Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3074 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. 348 HOLLAND SUPER JUNIOR

348 HOLLAND SUPER JUNIOR Formula Junior

Nov 30, 2006
    471
    Full Name:
    Bramgtdvbtrccv

Mooi he! Ik krijg morgen een nieuwe m5. Kon vanacht al bijna niet slapen.

2. VEEP

VEEP Formula Junior

Nov 9, 2005
    525
    Overasselt
    Je krijgt hem zelfs! Das mooi, ik zou al niet kunnen slapen van de afschrijving de eerste paar jaren...al het klassieke moois wat je daarvoor kan aanschaffen...

3. ypsilon

ypsilon F1 Rookie

May 4, 2008
    2,628
    the Netherlands
    Los van het feit dat er ook nog bv. Alfa's 8C's of voor/na oorlogse Alfa's zijn die de waarde van de gem. Ferrari veruit overstijgen.............

Sterker nog; zonder Alfa was Ferrari er misschien niet eens geweest.

4. 348 HOLLAND SUPER JUNIOR

Nov 30, 2006
    471
    Full Name:
    Bramgtdvbtrccv

Ik krijg hem van de zaak ze willen wat doen aan stoffige imago van de boekhouder!

5. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,997
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Altijd gedacht dat ze jou hadden aangenomen om van dat stoffige imago af te komen ;)

6. VEEP

VEEP Formula Junior

Nov 9, 2005
    525
    Overasselt
    Helemaal mooi!

Over viva italia, ik heb net begrepen dat je lid moet zijn van de FCN om daar naar binnen te mogen zonder kaarten te moeten kopen. Als we het hebben over naar binnen mogen met een F...

7. 348 HOLLAND SUPER JUNIOR

Nov 30, 2006
    471
    Full Name:
    Bramgtdvbtrccv
    het is een test om te kijken of het nog min. stoffig kan!

8. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Nu weten wij het wel, word er nu een beetje moe van. Man, ik heb 5 Alfa's gehad.
    Ik gaf mijn mening, jij de jouwe, klaar.
    Als je verder niets leuks te melden hebt zit je echt op het verkeerde forum.

henkie/moderator

9. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,137
    The Netherlands
    V10 is super maar deze gekietelde V6 heeft 420 pk...

10. 348 HOLLAND SUPER JUNIOR

Nov 30, 2006
    471
    Full Name:
    Bramgtdvbtrccv

Henk,
    Wat is met je? Eerst kraak je je eigen (zeer mooie auto) af en nu dit. Zo ken ik je helemaal niet....

11. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,146
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Het is soms lastig om een autoliefhebber te zijn. Tenminste, als je in gesprek komt met leken, die alleen naar imago kijken en niet naar de feiten.

Zo had ik vandaag voor mijn werk een bezoek aan een project en zag een concullega met een Maserati overhemd lopen. Ik dacht: ha, ook een liefhebber! Dus ik sprak hem er op aan en vroeg of hij dus een Maserati had.

De reactie van hem en enkele andere omstanders was niet wat ik had verwacht. Hij hield het bij het overhemd, want in onze branche is het niet gepast om een luxe auto te hebben. Dat was even kort de strekking van het verhaal.

Ik gaf aan dat ik het jammer vind dat mensen vanwege een mogelijke imagoschade vanwege de slecht geïnformeerde buitenstaander/klant, afzien van het kopen van een auto naar hun zin. Toch erg dat de bekrompenheid van een ander dit soort zaken kan veroorzaken?!

Bij ons op de zaak is het niet anders: medewerkers met een auto van de zaak mogen geen BMW kopen, want dat merk heeft een te luxe imago, dus kopen ze iets anders wat net zo duur is...

Ik heb nog wel een (vind ik) leuk anekdote: bij mijn vorige werkgever kwam via een fusie een nieuwe medewerker in dienst. Hij was een echte autoliefhebber (had bijvoorbeeld ook een echte Jeep uit de Tweede Wereldoorlog) en kwam naar het werk in een nette Porsche 911 Carrera 4 (jaren negentig was dat).
    Dat vond de directeur maar niks en riep hem daarvoor op het matje. De directeur reed een Volvo 850 en de nieuwe medewerker moest ook maar zo'n degelijk iets kopen.
    Dat deed hij netjes, door vervolgens een Volvo 960 te kopen, een trapje hoger dan de directeur dus! :D

12. ypsilon

ypsilon F1 Rookie

May 4, 2008
    2,628
    the Netherlands

Volgens mij heb ik gereageerd op de (deels onbeschofte) reactie van een ander. En die was niet in de eerste plaats op jou gericht.

Volgens mij was dat gematigd en beperkt.

Dus dat "Nu weten wij het wel, word er nu een beetje moe van" is misplaats. Net zo min als de opmerking "Als je verder niets leuks te melden hebt zit je echt op het verkeerde forum."
    een verkeerde is.

Tot zover mijn reacties in deze, MODERATOR.

13. Trezerotto

Trezerotto Formula Junior

Aug 26, 2011
    669
    Daventria
    Full Name:
    Otto Trezalbione
    De eerste stap die Ferrari zette in de F1-racerij was met een omgebouwde Lancia, de D50.

