Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 2486 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. paulus-1

paulus-1 Formula Junior

Nov 8, 2010
    261
    Nederland
    Full Name:
    Paulus Hollander
    Ferrari-droom eindigt in dodenrit

Het verwezenlijken van haar droom - het besturen van een Ferrari - heeft het afgelopen weekeinde het leven gekost aan een vrouw (31) uit Tiel en aan haar instructeur (49) uit Geldrop.

Hun Ferrari 348 Silver raakte rond vier uur in Almere van de weg en knalde daarna tegen enkele bomen. Beide inzittenden waren op slag dood, meldt het AD.

Verhuurbedrijf Anri Cars uit Eindhoven, dat zijn manager en instructeur Hans van Bezouw verloor, spreekt van een raadsel. Het bedrijf, dat zichzelf profileert als de grootste Ferrari-verhuurder in Nederland, wil alleen kwijt dat veiligheid bovenaan staat en dat 'echt niet' als gekken wordt rondgereden met de sportwagens.

Lees meer in het AD

2. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Ik bel je zo in je lunchpauze. Ik ben er namelijk ook. Net pas rondgekregen namelijk.
    In welk hotel zit je? Dan ga ik kijken of er nog een kamer vrij is.

3. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Vreselijk man...

4. tomgt

tomgt F1 Veteran
    Rossa Subscribed

Feb 22, 2004
    7,164
    Netherlands
    Full Name:
    Tom Wiggers
    Wat wel degelijk werkt cq anders stuurt zijn lichtere wielen.
    Pak maar eens een magnesium 360/430 challenge wiel op en een alu straat wiel
    Die kilos merk je.

5. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    #62130 pterps, May 27, 2011
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ik heb het al twee keer mee mogen maken Wouter, 1x de goedkoopste plek en 1x in de eerste bocht op een balkon met een glas bubbels in de hand :) Het is een erg leuke race om te bezoeken, kort na de race gaat de openbare weg weer open. Je kan dan gewoon tussen de monteurs lopen die de boel weer in moeten pakken.
    Veel plezier!
    Image Unavailable, Please Login

6. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Ja, als je de gelegenheid krijgt om beide set wielen zoals jij nu voorstelt te testen dan kan een goed coureur wellicht iets merken. En als je dan een rondje hierdoor 1,5 seconde sneller rijdt dan heb je dat alleen kunnen waarnemen op je laptimer. Maar als jij je nieuwe 458 bij de dealer wegrijdt, zeg je niet tegen je schatje naast je: "Wat ben ik blij dat ik die lichtere wielen heb besteld, want hij rijdt nu een stuk sportiever".....amuhoela!!!

7. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Rij met die magnesium wielen maar eens door een kuil of over iets heen. Zijn gelijk krom of kapot, niet geschikt voor openbare weg (slechte bergetappes in Italia).

8. Stormbird

Stormbird Karting

Sep 21, 2009
    197
    't Gooi, Netherlands
    Full Name:
    Peter
    #62133 Stormbird, May 27, 2011
    Ik ben net een dag terug van een waanzinnig leuke trip met FCN. Het was voor mij de eerste keer dat ik heb deelgenomen aan een buitenland reis; maar dit was zeker niet de laatste!

We zijn met de 'Al Mundo Della Ferrari' eerst naar Italië gereden voor een rondje om het Garda meer en een uitgebreide rondleiding door de Ferrari fabriek. Helaas mochten we daar geen foto's maken maar al dat schoons staat nog in mijn geheugen gegrift. We kregen het gehele productie proces te zien, maar ook de vertrekken van Classiche, FXX en F1 Clienti gingen open. Waanzinnig! Tijdens de luch bij Ristorante Montana konden we alle indrukken rustig verwerken. Nu neem ik niet snel een restaurant advies over van een Duitser, maar ditmaal ben ik het wel volledig eens met MS dat je bij Montana een uitstekende Italiaanse maaltijd krijgt.

