Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 2515 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,990
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
  2. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Na 10 maanden krijg ik dan toch eindelijk m'n bekeuring van mijn geweldige overtreding (het rijden van 110 km/u op de snelweg op zondag ochtend vroeg; blijkbaar was er werk aan de weg zodat je 70 mocht maar ik heb geen werker gezien) binnen. Goed voor 330 euro. Het gebeurde op weg naar de Veluwe rit (22 aug 2010). Niet echt een bekeuring, maar een 'transactievoorstel' omdat ik 'verdacht wordt van een strafbaar feit'. Bezwaar maken (bijv voor het feit dat 10 maanden misschien iets te lang is??) gaat dmv niet betalen; dan mag je meteen voor de rechter komen. Leuke thuiskomer weer!

3. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Bel ff van te voren, sta vanaf 09:30 op standby en het zou kunnen zijn dat ik er niet ben.

4. Mrs.Spider

Mrs.Spider Formula 3

Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    **** maar betalen meot je toch jammer van de centjes.

5. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    En daar hebben ze 10 maanden voor nodig? Belachelijk!

6. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,990
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    10 maanden is volstrekt belachelijk natuurlijk! Maar ik weet niet of je daar nog iets mee kan. Wel spijtig.

Komt goed.

7. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Zal m'n wekker zetten!

8. theunissenguido

theunissenguido F1 Rookie
    Owner Silver Subscribed

Jan 21, 2004
    2,596
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    #62858 theunissenguido, Jun 23, 2011
    Last edited: Jun 23, 2011
    In Belgie is een verkeersovertreding slechts gedurende 1 jaar te bestraffen, daarna verjaard...misschien in Nederland ook. Probeer het eens uit te zoeken en rek de procedure dan een beetje alvorens er een straf kan uitgesproken worden.

Guido

9. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    3 jaar in Nederland voor een 'strafbaar feit'. Het probleem is, als je betaalt geef je toe aan een misdaad. Dat wordt geregistreerd en zo. Als ik nou 300 had gereden op de snelweg, dan ok. Maar om zoiets op een strafblad te krijgen omdat je 110 rijdt waar normaal gesproken 120 gereden kan worden, is me ietwat te veel. Is er geen advocaat onder ons of zo?

10. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Robin, een snelheidsovertreding (ook meer dan 40 op de snelweg en 30 daar buiten) is een overtreding en geen misdrijf en kan dus niet op een strafblad komen, wel wordt je overtreding geregistreerd voor een jaar.

Misdrijf is als je rijbewijs is ingenomen vanwege snelheid en je gaat toch rijden.

Hier staat een hoop:
    http://www.flitsservice.nl/juridisch/html/geflitst-30/geflitst-30_main.htm#item-2

En anders Gijs ff pm-en....

11. wr11265

wr11265 F1 Rookie

May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Helpt niet Robin maar het is ongeveer een € per dag.:(

12. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    En niet eens geflitst of zo. Gewoon zo'n politieagent die achter me aan reed, en van alle 10 auto's die even snel reden mij langs de kant zet. Je begrijpt wel waarom.

13. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,196
    The Netherlands
    Robin,

Ik doe geen strafrecht maar maakte het wel de inzet van de avondmaaltijd. Ik was al half van plan de zwarte jurk eens aan te trekken voor mijn eerste sr-geval. Het advies van zij die het kan weten: niet accepteren, dan word je gedagvaard, zonder advocaat rustig je verhaal doen, behoorlijke kans dat onder deze omstandigheden een groot deel van de sanctie wordt omgezet in een voorwaardelijke, nagenoeg uitgesloten dat een hogere eis ter zitting wordt toegewezen, slechter wordt je er dus niet van. (wat heb je eraan denk ik dan, het geldelijk belang is niet zo hoog en het kost een dagdeel).

Zelf vind ik 1 van de naarste consequenties dat eerlijkheid hierover bij de aanvraag van een nieuwe verzekering ook daar leidt tot centrale registratie en als ik het goed begrijp lastig gedrag van de verzekeraar en iedere volgende. Ik moet erop wijzen dat verzwijging ook een weinig aantrekkelijke optie is maar voor een ieder die dat toch doet: ik vraag me af of ze dit type info op internet moeten zetten. Verzekeraars van ons type auto's staan niet bekend om hun coulance eerder om hun zoektocht naar gronden voor afwijzing, althans zo begreep ik en ik behandel een praktijkgeval.

De oudere gebruiker weet dat ik sowieso wat paranoide ben. Ik heb me altijd afgevraagd hoe het toch kan dat juist op deze weg op dit tijdstip een controle plaatsvond.

gr.,

Gijs

14. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Precies wat ik eigenlijk al van plan was inderdaad. Bedankt voor deze info Gijs!

15. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

**** man. 330 euro boete na 10 maanden??
    Ik zou er sowieso een brief aan wagen.

16. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
  17. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
  18. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

lol

"now a tasteful but wild 308/288 GTO conversion "

Zullen wij dat even zelf beslissen over dat "tasteful"? :)
    En die gast is mooi opgelicht door de locale plastic-boer : "The air intake ducts for the motor are beautifully made carbon fibre and are aesthetically pleasing as well (these alone were about $10,000)."

19. VEEP

VEEP Formula Junior

Nov 9, 2005
    525
    Overasselt
    het is een kunst je klant in te schatten als ondernemer, dat kon deze carbonboer dus heel erg goed..(big wallet no brain)

20. paulus-1

paulus-1 Formula Junior

Nov 8, 2010
    261
    Nederland
    Full Name:
    Paulus Hollander
    onder andere !

21. rolee355

rolee355 Karting

Jul 24, 2010
    155
    Hoofddorp
    Full Name:
    Robin Leenders
    heerlijke sound, geweldig zo'n klassieker op de weg!

ach gossie arme erik toch....did you had fun?

heb hem een paar keer zien rijden in hoofddorp en zandvoort...stoer gezicht!

ongelooflijk, nog nooit roti gegeten?....gelukkig weet je nu wat je gemist hebt!

geweldig....dat zie ik ze op Schiphol niet doen!... met die automatische dokking-systemen word er zowiezo minder gemarshalled.

KLM vliegt nu toch op afgewerkt frituurvet...wordt het nu citywhopper en 747 jumbovet? :)

22. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    #62872 Michiel, Jun 24, 2011
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Marshallen is alleen als het docking systeem het niet doet, rest is self-parking (met name Cityhopper)

Dat wordt alleen de 737 naar Parijs. Moet er niet aan denken met die frietlucht vliegen, krijg je honger van....:D

Maar dat wist je al natuurlijk ;)
    Image Unavailable, Please Login

23. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Gevolg van deze "groot gebruiker" is wel dat de prijs van dit spul gelijk met stappen omhoog gaat. Ze creeren zelf hun grote vraag en drijven dus zelf de prijs op. Slim? verstandig? Wordt het milieu er beter van? Ik denk van niet, compleet nutteloos dus maar wel een hoop media aandacht zo voor de zomervakanties....

24. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Iedereen klaagt altijd over de luchtvaart, dat het stiller, veiliger en zuiniger en vooral niet over hun huis heen moet, maar ondertussen staan ze met de hele fam en oude onzuinige auto op Schiphol in bermuda, mouwloze shirts en Adidas badslippers te piepen om naar Chersonissos te gaan. En owee als je ivm veiligheidsredenen 3 minuten te laat weg gaat..... Ga toch fietsen! ;)

25. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Sow! Dat is eruit!! ;)

Share This Page