Ferrari 308 GTSi - Nouvalari SuperSport installation - First test sound - YouTube
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=0dWUvczDtiY]Ferrari 308 GTSi - Nouvalari SuperSport installation - First test sound - YouTube[/ame]
De details bij het filmpje: Uitlaat zit vast en lekt (nog) niet. Maar hij zit ook niet helemaal recht, dus ik ben er nog lang niet (los halen en opnieuw beginnen, zucht). Ik moet ook nog 3 bouten vervangen door minder roest gevoelige. Eerst maar even testen op de weg vanmiddag en morgen naar viva zeelanda. Volgende week meer tijd, dus minder stress. En de diaper? Die past niet eens meer... ;-) Toch wel genieten zo'n hobby he!
Zo die klinkt heftig zeg, ben benieuwd hoe het klinkt op toeren en met warme motor. Er komt vast wel een filmpje vandaag?
Vandaag het volgende punt in gang gezet. Overeenstemming bereikt voor een gebruikte Italiaanse uitlaat. Volgens mij geen Tubi, maar het geluid moet goed zijn. De prijs was in ieder geval OK. Over twee weken ophalen. Dus toch geen Nouvalari.
Ben benieuwd! wordt nu echt tijd voor de Hubertustunnel Mijne gaat er binnenkort weer even af (en voor de 30e @ Italia Zandvoort er weer op ). heb twee nieuwe ringen besteld die net even wat breder zijn om zo de uitlaat recht en in het midden te krijgen. Daarna zou de diaper weer moeten passen (die zet ik er, misschien, weer op tot ze gespoten wordt). Daarna voorlopig even geen uitgaven tot ze gespoten kan worden. btw over het spuitwerk gesproken: Heeft iemand wat adresjes die ik kan benaderen hiervoor? Ik wil de komende twee maanden offertes opvragen en hopelijk kan ik haar komende winter een nieuw rood jasje geven. Is een volledig jasje niet mogelijk, dan in ieder geval het noodzakelijk herstellen van 2 zorgwekkende roestplekjes...
Ai, daar is in het verleden al heel veel over gesproken vanwege verschillende resultaten... Zo heeft Peter (Bigodino) naar volle tevredenheid zijn 308 in Engeland laten spuiten (bij een zekere Alan) dat heeft Hans ook met zijn 308GT4 gedaan echter heeft hij een totaal ander resultaat en was bovendien 6 mnd zijn auto kwijt Dit was in de winter en dat was ook gelijk mede de oorzaak van van het mindere resultaat. Kou laat de plamuur niet voldoende uitharden. Bovendien werden de opeenvolgende uitharding-tijden niet aangehouden. Resultaat.... Dan Franc, die heeft zijn 308GTB (nu in bezit van Marc) laten spuiten in NL. Dat was een geheel ander prijskaartje dan de bovenstaande 2 maar ook een super resultaat. Laatst heeft Pieter zijn 456 voor het grootste gedeelte laten spuiten en is er tevreden over maar ook net niet die 100%. Je ziet elke wagen heeft zijn eigen verhaal. Ik zou zeggen vraag na, ga langs en laat "de klik" met de vakman meewegen want als het niet van een leien dakje gaat moet je er toch samen uit zien te komen....
Winter 2013/2014 is in aantocht en persoonlijk heb ik een hoop te doen. - uitlaat vervangen voor een RVS exemplaar (gaat als het goed is de 19e gebeuren) - zekeringblokken vervangen - extra aansluiting maken voor de navigatie - pedalen vervangen voor RVS exemplaren - en komend voorjaar een nieuwe koppeling (vóór de rit naar Italië) maar dat doe ik niet "zelf" Al met al weer aardig wat werk.
Als goed is heb je die al, onder je dashboard links van je stuurkolom. Met een adapter kun je je navigatie zo aansluiten. adapter: 50cm 12V Hella Type Plug to Standard Socket Adaptor - Trucks/BMW/Triumph | eBay
Ik zal eens op zoek gaan. Rechts van de stuurkolom zit op zeker niets, daar heb ik al gekeken. Kon daarna gelijk naar de fysio
In de meeste F's zit idd zo'n stekker .. ook in de 512TR vond ik er eentje in het handschoenvak verborgen achter de (klap) spiegel ! Adapter met een "(USB) verdeelblok" van € 4,50 van de Aldi er bij en smartfoon en navi draaien nu ongestoord !
Dat hoop ik volgende winter ook te kunnen zeggen Fred. Er is nu nog een hoop te doen, maar als ik alles heb gedaan is ze (in mijn ogen) helemaal AF .
Ik gebruik ook een USB verdeelblok! Super handig! In mijn handschoenvak zit ook een extra socket al vind ik hetzelf nogal omslachtig om daar de boel steeds aan te sluiten. Mijn handschoenvak ging tijdens het rijden vaak op en neer bij elk hobbeltje . Heb nu mijn originele socket eruit gehaald (veilig opgeborgen) en er een hedendaagse in gezet zonder iets te modificeren. Ben nog opzoek naar een mooi dekseltje want die huidige steekt een beetje af.. Op mijn lijstje staat alleen: - Zoektocht naar een andere set velgen. - Mechanische/cosmetisch service beurt geven aan 1 koplamp unit. (reeds 1 gedaan) @Ed: Ik heb op de tekeningen van eurospares gekeken maar de 308 en 328 lijken geen extra socket te hebben.. Image Unavailable, Please Login
In de 328 nooit een (extra) socket gevonden. Zat alleen in de middenconsole. Heb hierom een "aftap" gemaakt en daarop de navi aangesloten. Geen losse snoeren...
Verrassing van de dag. Peter liet me onder het dasbord van zijn 308 kijken in Rosmalen. Daar zit een tweede socket! Hij zei het al in een eerdere post (262), maar die had ik over het hoofd gezien. Image Unavailable, Please Login
Klinkt goed, mocht je hulp nodig hebben, heb met de meeste handelingen onlangs ervaring opgedaan ;-) En in die pedalen ben ik ook wel geinterreseerd, welke ga je gebruiken? Nou in dat geval gaat het bij mij nog even duren. Zal mijn lijstje ook nog maken, maar het enige wat ik nu al zeker weet is dat ze een nieuw jasje krijgt
Voorlopige lijst: Niet gedaan in 2012/2013: - vervangen deurrubbers en rubbers bagageruimte. - herstellen leer dashboard. - het maken van een opbergvakje ipv radio. Deze komt te vervallen wil tzt op zoek naar een oude radio. - schoonmaken motorruimte. Wel een paar pogingen gewaagd.. - noodherstel roestplek rechts voor. Planning 2013/2014: - bovenstaande werkzaamheden. - spuiten!!! - hitteschild aanpassen (naar geluid, raakt de uitlaat). - kinderzitje monteren..
Er wordt al zoveel geld naar de Babydump gepompt dat ik niet eens weet of ik er straks nog een kan betalen ;-) ps Was vandaag overigens een verstandige investering in de 'aflossingsvrije' lening bij schoonmams. Kinderwagen is geregeld en ik heb alleen de lunch betaald . Volgend weekend maar kijken of mijn eigen ouders ook een keer mee willen kijken