Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 2968 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. evandaalen

evandaalen Formula 3
    Consultant

Feb 7, 2004
    2,394
    Deventer, NL
    Full Name:
    Edvar van Daalen
    Op zich zijn de tourritten van de FCN echt fantastisch. Mooie locaties, mooie routes, alles zeer goed verzorgd. Alleen dat jasje-dasje houdt mij persoonlijk wel tegen (ik heb daar gewoon helemaal niks mee), net zoals de prijzen. Ik bedoel, met twee personen ben je al gauw meer dan 300 euro kwijt en dan tel je de benzine niet mee ... Maar goed, zoals ik al zei, is dit puur mijn eigen mening. Gelukkig denken anderen er anders over ;)

Helemaal mee eens!

Ja, dit zouden voor mij wel redenen zijn om toch lid te worden. De Crockett meets Magnum meeting zag er geweldig uit en het zou geweldig zijn als ze dat volgend jaar weer zouden doen (hoewel ik niet weet of ze een 512 TR toe zouden laten). En de rijvaardigheidsdagen trekken mij ook wel (hoewel dit eventueel ook wel kan via Munsterhuis/Kroymans), ook omdat ik de 512 TR natuurlijk ook wel wat beter wil leren kennen ...

Daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Voor mij is de Gli het al waard, echt een geweldig blad, dat in de loop van de jaren alleen maar beter is geworden (Echt toppie, Roger!). Wel heb ik meer uit het lidmaatschap kunnen halen door o.a. een periode van "parkeerhulp" (de gele hesjes; heb ik tussen 1998 en 2003 of zo gedaan), de mogelijkheden die dat heeft geboden om mee te rijden (zoals Waldo al aangaf) en veel werk aan de website (o.a. het FCN register) ...

Ook de Op Stal meetings zijn trouwens wel leuk. Komend weekend weer een, dus daar heb ik wel zin in. En dan bij de jaarvergadering maar eens kijken naar de agenda en misschien ga ik mezelf dan wel overhalen om lid te worden ... ;)

:D :D :D :D

2. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Volgens mij stond er dit jaar ook op de uitnodiging dat 512's welkom waren.

Anders doen wij dat dan wel ;):)

3. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Kom op Edvar! Als lid van een studentenvereniging ga je toch ook niet naar het galadiner in je campingsmoking 'omdat je er niets mee hebt?', als lid van de Rotary, Kiwanis of Lions ga je toch ook niet naar het kerstdiner in je jeans 'omdat je er niets mee hebt?'. Dan ga je (dus) ook niet in je vrijetijdskloffie naar een fatsoenlijk restaurant met FCN? En je jasje-dasje hoef je echt niet in de Ferrari te dragen toch? We hebben het hier over de Ferrari-Club, niet over de Kever-club.

4. tomgt

tomgt F1 Veteran
    Rossa Subscribed

Feb 22, 2004
    7,160
    Netherlands
    Full Name:
    Tom Wiggers
    Zo ken jij nog wel meer eigenaren Edvar die absoluut niet van luxe etentjes, ribbroeken, jasje-dasje en heren(?)uggs gecharmeerd zijn ;-)
    Gas geven, moppen tappen, lol, F rijden en daarna broodje kroket eten!

Wat doet je vrouw voor werk? Ballotage commissie..........
    Je kunt natuurlijk niet zeggen: huisvrouw of ze werkt als bardame in Old Sailor.

:)

5. evandaalen

evandaalen Formula 3
    Consultant

Feb 7, 2004
    2,394
    Deventer, NL
    Full Name:
    Edvar van Daalen
    Heb het nog even nagekeken: in het algemene evenementenoverzicht (die iedereen kreeg bij de jaarvergadering) werd gesproken over de bouwjaren tussen 1974 en 1988. In dat geval zou een 512 TR dus niet mee kunnen doen. Bij de werkelijke uitnodiging werd de 512 TR wel genoemd, dus dat is goed nieuws ;)

Doe je best! ;) :D :D

Waarom denk je dat ik nooit lid ben geweest van een studentenvereniging, de Rotary of de Lions? :D

En waarom zou een Ferrari club zo anders moeten zijn dan een Kever club? Het gaat mij om de liefde en interesse voor de auto's en dan maakt het eigenlijk niet eens uit wat voor 'n logo er op staat ...

