Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 2778 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #69426 henkie, Apr 10, 2012
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Toen ik nog lief en 19 was gingen wij in de bios naar Back to the Future.
    Eindelijk is de Delorean van toen nu werkelijkheid ;)

DMC Electric is behoorlijk rap door @BartOostvogels
    AMSTERDAM - De Amerikaanse DeLorean Motor Company (DMC) heeft eind vorig jaar al aangegeven met een elektrische versie van de DeLorean bezig te zijn. Specificaties bleven echter uit. Wat blijkt? Hij is behoorlijk rap!

De DMC Electric, zoals het model heet, beschikt over een 400 Volt vloeistofgekoelde elektro-motor. De motor produceert 260 pk tussen 5.000 en 6.000 tpm. Het koppel bedraagt ongeveer 490 Nm. Zoals gewoonlijk bij een elektrische aandrijflijn is het koppel al vanaf nul toeren per minuut beschikbaar. Het maximum toerental van de motor bedraagt 14.000 tpm. Met een topsnelheid van 200 km/h en een nul-tot-honderd-sprint in net geen vijf seconden mag de DMC Electric behoorlijk rap worden genoemd. De elektrische variant van de DeLorean is zelfs veel rapper dan de benzineversie met een 2,8 liter V6 PRV-motor. Deze DMC-12-versie met 132 pk heeft 9,5 tellen nodig om de honderd te bereiken.

PRODUCTIE
    Het batterijpakket is afkomstig van Flux Power LIfePO4. Het opladen van de accu's neemt met de speciale DMCev Smart Charging Solution in combinatie met 240 Volt slechts 3,5 uur in beslag. De verwachte levensduur van de batterij is zeven jaar of 160.000 kilometer. Nog belangrijker is de actieradius: deze bedraagt iets meer dan 160 kilometer. De productie van de DMC Electric moet in 2013 beginnen.
    Image Unavailable, Please Login

2. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
  3. Mikestradale

Mikestradale F1 Rookie

Jan 25, 2006
    2,608
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Wow, die ben ik niet tegen gekomen. Wel meerdere auto's uit het filmpje op de baan gezien zoals de blauwe M5 (die de meeste bochten driftend nam).

Onwijs veel baansluitingen dit weekend en crashes voor en achter me zien gebeuren. Eén crash op hoge snelheid (Schwedenkreuz/Aremberg). De stofwolken en het zand vloog om de oren. 5 sec eerder en ik zat er midden in. Maar goed, alles is gelukkig heel gebleven :)

Net thuis, eerst de tassen maar eens uitpakken en dan wat video's en foto's bewerken...

4. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Daar heb je gelijk in Onno, maar wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat er gelijk een straf aan hangt (en vaak nog een onredelijke ook). Af en toe een risico nemen of fouten maken mag schijnbaar niet meer. De FIA doet zijn best om de sport om zeep te helpen door het zo veilig mogelijk te maken.

Zeg tegen een tennisser dat 'ie een rubberen pak aan moet en een gelaatscherm opzet omdat 'ie wel eens geraakt zou kunnen worden door een tennisbal. Levert geheid saaie wedstrijden op, in de F1 gaat het nu die kant op vind ik.

5. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,243
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Dat ben ik niet geheel met je eens, of maakt het de sport prettiger om te kijken als er af en toe een dode valt? Vind het zelf wel vaak lastig om te beoordelen of een straf terecht is of niet.

Gr. Martin

6. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Ik ben het op mijn beurt volkomen met Ed eens. Tegenwoordig is het zo dat iedere keer als een duel erin eindigt dat er contact plaatsvindt tussen de betrokkenen, er voetstoots vanuit wordt gegaan dat er iets onreglementairs is gebeurd. Vrijwel direct verschijnt in beeld dat het incident ´under investigation´ is en de lat om het af te doen als een ´race incident´ ligt vrij hoog. Dat vind ik een verkeerd uitgangspunt.

7. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Wow! Iemand die weet welke bocht dit is?

+1 (of 2?)

8. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Je zou je af kunnen vragen wat zo'n hondenhok op wielen ook op de Ring doet, maar goed, even ervoor kwam er nog een pickup truck voorbij gesukkeld...

9. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Zo af en toe laat Brundle zich ook wel eens ontvallen dat het nogal een mietjessport is geworden. Ik vind dat vooral bij regenraces er wel heeeeeel erg voorzicht wordt gedaan.

