Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 2483 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler

Als je zegt dat je de wielbasis niet mag veranderen, dan bedoel je komend van UK kenteken naar NL kenteken? Of bedoel je tussen donor en UK kenteken?

Laat een E30 BMW nou exact dezelfde wielbasis hebben als een 290 MM... :D

Hoe zit het met spoorbreedte? Die oude Ferrari's zijn flink smal. Iets van 15 cm smaller dan die E30... Toen ik m'n E28 uit Duitsland haalde was dat wel iets wat door de RDW gecontroleerd werd.

Hoe wordt het bouwjaar bepaald in de UK? Donorauto? En als je nou van verschillende donoren iets pakt (BMW versnellingsbak en diff, F motor, etc), wat dan?? Want bij nieuw bouwjaar mag je opeens ook een bups BPM aftikken bij plaatsing op NL kenteken, of?? En op basis van welk bedrag? Van de donorauto, of geschatte waarde van het eigenbouwsel? Of bonnetjes?

Wat voor kit heb je zelf Tom?

@Henk: als dit te weinig F-inhoud heeft dan kan ik hier ook wel ophoepelen met deze discussie hoor. Laat even weten alsjeblieft.

2. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,127
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    #62052 bigodino, May 23, 2011
    Last edited: May 23, 2011
    Tijdens de MM raakten we op een rotonde onze voorligger kwijt, maar gelukkig zagen we iets verderop een Bugatti rijden dus wij daar achteraan. Ik zag al snel dat er iets niet klopte en jawel, deze "Bugatti" reed een parkeerplaats op waar ook een "250 GTO" geparkeerd stond! En iets verderop stonden de jongens van Miami Vice met hun "Daytona spider" :eek:

We zijn snel gekeerd om uit deze replica hel te ontsnappen. Hans, wat wil je met jouw creatie gaan doen?

Edit: overheen gelezen in je eerste bericht hierover. Nevermind.

3. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Gewoon er voor gaan Hans. Het rij-plezier zal er niet om liegen...

4. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat je er plezier aan beleefd weet ik zeker, alleen het bouwen al maar of het plezierig om te rijden vraag ik me af (starre achteras zoals Brum?). De gewicht-verhouding kan helemaal zoek raken met zo'n (zwaar) blok in een buizen frame, iets waar St@ven ook goed voor waakt met zijn 308 project.
    Welke snelheid rij je zo dadelijk (jawel ik ga er van uit dat er een komt ;)) in zo'n fragiel iets? Het is natuurlijk wel uber cool om daar mee voor de dag te komen!
    Replica's zijn duur maar wel leuk om mee te rijden lijkt mij. Zou dat eigenlijk eerst eens moeten uit-proberen.

5. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Ik denk gelijk: BURTON!

6. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Tja basic, spartaans maar toch goed te doen. Alleen dat vermogen...

7. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Die tent is failliet, heb ik begrepen,....papier mache is op..

8. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Volgens mij zat je goed... dit was het bedrag (560k)toen de hamer viel.

9. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Tonnie is volgens mij nog nooit zo stil op dit forum geweest als vandaag.... ;) :D

10. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Sufgeluld door Bram denk ik...

Gr. Martin

11. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Ik denk dat ie de hele dag aan het tellen is geweest....

12. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Waar kwam die auto eigenlijk vandaan? Moet toch heel wat jaartjes stof hebben staan happen ergens.

13. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Dus toch Bram!
    Ik zat even een broodje Bresaola te eten op een bankje bij Villa Erba en ik zag iemand lopen die ik vaag herkende, maar er ging maar geen belletje rinkelen.
    Volgende keer beter!

Wel lachen trouwens dat ze een aparte Payment office hebben bij RM Auctions.
    Daar komen mensen dus even 3 mln euro's aftikken. :)

14. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Gewichtsverdeling is HEEL belangrijk in zo'n geval. Met even dikke voor als achterbanden MOET je gewoon heel dicht bij 50/50 in de buurt gaan komen of je hebt een draak. Gelukkig snapte Enzo dat in de jaren 50 ook al, en zitten de voorwielen heel ver naar voren, zit de motor een heel stuk achter de vooras, zit de versnellingsbak achterin (transaxle), en hangt er nog een heleboel kont achter de achteras uit.