Lancia D50 - Wikipedia, the free encyclopedia

Ik vind dat iedereen op zo'n evenement als Viva Italia hetzelfde behandeld moet worden, of je nu een Fiat, Ferrari, Maserati of Innocenti mee brengt. 'We' zijn allemaal liefhebber van al het moois dat Italië heeft voortgebracht, allemaal met onze eigen liefde en passie, én allemaal met onze eigen spaarvarken- (en zegelring :) grootte.

Buiten dat vind ik dat Moderators dubbel moeten betalen. Gewoon omdat ik dat vind. ;-)

14. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,268
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Vriend, waarom zit je hier eigenlijk ... (oprecht gemeend) ... ?

15. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    nee hoor.

16. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Ik snap je punt en toch kan ik bevestigen dat Henk een buitengewoon geschikte kerel is. Typische autoliefhebber, nooit te beroerd om zijn bevoorrechte positie van Ferrari-eigenaar met anderen te delen.

Los daarvan ben ik het er wel mee eens dat de privileges voor Ferrari-eigenaren op een festival voor Italiaanse auto's een beetje vreemd zijn. De Italiaanse autocultuur heeft heel veel moois voortgebracht en brengt nog steeds heel veel moois voor, waarin Ferrari slechts een (belangrijk) deel voor haar rekening neemt. Maar goed, als die privileges in het verleden nu eenmaal bestonden en dit jaar ineens niet meer, kan ik mij goed voorstellen dat er van de zijde van Ferrari-eigenaren even naar geinformeerd wordt.

17. wr11265

wr11265 F1 Rookie

May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Sow,

ga binnenkort ff sturen in Taxi E 63 AMG.:)

18. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Mercedes, BMW, Alfa's... Kunnen we het niet gewoon bij Ferrari's houden? De rest interesseert me niet zo... ;)

Ypsilon, je posts zijn uiteraard toegestaan en mijns inziens ook waar, maar je bereikt alleen maar irritatie door andere mensen aan te vallen. Niemand die daar wat aan heeft. Niemand die daar op zit te wachten. Je had je 1e post ook op een andere manier kunnen schrijven.

19. VEEP

VEEP Formula Junior

Nov 9, 2005
    525
    Overasselt
    Emozione en temperament hoort bij de beleving van italiaanse mobielen toch?
    Als er dan ook nog de nuance tussen aanvallen en aanspreken op gemaakt kan worden zijn we er helemaal.

20. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    #76845 Fumacher, Mar 28, 2013
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  21. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Leuke plaatjes Vu !
    Ik ben nu onderweg naar Assen, als alles mee zit ben ik er rond kwart over 11

22. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,146
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Nog even doortrappen dus! :)

23. wr11265

wr11265 F1 Rookie

May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Dus 12.00 uur eerste foto's??

Op de fiets vanuit huis of vanaf het station te Assen??:D

@Vu,

Sinds je een "vaste baan" hebt ziet het leven er toch heel anders uit hè??

24. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Gairo! Veel plezier zo!

Joost: is nu idd andere koek. Ik moet nu keuzes maken en pak dan de grote evenementen.

25. X.testarossa

X.testarossa Rookie

Mar 28, 2013
    2
    Hallo Nederlandse leden,
    Mijn naam is Xavier Leclaire, ik ben 17 jaar en ik woon in Maastricht.
    Ik doe op dit moment 6 VWO en heb binnekort eindexamen.
    Bij een eindexamen hoort natuurlijk ook een gala.
    Aangezien ik op school als de echte autogek en Ferrarist (Al vanaf dat ik 2 jaar oud ben, ben ik Ferrarist) die ik ben bekend sta,
    wil ik natuurlijk aankomen in een Ferrari.
    Ik verheug mij dan ook al een paar jaar op het moment van aankomst, in een Ferrari.
    Nu is het moment dan eindelijk bijna aangebroken en ik ben al sinds September bezig met het proberen regelen van een Ferrari.
    Helaas zonder resultaat, gisteren kreeg ik te horen dat ook mijn állerlaatste poging zonder succes was :'( (De Ferrari in kwestie was helaas niet meer in het bezit van de verre kennis die ik als laatste optie om hulp wilde vragen. )
    Ik kan u verzekeren, ik heb werkelijk alles geprobeert en ik weet me nu geen raad meer.
    Verhuurbedrijven zijn geen optie voor mij, als student kan ik dat niet betalen.
    U zult misschien wel denken ''daar is er weer een'', maar Ferrari is mijn passie en
    ondanks dat ik de wanhoop nabij ben, zal ik niet bij de pakken neer gaan zitten.
    Daarom keer ik me (misschien tegen beter weten in) tot dit forum, hopende op een enthousiaste Ferrari-eigenaar die mij wil helpen bij het realiseren van mijn 'droom'.
    Misschien kent iemand van jullie iemand die mij verder zou kunnen helpen, alle hulp is welkom.

Bedankt voor u aandacht, en ik zal blijven hopen.

Share This Page