen het ervoor betalen, want strikt genomen is het natuurlijk volslagen kolder om 20 miljoen neer te tellen voor een oude ossenkar die eruit ziet als een Datsun 240Z (ook al was hij er eerder dan die Datsun) en voor een getjoende Honda civic nog op mag passen. Als AUTO zijn die oude Ferrari's misschien 30.000 euro waard. Hooguit. De rest is emotie. En als je een auto met minder emotie om kan toveren in een auto met meer emotie, dan ben je op dat moment niet misdadig bezig. Eerder in tegendeel. Dat men 35 jaar later op een forum daar anders over denkt en je alsnog naar de verdoemenis wenst, dat kan je op dat moment natuurlijk ook niet weten. Maar goed, ik heb er natuurlijk niks van begrepen...
Die zat het weekend in Brugge, dus dat zou heel goed kunnen ja... Maar hoe kon jij zien dat het dakje geel was, ik dacht dat ze altijd open rijdt?
Zit net het journaal van de BRT te kijken, waaronder een filmpje van de verwoestingen van Japan, warempel tussen al die auto's ligt een 250GTO, of iets wat daar op moet lijken. Hopelijk een replica op basis van een Nissan.
Ok. Anders hoor ik het wel. Wij hebben nog wel een mooi plekje voor je op een mooie gesloten trailer! Laat maar weten als je geinteresseerd bent. Hans, wil je met me trouwen?
Ja, vind ik wel. Ik wil best een nuancering aanbrengen ten behoeve van de ´moderne´ serieproduktie auto´s, maar juist dan wordt duidelijk hoe absurd het is om een prima GT4 te lijf te gaan om er een 308 GTB van te maken. Want dat is wat men doet als een PF Cabrio tot SWB California wordt verbouwd. Dat de onderdelen van een reddeloos verloren Ferrari opnieuw worden gebruikt is natuurlijk alleen maar goed, maar dan het liefst om een andere, originele, Ferrari rijdend te houden. Dat "we" klassieke Ferrari´s als kunstobjecten beschouwen is de enige reden dat ze zon enorme waarde vertegenwoordigen. Neem de veiling van RM Auctions afgelopen weekend waar een 340 Mexico (1952) voor ruim 4 miljoen dollar is verkocht. Zo´n veiling heeft toch meer van doen met een kunstveiling dan met een veiling van gebruikte auto´s? En als klassieke Ferrari´s dan in de loop van tijd zijn getransformeerd van (competitie)auto in kunstobject, is de volgende vraag natuurlijk: is dat erg? Nou, je raadt het al, ik vind dat helemaal niet erg. Sterker nog, ik vind het een logisch gevolg van de tijd waarin ze zijn ontstaan en het bestaan dat ze uiteindelijk hebben geleid. Klassieke (race)wagens waarvan er maar weinig zijn gemaakt en nog minder zijn overgebleven die liefst ook nog wat gepresteerd hebben, spreken nu eenmaal tot de verbeelding. En het is toch heerlijk dat er in deze tijd nog dingen zijn die tot de verbeelding spreken? Het is toch heerlijk om in een 340 Mexico zoveel meer te zien dan een oude, in deze tijd nutteloze racewagen? En ja, Van Gogh was ook gewoon een broodschilder, zoals Enzo Ferrari gewoon raceauto´s liet bouwen omdat ie aan races wilde deelnemen (en winnen). En inderdaad, racewagens die door de tijd en stand der techniek waren achterhaald, waren in zijn ogen nutteloos en dus waardeloos geworden. Enzo was duidelijk geen verzamelaar. Ik denk dat de oude competitie Ferrari´s in objectieve zin letterlijk niets meer waard zijn. Als racewagen zijn ze al lang achterhaald en aldus al wel drie keer afgeschreven. Is het dan kolder om er 20 miljoen voor neer te tellen? Ja, misschien wel, maar in een wereld waarin een Gustav Klimt of een Jackson Pollock meer dan 100 miljoen moet opleveren, misschien toch weer niet zo heel raar. Anders gezegd: je kunt beide kanten op relativeren. Twintig miljoen is veel als je de kant van de inmiddels afgeschreven auto´s op relativeert, twintig miljoen valt mee als je de kant van de zeer kostbare kunstobjecten op relativeert. Ik relativeer laatstgenoemde kant op en ik ben (heel) blij dat er nog voldoende (zeer vermogende) mensen zijn die hetzelfde doen. Het waarborgt immers de instandhouding van klassieke Ferrari´s. Voor dure spullen wordt doorgaans goed gezorgd. Het is natuurlijk de vraag waar je die emotie aan ontleent. Een blik op de Mona Lisa die in het Louvre hangt, heeft toch een andere emotionele uitwerking dan een blik op exact dezelfde afbeelding op een poster in de souvenirshop. Neem ik tenminste aan. Het is allemaal een kwestie van perceptie, maar echt = echt en nep = nep en ik ontleen geen enkele (positieve) emotie aan nep. Dat hoor je mij niet zeggen. Ieder z´n mening.
Ik heb toch spijt dat ik een paar jaar geleden een 250 cabriolet project heb verkocht omdat ik het einde niet in zicht zag om de wagen weer in zijn originele staat terug te brengen, had ik gewoon de auto gebruikt om een california look a like te maken had ik nu een toch trotse eigenaar geweest van een "california", de echte wil toch steeds niet lukken. Image Unavailable, Please Login