Vandaag weer een dagje midden Duitsland gedaan. Het begon vanochtend al goed met de nieuwe P 997 Speedster in knal blauw en een prachtige MB SLS. Tussen de middag nog even bij Edo Competion op bezoek geweest. Het stond daar vol met exoten waarvan het grootste deel met kenteken platen uit Rusland en Oekraine! In de showroom en buiten stond oa: Maserati MC12, 599 GTB, Scuderia, 2x Carrera GT, Lambo LM002, Ferrari 575 Spider (one off en helemaal over de top), SLR 722 Roadster, Brabus GV12 en nog wat ander grappig spul. Alle auto's natuurlijk met de nodige aanpassingen! Helaas was de showroom nogal klein dus heb binnen geen foto's gemaakt aangezien auto's dicht op elkaar stonden.
Onlangs nog de discussie over wel of geen of een sticker als kentken. Afgelopen dinsdag item bij blik op de weg. [ame]http://www.youtube.com/watch?v=Inqe2Ap4oxE&feature=youtube_gdata[/ame]
SNOR: "Heeft u een notitie op uw kentenbewijs voor het kleine kenteken meneer"? Buitengewoon vriendelijke eigenaar: "Uhh, moet dat dan...?" SNOR: "Ja, dat weet IK niet.." Ik ga uit principe nooit meer kijken naar dit programma!!!
Vast een repost, maar hij blijft leuk....zeker op een dag als vandaag Ciao, E. [ame]http://www.youtube.com/watch?v=ivlVfChBkzg&feature=player_embedded[/ame]
Mag je wel zeggen ja. Ga eens werken... of 360 poetsen voor morgen. Ben morgen ook op stap, leuk uitje waar ik nog nooit ben geweest maar al lang op "to do list" staat....
Of het een leuk uitje wordt, is nog maar afwachten Fred. Maar het weer zit mee! Ik ga lekker met de MX5 rijden denk ik. Geen Ferrari, maar wel rood en zonder dak. SZ moet eerst nog een beurt hebben met kleppen stellen en apk. Aanstaande dinsdag is dat.
Gefeliciteerd trouwens, Harry. By the way, is er iemand die zich heeft opgegeven voor de FCN Eifel Tour?
Uitje dat begint en eindigt in de 328 is altijd leuk Harry en Gefeliciteerd, ik zal je morgen een handje geven. Hoop onderhoud...sterkte ermee. Ook bij Alex? Wist niet van het bestaan af...
Hoe krom is krom? En dan spreek ik over een velg... 2 weken geleden met "de zwarte" een kuiltje gepakt op de snelweg. Door vorst-schade was de toplaag (lees: ca 7 cm diep over 1m2) weggeslagen uit de snelweg. Mede door het gebruik van vele winterbanden tegenwoordig (die zuigen/plakken) is er veel meer schade aan het wegdek als vroeger. Gevolg; je rijdt achter je voorganger en ineens komt daar een groot gapend gat op je af en bij 3 a 4 autolengtes is reageren (bij een breed gat) niet meer op tijd mogelijk. Gevolg; schade aan de banden en/of velgen. Bij mij dus zowel voor als achter (reed met beide wielen door de krater) Geluk dat er meer BMW's op lage sloffen rondrijden en zo kwam ik er dus achter dat er meer schade hadden gereden op diezelfde krater en dus ook claimen bij de wegbeheerder. Ik laat dat verder over aan de rechtsbijstand maar ik zeg aan allen hier: Let op die verrekte kraters!!! en als het gebeurd gelijk andere automobilisten waarschuwen en vragen naar hun gegevens voor het indienen van een claim. Enfin, hoe krom is krom? wel zie het filmpje. 1 rotatie van het metertje is 1mm. Nu lijkt het weinig maar dit is dus aan de spaak-zijde van de velg (en die is best stevig) aan de niet-spaak-zijde was het nog erger.... Band heeft het overleeft voor zo ver we kunnen beoordelen. Herstel (dit is een originele velg en dus kei en kei hard i.p.v. imitatie die al krom gaat bij het aanbrengen van de banden...) was niet meer mogelijk volgens de expert. Is de velg alleen krom aan de binnen (=niet spaak-zijde) of betreft het een imitatie dan is het wel mogelijk. Hoewel ik persoonlijk niet gok op haarscheurtjes is je velg bij +... km/u [ame]http://www.youtube.com/watch?v=x8LRi8B1MtA[/ame]
Heb dezelfde ervaring Fred. Was op de A2 ter hoogte van Waardenburg. Ben ook bij thuiskomst onder de Beemer gedoken, maar kon op het oog niets zien. Volgende week gaat het andere rubber er weer onder. Zal meteen de velgen ff laten controleren. We kunnen maar beter op kruiwagenwielen gaan rijden.