Voor diegene die het gemist hebben afgelopen zondag. Zo dadelijk om 20.00 uur op BBC2 de herhaling van Top Gear
LOL Nu we het er nu over hebben: liever een Zonda. Vond op de laatste TG (zie hierboven) het geluid zwaar tegenvallen van de Huayra........... zwaar tegenvallen. [ame]http://www.youtube.com/watch?v=MiroepFi1fw[/ame]
Auto was mega snel inderdaad, maar zo'n (moderne) turbo motor klinkt gewoon stukken minder als een naturally aspirated motor. F40 is een van de weinig turbo motoren die echt spectaculair klinkt.....
Vond de auto ook heel instabiel bij aanremmen. Inderdaad, geluid was er niet. En verders een lelijk kitschding. Maar goed, zal in het verre Oosten wel scoren zo'n bak.
Leuke column over het begrip "GT"; Column: "Granturismo is Italiaans" | Auto Edizione Zo'n Mexico is ook een beauty zeg, maar net als de meeste GT's uit de 70's en 80's redelijk onbetaalbaar (voor mij dan) http://suchen.mobile.de/auto-inserat/maserati-andere-mexico-4-2/138002528.html?lang=de Dan is de 400/412 nog schappelijk geprijsd. Zie zo snel geen alternatieven, behalve misschien een Fiat 130 Cpé, of een Lancia Gamma Cpé. Maar das toch effe treetje lager denk ik qua alles. Zie ik iets over het hoofd qua alternatief?
Woi, das een hele forse prijs. Kan je ook deze voor kopen, met iets overzichtelijkere techniek: Fahrzeuge | Sportwagen Engel GmbH
Hee Hans, om je aan het twijfelen te brengen (en nog in een kleur die bij jou past ook!): Ferrari 400i GT - Will it drift? - 1080p HD - YouTube
Leuk artikel idd. Wel jammer dat ze de uitvinders van het begrip GT niet noemen: Lancia met de Aurelia B20GT. Als concurrent voor de 412 zie ik qua uitstraling en prijs alleen de Aston Martin Virage. Die zijn ook nog voor redelijke bedragen te koop.
Dat moet echt een vergissing zijn Onno? Kan het mij niet voorstellen. Alhoewel?!? Image Unavailable, Please Login
Zat dus net in het onverwachte presentje te lezen welke vrijdag op de mat viel en kwam het volgende feitje tegen over Alberto Ascari. Deze zoon van de eerste italiaanse coureur (Antonio Ascari) die de italiaanse grandprix (1924) won heeft eerst motorraces gereden. Zijn vader verongelukte in de Fr grandprix in 1925 toen Alberto 7 jaar oud was. Met zijn 17e kreeg hij (van z'n moeder) een motor 500cc en reed daarop tot 1940 (22jaar oud). Had totaal geen race ervaring met een auto tot die tijd en reed in 1940 mee in de MM. Nu komt het: in de Avio Construzioni 815. (=eerste auto van de hand van Enzo Ferrari) Daar zijn er maar 2 (zover ik weet) van gemaakt. Er staat er 1 in de Rihgini collectie (welke wij bezochten in 2009) en de tweede in het Enzo Ferrari museum in Modena (waar wij in 2012 waren en daar een 815 stond) Later in 1952 werd en 1953 werd deze Alberto Ascari dus wereld kampioen in de ferarri's wat verder wel bekend is. Wist dat echter van de 815 niet.... Image Unavailable, Please Login
.. en zo te zien van wel meer ondergewaardeerde Ferrari's; Kleine dreumels: 208 GT4 en GTB - Ferrari Club Nederland
Beide auto's zijn niet langer in zijn bezit. De GTB is (in)geruild voor de 365. De nieuwe eigenaar heeft de 208GTB slechts kort gehad. Deze auto staat nu alweer een tijdje bij Wim Prins te koop: Aanbod - PrinsClassics
Druk bij Aaldering in Brummen vandaag. In 9 vd 10 gevallen als je iemand spreekt over Aaldering is het: veeeeeeellss te duuuur wat daar allemaal staat. Desondanks stonden er megaveel auto's met "VERKOCHT" bordjes in de showroom. Kleine selectie: Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login