Mee eens Pieter. Het "nieuwe denken" is dingen doen (investeren) in materie waar je niet in thuis bent... Doordat je er niet voldoende kennis van hebt groeit het boven je hoofd of valt het onder je vandaan. In beide gevallen raak je (vaak) alles kwijt. Ook het gene waar je wel goed in was en je succes/naam/reputatie. "Groter" denken hoor je vaak en het is verleidelijk ($$$) aan mee te doen maar je moet zorgen dat je in controle blijft of anders gewoon blijven doen is soms al spannend genoeg (Euro-val) j m 2 c.
Verdikkie, ik dacht dat ik Zuid Afrika ontvlucht was???? Ik heb een hekel aan 'gated communities'. Goed NL - ommuurde gemeenschappen. Uiteindelijk werkt het de polarisatie alleen maar in de hand. Maar ik wens Hessing alle sterkte toe, dit soort bedrijven zijn heel belangrijk voor mensen zoals jij en ik. Onno
Misschien moeten bedrijven, particulieren en overheden ook eens nadenken over hoeveel schuld ze kunnen dragen. Ik begrijp dat je (als bedrijf) niet altijd alles zelf kunt financieren, maar veel bedrijven (en ook personen en overheden) gaan failliet omdat ze veel te veel schuld op hun boek hebben genomen. Die leverage werkt natuurlijk prima in een groeiende economie, maar nu even niet. In de nieuwe Quote die volgende week uitkomt schijnt een artikel over Hessing en z'n onroerendgoed project te staan. Lewie
Voor zover ik weet is ie zelf weggegaan. Hij wilde (weer) gaan ondernemen. Nieuwe hoofdredacteur ziet er in ieder geval een stuk beter uit. Lewie
+100!! Wow Gairo, zo stiekum begin jij toch ook best wel heel erg goed te worden in dat fotootjes maken!!
Dit project was vorig jaar erg veel in het nieuws en viel o.a. op doordat je je huidige huis kon inruilen! Dat klonk wel goed, dus toen ook even gekeken, maar die prijzen zijn echt 3 keer hoger dan ze zouden moeten zijn. De huizen-bubble was ten tijde v/h plan allang aan het barsten, dus het hele plan was toen al ongeveer kansloos. Leuk idee, slechte uitvoering wat mij betreft. In plaats van een 2 onder 1 kapper van 2 miljoen in dat kamp, kun je ook een mooi vrijstaand huis kopen voor 1 mln en ernaast een abo nemen op een bewakingsdienst die elke dag/nacht even langsrijdt en een rondje maakt.
Je neemt de woorden uit mijn mond. No offense Tonnie, ik wens ze alle succes, maar volgens mij zit hier de fout in de business case. Overigens bestaan er al gesloten gemeenschappen in NL. In ieder geval ken ik er eentje in Eindhoven; die bestaat al tientallen jaren (appartementencomplex).
Dat zij hun grond zo duur willen verkopen en dat daardoor het project te kostbaar word, wil niet zeggen dat het geen project is met potentie, ligging is schitterend, vind persoonlijk het concept perfect, zie wel eerlijk gezegd niet echt een huis waar ik warm voor loop, maar denk wel dat met wat aanpassingen in het concept qua huizen en prijzen, het toch zou moeten lukken. Maar het zal wel aan mij liggen, had ook graag een paar jaar geleden toen ik de kans had in Monaco gaan wonen, alleen mijn vriendin wou niet ivm onze dochter. Vind het daar heerlijk zoals alles daar in de gaten word gehouden. (big brother is watching you there 24hrs) Vind het namelijk steeds gekker worden hier in NL, van de week hier in de straat gewoon om 12.00 uur ingebroken. Gisteren iemand van 14 aangehouden ivm inbraak hier in Tilburg. Ben zelf voorzitter van een bedrijventerrein, en een keer bewakingsdienst moeten inschakelen, die hebben een rayon van half brabant 's nachts en komen dan 1 keer langs met gods gratie 2 keer, als er iets aan de hands is mogen zij niet in de buurt komen, moet er eerst politie zijn, dus staan dan gewoon voor piet snot, ben er zelf sneller en wacht niet.
Ligging is best aardig, maar de directe omgeving en die weg die er langs loopt, vind ik niet echt extreem gaaf. Ik denk al jaren dat een soort van professioneel privé-bewakingsbedrijf met een hoge servicegraad wel eens een goed lopend bedrijf zou kunnen zijn. Zo'n bewaakte 'woongroep' kan natuurlijk ook, maar dan moet het wel goedkoper. Een gemiddelde beveiligingsbeamte kost ongeveer een modaal salaris. Als 1 huis 1 mln te duur is, kun je die vent al 25 jaar betalen. Maar het gaat eigenlijk over auto's hier? Ik zou zelf liever een huis ergens anders kopen en dan van het bespaarde geld een F430, F40 en Daytona erbij kopen. Want daar heb je het wel over he? Maar bij mij is nog nooit in huis ingebroken gelukkig. (wel 4 keer in auto en 1 keer auto gejat. Toen ik nog elders woonde)
Ik heb veel gevoel met die ligging, want mijn Opa is aan de overkant geboren en toen ik klein was en wij gingen vanuit Tilburg naar tantes van mijn moeder in Amersfoort en kwamen wij daar altijd langs en die nostalgie maakt dat ik het zo'n leuke lokatie vind, daarbij zo dicht bij de binnenstad van Utrecht, makkelijk op de fiets te doen. Kostenplaatje van bewaking is altijd hoog, maar als het voor weinig is en niet goed, dan is het ook niks. Meerdere auto's, is meer zorgen, dus meer irritaties, uiteindelijk veel minder plezier, we have been there.
Ik denk dat een 308 niet zal helpen, ik denk eerder dat Ferrari alleen telt de auto's in bezit die nieuw bij hun gekocht zijn. Geloof niet dat ik in aanmerking kom met mijn oude meuk.
Dan zal ik het ook wel kunnen vergeten met 7 van die ouwe krengen, maar goed mn spaarbankboekje laat toch al geen nieuwe Enzo2 toe, das dan weer mazzel in deze.
Als je nog even wacht kun je een lap grond kopen op de executieveiling met voldoende ruimte voor een villa en een grote loods/showroom voor het speelgoed... maar laten we hopen dat het allemaal goed komt voor Hessing. Veel auto's lijkt idd leuker dan het is. Ik heb eens 5 auto's gehad en als je fulltime werkt, heb je het in het weekend erg druk met rijden (stilstand is slecht), onderhoud, APK etc etc. Ik vraag me af hoe Dolfijn dat allemaal doet.
Dat leek me volkomen duidelijk Tonnie. Ik ben ook nog steeds een nobody voor LdiM, zal ik ook altijd blijven. Onno
Zolang je maar geniet van je auto's, dat is het belangrijkste. Vind persoonlijk ook een bijzondere gedachte van Ferrari om dit zo te zien, als ik de nieuwe Enzo zou willen kopen die misschien komt, moet ik eerst zondag bij Kroymans een paar auto's bestellen, namelijk. *458 *458 spider *California *FF en nog effe een 599 maar dan krijg ik wel de kans om een nieuwe Enzo te kopen, als ie komt tenminste. Maar als het toch toevallig niet uitmaakt of je ze nieuw of gebruikt gekocht hebt, dat gewoon 5 fjes telt, dan kan je 5 afgetrapte mondials kopen dan heb je met een investering van minder dan 1 ton, kan op een nieuwe Enzo. Geloof dat ze die uitspraak van Dhr LdiM toch moeten herzien.