Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 2884 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Hallo allemaal....weer terug van twee weekjes fantastisch Italië.

Zaten in een gigantisch Toscaans landhuis uit 1582 vlakbij Barga, dat we volledig tot onze beschikking hadden (zo'n 800 m2 vloeroppervlak.....je bleef lopen daar).
    Ferrari hoogtepunt was een dagje dat mijn broer en ik naar Maranello zijn gegaan. Twee uur heen door de Appenijnen en natuurlijk ook weer twee uur terug. Geweldige rijweggetjes en staat allemaal op film, dus zal binnenkort even wat posten.

In Maranello zelf liep alles op zijn eind voor de start van de Italiaanse vakanties, maar gelukkig was er nog genoeg leven in de brouwerij! Op Fiorano werd er driftig gereden met een F1, een 599XX en een 333SP (heb ik mij althans wijs laten maken). Aangezien het de eerste keer in Maranello was voor mijn broer zijn we ook even rond gaan rijden en belandden zo bij de achteringang. 5 minuutjes daar gestaan en verrast door de nieuwe F12, die zijn rondje ging doen en de nieuwe F70 die terugkwam en even later weer wegging. Er snel met de Beamer achteraan gegaan om te filmen en fotograferen en toen hij mij in de gaten kreeg probeerde hij mij met allerlei trucjes af te schudden.....enfin, ik heb 'm toen maar laten gaan :) Foto's en filmpjes volgen later. Moet eerst copyright op vastgelegd worden zag en las ik door onze reporters uit Maranello, Ed & Tom. ;)

Daarna naar de Galleria gegaan, die dus nu Museo Ferrari heet. Had ik nog niet gezien na de verbouwing, maar vind het erg geslaagd. Mooi overzicht van de Ferrari historie. In het museum ook nog in contact gekomen met een Taiwanese 430 Challenge coureur, die dus met de 599XX aan het boenderen was op Fiorano. Liep gewoon in zijn raceoverall rond in het museum....ja, dan val je wel op :) In zijn gezelschap bevond zich ook een mevr. Bentley (what's in a name...), die een persoonlijke vriend van de grote Enzo was en hier heel gepassioneerd over vertelde. Zij (en anderen) gaan een film maken, die over het leven van Enzo gaat. Niet zozeer over de auto's, maar over de persoon Enzo. Want daar schijnt heeeel wat over te vertellen te zijn. Ben benieuwd, zij zou mij gaan mailen......we wachten het allemaal maar af.

Enfin, een geweldig dagje Maranello en zoals gezegd zal ik later van de week wat foto's en filmpjes posten want eerst moet er weer gewerkt gaan worden. Helaas........maar vandaag wel nog even van de gelegenheid gebruik gemaakt om de Spider weer even uit te laten. Wat kan je die toch gaan missen in die twee weken.......:D

2. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Welkom terug Erik.

Gr. Martin

3. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Moet je een 360 eens proberen.... Denk je dat die goedkoop is? Dat onderhoud van Frans is niks.

4. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    #72079 pterps, Aug 13, 2012
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ah de allermooiste!
    Image Unavailable, Please Login

5. Mikestradale

Mikestradale F1 Rookie

Jan 25, 2006
    2,608
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Welkom terug Erik :) Was de F70 nog steeds compleet gecamoufleerd of was er al iets meer van de body te zien?

6. Joeld

Joeld Formula Junior

Jan 16, 2012
    416
    NL, Bennebroek
    Full Name:
    Joël
    25k in 5 jaar? Onze Mercedes heeft in de 7 jaar dat we hem hebben denk ik wel 50-60k gekost aan onderhoud. ;)

7. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Zo te zien één of andere replica/kitcar.

@MarcH : Gefeliciteerd man!! Supergave 308!!

8. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Heb je nog meer foto's??
    Die Daytona is gaaf in die kleur man!

En die 904 met 8 cilinder is ook uebercool.

9. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Hi Mike! Hij zag er ongeveer uit zoals op de laatste foto's van Ed & Tom......dus nog steeds zwaar gecamoufleerd. ;)

10. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Auto was ook te zien (en te koop) in Essen?

Gr. Martin

11. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ik zal wel gek zijn, maar gelukkig is mijn historie bij Forza/Kroy bekend ;-)
    Voorjaarsbeurten geloof ik niet in, wel laat ik mijn APK een half uurtje langer duren om echt alles te checken.
    Vorig jaar een grote beurt gehad incl. riemen, de vorige grote beurt was bij aflevering 1-2007.
    Ik vind het echt een goedkope auto om te rijden qua onderhoud. Maar misschien kom ik ook nog een keer zwaar aan de beurt..

