Nog niet verkocht, er is echter wel serieuze belangstelling voor, maar mensen zijn zuinig op hun spaargeld op dit moment. Althans in deze prijsklasse. Dus nemen ze de tijd en bekijken ze meer auto's.
hoe snel een auto is is erg afhankelijk van het mannetje of vrouwtje achter het stuur. Ik denk dat een goed erijder met een GTBi niet per se langzamer rond komt. Naar ik begrepen heb is de eindoverbrenging iets anders. Ja in een drag"'race"" legt hij het af... Ik had ook altijd commentaar op de 8.32, "'teruggetuned blok"" en zo, maar als je ging trappen legde een 911 3.2 carrera het er gewoon tegen af, alleen op top kwam hij voorbij. maar tussenacceleratie (waar de kortere overbrenging dan van pas komt, en wat het leukste is) moest hij het zwaar afleggen op de autobahn... de prosche rijder begreep het pas toen de spoiler even omhoog ging om hem uit te zwaaien.. Om het zeker te weten zou je eigenlijk kort na elkaar in beide moeten rijden. maar persoonlijk denk ik dat het wel eens mee kan vallen. verschil tussen de 3.0 2v i en de QV is ook hoofdzakelijk door het koppelverschil, is maar 20 pk. En een i is denk ik redelijk makkelijk tegen redelijk lage kosten op te waarderen. Heeft ook de koppelingmodificatie. Ik denk dat je met een 3-4000 klaar moet zijn voor een zelfde vermogen zeker als een QV wellicht zelfs als een carb en wellicht zelfs beter koppel: set carb nokkenassen erin, injectoren en fuelrails vervangen voor versie voor EFI, DTA erop, hoeft niet eens een andere airbox en throttle body, Nick`s Forza en bv Formula GT doen dat ook zo. Heb je trouwens de zwarte `79 GTB gezien op Kapaza? lijkt een ex maranello auto die via Beerens in Belgie verkocht is.
Dat van de leukere kleuren is mij trouwens ook al opgevallen op d e GTBi`s. Bij die grijze ziet het er waarschijnlijk al heel anders uit als je een gewoon zwart stuurwiel erop zet.
Ja, dat is natuurlijk altijd zo. Op de Nurburgring heb ik met een Golf 2 GTI (140pk) soms BMW M5's ingehaald. Je moet de weg weten en een beetje kunnen sturen anders kom je zelfs met 400/500pk niet ver. Die zwarte nog niet gezien! Thanks, even kijken.
enne...gewetensvraag: hoe vaak trek jij zo per kwartaal de SZ in in ieder geval 3 van de 5 versnellingen helemaal opn? doe je dat heel erg vaak ga je die pk`s denk ik missen.. doe je dat zelden zal het wel meevallen, moet je alleen bij de borrelpraat gesprekken over aantallen pk omzeilen.. vooralsnog staat een GTBi nu gelijk met een QV voor mij. waarbij overigens de zwarte QV nog steeds hoog staat, vind hem alleen nog een beetje (te) duur nu gezien kwaliteit spuitwerk en niet originele grill en momenteel zit daar nog (te) weinig ruimte in.
Uh... je hebt nog niet erg vaak met ons meegereden geloof ik he? Roel kan daar ook over meepraten. Die had 210 pk of zo in zn mondial zitten en zat daar flink gefrustreerd te zijn vaak omdat hij het grut niet kon bijhouden. Hebben de 328-jes, Franc met z'n ex 308QV of ik met mn 308 met webers toch een stuk minder last van. Die paar pk maken echt een boel uit in de praktijk... ALS je met dit cluppie meerijden ambieert natuurlijk?
Ik kwam ook niet echt mee met mijn GTSi, maar op dit moment vind ik alleen het feit dat ik in een Ferrari rij al een feest, dus dat is geen straf... ...maar ik kan me wel inleven in de frustraties, die komen vast als het feestje normaal is geworden.
Geniaal: Ferrari's onderhouden volgens grootmoeders recept. Ik krijg ineens een geweldig idee voor een boek ;-) Die rijstkorrels doen het hem echter niet. Afgelopen weekend uitgeprobeerd, maar het is toch echt een potje zwarte verf geweest die men er in heeft gestopt. Beetje jammer...
Tandpasta is een fantastisch polijstmiddel. Voor en na 3 minuten poetsen... (waarom mijn achteruitrijlichten zo zwart worden? Geen flauw idee!!...) Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Geweldig Hans. Improvisatie ten TOP! Ik heb zelf eens inlaat-kleppen zitten schuren (op de zittingen) van een binnenboord motor tijdens een Griekenland vakantie... (te weinig compressie) Wilma pannenkoeken bakken in de kombuis en ik kleppen schuren met Elmex... Echter zonder tandenpoetsen naar bed, tandpasta was op
Pieter, even een paar maandjes net zo oud als ik.......hoe voelt dat nou?? Gefeliciteerd vriend en maak er een leuke dag van!
Ik wil er gewoon niet op achteruit gaan qua pk's/snelheid en bij een GTBi is dat toch kantje boord. Mijn SZ is fris en heeft alle pk's nog, bij een GTBi uit bv. 1980 is dat maar afwachten. Maar ik snap de aantrekkingskracht uiteraard, tevens zijn ze net iets minder duur en is er meer keuze qua kleuren idd. Als ik een GTBi zou kopen, zou ik hem sowieso niet gaan tunen en er gewoon zo van genieten. @Veep : had je ook gereden met die zwarte QV?
Ik vind hem trouwens niet half zo mooi als een 250 GT SWB. Drogo heeft gelukkig ook mooiere auto's gebouwd.
Ja ik was ook van de partij, heb om 11:15 de eerste 2 donuts van deze dag op het Hofplein gedraaid Is speciaal om in de regen met ct off & esc off met de 458 door Rotterdam te boenderen @ Vu: fraaie platen, pm ? @ Oscar: oei spannend geweest met die velg, wel naar je zin gehad?
Ha Ben, Ja was even spannend....maar gelukkig goed afgelopen. Best spannend alles op 1 achterwiel doen, zonder grip....Maar de volgende stints gingen prima. Geen donuts met de GT, stuuruitslag is iets te klein. Drie keer gereden, met verschillende gasten. De tweede keer zou die voetballer meegaan, maar die heb ik niet meer gezien, misschien afgeschrikt. Hoe vaak reden jullie? Heb ook Willem (met 1952 F1) niet gezien? ciao Oscar