Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3050 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Waarom vind jij dit een verkeerd signaal? Verwacht je dat jongeren dit ook gaan doen omdat ze dit bij Topgear hebben gezien??

Ik ga er vanuit dat ze een aantal pre productie auto's hebben gebruikt die toch nooit de openbare weg op zouden mogen. Elke fabriek heeft dit soort auto's, ik kan me herinneren dat we er ook meerdere op school gebruikten als lesmateriaal. Als ik mij niet vergis kon je alleen het interieur van de auto's van Jeremy en James in beeld zien, de andere auto's niet. Grote kans dat deze auto's verder kaal zijn van binnen. Dit soort auto's gaan in de schredder, iets wat deze auto's al vanaf het begin stond te wachten.

2. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Kan wel anders Cor :) Video is fake....

Wat we al jaren met photoshop kunnen doen lukt ze tegenwoordig ook met video's ;)

3. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Niet dat ik eraan twijfel maar hoe/waaraan zie je dat precies?
    Ik zou (als leek) dit bestempelen als "echt". Daarbij komt: waarom zoveel werk voor zo'n onnozel filmpje? Gewoon omdat het kan? ;)

4. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,125
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Niet letterlijk, maar het geeft een algemene minachting weer voor de waarde van (in dit geval) goederen. Moedwillig iets kapot maken, wat heeft dat nou voor zin? En ik heb de laatste TG niet gezien, maar waar ik op doelde was de aflevering waarbij men wel degelijk een perfect normale auto test en vervolgens overal deuken in rijdt en tot slot de auto de zee in rijdt.

Vergeet niet dat TG immens populair is en er een hoop mensen rond lopen met een IQ lager dan het gemiddelde (50% van de bevolking dus!), die makkelijk beïnvloedbaar zijn.

De consumptiemaatschappij draagt natuurlijk ook bij aan de vermindere waardering van goederen. Zuinig op je spullen zijn lijkt steeds meer een ouderwets begrip.

5. 12Esc

12Esc Formula Junior

Aug 21, 2006
    529
    Breda
    Full Name:
    Maurice
    Bovendien: het moet elke autoliefhebber toch pijn doen als er moedwillig auto's worden beschadigd. Ook al zijn het niet de auto's die bovenaan je verlanglijstje staan.
    Ik houd ook niet zo van die onderdelen in Top Gear.

6. NielsDJ

NielsDJ Karting

Apr 5, 2011
    94
    Rotterdam, NL
    Full Name:
    Niels de Jong
    Ik vond het wel grappig in dit geval.
    Maar het is net als muzikanten die hun instrumenten slopen na het optreden. Daar moet ik niet veel van hebben als muzikant.

7. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    In een James Bond (bv) worden er toch ook tig auto's vernield. Ook voor het vermaak van de kijker.

8. Paulus348

Paulus348 Formula Junior

Aug 20, 2008
    401
    Brabant
    Full Name:
    Paulus
    Hoi Soc,

Even niet meegelezen op chat; wat heb je gekocht dan? Lees ik daar cynisme in je 'dankbetuiging'?

9. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Dank voor de felicitaties

10. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ik zie het aan de beweging van de heli. Die klopt niet :)
    Er zal inderdaad best veel tijd in gaan zitten maar wanneer de video viral gaat dan verdien je dat wel terug met reclame inkomsten :)

Oh ja Fred, deze is ook Fake :D

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=hlczxXqez-Y]Hydro Train - YouTube[/ame]

11. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Hoeveel procent van die 50% zal het zich kunnen veroorloven om zo door Top Gear te worden beinvloed denk je? ;)

12. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    en zij die het zich kunnen veroorloven zullen het niet daadwerkelijk gaan doen, maar ik zie Peters punt wel. Er worden gewoon gloednieuwe Kia's aan gort gereden voor geen ander doel dan entertainment en dat soort verspilling lijkt me niet van deze tijd. Topgear kan ook wel zonder die ongein entertaining zijn. Zoals het strikken van Matt LeBlanc, Eric Clapton en Bruce Willis voor een optreden van een paar seconden in een quasi serieuze test van zo'n Kia.

13. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ik ben er niet van overtuigd dat dit inderdaad gloednieuwe Kia's zijn Marnix maar duidelijkheid zullen we daarover vast niet krijgen. Feit blijft dat ze een dusdanig ruim budget hebben per aflevering dat ze zich niet druk hoeven te maken om die paar Kia's ;) En de kans is natuurlijk zeer reeel dat ze daar helemaal niks voor hoeven te betalen, kijk maar eens hoe vaak de naam Kia al weer genoemd is op deze pagina.

Maar ik ben dan benieuwd wat je van het punt vindt dat Vu aandraagt, de gemiddelde James Bond film verbruikt ook flink wat auto's puur en alleen voor entertainment, wat is het verschil? En kijkt Peter die films dan ook niet?

14. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,136
    The Netherlands
    +1.....

Puur vermaak...

15. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,125
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Yep, ik kijk inderdaad geen films die geweld en vernieling promoten. Ook dat vind ik zonde en heb er totaal geen behoefte aan.

16. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Grote kans dat het inderdaad van die "afkeur" auto's zijn.

Worden wel vaker gebruikt voor doeleinden die niet op de openbare weg plaatsvinden, vanwege het simpele feit dat ze nooit op de openbare weg terecht zullen komen vanwege mankementjes waardoor ze de openbare weg niet op mogen. Op die manier worden ze toch nog "nuttig" gebruikt voor ze worden afgeschreven. En er wordt natuurlijk ook nog eens reclame gemaakt.

17. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Ik maak me ook niet zozeer druk om het budget van Topgear (want dat zit dus wel goed als je Bruce Willis kunt inhuren om even op een claxon te drukken) of over het promotionele succes van Kia, waar het mij om gaat is de boodschap. De auto als wegwerpartikel. Aan gort rijden, gewoon omdat het kan. Ik snap zelf ook niet wat daar nou precies entertaining aan is (ik vond het een stompzinnig item, maar dat zij Topgear vergeven want ze zetten er genoeg pareltjes tegenover) maar dat is natuurlijk ook maar persoonlijk.

Tja, als het gebeurt ten dienste van het verhaal, dan snap ik het 'waarom' tenminste nog. Maar ook daarin kun je te ver gaan. Dan hoop ik maar dat ze replica's gebruiken of anderszins trucage, anders is het domweg zonde. En dan maakt het ook niet zoveel uit of je nou een Aston Martin DB5 naar de eeuwige jachtvelden blaast of een Kia C'eed.

Maar goed, in het grote geheel der dingen maakt het ook niet zoveel uit. Ik slaap er in ieder geval geen seconde minder om ;)

18. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Daar zorgen die kleine ukkies wel voor ;)

19. Trezerotto

Trezerotto Formula Junior

Aug 26, 2011
    669
    Daventria
    Full Name:
    Otto Trezalbione
  20. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    touché

:D

21. lewie

lewie Formula Junior

Apr 13, 2007
    523
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Op zaterdag 9 maart as vindt de jaarlijkse veiing van RM auctions plaats tijdens het Amelia Island Concours d´Elegance in Florida. Er komen 8 Ferrari´s onder de hamer:

lotnr 147 1952 Ferrari 225 sport berlinetta ´tuboscocca´ by Vignale, est usd 1,000,000 - 1,400,000
    lotnr 164 1965 Ferrari 275 GTB by Scaglietti, est usd 1,000,000 - 1,300,000
    lotnr 182 1966 Ferrari 330 GT 2+2 Series II berlinetta by Pininfarina, est usd 200,000 - 250,000
    lotnr 162 1967 Ferrari 330 GTC, est usd 390,000 - 450,000
    lotnr 181 1968 Ferrari 365 GT 2+2, est usd 125,000 - 150,000
    lotnr 170 1972 Ferrari 365 GTB/4 Daytona, est usd 375,000 - 475,000
    lotnr 150 1971 Ferrari Dino 246 GT, est usd 250,000 - 300,000
    lotnr 134 1974 Ferrari Dino 246 GTS, est usd 300,000 - 350,000

Andere interessante lotnrs zijn:

lotnr 144 1939 Alfa Romeo 6c 2500 Sport Berlinetta by Carrozzeria Touring

2x Duesenberg, lotnr 137 en 156

Mercedes 300 SL Gulwing en Mercedes 300 SL Roadster, lotnr 143 en 119

1970 Porsche 908/3, geschat op usd 1.4 mln - 1.7 mln, lotnr 148. Volgens mij reed dit type mee tijdens de Modena Trackdays van 2011. Toch wel uniek, er zijn er slechts 13 gebouwd.

Lotnr 142 Shelby Cobra, blijven bijzondere creaties.

Ik ben benieuwd hoe de prijzen zich houden. De veiling is op 9 maart weer live via internet te volgen en de volledige lijst met te veilen auto's staat hier.
    View Lots | Classic Car Auctions | RM AUCTIONS

22. Trezerotto

Trezerotto Formula Junior

Aug 26, 2011
    669
    Daventria
    Full Name:
    Otto Trezalbione
  23. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
  24. Like2buy1

Like2buy1 Rookie

Jun 25, 2012
    15
    Belgie
    Kan iemand me meedelen welke soort benzine er moet getankt worden in een 348 TS ? Ik vermoed loodvrije super met octaan 98, maar moet er ook een loodhoudend additief toegevoegd worden ? Of is dit additief niet nodig ?
    Dank voor uw antwoord.

25. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Loodvervanger is voor auto's zonder katalysator, 348TS heeft een kat dus mag nog niet eens, maakt de kat defect, en voor oude auto's is die chemische troep als additief ook niet aan te raden, er zijn betere toevoegingen maar die komen uit de racewereld en werken echt alleen wordt het litertje brandstof dan een stukje duurder, mijn karretjes vinden het heerlijk en spinnen dan helemaal als katten.

Share This Page