De reis ging door met een aantal Alpen etappes. Helaas was de Stelvio pas op de dag van ons programma (nog) gesloten, maar de alternatieve route was ook erg fraai. Het hoogste punt van de route werd de volgende dag gehaald op de Grossglockner Hochalpenstrassen (2.5 km). Daar heb ik een paar mooie plaatjes kunnen schieten. De weg was heerlijk rustig dus ik kon het niet nalaten om deze pas zelfs 2x te rijden :)

Laatste rustplaats was in Zuid Duitsland bij het dorpje Berchtesgaden. Wij hebben nog even het Kehlsteinhaus (Adelaarsnest) bezocht wat erg indrukwekkend is. Helaas mag je de pas naar boven niet zelf met de auto rijden.

Stephanie en ik hebben echt genoten van de prachtige route, heerlijke hotels en natuurlijk in het bijzonder het zeer aangename reisgezelschap. Om een goede indruk te geven heb ik enkele plaatjes van de reis bijgevoergd.

-Peter

9. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,125
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    #62134 bigodino, May 27, 2011
    Last edited: May 27, 2011
    Dat viel me inderdaad erg tegen in Italië, wat een slechte wegen soms zeg! Heb vaak maar de linkerbaan gepakt, ook al reed er rechts niks.

Overigens ben ik nog tegen een bon aangelopen. Bij een tolhuisje waren geen kaartjes meer voorradig. Toch ging uiteindelijk de slagboom open na op de assistentieknop gedrukt te hebben. Bij het verlaten van de tolweg moesten we aangeven bij welk tolhuisje we de weg op waren gegaan. Ik rekende vervolgens een euro of negen af en kreeg nog een bonnetje mee. Eenmaal thuisgekomen bleek na het vertalen dat ik nog een boete van zo'n 45 euro moet betalen...
    Heb zitten zoeken hoe ik dat kan doen, maar heb het opgegeven. Vraag me af hoe vasthoudend die Italianen zijn, volgens de ANWB juridische hulp best wel. Voorbeeld: je mag in bepaalde stadscentra niet met je auto komen zonder toestemming, zoals b.v. in Brescia. Wordt je op de camera vastgelegd, dan kun je een bon in de bus verwachten van 100-200 euro. Soms krijg je meerdere bonnen, omdat meerdere camera's in diverse straatjes jou hebben vastgelegd.
    Je kunt bezwaar maken, maar als je bezwaar niet gegrond wordt verklaard, wordt de boete verdubbeld!

Anyway, op de bon staat wel merk en kenteken van mijn auto, maar niet de nationaliteit. Kunnen ze mij dan toch traceren? Ik heb nu zoiets van: laat hun het initiatief maar nemen. Risico: elke dag na 15 dagen na datum bon komt er circa 2 euro bij. Dus volgend jaar misschien de MM maar een keer overslaan :)

10. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,125
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ziet er goed uit! Leuk tunneltje...:)

11. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ziet er uit als een geweldige trip Stormbird, er zitten prachtige foto's bij.

12. tomgt

tomgt F1 Veteran
    Rossa Subscribed

Feb 22, 2004
    7,164
    Netherlands
    Full Name:
    Tom Wiggers
    hahahahhaha nee dat klopt Marc!

Je moet wel beetje (race)ervaring hebben en dan kan ook jij verschil merken als je 458 straatwielen onder je challenge hebt zitten of de lichtgewicht
    Maar een standaard 458 met alu 5-6-10 of honderd spaak :) dat maakt geen f*ck uit.

13. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Mooie trip Peter! Hoe heeft de 456 zich gehouden?

Gr. Martin

14. Stormbird

Stormbird Karting

Sep 21, 2009
    197
    't Gooi, Netherlands
    Full Name:
    Peter
    Uitstekend. Geen enkel probleem gehad. Als reisauto voor zo'n tocht ook zeer geschikt want het viel mij nog mee hoeveel baggage ik in de koffer kwijt kon (of is dit weer een te practische opmerking....)

15. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    3 paar ondergoed en een tandenborstel, meer heb je niet nodig toch? Al dat gewicht achterin is slecht voor het weggedrag ;)

Mooie foto's trouwens. Klinkt als een gave trip!!

16. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mooie trip Peter en wat een platen van foto's.
    Hoe lang hebben jullie voor het tunneltje na Lago di Livigno moeten wachten? Ik had dat tunneltje ook op een rit ingepland staan maar het is er toen niet van gekomen...:(
    Ik ga hem nog wel eens doen maar zal niet veel kandidaten vinden hier aangezien deze in CH ligt.
    Hoeveel km hebben jullie totaal gedaan?

Ik vind het concept trouwens helemaal top! Grote stap naar Italie (ont-stressen/onthaasten tijdens die rit) en dan in kleinere etappes (lees: schitterende weggetjes) terug naar NL en onderweg bijzonderheden bekijken/bezoeken met leuke afwisselende overnachtingen en goed eten.

17. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
  18. crazy-enzo

crazy-enzo Formula 3

Nov 22, 2004
    1,587
    Netherlands, Velsen
    Full Name:
    patrick vd knaap
    dat is echt vet tonnie, ik moet het zondag vanuit de showroom van kroymans doen ;) ook niet erg hoor :D

19. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Geef je ogen goed de kost Patrick!

Gr. Martin

20. crazy-enzo

crazy-enzo Formula 3

Nov 22, 2004
    1,587
    Netherlands, Velsen
    Full Name:
    patrick vd knaap
    ga ik zeker doen :D kijken wat er nu weer voor mooi spul staat

21. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    #62146 toto70_0, May 27, 2011
  22. Stormbird

Stormbird Karting

Sep 21, 2009
    197
    't Gooi, Netherlands
    Full Name:
    Peter
    #62147 Stormbird, May 27, 2011
    Last edited: May 27, 2011
    Fred- dat heb je goed gezien. Het tunneltje is de Passo de Gallo net voorbij Lago di Livigno. Je moet Euro 12.- aftikken om door een heel klein 1 baans tunneltje te rijden. Het was niet druk dus wij konden zo door. Kan mij wel voorstellen dat daar in de zomer een file ontstaat. Met een aantal Ferrari's in de tunnel maakt het prachtig 'muziek'. Alleen aan het einde even rustig aan doen want dan zie je in het licht al een Zwitserse 'pet' staan en je weet dat die over het algemeen weinig gevoel voor humor hebben. Weet eigenlijk niet van wie de tunnel is want je gaat voor de tunnel door de Italiaanse douane en na de tunnel door de Zwitserse.....

Als je daar in de buurt een heel goed hotel zoekt kan ik Interalpen-Hotel Tyrol (www.interalpen.com) van harte aanbevelen.

In totaal hebben we ongeveer 3,500 km gereden. Ongeveer net zoveel als ik normaal in een heel jaar in de F rijd :)

-Peter

23. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    In die tunnel kun je wel een gokje wagen, ik bedoel; ze weten het waarschijnlijk zelf ook niet wie daar mag schrijven...

3500 km in een week, ik kan slechtere weken bedenken. Heb er nu sinds maart hetzelfde gereden (incl 1200km Italy trip) en we zijn nog maar net begonnen.

Net hotel trouwens. Was eten/wijn naar wens?

24. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
  25. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #62150 328gts1987, May 28, 2011
    De groep/man is er al vaker geweest. Jammer dat hij in het frans schrijft, zijn platen zijn prachtig.

Dit jaar heeft hij niet alleen een geweldige (super samengestelde) trip gehad maar ook schitterend weer en een mooie groep auto's.
    Is hij die gozer met die camera's om z'n nek op dat bankje?

2 jaar geleden was hij ook op de RM action en heeft ons toen gespot in het centrum vam Maranello toen wij daar zaten te eten aan het plein van het stadhuis.

Zie laatste foto's van dit verslag http://arthomobiles.fr/MMRM09/RMD2/RMauctiond2.htm

Ook mooie platen van Oscar tijdens de start van de MM 2010

Ps zie nu dat er ook een engels verslag staat :)

Share This Page