Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 2777 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Die ouwe vos doet het nog steeds goed.........[ame]http://www.youtube.com/watch?v=UCiWf7WEViM&feature=g-all-u&context=G2d5e5c7FAAAAAAAABAA[/ame] :):)

2. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Way-to-go, Fred!!!

Had er graag even bij geweest... maar de gourmet met vrouw en kinders had ik ook niet willen missen :)

3. ForzaFerrari

ForzaFerrari F1 Veteran

Jul 25, 2003
    7,198
    The Netherlands
    Full Name:
    Waldo
  4. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Er werden foto's gemaakt vanmiddag maar weet niet meer door wie in de bom volle garage.
    Het was een wel gemeende (en geslaagde) shower. We zijn het er allemaal over eens: Prachtig exemplaar met minimale gebruik-sporen. Bart (hij kwam vandaag ter sprake en is nu ook weer hierboven spontaan verschenen) zou zijn goedkeuring over de lak-conditie ook geven! Nu snel die onderhoud spulletjes scoren Cor.

Karen nog bedankt voor de heerlijke Italiaanse schotel, beter dan een dode chinees :D
    Cor veel plezier met het "indelen" van de spider morgen, wij gaan allemaal weer aan de slag.

Fred

5. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Schandalige valse start!

:D

Wel leuk om hem met de ronde fanatieker te zien worden.

6. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Inderdaad opvallend en bewijst dat ervaring/talent niet verloren gaat. Alleen jammer dat hij een valse start maakt (3 rode lichten branden nog als hij vertrekt) toch?

7. ForzaFerrari

ForzaFerrari F1 Veteran

Jul 25, 2003
    7,198
    The Netherlands
    Full Name:
    Waldo
    ach ja, die valse start vergeven we hem toch wel? ;) #noobie achter de computer (atleast dat doet hij voorkomen). Racen, dat kan hij nog wel (achter diezelfde computer ;))

8. lewie

lewie Formula Junior

Apr 13, 2007
    524
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Nigel Mansell; kon in 1986 wereldkampioen worden. Had hij voor de laatste race in Australie z'n snor afgeschoren. Verklaring was dat hij dan een paar gram lichter was. (en hij hield toch nog twee snorren boven z'n ogen over).
    Altijd leuk als de rode 5 op de baan was. Staan erg veel akties van Mansell op youtube.
    Lewie

9. wr11265

wr11265 F1 Rookie

May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    +1

10. JWD355

JWD355 Karting

Dec 28, 2007
    221
    The Netherlands
    Full Name:
    Jordy
    Als jullie het filmpje van Ender al erg vonden, dan vraag ik me af wat jullie van deze waus vinden, misschien een repost maar ik zat echt vol afschuw het geheel te aanschouwen.

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=907JbN2DMKc[/ame]

Zie ook de kuilen die hij soms induikt :(

11. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Ik vond hem altijd de Johan Neeskens van de F1....... ;) En voor de jonkies onder ons: even googelen :)

12. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,243
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Remember Monaco ('92/'93?): een aanstormende Mansell die Senna maar niet voorbij kwam tijdens de laatste paar ronden van de Grand Prix en na de wedstrijd gesloopt uit zijn auto kwam?

Gr. Martin

13. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Er was een leuk interview met Mansell op Sky F1 een paar weken geleden. Leuke inzichten vanachter de schermen. Het was wel duidelijk dat Nigel zijn eigenaardige perspectief op de waarheid nog niet verleerd was.... Maar desalniettemin sprak hij met veel respect over veel collega's, vooral Senna.

Onno

14. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Was 1992. De eerste race van dat jaar die Mansell niet won. De Williams FW14B was de enige auto waarin de actieve vering naar behoren werkte en in de handen van Mansell praktisch onverslaanbaar (Patrese had er meer moeite mee). Zijn pole lap op Silverstone dat jaar was werkelijk legendarisch. Met 1.18.965 was hij meer dan een seconde sneller dan de nummer twee.

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=of5zNIFa_s4[/ame]

Ik keek toen nog met mijn moeder alle races. Zij was een enorme Mansell fan. Ik niet zo. Vond het altijd een beetje een aansteller. Zoals hij in 1990 met veel drama zijn afscheid aankondigde na de Britse GP, om vervolgens een paar maanden later doodleuk bij Williams te tekenen. Hoewel ik hem graag aan het werk zag in de Ferrari 640/641, zoveel spectaculairder dan Prost, vond ik het helemaal niet erg dat Jean Alesi voor hem in de plaats kwam.

Een jaar of twee geleden zag ik hem nog op Spa, tijdens de 1000 km. Zijn zoon Leo deed mee in de F430 van Team Modena. Hij stond daar aan het hek, rug een tikje gekromd, handen in de zakken, geruite pet op. Opmerkelijk anoniem voor iemand die in de eerste helft van de jaren negentig zon absolute superster was. Mansell Mania leek nog maar zo kort geleden.

15. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Volgens MotorSport van twee maanden geleden (die ik zat te lezen op Gatwick en toen ik mijn blad naar beneden liet zakken keek Nigel Mansell mij in de ogen! Hij was ongezien aan de tafel naast mij gaan zitten, heel raar moment was dat) was dat omdat Mansell had uitgevonden dat de actieve vering op de limiet anders voelde maar de grip er nog wel was. Je moest zeg maar over de limiet om een tweede limiet te vinden.

