Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 2967 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Wat een ingewikkeld antwoord Fred...

Gr. Martin

2. evandaalen

evandaalen Formula 3
    Consultant

Feb 7, 2004
    2,394
    Deventer, NL
    Full Name:
    Edvar van Daalen
    Ik ben als begunstiger lid van de FCN, maar ik ben echter geen lid ...

(zoiets bedoel je toch? ;))

3. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
  4. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Haha, ik zit op Edvar's lijn hoor Fred. Maar jouw uitleg zegt in feite hetzelfde, dus..... :)

Blijft nog onbeantwoord de vraag of jij op enigerlei wijze aangesloten bent bij de vereniging FCN? En die vraag vindt zijn oorsprong in jouw opmerking 'welkom als lid Henk', die natuurlijk pas uitgesproken wordt als de uitspreker daarvan ook enige binding met de bedoelde vereniging heeft. Althans die suggestie wordt hierdoor gewekt en ik weet niet beter dan dat jij (nog) geen binding hebt met de FCN en door het stellen van mijn vraag hoop ik hier een antwoord op te krijgen. Niet dat dat wat uitmaakt hoor, just curious..... ;)

Edvar, heb jij hier nog een simpelere uitleg voor want ik snap er zelf ook niets meer van....:D:D

5. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    #74155 Souvlaki, Nov 6, 2012
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  6. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Ik ben zelf dit jaar lid geworden van de FCN en begunstiger gebleven voor de rest van dit jaar. Ben overgestapt van begunstiger naar lid om deel te kunnen nemen aan de ritten en de circuitdagen. Als begunstiger kan dat niet en ik wilde vooral de circuitdagen meemaken om de 308 beter te leren kennen.

7. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ik ben begunstiger geworden vanwege de prachtige Gli Amici's waar Roger_L tegenwoordig verantwoordelijk voor is. Dan krijg ik nu tenmiste ook die bladen thuis ;)
    Als er nog een keer een vergadering whatever is kan ik die nu ook bijwonen voor de aardigheid. Evenementen zijn er genoeg, ook buiten de FCN. Kijk eens wat voor actievol evenement we een maand geleden bijwoonden georganiseerd door Melvok middels de door hem recente opgestartte OwnersClub.

8. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
  9. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
  10. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Je zoekt wel meteen de meest spannende meeting uit zeg :D

11. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Henk, wat is er tegen om een volwaardig lid te zijn, jij zou zeker een zeer gewaardeerd lid zijn, met jouw ervaring van het organiseren van jouw leuke Deil meetings. je kan wel afgeven op de ritjes van de FCN, maar het is logisch dat bij een steeds groter wordende club verschillende behoeftes ontstaan, en we kunnen wel zeggen er is behoefte aan Deil tripjes, dus jij bent welkom om eea te regelen bij de club.

Ebenezer

12. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Voor de begunstigers deze maand 2 evenementen in 2 weken tijd, waar onder een wedstrijdje F1 kijken bij Kroymans.

Het meest spannende is vaak de lokatie :D

Gr. Martin

13. evandaalen

evandaalen Formula 3
    Consultant

Feb 7, 2004
    2,394
    Deventer, NL
    Full Name:
    Edvar van Daalen
    Er is bij de FCN regelmatig gesproken over wat meer "low budget" meetings, maar dat komt er bij het bestuur niet door. Jammer, want hoewel ik al sinds 1998 begustiger ben en nu dus een Ferrari heb, zal ik zeer waarschijnlijk geen lid worden van de FCN. Ik heb geen zin in dure meetings waarbij de nadruk soms meer ligt op luxe, etentjes en "jasje-dasje", dan op het rijden ... Wat is dan nog de meerwaarde van lid worden?? Just my humble opinion ...

14. NielsDJ

NielsDJ Karting

Apr 5, 2011
    94
    Rotterdam, NL
    Full Name:
    Niels de Jong
    Wat is nou precies het inhoudelijke verschil tussen een lid en een begunstiger?

15. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Jij gaat natuurlijk voor die meerdaagse evenementen van 5-6K ;)

16. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    De FCN voldoet aan een behoefte van de leden, gecombineerd met de wensen van Ferrari SpA. Ferrari zoekt een club die hun huidige klanten aanspreekt. Klanten die nieuwe auto's bestellen.