"Harry, ik heb de auto nu 5,5 jaar en zelf 53.000km mee gereden. (teller nu 78.000)
    Buiten remblokken/banden heb ik kapot gehad:
    Alarmsirene (EUR 275) te veel vuil in gekomen.
    Luchtmeter (EUR 230) maar koop je op ebay voor EUR 79 (zelfde als MG ZR/ZS).
    2 Accu's van EUR 125 stuk. De 360 lust wel een accu, is bekend.
    Vandaag een rubber van EUR 31

Kortom.. ik ben heel erg tevreden en rij er ook mee door. Vorige week op jouw middag nog 1,5 uur over het circuit full speed. Twee keer Spa evenement dit jaar. Maar verder ben ik er ook erg zuinig op, heel lang rustig warmrijden etc. Olieverbruik niet meetbaar (Mobil1 0W40). Ook rij ik nog steeds met de eerste koppeling. Gaat nog prima.

Maar Forza zegt wel dat ze op het moment van alles tegenkomen, stuurhuizen, stuurkogels, fuseekogels etc. De auto's zijn al tot 12 jaar oud natuurlijk. En veel prutsauto's die een paar keer onderhoud hebben gehad bij een vriend of de plaatselijke Renault dealer. Dit alles om alleen maar geld te besparen.

Wel werd mij aangeraden om in het voorjaar (na weer wat km's) de schakelbussen te laten vervangen zoals laatst bij Cor is gedaan." (vorige week gepost)

12. Mikestradale

Mikestradale F1 Rookie

Jan 25, 2006
    2,608
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Leuk om Jay Leno nu eindelijk eens in een Ferrari (330GT 2+2) te zien. Zou leuk zijn als ie meer van dit soort Ferrari reviews gaat doen.

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=nU7SpMaX_uE[/ame]

13. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Rechtsgestuurd???

14. Trezerotto

Trezerotto Formula Junior

Aug 26, 2011
    669
    Daventria
    Full Name:
    Otto Trezalbione
    Wat een gewéldig filmpje. Helemaal goed qua alles en het beste: geen vervelende achtergrondmuziek (wat meestal voorgrondmuziek wordt).

15. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

16. Trezerotto

Trezerotto Formula Junior

Aug 26, 2011
    669
    Daventria
    Full Name:
    Otto Trezalbione
    Zie ik daar een Mitsubishi i-MiEV achterin staan?

:)

17. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik ben jaloers. Prachtige auto, altijd bewonderd en gelukkig veel gezien in binnen en buitenland. Vele gelukkige kms toegewenst!

Onno

18. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Een Italiaans kwaliteitsproduct ;)

Gr. Martin

19. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,126
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Nope, wel gezien op de deelnemerscamping in Goodwood (Revival 2011), s/n 13607.

Ik was weer eens sinds lange tijd naar de Oldtimer GP geweest. Ik vond het nogal tegenvallen. Gelukkig heb ik een bredere interesse dan alleen Ferrari, maar anders was het helemaal een domper geweest. Er stonden zeer weinig klassiekers (vier Dino's, een 250 GTE en een 365 GTC/4). En verder hooguit 30-40 Ferrari's, waaronder slechts 1 supercar (een Enzo). Gelukkig zat Porsches :)
    Paddock was rommelig ingedeeld, ondanks vroege aankomst ver parkeren (de plaatsen dichtbij waren 'reserviert'), entree duur (38 euro voor 1 dag!), circuitprogramma matig (wel veel BMW's op de baan).
    We zijn nog even bij de Nordschleife gaan kijken. Kwam een langzaamrijdende Jaguar cabrio voorbij, met vuur onder de auto uit komend! :eek: Mensen langs de kant probeerden hem er op te wijzen, hij vrolijk terug zwaaien :D

20. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,126
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Gefeliciteerd! Fijn dat deze 308 binnen Nederland blijft. Had het er gisteren toevallig nog met een vriend over, die ook overweegt een Ferrari te kopen. Deze kan hij dus van het lijstje strepen...:)

21. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Welkom terug Erik.
    Weer druk aan het werk?........... Of toch eerst even de fototojes doen? :)
    Hoe klonk de F70?

22. rickadelic

rickadelic Formula Junior

Mar 26, 2008
    887
    Netherlands
    Full Name:
    Rick
    ]

Wij hebben een topweek gehad.
    Ja voor de BMW fan was waanzinnig veel moois te zien, ongeveer 25 M1's gezien zowel procar als straat versie. Daarnaast nog 3 ronden op de nurburgring tussen de racewagens gereden. pracht week.

23. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mag ik mij daar bij aansluiten? Tevens de felicitaties toewensen met daarbij de hoop dit exemplaar veel op de weg te (blijven) zien...

We zijn nieuwsgierig Erik...:D Zo'n logo plakken is het werk toch niet? :D
    Goed om te horen dat je zoveel plezier (en mooi weer) hebt gehad daar. Nog een barretje bezocht? :D:D:D

Ik begon al te denken Henk. Hoe was jou (spannende?) werk onderbreking?

24. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Ben ermee bezig Fred, moet alleen toch even professionele hulp inroepen......;)
    Enne, je weet dat ik niet drink maar ik was er wel in de buurt :)

Share This Page