Motortje heel laag inbouwen (dry sump). Hij is met z'n 90 graden blokhoek sowieso al lager dan de oude 60 graden V12's.

Achteras gewoon iets moois met onafhankelijke ophanging maken (het origineel had een de Dion as - kan ook, onder een Ford Sierra vandaan klauwen dan). Voor ook onafhankelijke ophanging. Schijfremmen rondom. Verder is het koetsje natuurlijk licht en laag, dus weinig gewicht hoog bovenin. Eigenlijk is alle opzichten een beter startpunt dan zeg een 328... Het enige verschil met iets moderns gaat hem uiteindelijk in de wielen en banden zitten. Maar gewicht dat je niet bij je hebt, hoef je ook de bocht niet om te jagen.

Kortom: Ik denk dat hier uiteindelijk nog HEEL goed mee te leven valt. En als je ziet hoe hard Brummetje al kon met z'n 36 pk, en hoe hard de Siata van Onno ging toen alle onderdelen er nog op zaten...

Maar goed, ik ga even terug in broed-modus. Eerst het vliegtuigje af...

Bedankt voor alle tips en meningen allemaal :)

15. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Had je plannen even gemist Hans.

Ik vind het een mooi plan. Het doet mij denken aan die Devlin's enzo, mannetjes die in de jaren '50/'60 een autootje bouwden in hun schuur, geinspireerd door de Ferrari's/Maserati's/etc en daarmee dan gingen racen. En zo is Colin Chapman natuurlijk ook begonnen.

Het is een beetje de ideeen afkijken maar het wel zelf van de grond af opbouwen. En dat moet kunnen, vind ik een beter en leuker idee dan een replica. En dat het leuk wordt om te rijden staat i.i.g. vast.

Onno

16. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Dagje voor in de agenda mensen. Het was prachtig vorig jaar. Ik ben door Meiko nog gevraagd om de 330GTC in het Concours d'Elegance mee te laten doen, hopenlijk gaat dat door.

http://lepetitsalondelauto.com/racepage.html

Onno

17. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,127
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Valt samen met Goodwood, helaas.

18. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Peter, Jij gaat naar Goodwood. Als ik ook wil gaan, hoe pak ik dat aan?
    Kaartjes, welke? Overnachting, waar? Auto, welke?

Pm svp.

19. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Ben er ook. Alles ( auto, vliegtuig, hotel, lekkere w..etc ) door Mhuis geregeld. The Wizzards van het Oosten!

20. tomgt

tomgt F1 Veteran
    Rossa Subscribed

Feb 22, 2004
    7,167
    Netherlands
    Full Name:
    Tom Wiggers
    Het enige wat ontbrak: kampioenschap

:)

21. Dino2400

Dino2400 Formula 3
    Owner

Feb 21, 2009
    1,298
    Algemeen:

Meer informatie vind je hier:

http://www.goodwood.co.uk/revival/welcome.aspx

Er zijn toegangskaarten en diverse tribunekaarten te bestellen. Echter paddockkaarten alleen voor GRRC-leden. Maar , soms heb je mazzel en kom je via 'n achterdeur toch in het paddock... Period dressed is dan wél een absolute must!

Auto:

In principe staan de parkings vol met alles wat wielen heeft... Alleen daarom al de moeite om daar wat uurtjes rond te wandelen... Kom je in "stijl" naar de revival (dwz. 'n pre '73 klassieker) kun je speciale parkeerkaarten aanvragen

Overnachten:

Snel boeken want kan soms moeilijk worden omdat alles in de nabijheid van het circuit is volgeboekt. Wij verblijven in Portsmouth vanwege de gunstigere rijrichting (vanuit het zuiden) vanuit het noorden (London) kan veel drukker zijn.

Succes met reisplannen en wellicht tot ziens bij de Revival!

22. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Thx ik ga kijken of het in te plannen valt. Jeff had ook al plannen die kant op te gaan.

In stijl?! Niet pre '73 maar wel in style ;)

23. Marcello

Marcello Formula 3

Sep 6, 2004
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Marcel Wallenburg
    #62075 Marcello, May 24, 2011
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017

Share This Page