Persoonlijk ben ik blij dat de FCN een hoge standaard nastreeft. De evenementen die de FCN organiseert zijn bijzonder en daar mag best iets voor betaald worden. En duur zijn ze niet, gezien het gebodene. Of je het het geld waard vindt, is weer iets anders. Jasje-dasje is geen argument, er zijn genoeg meetings waar je dat niet hoeft te dragen. Etentjes zijn ook geen must.

Deze discussie komt vaak langs. Ik vind het nogal Nederlands om alles weer te willen nivelleren naar het middenstandsniveau. Ikzelf ben blij dat de FCN een ander profiel heeft dan Mel's of Henk's initiatieven. Variety is the spice of life. Misschien spreekt dat FCN profiel het merendeel dat hier post niet aan, maar de mensen hier zijn niet de enige Ferrari-eigenaren. Er zijn overigens genoeg 3x8 en 4xx eigenaren op de club die zich daar prima thuisvoelen. En door de FCN komen een aantal zeer bijzondere auto's die we in dit land hebben nog eens uit de garage.

Kortom - de FCN is niet voor iedereen. Maar dat betekent niet dat het geen bestaansrecht heeft, of moet veranderen. Daarom denk ik dat Mel's initiatief een plaats heeft, een andere cultuur in een andere club. Keuze voor iedereen, prima toch?

Onno

17. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ik vind dat jij echt helemaal gelijk hebt Onno.
    Laten we eerlijk zijn, de klassiekerverzamelaars komen nu eenmaal niet naar een Deil meeting whatever. Die hanteren een andere standaard. De FCN heeft een naam hoog te houden.
    Je loopt ook niet met je Birkenstocks bij de Librije naar binnen.
    Overigens vond ik het Crocket meets Magnum evenment van dit jaar heel erg goed gevonden en georganiseerd. Daar past men zijn outfit graag naar aan.

Melvok heeft een mooi initiatief genomen maar werd helaas door de naamkeuze wat neergesabeld. Ik hoop niet dat zijn enthousiasme daardoor afgenomen is.

Deilmeeting staat ook weer op het programma voor 2013 natuurlijk.

18. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Zoals Onno zegt is er overal wat. Ik vind de meetings van de FCN net zo leuk als de "broodje kroket" meetings die door anderen (waaronder ook ikzelf) worden georganiseerd. De Crockett meets Magnum was zeker erg leuk en voorzag in een behoefte binnen de club. Als het goed is volgend jaar een vervolg in België. Hopelijk is dit een blijvend iets, ben ook niet zo van de jasje-dasje diners. Wil er best iets bijdragen aan de organisatie hiervan. Zelf vind ik de circuitdagen erg leuk en leerzaam.

19. evandaalen

evandaalen Formula 3
    Consultant

Feb 7, 2004
    2,394
    Deventer, NL
    Full Name:
    Edvar van Daalen
  20. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Ik heb in het verleden fantastische meerdaagse evenementen gehad in Italië (Andiamo), Zwitserland (horlogerit) en Frankrijk (F1 rijden) en geniet nog altijd van de herinnering. Je komt op plekken waar je ofwel nooit binnenkomt ofwel onder normale omstandigheden niet zo 1-2-3 zou overnachten. Ze waren voor mij iedere cent waard. Het zijn de dertigers, kind-lozen en 50plussers die dit soort ritten kunnen doen, of diegene die zijn kinderen kan onderbrengen gedurende enkele dagen.
    De Magnum meets Crockett-rit was nou weer een voorbeeld van een wat meer 'low-budget'-rit, ook daar waren er 2 van dit jaar. Alleen 'low-budget' bij FCN wil nog wel altijd zeggen dat alles tot in de puntjes verzorgd is, op mooie locaties, een stevige lunch en met de mogelijkheid flink wat kilometers te rijden. Dat gaat net zo goed tegen kostprijs, FCN maakt geen winst, maar een kroket op een fraaie locatie is duurder dan bij een willekeurig wegrestaurant (niks mis mee) of zo.
    De 'kroketten-ritten' hebben absoluut ook bestaansrecht, ik heb er weinigen van gemist. Het is wat Onno zegt: keuze voor iedereen, het is aan eenieder die keuze voor zichzelf te maken.

