Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 2435 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,137
    The Netherlands
    #60851 djfrens, Mar 22, 2011
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  2. -Michel-

-Michel- Formula 3

Feb 20, 2007
    1,622
    Delft
    Full Name:
    Michel
    Robin,

Tussen 13:15 en 13:30 zag ik een zwarte 360 rijden door Rijswijk (langs BMW NL) was jij dat?

Gr. Michel

3. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Give this man a cigar ! :D

"wo 23 mrt 2011, 12:48 |
    Wegpiraat 'wil uitlaat zuiveren' BRUSSEL - Een Belgische snelheidsduivel had dinsdag wel een heel opmerkelijk excuus toen de politie hem aanhield omdat hij 177 km/u reed.
    De chauffeur zei dat een lampje op het dashboard aangaf dat "eens goed doorrijden" nodig was om de uitlaat van de wagen te reinigen. De Wegpolitie van de Verkeerspost Bertem bevestigt dat in Het Laatste Nieuws
    De hardrijder, die na een achtervolging in Tienen aan de kant kon worden gezet, is twee weken zijn rijbewijs kwijt." (Telegraaf.nl)

4. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Geef ´m zijn medicijnen maar terug....

5. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,001
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Vanavond samen met Souvlaki de auditieve kwaliteiten van de Schiphol tunnel onderzocht, die was geweldig! Bedankt voor het ritje en de gelligheid Erik, je hebt een prachtige spider te pakken met een geweldig geluid!

6. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Peter, zo'n tiepvautje is vragen om reacties!! :D:D:D

Was errug leuk dat je er was; vraagt om een herhaling, die er zeker gaat komen!

Ciao, E.

7. dirktor

dirktor Formula Junior

Feb 9, 2005
    952
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    Klinkt goed heren!

8. 430-SPI

430-SPI Formula Junior

Oct 4, 2009
    748
    Europe
    Full Name:
    René
    Bedankt voor de info Marc! Volgens de dealert zit 'alles' er bij, inclusief boekwerk (brochure?) dus ga er even van uit dat dat ook zo is.

Laat 't weten zodra hij op de stoep staat, zal wel eind volgende week worden.

9. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Dat boekwerk is idd indrukwekkend. Volledig alacantara bekleed boekwerk met karton platen van de 16M er in. Ben erg benieuwd hoe je ´m ervaart tov de "gewone" spider!

10. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Ik ook!

11. 430-SPI

430-SPI Formula Junior

Oct 4, 2009
    748
    Europe
    Full Name:
    René
    Dat laat ik jullie natuurlijk heel graag weten na de eerste rit!

12. BartCCC

BartCCC Formula Junior

Sep 27, 2008
    765
    Valkenburg (Lb)
    Full Name:
    Bart
    Beetje achterop met lezen, maar René en Heidi, een dikke proficiat.........van prachtig naar prachtiger !! Gaaf !!

13. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,224
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=L_FGfcq8pEQ[/ame]
    Autocar video review van de Ferrari FF!!!!

14. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ja hoor, doe er maar één.

15. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Wow!

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=ni3gE0j29Zs&feature=aso[/ame]

16. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
  17. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Hopelijk op de AutoRAI. Nog niet zeker.

18. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,782
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Nou, ik ben vanavond in Oss geweest om de tripmaster van de F40 te ijken voor de MM. Nou moet je om te kunnen ijken ook rijden, dus da's geen straf met een F40, en voor mij de eerste keer. Ik heb in de bijrijderszit uiteindelijk toch een redelijk comfortabele zit kunnen vinden door iets onderuitgezakt te gaan zitten, en dan de 4-puntsgordel vast te zetten. Op naar de snelweg ! Alex achter het stuur, die de F40 tot in de finesses kent (vraag maar aan Franc). Wat een bruut apparaat ! De acceleratie is, zodra de turbo's erin komen, gewoon weerzinwekkend. Een explosie van energie die je in no-time op hoogst illegale snelheden brengt. Vervolgens na een kilometer of 10 de afslag genomen (de tripmaster was inmiddels geijkt) en weer de snelweg op. In de ruime bocht die de snelweg opgaat geeft Alex een stevige dot gas, en de F40 komt in een lange drift. Waanzinnig om te beleven, maar je merkt wel hoe listig zo'n F40 dan is. Doordat de turbo's zo bruut erin komen is het uitbreken van de auto net zo bruut, en moet met snel tegensturen de zaak opgevangen worden. Enkele seconden later zitten we weer op de snelweg. Nog wat klooien met de tripmaster om te weten hoe je een traject start en weer stopzet en uiteindelijk op het industrieterrein beland. Alex heeft er zin in ! Ik ga toch wat strakker in de stoel zitten en bereid me voor op wat ik denk wat komen gaat. Nou ik heb het geweten ! Wat is die F40 bruut ! Het is in mijn beleving een kart met 478 pk die, als je dat wilt, alle kanten kan opspringen. Brute rauwe power. Niets beschaafds is hem eigen. Was het leuk ? Ja, maar je moet verdomd veel vertrouwen in de chauffeur hebben (en dat heb ik in dit geval), want de F40 is bijzonder listig.
    Op de terugweg zeg ik tegen Alex: ik denk toch dat de CS mijn droomauto blijft, ik vind deze wel erg bruut. Alex: oh, je wil het zelfde ook eens met een CS beleven ? Nou, dan gaan we zo toch even met een CS !
    Zo gezegd, zo gedaan. CS lekker warm laten draaien, tractioncontrol uit en op weg naar het industrieterrein. Nou had ik al eens in Joop's CS meegereden, dus ik kende de CS al een heel klein beetje (vandaar dat het nog altijd mijn droomauto is), maar toen lag er ijs op de weg dus Joop deed terecht rustig aan.
    Op het lange rechte stuk van het industrieterrein vol op het gas: WAANZINNIG ! Het gaat zo verschrikkelijk hard, maar het voelt tegelijkertijd zo vertrouwd en stabiel (zeker vergeleken met de F40 die bij volle acceleratie toch wat begint te wiebelen met z'n achterste). Vervolgens in een powerslide door de bocht, wederom fenomenaal. Zo strak en onder full control, licht uitbrekend maar zolang je het gas erop houdt in een volle drift. Woorden schieten tekort. Voor diegenen die mij kennen: ik ben redelijk rustig, maar ik zat dit keer stuiterend in die CS en riep alleen nog maar uit: gaaf, gaaaaaaaffff, wat is dit waanzinnig gaaf. De volgende bocht, weer dwars en vervolgens vol gas gekatapulteerd. Ik kon er geen genoeg van krijgen. Alex gelukkig ook niet. Na 3 rondjes industrieterrein en tig bochten helaas weer terug. Ik heb nog nooit in mijn leven zo genoten van een autorit. Geen seconde angstig in de CS (de F40 toch wel een beetje), hij voelt enorm degelijk en vertrouwd aan, en met de juiste chauffeur is dit werkelijk het non-plus-ultra op Ferrari-gebied voor mij. Toch maar effe doorsparen.....

19. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Waar blijft het filmpje, Roger?? :D:D

Je hebt wel een avondje gehad hè? En de tripmaster is nu helemaal klaar voor Italia? ;)

Ciao, E.

20. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
  21. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Gelukkig dat ik gisteren op tijd de challenge heb opgehaald, was Alex ook mee wezen proefrijden, ik weet niet wat het was maar Carlo zei Vraag maar aan Alex en Alex had alleen pretoogjes en mompelde iets van ""koude slicks"". :):):):)

22. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,244
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Een andere omschrijving voor 'gummen' :D:D:D

Da's mooi. Dus de Challenge is er klaar voor?

Gr. Martin

23. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Prachtig Roger. Daarom vinden we deze auto's nu zo leuk! Zou ook wel graag een dergelijke V8 in de collectie hebben. Maar ja, je kunt niet alles.

Onno

24. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Roger Wow erg gaaf dat moet echt een hele mooie beleving zijn geweest. Is nog steeds een droom van mij om eens mee te mogen in een F40!

25. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Mooi verhaal Roger!! Herkenbaar!!:D:D

Maar DIT is natuurlijk ook wel heel stoer. Stelletje gekken....geweldig filmpje!

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=jMzEEJMSPNA&feature=player_embedded[/ame]

Share This Page