Ik ben het met Ed eens dat er te veel vergrootglas op ligt tegenwoordig. Maar sommige rijders blijven het toch proberen, gelukkig.

Onno

10. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,146
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Dat is het kromme van de Ring; het is gewoon openbare weg. Overigens zijn alle auto's die na het ongeval doorrijden m.i. strafbaar: je moet volgens mij bij een ongeval hulp bieden (of dat nu thuis op de stoep is of op de Ring).

11. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Ik ken het Duitse recht niet, maar je zou zomaar gelijk kunnen hebben Peter.

12. paulus-1

paulus-1 Formula Junior

Nov 8, 2010
    261
    Nederland
    Full Name:
    Paulus Hollander
    kenners,

weet er iemand hoe het zit met de vin/serie nr's van de 599 GTB ( welke nummers bij welk jaar horen)

13. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,137
    The Netherlands
    599 GTB Fiorano
    Production started: 2006.
    Production ended: Current.
    Total production: N/A.
    First serial number: 146364(?).
    Latest serial number: 160318.

14. 12Esc

12Esc Formula Junior

Aug 21, 2006
    529
    Breda
    Full Name:
    Maurice
    Wow, da's inderdaad heel gaaf. En ook nog aangedreven door een 'Flux power' battery pack. Ik moest even kijken of dit bericht niet rond 1 april was uitgekomen (was niet het geval).

http://www.theverge.com/2012/4/7/2931699/dmcev-electric-delorean-auto-show-0-to-60-under-60-seconds-95000

15. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Martin, ik ben het met je eens dat er geen doden moeten vallen. Maar de sport is in mijn ogen toch bedoeld om met elkaar in gevecht te gaan. Dus dat betekent ook dat er wel eens inschattingsfoutjes worden gemaakt, het blijven tenslotte wel mensen die in die auto's zitten. Dat betekent dus ook dat niet elke inhaalaktie goed zal eindigen, maar in mijn ogen wordt er nu veel te berekenend gereden en dat vind ik jammer.

16. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,146
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik zou aanraden om meer naar WTCC te kijken o.i.d. Bij openwielers is het te gevaarlijk om er een contactsport van te maken (en dat is al decennia zo), bij toerwagens e.d. maakt het niet veel uit als er deurklink aan deurklink gereden wordt: de gevaren zijn kleiner (en de auto's kunnen beter tegen een stootje, waardoor de competitie blijft).

17. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Er stond binnen no-time al het nodige aan hulp omheen he?

Als iedereen stopt om hulp te bieden dan wordt het wel wat erg druk om het slachtoffer heen. Dat is niet helpen...

18. Mikestradale

Mikestradale F1 Rookie

Jan 25, 2006
    2,608
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Het is de Eiskurve. Een SUV is op zich niet het vreemdst wat je onderweg tegenkomt. Dit weekend reed er weer een touringbus op de baan :)

Op de Nordschleife tijdens Touristenfahrten gelden de regels van de openbare weg. Oa niet rechts inhalen, stoppen bij ongeval en meehelpen (zoals Hans al zegt, het heeft geen zin om er met 20 man te staan helpen), degene die inhaalt moet dat doen zonder de andere te hinderen. Bij sommige verzekeringsmaatschappijen ben je dus ook gewoon verzekerd op de NS (als je je aan de regels houdt). Het is immers een openbare weg zonder snelheidslimiet.

Over het algemeen houdt iedereen zich erg goed aan deze regels (tijdens drukke weekenden zoals Pasen iets minder). Alleen soms heb je er personen bij die denken dat het om een F1 kampioenschap gaat en die per se willen "winnen". Ik laat ze netjes voorbij en probeer me er niet aan te irriteren...

19. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,146
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    elke seconde telt ;)

20. Frank34

Frank34 Karting

Jun 10, 2010
    56
    Venhuizen
    Full Name:
    Frank
    #69445 Frank34, Apr 10, 2012
    Donderdag vroeg in de avond kwam dit busje langsrijden, ook een apart gezicht!

21. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #69446 henkie, Apr 10, 2012
    Sambal bij ?