Vond ik ook. Maar zijn racen was geweldig om te zien, eigenlijk was het een beetje gebrek aan talent waardoor de auto veel meer bewoog en onrustig was dan andere coureurs, maar desondanks wist hij daar toch een voordeel van te maken doordat het op de een of andere manier toch net goed ging. Hij heeft wel geluk gehad, veel spectaculaire crashes in een onveilige tijd maar het wonderbaarlijk overleefd.

Maar Alesi bracht ook weer heerlijk spektakel, dus dat was inderdaad een mooie vervanger. Dat missen we toch wel in huidige F1. Gelukkig heeft de eliminatie van tractiecontrole wel wat teruggebracht.

Onno

16. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Mooi filmpje, ik had nog nooit van die site gehoord die ga ik vaak bezoeken. Ik vond de jaren '80 en '90 de topjaren van de F1, hoewel dit natuurlijk dramatische jaren zijn geweest voor Ferrari. Toen was er nog ruimte voor innovatie en technische hoogstandjes. De coureurs waren nog vechtersbazen, wheelbanging aan de orde van de dag. En natuurlijk de legendarische Murray Walker als commentator, daar kan dhr Mol nog een flink puntje aan zuigen!!! Dat is wat F1 tegenwoordig mist, die gedrevenheid van de coureurs en de rivaliteit.

17. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,146
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Heb altijd veel bewondering gehad voor Mansell. Doorzetter, spectaculaire rijstijl. Op het laatst soms een beetje aanstellerig, maar had meer dan genoeg krediet om dat te vergeven. En hij had natuurlijk formidabele tegenstanders.

18. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    geweldig! :D

Zoiets moet het geweest zijn. Mansell moest er altijd voor werken, zo leek het. En zo kwam ie dan ook uit de auto. Totaal uitgeblust. Wat volgens mij dan ook weer deels theater was, maar hij had bij mij nou eenmaal de schijn tegen. Maar al met al toch een markante persoonlijkheid. Geweldig ook hoe hij in 1994 nog even terug kwam in die Williams. Volgens mij won hij toen ook nog de GP van Australie, inclusief pole. Zijn tijd in 1995 bij McLaren was dan weer helaas dramatisch. Hij had het bij 1994 moeten laten. Dan had hij het heroische afscheid gehad dat hij, alles afwegende, toch had verdiend.

Precies. Vanaf zijn optreden in Phoenix in 1990, was het duidelijk. Ondanks zijn frustrerende gebrek aan succes in de Ferrari, toch hele mooie herinneringen aan over gehouden. In 2012 zal Janneman aan de start staan van de Indy500. Daar word ik dan toch een tikje nerveus van...

19. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Je wilt toch niet beweren dat ik youtube bij je geintroduceerd heb?? ;)

1990 was het eerste volledige seizoen dat ik volgde. Grote namen als Prost, Senna, Mansell, Piquet afgewisseld met complete nobodies als Olivier Grouillard, Gregor Foitek. Ronduit geweldig.

20. ForzaFerrari

ForzaFerrari F1 Veteran

Jul 25, 2003
    7,198
    The Netherlands
    Full Name:
    Waldo
    Heel lang geleden, als jochie, een keer de Ferrari-dealership (heeft hij die nog??) van Mansell in GB bezocht. Folders krijgen was toen (nog?) een zeldzaamheid. Op een gegeven moment kwam er een man op mij af, casual, en gaf mij een hele stapel met folders. Van de dealer, maar ook een paar grote folders van modellen die toen te koop waren. Die man, was Mansell zelf.

De tijd dat hij (en z'n tijdgenoten) nog reden, dat was toch wel een geweldige F1 tijd. Tussen gentleman en hightech in (mijn mening) :)

21. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
  22. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Ik weet dat het een repost is, maar bij Patrese denk ik altijd gelijk hieraan: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=bpo8RDyOEWY[/ame]
    :D:D:D:D:D Onnavolgbaar!!!!

23. ForzaFerrari

ForzaFerrari F1 Veteran

Jul 25, 2003
    7,198
    The Netherlands
    Full Name:
    Waldo
    HILARISCH!! … die grijns op z'n gezicht die ook steeds groter en groter wordt :D

24. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Ja prachtig. Je hoeft geen Italiaans te kunnen om te begrijpen dat ze hem he-le-maal verrot scheldt.

In deze categorie vind ik deze van Joao Barbosa ook leuk. Hij rijdt in een Daytona prototype met zn vrouw wat rondjes over het Daytona circuit. Zij is de totale wanhoop nabij en hij is de relaxedheid zelve :D

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=updyPbEJ8f4[/ame]

25. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    :D:D:D:D

Ik ben denk ik zo'n beetje halverwege de jaren 80 "ingestapt". Toen werd er nog op de baan gestreden, nu worden de grootste gevechten geleverd achter de groene tafel. Erg jammer, titanstrijd tussen bijvoorbeeld Senna en Prost waren regelrechte publiekstrekkers. Tegenwoordig moeten ze allemaal het braafste jongetje van de klas zijn vanwege de centen. Iedereen is bang om een ander aan te tikken, je hebt zo een drive-through te pakken. Waar zijn de raceongevallen gebleven??

Share This Page