Maar zoals ik al zei: dit is mijn eigen bescheiden mening. Anderen mogen gerust een andere mening hebben, no worries ;)

6. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Die Henk toch.....overschrijdt gewoon een grens en moet je eens zien wat een reacties dat oplevert! Is het einde al in zicht?? :):):) En Henk, vergeet je ook niet je even aan te melden op de website van de FCN? ;)

Daarnaast ben ik het helemaal met Vu eens.....die bewonderende blikken van de mensen aan de kassa bij de Lidl en Aldi die altijd over je schouder mee in je portemonnee kijken, dáár doen we het toch allemaal voor??? :D:D:D

7. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Zo'n vermoeden had ik al, voor de laatste 2 moet je overigens gevraagd worden :)

De liefde en interesse zal bij ieder ander merk vergelijkbaar zijn. Met de MX-5 club gaan we met een tentje door de Alpen cruisen, om de een of andere reden verwacht ik een dergelijk initiatief niet bij FCN, ik neem aan dat ik dan niet verder hoef toe te lichten waarom een Ferrari Club anders 'moet' zijn dan een een Kever-club, toch?

8. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Begunstiger worden was het alleen al voor de Gli waard. Daarnaast altijd een pre om van alle evenementen op de hoogte te zijn en eens in het jaar een speciale meeting voor begunstigers.

Gr. Martin

9. ForzaFerrari

ForzaFerrari F1 Veteran

Jul 25, 2003
    7,198
    The Netherlands
    Full Name:
    Waldo
    Voel jij je anders dan iemand die een gerestaureerde Kever heeft dan Roger? Zou nog best eens een auto'tje met ongeveer dezelfde waarde kunnen zijn als jouw Testa… en zelfs als niet, de liefde kan net zo diep zitten.

Ferrari is toch niet alleen voor de 'elite'?
    Weet btw van genoeg FCN meetings waarbij (bijna) iedereen in spijkerbroek liep, broodjes uit de hand at etc.
    Maar goed; een meeting met etentje in pak is ook heel mooi. Gezellig ook. En 'netjes' aankleden heeft uiteraard ook iets. Moet regelmatig in 'rokkostuum' naar meetings, alleen omdat het zo 'hoort'. En dat heeft ook iets.

…

Wat wel een feit is dat de FCN 1 van de meest enthousiaste en gedreven club 'niet-eigenaren' heeft… en Ferrari in het algemeen ook. Tifosi steunen 'hun' merk door dik en dun en zijn merktrouw, meer nog dan vele F-eigenaren :)

10. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Pardon? Heb ik dat ook maar ergens opgeschreven of gesuggereerd?

Er wordt door een aantal mensen om de hete brij heen gedraaid en het is in mijn ogen heel simpel: de leden van FCN verdienen 'iets' meer dan modaal, anders kun je geen 2e, 3e of 5e auto kopen die Ferrari heet. Dat er ook clubleden zijn die, net als ikzelf, daar andere dingen voor moeten laten omdat ze nu eenmaal gek zijn op die bolides, neemt nog niet weg dat de club hoofdzakelijk bestaat uit mensen voor wie de kosten van een evenement maar bijzaak zijn en dat niet hoeven om te rekenen naar aantal kroketten of liters benzine. De club schikt zich naar de meerderheid. Dientengevolge zijn de restaurants of hotels die 's-avonds bezocht worden ook in de hogere prijsklasse, omdat de meerderheid dat op prijs stelt. Er wordt door zowel het hotel/restaurant als van de club verwacht dat je daar dan jasje-dasje verschijnt. Als je je niet wilt aanpassen/verenigen met de regels van de club en het hotel/restaurant, prima, maar dan lijkt me de club in de huidige vorm ook niet geschikt voor je.

Als ik alle centen van de wereld had schoof ik bij iedere rit van FCN jasje-dasje aan en liet ik mij iedere keer weer verwennen met een mooie rit, prachtige locaties en heerlijke diners, maar helaas....en die helaas wil niet iedereen onderkennen, ik wel.

11. marcos

marcos Formula 3

Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Punt gemaakt, ik neem mijn woorden terug :D

ps krijg tegenwoordig 2 Gli's in de bus...

12. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Joker ingezet?