10 april 2012 | 16:28 | Tekst: Alexander Inia
    China is zeer belangrijk voor Ferrari, en dus koesteren ze in Maranello deze Aziatische markt. Op de autoshow van Peking debuteert daarom een speciale 458 Italia: de 20th Anniversary Special Edition.
    .Deze 458 Italia heeft de kleur Marco Polo rood. Op de motorkap zien we een gouden draak, compleet met een goud-zwarte achtergrond die het circuit symboliseert. De wielen zijn ook in het goud uitgevoerd. Op de startknop staat in Chinese tekens ‘start’ en ook is er een speciale plaquette die in het Chinees meldt hoe speciaal deze 458 Italia is - er worden namelijk maar twintig exemplaren gemaakt.

Het Chinees-Italiaanse element is het ‘longma’ thema dat Ferrari op het exterieur heeft doorgevoerd. Longma staat voor een ‘drakenpaard’, dat in de Chinese mythologie werd aanbeden. Volgens Ferrari is de Longma de ultieme combinatie van China (de draak staat daar voor moed, passie en succes) en Italië (waar het steigerende paard voor staat, hoeven we hopelijk verder niet uit te leggen).

Het is nu precies twintig jaar geleden dat de eerste Ferrari officieel in China werd geïmporteerd. In 1992 werd namelijk in Peking een 348 TS besteld. Om dat feit extra luister bij te zetten, wordt de Chinese 458 Italia in een oplage van twintig stuks gebouwd.
    Kortom, het is alleen maar geld wat telt. (Oh, deze laatste regel was van mijzelf)

22. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Longma, combinatie van draak en paard, ik vind dat wel geinig.

Mooi voorbeeld ook van het gekleurde carbonfiber op de middenconsole. Ik heb daar nog even over nagedacht in september, dacht het goed bij mijn auto zou kunnen passen, maar toen afgedaan als te tacky. Hier kan het wel, vind ik, al zou ik de rest van het interieur wel even willen zien, en het goud is ook een beetje aan de overdreven kant.

Maar, als geheel van een 458-voor-China vind ik het wel geslaagd.

Onno

23. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Ik geloof dat je me verkeerd begrijpt. Ik ben er echt geen voorstander van dat ze elkaar van de baan rossen! Ik meen me te herinneren dat het publiek de sport de rug toekeerde omdat die het een saaie vertoning vonden worden. In plaats van het terugbrengen van de competitie, introduceren ze nu DRS. In mijn ogen een lachertje, laat de teams wat meer ontwikkelen en op die manier elkaar de loef afsteken. Er moet dus ingehaald worden, dat brengt toch ook risico's met zich mee? Heeft niets met open wielen of WTCC te maken. Als een coureur nu een inhaalaktie doet en hij tikt de ander aan is 'ie domweg de pineut. Vroeger werd er veel meer "door de vingers gezien" omdat het meer om het racen ging dan om de politiek.

24. Trezerotto

Trezerotto Formula Junior

Aug 26, 2011
    669
    Daventria
    Full Name:
    Otto Trezalbione
  25. JWD355

JWD355 Karting

Dec 28, 2007
    221
    The Netherlands
    Full Name:
    Jordy
    Vandaag de goedkoopste mod tot nog toe toegepast op de de F430, ook wel bekend als de golftee mod.
    Een vriend van mij en fervent golfer zou de tee's meenemen maar helaas, vergeten.
    Dus opgelost met iets minder chique schroefjes.

Voor degene die de mod nog niet kennen hier een stappen plan;

1. Trek de vacuum slangetjes van de kleppen op de standaard uitlaat.
    2. Draai de schroefjes in de slangetjes zodat het vacuüm systeem weer gesloten is.
    3. Geniet van het oorverdovende kabaal van een Ferrari 8

Het Capristo kleppen schakelsysteem is onderweg maar tot die tijd voldoet dit prima. :)

Wat ik echter niet snap is dat velen een vermogen uitgeven aan een duur aftermarket dempersysteem.
    Nu vind ik de standaard demper sowieso al niet vervelend klinken maar met het openen van de kleppen creëer je in feite een straight pipe en bypass je de demper volledig.
    Dus voor nog meer herrie, ik bedoel muziek, hoef je alleen de kats te vervangen en eventueel de uitlaatspruitstukken, de demper is alleen nog nodig om rustig te cruisen.

Het grootste pluspunt van deze mod?
    De heerlijke plofjes bij gas los, normaal sluiten dan de kleppen en worden de plofjes gedempt, nu rochelt hij er lekker op los als een kettingrokende astma patiënt ;).

Share This Page