Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 2501 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Dino2400

Dino2400 Formula 3
    Owner

Feb 21, 2009
    1,298
    Nog een optie die veel wordt uitgesproken: Alle competitie-Ferrari's tijdens Enzo tijdperk gebouwd...

Vu , rijden in dat rijtje is de ultieme "natte droom" voor iedere autoliefhebber. Laat staan F-liefhebbers! Geniet er van!

2. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #62502 henkie, Jun 8, 2011
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Dit is de echte foto Vu, genomen door Japie.
    Image Unavailable, Please Login

3. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Hebben jullie de `thread of the month` gezien in de june newsletter?
    Dat is pas wat!

4. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Uh... Henk. DE Newsletter??? Waar heb je het over??

5. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Hans.. wel even verder kijken soms he ? ;)
    Ga naar ons "menu" dutch speaking en dan bovenaan.. dan kom je er wel ;)

Volgens mij krijgt elk lid 1x per maand een mail van de newsletter.

6. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Oh daar...

Ik zat een niveau hoger te kijken, en daar kon ik nix vinden.

En nee, ik krijg geen mail van de newsletter. Zal wel optioneel zijn...

Thanks!

7. wr11265

wr11265 F1 Rookie

May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Je bedoelt toch niet met die beer???

Wat een ongeloofelijke bult historie zeg. Schitternd dat dat nog bewaard is gebleven.:)

8. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,120
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Sheehan heeft het er altijd over, de driedeling in de Ferrari geschiedenis:

- Enzo era: alle Ferrari's tot het moment dat Fiat in beeld kwam (t/m 365 GTC/4)
    - Fiat era: de 308/328 en 512/Testarossa etc, grofweg jaren 70/80
    - Montezemolo era: begin jaren negentig tot heden

Als je aanneemt dat de 'echte' Ferrari's een bepaalde waarde hebben en vasthouden c.q. stijgen in waarde, dan zijn de Enzo era Ferrari's de leiders en de rest is nauwelijks te onderscheiden van gewone, vervangbare, devaluerende auto's, vooral de Montezemolo wagens vanwege hun (relatief) hoge productieaantallen.

Mijn mening is dat over het algemeen mensen gegrepen worden door de auto's uit hun jeugd en dat dus nu de Fiat era Ferrari's aan interesse zullen winnen.

Uiteindelijk zijn alle Ferrari's indrukwekkend en ligt het dus maar net aan jezelf welk type of welk 'tijdperk' je wel of niet aangrijpt.

9. dvbuuren

dvbuuren Karting

Apr 20, 2008
    149
    Beesd, Netherlands
    Full Name:
    Dick
    #62509 dvbuuren, Jun 8, 2011
  10. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Dat klopt als een zwerende vinger !
    De vraag is eigenlijk : 'welke poster had je vroeger boven je bed hangen' (naast die van die juffrouw), en dat bepaald je voorkeur. Pas als je de centen ervoor hebt word je poster werkelijkheid....

11. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Ben het niet helemaal met jullie eens, ik heb het gevoel dat je in het begin in aanraking komt met de moderne Ferrari, en vaak geen gevoel hebt met zo'n oud ding, maar als je wat vaker in aanraking komt met de oudere versies, krijg je toch gevoelens ervoor.
    Anderhalf jaar geleden was ik met Vu op een lokatie waar verschillende oudere varianten van Ferrari's stonden en merkte dat hij het wel leuk vond maar toch de moderne varianten leuker vond, later toen hij zijn foto's beter bestudeerd had, veranderde zijn gevoelens en sinds Classic LeMans is het toch bijzonder hoe zijn houding richting klassieke sportauto's veranderd is.
    Heb met Bram in vele verschillende sportwagens gereden, maar toch heeft ie het altijd over de Daytona op de A50 bij Oss met 260km/u.
    Zelf kijk ik steeds vaker naar een vooroorlogse sportwagen, nu ik die vaker bekijk , krijg ik steeds meer gevoel ervoor.
    Autopassie is gewoon oneindig lijkt het wel.

12. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Zo is dat.
    Het is allemaal een persoonlijke keuze. Ik vind veel Ferrari's uit de 60/70/80er jaren mooi, maar er zijn er ook veel waar ik echt helemaal niets spannends in zie.
    Daarbij is alles portemonnaie gerelateerd. Tuurlijk willen wij ook wel een Daytona, 275 of SWB maar dan moeten wij (de meesten...) eerst wat banken beroven.

Bovendien is een auto die het altijd doet ook wel fijn, daar heb je het meeste aan.

13. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,120
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Kan ik volgen, ben ook op jonge leeftijd gegrepen door de klassiekers (was een jaar of veertien), maar als het er uiteindelijk op aan komt, kies ik toch voor een BB en niet voor een SWB, but I'm funny that way :)

14. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,120
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Die nummer 145, wat is dat voor een merk/type auto? Indrukwekkend veld overigens.

15. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    F40.....

16. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Klopt zeker ook, ik merk dat ook zelf. De klassiekers worden met de dag interessanter. Maar welke poster hing bij jouw dan naast Marlene Dietrich ? ;)

17. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    +1 en Erika Eleniak en een F-14......

18. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    #62518 toto70_0, Jun 8, 2011
  19. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    :D:D:D

Wat Tonnie beschreef klopt. Ik ben in de loop van de tijd steeds enthousiaster geworden van klassiekers. Zie natuurlijk met hem wel het 1 en ander. Dat heeft zeker een rol gespeeld. Spa Classic was dan ook echt een WAANZINNIG evenement in mijn belevenis.

Het begon echter allemaal met de F40. Had daar zo'n radiografisch bestuurbaar autootje van Nikko. Van de Diablo GT had ik een poster op mijn kamer (was een keertje gratis in de Heilige Koe :D). Verder ook eentje van de 360 Modena. Klassiekers vond ik eigenlijk maar " oude troep". Ik maakte daar op meetings wel altijd een fotootje van (was toch digitaal), maar ze deden me verder weinig. Verder was het ook frustrerend dat ik de modellen niet kende. Ze leken ook allemaal op elkaar, vond ik dan.

Grappig hoe mijn interesse is verbreed in de loop van de jaren. We zullen zien hoe het zich verder gaat ontwikkelen in de toekomst.

Truste!

20. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

De echte classic Ferrari's (en tig andere merken, zoals Alfa, Lancia etc) zijn meer kunstwerken dan auto's en zijn mede daardoor natuurlijk vele malen gaver dan een Ferrari California of zelfs als een F458.
    Toch zijn die dingen ook gaaf hoor :), maar op een andere manier.
    Eigenlijk moet je gewoon alles hebben. F458 voor het echte rijden, F40 voor het (bij mij iig ook) jeugdsentiment en omdat het de absolute echte superauto is. En een 250SWB voor het pure/echte rijden. 275GTB/4 mag evt ook. ;-)
    Ik ben zelf al erg lang liefhebber van klassieke auto's ook sinds ik 14 ben ofzo (nu 36).

21. wr11265

wr11265 F1 Rookie

May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Verstand komt met de jaren toch Vu??

22. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    #62522 toto70_0, Jun 9, 2011
  23. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Daar herken ik wel iets in.

Onno

24. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Deepsea Tonnie? :)
    En is dat een BMW 503 V8? Geen 507 toch?

25. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Volgens mij is mijn smaak achteruit gegaan (volgens enkelen hier....;))

Ook bij mij begon het met de F40 poster boven mijn bed. Maar mijn eerste modellen waren van de 250LM en DE GTO. Ik vond dat fantastische wagens, daarna kwam de 275 GTB/4. Dat waren?zijn toen echt mijn droomwagens, niet wetende dat ik ze nooit zou kunnen betalen, laat staan in het echt zien. Pas vanaf de 355 ben ik de moderne Ferrari's echt mooi gaan vinden. Als ik ooit een F zou kunnen betalen, zou het een 355 of later model worden. De classics zal ik altijd als kunst blijven zien en dus onbereikbaar......helaas......

Share This Page