LOL, sterker nog, ze hadden in eerste instantie al niet genoeg canvas om de hele auto erop te zetten.
Goh, gaan we nou echt de 360 voorbij??? http://suchen.mobile.de/auto-inserat/ferrari-dino-gt4-dino-308-gt-4-kassel/171366107.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=8600&makeModelVariant1.modelId=25&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT Tikkie prijzig
Ik kwam deze weer eens tegen, even 41 seconde genieten! Die downshifts en de vlammen wow. Nu is de vraag, kan dit ook op een CS? [ame]http://www.youtube.com/watch?v=zX6njV99JnE[/ame]
Wel als je het motormanagement aanpast. En waarom zou je hem anders op de dyno zetten? In de meeste straatauto's wordt de brandstoftoevoer via je injectors de motor in compleet op nul gezet wanneer de inlaatdruk erg laag is bij hogere toerentallen (lees: gas los met slepende motor). De oude carburateur auto's konden dat niet. Vandaar dat mijn Dino bij gas los nog lekker een plens benzine door de webers liet lopen en uiteindelijk in de uitlaat kieperde, met de bekende gevolgen. Als je je motormanagement zelf programmeert dan hoef je niet te programmeren dat er geen benzine meer in je cylinders gespoten wordt bij slepende motor, en dan kan je heel leuke vlammetjes krijgen.. Lekker filmpje!
Eberlein, zal wel een top exemplaar zijn. Verde Germoglio blijft een gave kleur! Valt me op dat de voorstoelen lichter van kleur lijken en zijn de wangen niet van leer?
Bedankt voor de uitleg Hans. Het zou dus al met een software aanpassing moeten kunnen, geen cats ofzo verwijderen? Niet dat ik het serieus van plan ben hoor maar is toch erg interessant. Denk dat je elk jaar je achterbumper kan laten spuiten
Met motor voorin wordt het al een stukje lastiger om je uitlaat achteraan nog steeds warm genoeg te stoken voor een vlam.
Je cats gaan het niet leuk vinden wanneer ze onverbrande benzine door zich heen gespoeld gaan krijgen, maar het zou in principe zonder verwijderen moeten kunnen. En ja, ik snap wat je bedoelt met die achterbumper spuiten... Achteruitrijlichtjes in de bumper hebben het ook zwaar. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Tandpasta werkt hemels. Onvergetelijk is het plaatje wat nog op m'n netvlies staat, dat Socciebon probeert bij Hans 308 z'n uitlaat een sigaret probeert aan te steken... Rijdend dan wel ( wie heeft er nog een foto van?) @Maikel :Cats verwijden kan een APK probleem opleveren. Mijn Mondial had geen cats. Iedere keer weer 'fingers crossed' en hopen op geen steekproef..... Maar die vlammen zijn wel leuk !!
Duik vanavond even het archief in. Ik dacht dat ik te laat was om er een Vuto van te maken maar heb het ook inderdaad nog op mijn netvlies staan.
Leuk filmpje inderdaad. Ik had Alex ooit gevraagd of 'ie de motormanagement kon aanpassen om wat meer vlammen & gepruttel etc. te krijgen, maar hij wist niet hoe. Beste kans is waarschijnlijk bij een tuning bedrijf. Sommigen adverteren met chiptunen 360.
Ik adviseer wel altijd om dit te laten doen bij iemand met een rollerbank, hierbij kan die een individuele mapping voor je maken ipv een standaard map die ze dan laden op je ECU. Om echt vlammen te krijgen moet je cats verwijderen, CEL waarschuwing wegmappen en je ECU laten mappen op de rollerbank. Ik zou ook kunnen bedenken dat je een ECU van een race versie gebruikt als basis, staan vaak wat 'rijker' afgesteld en daarbij blijft het officieel ferrari. Vaak kom je met een andere uitlaat plus middenstuk al een stuk verder.
Ik heb er ook weleens over nagedacht om de cats te verwijderen maar als ik al hoor hoe oorverdovend de F430 klinkt met andere spruitstukken (zonder pre-cats) dan denk ik dat een F430 zonder cats niet leuk meer is, met de kleppen open heb je in feite straight pipes dus van enige demping is dan geen sprake meer. Ik denk niet dat je perse aan het motormanagement hoeft te rommelen aangezien je met de kleppen open al aardige weliswaar door de kat 'gefilterde' blauwe vlammen krijgt en ik heb dus alle kats (4 stuks) er nog in zitten. Image Unavailable, Please Login
persoonlijk zou ik niet zo heel blij zijn met een motor die blijkbaar zoveel onverbrande benzine doorspoelt...want daarmee staat ie eerst de zuigers te spoelen, en dus de oliefilm op de wand weg te spoelen. resultaat wellicht een verkorte levensduur door verhoogde slijtage..
In o.a. Subaru GTT-land (ja sorry), werden wel eens constructies gebruikt met een extra bougie in de uitlaat om die benzine te ontsteken. Is natuurlijk een beetje nep, maar werkt wel.
Doen ze dan in combinatie met het tijdelijk even uitzetten van de ontsteking van de motor. Dan heb je lekker veel benzine in je uitlaat. Ik zeg Image Unavailable, Please Login
Dit is bij vol gas. Mijn vlammen (en die in het filmpje) zijn juist bij gas loslaten. Ander mechanisme...
Blauwe vlammetjes zijn ook leuk! Ik heb een afstandsbediening om de kleppen handmatig open te zetten op m'n CS maar heb nog nooit gehoord/gezien dat er blauwe vlammen uitkwamen. Ik kan me wel herinneren dat Marc/Socciebon met een kleine aanpasing wel blauwe vlammetjes had tijdens een Italytrip. Hoe zat dat ook alweer, Marc?