Jammer is alleen dat de meesten die zich afgeven op FCN zelf nooit dergelijke ritten hebben meegemaakt, zij baseren hun oordeel dus op 'van horen zeggen' of op hun onderbuikgevoel.

21. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Imho gaat het maar over één ding: het delen van de Passie die we hebben voor het merk Ferrari, daarom heb ik persoonlijk het meeste met de personen die hun leven gevochten hebben om een Ferrari te bezitten en te koesteren. Maar ja , er zijn ook mensen die eerst geld verdienen en niet weten wat ze moeten doen met hun geld en dan maar een Ferrari kopen om maar vooral ergens bij te horen. Maar ja , die zijn er ook bij de club, en hun reden moet ik ook maar gewoon begrijpen.
    Er zijn OOK begunstigers-meetings waar ik bij zou willen zijn, en ook meetings waar ik nog niet in de buurt van wil komen. Ik ben lid van de FCN om mijn Passie te delen met mensen die ik wil en wanneer ik wil.

22. marcos

marcos Formula 3

Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Ik heb precies hetzelfde gedaan, alleen dan pas sinds afgelopen oktober.

Wat is de meerwaarde geweest van mijn 'begunstigers' lidmaatschap vraag ik me nu achteraf af. Ben lid geweest sinds 2003 en behalve de GLi heeft het mij niet veel opgeleverd. Daarbij moet ik bekennen dat ik nooit met een geel hesje heb gelopen. Maar goed, dat kan ik alleen maar zeggen omdat ik het gedaan heb. Hetzelfde geldt voor actief lid zijn.

En daarom ben ik ook hier lid geworden. Als ik alleen op de FCN zou moeten bouwen, dan a) rijd ik minder km, b) ben ik binnen een jaar failliet en c) mis ik de heerlijke broodjes kroket (die ik nog niet heb gezien overigens :( ).

23. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Ik ben begunstiger geworden vanwege het FCN-pasje. Deze is triomfantelijk aanwezig in mijn portemonnee. Mijn vrienden vinden mij stoer.

;)

24. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Helemaal mee eens!! Wij hebben een prachtige club mensen en auto's (ok ik dan niet helemaal, want heb geen F) en ik vind het super om naar de meetings te gaan. Ik ben al een tijdje aan het twijfelen of ik begunstiger zal worden, het gaat mij met name om de Gli, hoor daar super verhalen over al moet ik eerlijk zeggen dat ik er nog geen gelezen heb......:( (sorry Roger, je foto's op FB zijn prachtig!). Meetings kan ik vaak ivm werk niet bij zijn helaas...... Ik ga nog eens even nadenken.......

25. ForzaFerrari

ForzaFerrari F1 Veteran

Jul 25, 2003
    7,198
    The Netherlands
    Full Name:
    Waldo
    ben jaren geleden geruime tijd begunstiger geweest van de FCN. Ook nog enige tijd in het bestuur plaats genomen van Ascari. Wat het me, als actieve begunstiger, opleverde was veel…

- met hesje lopen op 'De Peel' meeting, en daardoor kunnen meerijden in o.a. 250 SWB (op hoge snelheid)
    - aan de vangrail in de pitsstraat staan op Zandvoort tijdens Italia a Zandvoort meetings
    - prive bezoek aan 'museum' van Kroymans (toen nog helemaal vol…)
    - veel gezelligheid bij diverse vergaderingen en andere meetings
    - en last-but-not-least; een bezoek aan de Ferrari Fabriek (en DeTomaso en Lamborghini) tijdens een speciale begunstigers trip in 2007.

en dan natuurlijk de Gli's, de vriendschappen met begunstigers en leden en nog veel meer…

Waarom ik mijn begunstigerschap beëindigde was deels om een (toen) financiële reden, deels dat ik minder tijd ging besteden aan mijn passie; Ferrari. En dat is tot op heden zo gebleven, (de tijd dan…). En geld gaat nu naar m'n dochter, ook niet onbelangrijk :)

Share This Page