13. marcos

marcos Formula 3

Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Als ik alle centen van de wereld had, dan hadden de FCN leden jasje-dasje in mijn prive museum mogen langs komen ;)

14. marcos

marcos Formula 3

Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Lid en begunstiger :D

15. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
  16. ForzaFerrari

ForzaFerrari F1 Veteran

Jul 25, 2003
    7,198
    The Netherlands
    Full Name:
    Waldo
    ja, door te zeggen dat je niet hoeft uit te leggen waarom de FCN anders 'MOET' zijn.

Maar goed,… we verschillen hier duidelijk over van mening. Maakt mij niet uit hoor, ieder z'n mening, ieder z'n 'club'. Ik heb genoten van de tijd bij de FCN. Tussen de diverse rijders/eigenaren in spijkerbroek. De loodgieters die hard hadden gespaard voor hun F, de werkers die het eigenlijk maar 'net-an' konden betalen, maar superveel lol hadden, van hun F.

17. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Waldo, lees het nog maar eens terug, dan zul je zien dat ik reageer op de term 'moeten' van een ander en dan 'moeten' herhaal maar dit in een eerder betoog niet gebruik in die context.

18. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Lid (in de vorm van) begunstiger om dezelfde reden als Henk. De Gli (gemaakt door mijn vriend ;))

Ik ga je dus tegenkomen? Maar huh.... spannende locaties??? Forza (kom er al jaren maar is altijd gezellig daarom ga ik ook) en Kroymans (minder lang maar niet minder gezellig kom misschien maar wil wel proberen om het kampioenschap te vieren van hopelijk Ferrari)

Daar weet jij alles van ;)

Ik moet wel zeggen dat er bij de FCN meer wordt "gekeken" in welke F (lees: $$$) je komt terwijl dit totaal geen issue is hier bij F.com. Het is slechts een "onderbuik gevoel" en niet een vastgesteld feit.

Dat kan beter Erik. Effe de 360 uit de schuur trekken en het parkeer terrein opdraaien :D:D:D

We gaan nog even door ;)

19. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #74194 roger_l, Nov 7, 2012
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  20. Dino2400

Dino2400 Formula 3
    Owner

Feb 21, 2009
    1,298
    #74195 Dino2400, Nov 7, 2012
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Nog steeds een van de beste F-herinneringen... :)
    Helaas is 1 van de drie fotofilmpjes verloren gegaan waardoor ik niet alle foto's meer heb...
    Wanneer jij nog foto's hebt hou ik me van harte aanbevolen. Zo zoek ik bv. nog steeds de groepsfoto bij DeTomaso en zoek ik foto's van het restaurant in Barberino di Mugello...

Gr,
    Maarten
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login

21. ForzaFerrari

ForzaFerrari F1 Veteran

Jul 25, 2003
    7,198
    The Netherlands
    Full Name:
    Waldo
    dan is het verkeerd lezen van mijn kant en is er niets aan de hand toch? :) … en ieder geniet van de club (en van dit forum en van de F-jes) op zijn/haar eigen manier. Voor iedereen (zeker op het forum): Forza Ferrari!

22. ForzaFerrari

ForzaFerrari F1 Veteran

Jul 25, 2003
    7,198
    The Netherlands
    Full Name:
    Waldo
    Ik heb volgens mij, analoog uiteraard, nog wel die groepsfoto en nog veel andere. Alleen niet van in de F-fabriek natuurlijk… dat mocht niet :( … Zal van de week, als ik tijd kan vinden :S, ze eens opzoeken en er paar scannen. Brings back good, very good I might add, memories!

23. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Precies, dit jaar mijn jubileum hier, jij volgend jaar. Ik heb alleen nog geen 'jubilöm-plakwette' ontvangen, misschien toch pas bij 12.5 jaar....

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=eNcJs7aoTM0[/ame]

24. ForzaFerrari

ForzaFerrari F1 Veteran

Jul 25, 2003
    7,198
    The Netherlands
    Full Name:
    Waldo
    ik heb ook nog niets gehoord van een F-chat feestje voor de die-hard F-chatters. Jammer hoor ;) …

ach, jaaaren geleden hadden we regelmatig feestjes. Met F-chatters uit vele landen naar Belgie (spa) en Duitsland (Hockenheim) geweest. En dat was waar ik naar toe ben geweest, waren nog veeeele andere ritjes en events. Erg leuk en gezellig.

25. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    ...totdat het op de Nürburgring mis ging met Jens...herinner het mij nog als de dag van gisteren, die onzekerheid en het uiteindelijke nieuws....

Share This Page