Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 2969 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Bij dit euvenement keumen wij geweune leden van de FCN natuurlijk niet neur binnen, toch? Zelfs niet zeunder ons dagelijks jasje-dasje tenue? Dus toch maar weer gauw begunstiger worden dan....?? :)

Ach deksels nee, ik kijk wel vanuit m'n jacuzzi met een glas bubbels onder handbereik naar de race in 3D op m'n 60-inch flatscreen in de badzaal van mijn tuinhuis aan het rustige eind van het estate, waar de golfkar weer aan de stroom ligt om mij straks terug naar de lounge te brengen waar ik een bescheiden soiree geef voor een 75-tal amices (en evenveel aanhang....:D).

Nou luitjes, je komt bij alle clubs en verenigingen mensen tegen van alle rangen en standen en de één ligt je natuurlijk beter dan de ander. Maar zolang je iedereen respecteert en in zijn of haar waarde laat dan is het overal gezellig hoor...... ;)

2. ForzaFerrari

ForzaFerrari F1 Veteran

Jul 25, 2003
    7,198
    The Netherlands
    Full Name:
    Waldo
    ja… die verslagenheid weet ik ook nog. Goed.
    Maar er zijn/waren nog steeds diverse leuke uitjes met F-Chatters. Niet perse om te racen op een circuit, maar met een grote groep naar Ferrari Racing Days of naar Italie (was ik niet bij). En ik lees hier toch ook wel regelmatig van leuke tripjes met F-Chatters :)

3. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,222
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Niets met Ferrari's te maken maar toch cool om te zien;
    GT2RS vs Ducati Panegali 1199 0 > 180mph
    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=wael3IrPu44&hd=1[/ame]

4. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Prachtig apparaat die Panigale!!!

5. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik heb dat nog niet geconstateerd, interessant dat jou dat is opgevallen. Het zal ongetwijfeld voorkomen maar het is niet de overheersende sfeer, n.m.b.m.

Onno

6. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Touché!!!!!!!!!!!!

7. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Onno, het feit dat er na veel soebatten (eindelijk) een Crockett meets Magnum meeting kwam zegt in mijn ogen ook wel iets. Aan de andere kant geeft het ook aan dat er wat aan het veranderen is. En daar ben ik wel blij om.

8. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,241
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Heb me die dag uitstekend vermaakt, of was dat omdat ik aan het stuur mocht zitten van een hele mooie 308 :D:D:D

Gr. Martin

9. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Dat vind ik nogal gewaagde uitspraken Roger. Ik zal niet deelnemen aan de jasje-dasje avonden om de simpele reden dat ik zo niet ben. Daar zal geld geen enkele rol in spelen. Ik heb die centen niet en moet hard werken (niet dat de mensen die de centen wel hebben dat niet doen) en me dingen ontzien om Ferrari te rijden. Ik schaam me daar niet voor om dat te zeggen. Maar ik geniet net zoveel van de evenementen als ieder ander lid en vind dat de club zich ook wel eens mag aanpassen/verenigen met leden zoals ik. En dat is met de Crockett meets Magnum meeting in mijn ogen gebeurd. Een welkome verandering die wat mij betreft stand mag houden.

10. JWD355

JWD355 Karting

Dec 28, 2007
    221
    The Netherlands
    Full Name:
    Jordy
    #74210 JWD355, Nov 7, 2012
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Wat een heerlijk forum is dit toch, ik schrijf deze post vanuit een van de meest pretentieuze omgevingen ter wereld (Beverly Hills) en dan is die Hollandse nuchterheid wel weer even leuk voor de afwisseling.

Ik ben zelf nog niet lid van de FCN omdat ik van vele F eigenaren begrepen had dat het maar een elitaire bla-bla club is, maar zoals ik het nu begrijp is het ook grotendeels de Hollandse mentaliteit die meespeelt, we (ons Hollanders) willen nu eenmaal veel voor niet al teveel geld en een veel gehoorde uitspraak hier is dat de auto zelf al duur zat is.

