Via jouw link heb ik dit topic over een zeer kostbare reparatie aan een 355 gevonden, echt bizar en ik kan mij niet voorstellen dat dit juist is? Reparatie aan de motor etc voor $ 47.845,-........? VWVortex.com - Well... there go my dreams of owning a Ferrari F355
Kan kloppen Peter.... Blijft de Ferrari die het meest opleverd bij onderhoud voor een garage.. En dit heb ik uit betrouwbare bron...
Kijk ik op de teller - 10,003 posts. Zo gaat dat ook altijd met mijn auto's - je wacht op dat mooie ronde cijfer, kijkt weer, en dan staat hij er al voorbij. Onno
Je kunt zelf ook aardig resultaat bereiken hoor. Ik heb een leather restoration kit gekocht bij de furniture clinic in uk. Verf wordt op kleur gemaakt als je een stukje leer opstuurt. Set omvat oa filler en een airbrush set. Dagje werk (2 stoelen) maar leuk om te doen en mooi resultaat! Ik heb het toegepast in de TVR en ben nu bezig met de Caab.
Misschien kan Henk even een stuk of 5 posts voor je verwijderen......? Gaat makkelijker dan een paar kilometer achteruit rijden.
Net zoals bij het achteruitrijden, gaat daar volgens mij de teller niet van terug. En ik zie die SWB Cali al door de ruit schieten! Laten we dat maar niet doen. Onno
Mooie reactie in het draadje op Porsche-forum Onno. Misschien kan je er nog aan toevoegen dat voor een distributieriemwissel bij 308/328 de motor niet uitgebouwd hoeft te worden. Weer een mythe minder ;-)
Inderdaad een beknopte en correcte post van je Onno. Jij hebt denk ik wel de meeste F-km's gereden in verschillende modellen/bouwjaren en kan dus een goed beeld geven. Op het forum is het net als hier eigenlijk echter wil ik wel opmerken dat de algehele gedachte toch is: koop met het hart (ferrari) of koop met het verstand (p) bij veel petrolheads. Verstandig zijn we al genoeg dus haren los en ...... Ik vraag me echter ook af of (iedere?) P-eigenaar wel lekker achter het stuur zit als je door die pekel heen rijdt. Ik vind het met de BMW als bezwaarlijk laat staan met een P als petrol-head. Ik vermoed dat er met de P toch minder als day-driver wordt gereden als beweerd wordt (of heb ik dat echt mis?) Mocht ik daarin toch gelijk hebben zou ik altijd voor het hart gaan, verstandig zijn we toch al teveel.... Ben blij ooit met de droom van Ferrari te zijn begonnen, kan er geen genoeg van krijgen en heb gelukkig niet de gedachte: "had ik toch maar" welke ik zeker had gehad met de koop van een P.... Eind conclusie: Koop waar je jezelf lekker in voelt en bij je past. Trek je niet teveel aan wat anderen ervan vinden. En last but not least: denk niet dat een goede auto (ongeacht merk) goedkoop te koop staan.... O Ja? Met een echte P en TVR en een ferrari in P-blauw? Volgens mij een allround petrol-head
Dat weet je dan maar alvast! [Dat is een heel extentiele vraag en daar ben ik mijn hele leven al mee bezig.] ( LOL )
Klopt. Maar Ferrari is mij het meest na aan het hart. Blijft het mooiste merk en weinig mensen kennen de feiten dus als ik wat info kan geven doe ik dat graag. Onno
Mijn mening: onbekend maakt onbemind. Terwijl volgens mij het elkaar allemaal niet zoveel ontloopt. Het is meer waar je groot mee bent geworden (als je een echte petrolhead bent). Voor bijna elk merk zal gelden dat goedkoop=duurkoop en hoe ouder, hoe groter de kans dat er iets mis kan gaan. Dat heet slijtage (en onderhoud is gewoon noodzaak om de lol er in te houden). Ik wil over een jaar een Porsche 944 of 968 kopen als dagelijkse auto. Je leeft maar 1 keer en met de huidige spaarrente kun je je geld beter laten rollen, het liefst op vier wielen
Volgens mij klopt dat helemaal, Peter. We moeten ook erkennen dat we allemaal niet helemaal objectief (ahem, AHEM) zijn als het over onze speeltjes gaat. Onno
zon 968 is toch wel interessant. Nederlands tintje (vanwege Harm Lagaay), je ziet ze nauwelijks rijden en gewoon een mooie auto. Vooral zon Club Sport!
Ik heb even gekeken. 1904 staat er. Week 19 2004 dus. Bijna 9 jaar oud, dus die mogen wel een keer vervangen worden. http://www.autogespot.com/ferrari-challenge-stradale/2013/02/09#img1
Heb ook een reactie geplaatst. Ben er overigens al sinds 2003 lid, kwam ik tot mijn schrik achter. Wat vliegt de tijd!
Tuurlijk.. En er staat een fout in. Ferrari North America heeft toen 2 ZWARTE Testarossa's geleverd. Een daarvan zien we in het begin van het derde seizoen even in een parkeergarage met een louche drugsdealer achter het stuur. Maar men kon het niet eens worden over het contrast met de nachtopnames (men was al veel minder goed te zien vanwege het feit dat het een gesloten auto was) waarbij men besloot dat ze maar wit gespoten moesten worden. Officiele introductie als "new Crocket mobile" was in de aflevering Stone's War. (seizoen 3). Image Unavailable, Please Login
Ik kocht in 1988 een 1983 Porsche 944 (indisch rood) bij Snellers in Deurningen. Ik vond (en nu nog steeds!) het een werkelijk prachtige auto. Ik betaalde daar toen HFL 42.500 voor (zeg EUR 19.400). Ik had mijzelf helemaal gek zitten maken door de film Sixteen Candles (foto) waar een van de "coole" hoofdrolspelers in een dergelijk exemplaar reed Ik heb hem 2 jaar gehad. Geen problemen. Ik zie bij de rdw dat mijn NB-31-YS zelfs 11-11-2011 nog van eigenaar verwisseld is. Ik deed hem weg 23jr geleden met toen al 135.000km. Geen topprestaties met zijn 163pk, maar heel veel koppel met de 2,5l viercylinder en een super wegligging vanwege de transaxle opstelling (bak tussen de achterwielen). Image Unavailable, Please Login
Origineel NL auto, als iedereeen aan slopen zou denken waren er nog maar weinig ferrari's op de wereld, dus het karretje verdient een kans, imho.