Wat ik echter niet begrijp is dat je met een auto als een Ferrari niet de extra kosten wil maken voor een evenement welke eenzelfde klasse uitstraalt als de auto die je bezit.
    Ik bedoel, waarom heb je dan niet in de eerste plaats voor een auto in een andere klasse gekozen waar je minimaal evenveel plezier aan kan beleven.
    Een Ferrari is een Ferrari dus globaal duurder dan een normale leuke auto, dat accepteren we.
    Maar een officiële Ferrari Club moet dus een gelijke standaard hanteren als alle andere (auto)clubs in NL want anders is het over-the-top en te duur??

Ik zie het ook bij mijn eigen autoclubje, we moeten de kosten noodgedwongen laag houden omdat de opkomst anders laag zou zijn (ondanks de zeer vermogende leden) ik zou juist graag een jasje-dasje (ok, dat dasje is een beetje 1990) evenement organiseren maar daar is nu eenmaal zeer beperkte vraag naar in dit land.

Anyways, als er mensen zijn die mij voor willen dragen.....
    Nu maar hopen dat mijn auto niet te jeugdig aangepast is ;)
    Image Unavailable, Please Login

11. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Om het allemaal wat minder gevoelig te maken zullen we nu eens de naam Ferrari omruilen voor Rolls Royce....allemaal captains of industry die een clubje oprichten en daar gezamenlijk high-tea's mee organiseren. Door de daling in waarde van de RR komen er nu plotsklaps ook een aantal leden met een Silver Shadow I van € 15k bij evenals leden met de nieuwste Phantom van 5 ton. De beperkte 'Silver Shadow-club' begint nu te mauwen dat ze die high-tea's allemaal maar bla-bla vinden en dat het allemaal wel tegen wat lagere kosten mag, en liever geen jasje-dasje want dat vinden ze maar niks...
    Denk je nu dat het bestuur van de RR-club denkt 'goh, laten we de club maar wat gaan aanpassen aan de minderheid zodat we die clubleden ook wat tegemoetkomen? Ik in ieder geval niet. Het is daarmee geen gewaagde uitspraak maar gewoon de realiteit.

12. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Roger hou eens op, ik heb FCN altijd gezien als club van eigenaren van hun geliefde automerk en een afdeling van liefhebbers die hun liefde voor het merk met deze eigenaren delen.
    Maar wat ik nu lees, blijkt het een elitair groepje te zijn ,die denken wat bereikt te hebben in hun maatschappelijke loopbaan en met de aanschaf van een Ferrari zich boven andere mensen te kunnen plaatsen.
    IK kan en wil dit niet als waarheid aannemen, destijds is de Ferrari club NL opgericht uit liefde voor het merk Ferrari en was een ieder welkom mits men zich aan de normen en waarden van de club hield en was geen elitair clubje, trouwens als er alcohol inzat misdroegen(feesten, genieten) ze zich bijna allemaal.

13. MarcH

MarcH Formula Junior

Nov 5, 2010
    446
    Hoeksche Waard
    Full Name:
    Marc
    Dus om plezier te hebben van je relatief dure auto moet je aan relatief dure evenementen deelnemen? Tenminste, zo interpreteer ik wat jij hierboven schrijft.

14. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Tonnie, zoals jij de club beschrijft is ie inderdaad opgericht en bedoeld.

15. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik zou zeggen aan een ieder die de club niet zelf heeft meegemaakt - ga er eens heen en vel je eigen oordeel en kijk of het klopt met stelling JDW355 of stelling toto70_0. Er lijken hier veel meningen gebaseerd op 'horen zeggen'.

En ik denk dat we hierbij dit onderwerp maar eens moeten afsluiten.

Onno

16. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Goed idee Onno ;)

@Jordy, prachtige foto van Gijs en evenals de foto's van de M5 die Thomas en Gijs hebben gemaakt. Ik ben ook zeer benieuwd naar de foto's van Easton! Fijne vakantie nog!

17. ForzaFerrari

ForzaFerrari F1 Veteran

Jul 25, 2003
    7,198
    The Netherlands
    Full Name:
    Waldo
    #74217 ForzaFerrari, Nov 8, 2012
    Last edited: Nov 8, 2012
    gevonden en gescant:

Groepsfoto's van (Ascari) FCN-begunstigers, 1997. Groepsreis naar o.a. Ferrari-fabriek, DeTomaso fabriek en Lamborghini fabriek.

18. Paulus348

Paulus348 Formula Junior

Aug 20, 2008
    401
    Brabant
    Full Name:
    Paulus
    #74218 Paulus348, Nov 8, 2012
    Last edited: Nov 8, 2012
    Wijze woorden; wat een geneuzel over wel/niet, goed/slecht! De keuze kan ieder voor zich maken: houd je niet van vis dan eet je vlees, ben je vegetariër desnoods een stuk prei. Ieder z'n meug! Zo ook met clubs dunkt mij.

19. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Lijkt me een leuk agendapunt voor de komende ledenvergadering.
    Als ik het goed lees op de site van de FCN staat daar toch heel wat anders.
    Nu zal ik er over ophouden voor de lieve vrede.

20. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,122
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Zullen we Rob Lay vragen dit hele forum maar te sluiten dan? Discussies zijn blijkbaar niet gewenst.

21. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Niets aan de hand mannen. Iedereen mag zijn mening geven en die moeten we ook allemaal respecteren. En een Ferrari hoort rood te zijn !!!!

;)

22. st@ven

st@ven F1 Rookie

Aug 4, 2008
    3,313
    Germany
    Full Name:
    Steven

had je daar nu echt 7439 posts voor nodig om dat te doorzien?

en nu zonder te lachen......

23. Dino2400

Dino2400 Formula 3
    Owner

Feb 21, 2009
    1,298
    YES!!!!

Ik wist dat ze er zouden moeten zijn... Al regelmatig mensen gevraagd maar niemand wist wie ze nu eigenlijk had. Op de Lambo foto kan ik me beter terug vinden dan bij DeTomaso.
    Echt onwijs bedankt!! En dat na (inmiddels) 15 jaar...
    Ik weet nog dat bij DeTomaso eigenlijk in eerste instantie een deel van de groep naar binnen mocht. Later werd alsnog de gehele groep toegelaten...

Echt hele mooie herinneringen! THX!

24. JWD355

JWD355 Karting

Dec 28, 2007
    221
    The Netherlands
    Full Name:
    Jordy
    Nee, ik geef alleen aan dat de officiële club van je 'relatief dure auto' nu eenmaal ook 'relatief dure evenementen' kan organiseren omdat de eigenaren relatief beter in de slappe was zitten.
    Maar ik moet wel zeggen dat alles relatief is ;).

Ik ben echter een beetje uit het oog verloren wat nu precies de discussie is, zoals Henk al aangeeft moet iedere Ferrari rood zijn, dat niet iedereen zich daar aan houd moge duidelijk zijn en misschien komt dat omdat er nog meer opties zijn.
    Zo is het ook bij de club, als Ferrari bezitter zou je er lid van moeten zijn, maar ook hier zijn er verschillende andere opties waardoor niet iedereen voor de officiële club kiest.

Het enige waar ik mij aan stoorde is dat men afgeeft op een club die blijkbaar volgens iedereen die weleens mee is geweest prima evenementen organiseert maar dit klaarblijkelijk doet tegen een te hoge prijs volgens degene die er nog niet bij zijn geweest.

Let wel mijn mening is gebaseerd op wat hier gezegd wordt, ik heb persoonlijk nog geen ervaring met 'de club'.

25. VEEP

VEEP Formula Junior

Nov 9, 2005
    525
    Overasselt
    Waarom eigenlijk rood? Was niet de favorite kleur van Enzo zelf. Ok racekleur van Italie, dan zeg ik racers rood ja maar straatauto en caferacer? Dan violet/ purple. Bv....

Share This Page