F-Chat to the rescue Over twee weken is het weer Spa Classic. Het aantal deelnemende Ferrari's lijkt stabiel: 2011: 20 stuks 2012: 13 stuks 2013: 14 stuks Alleen neemt de diversiteit af. Geen sports racers meer, geen Daytona's meer. Wel veel 275's, het lijkt de Tour Auto wel! Maar het evenement is een trip meer dan waard. Alleen de groep C wagens zijn al genoeg reden om te gaan kijken en als je Porsche fan bent, kun je dit jaar je hart ophalen. Er is zelfs een apart startveld alleen voor Porsches! Perskaart is weer binnen, ik ga in ieder geval vrijdag en waarschijnlijk ook zaterdag kijken. Wie gaat ook? Vu? Peter
Klopt! Heel het plein Maggiore stond gisteren vol met Lambo's....een waanzinnig gezicht!!!!!!!!! Ze gaan vanmiddag om 3h weer pas rijden naar Sant Agatha. Wij gaan daarom nu naar Maranello en Modena. In het museum zou een LaFerrari staan. Verder wat prototypes! Zeker de moeite dus!
Heb je m'n collega's nog zien lopen Vu? Hele knappe Co-pilote ik zit op dat Piazza Maggiore vaak de hele dag in de zon aan de koffie. Super plekje, alleen jammer dat ik er nu niet was......
Moge, er zijn er al een paar wakker. Om de rest ook op gang te krijgen moet je even naar het volgende filmpje kijken. Versta er geen snars van maar dat boeit niet. Die gasten hebben Suzuka een uurtje afgehuurd en zijn aan het spelen met wat "leuk" spul. Dat de F40 een zeer bijzondere auto is, wisten we al maar hier komt dat nog eens goed naar voren (letterlijk want start achteraan) en dat een F50 een GT2 of 3 (maakt niet uit) als ontbijt eet is ook leuk om te zien. De F40 zet wel de snelste ronde (L3) van het hele veld maar vind dat de bestuurder hard moet werken (veel onbalans in de auto) Wist trouwens niet dat de handgeschakelde F50 een versnelling-teller heeft op het dashboard. Ga dat de volgende keer nog eens goed bekijken Voetwerk van die gasten komt ook mooi in beeld trouwens. Afijn de link: Ferrari F40 Vs Ferrari F50 Vs Ferrari F355 in Suzuka - YouTube
Dat is lekker wakker worden. Versta je dat niet? Internationale taa, die LOL heet gepresenteerd door een Furbie (dat ding uit de jaren 90) mooi uitstapje aan het einde van de F40, hij ging er echt voor...
Vandaag goed begonnen (filmpje) en nog beter geeindigd door de aanschaf van een speeltje... Het was al een tijdje de bedoeling de Garmin navi-slavi te upgraden (vaste flits locaties) maar gelijk even bekeken of het apparaat vervangen moest worden. Begrijp goed, de Garmin werkt naar tevredenheid maar inmiddels is de markt veranderd wat een onderzoekje waard was. Dat begon afgelopen zondag al met het bekijken van de navi van Fonias. Die heeft een TomTom 1005 met live connectie (=HD traffic) die real time files maar ook (gemelde) flitsers doorgeeft naast de database van vaste flitslokaties. Dit laatste had ik ook alleen die real time is iets van de laatste tijd maar werkt het ook? Het antwoord: JA! Ook even gekeken naar Garmin uiteraard maar daar afgehaakt vanwege het volgende; die heeft ook een real time systeem (live services) maar werkt via je smartphone (android of I-phone) die gekoppeld wordt door bluetooth. Het scherm is mooier van de Garmin maar die data (via je GSM) gaat via je GPRS en dat tikt ($$$) aan iedere 2min en zeker in het buitenland..... Bovendien staat je telefoon iedere 2 min die data binnen te trekken en dat vreet stroom dus moet die weer in de oplader, niet praktisch dus. Uiteindelijk dus gekozen voor de TomTom1005LMT met een 3 jaar abonnement voor HD traffic die ook dmv GPRS werkt echter niet via je mobiel maar door een ingebouwde sim van Vodavone. Er komen dus geen extra (verbinding)kosten bij de TomTom. Nu kwam ik met het spitten een super aanbieding tegen bij BCC waar deze TomTom inclusief 3 jaar abb a Euro 50,-/j = 150,- voor "slechts" 300,- staat. Met de huidige contributie van $pee een zinnige investering. Zeker aangezien actieve flitsmeldingen van zowel RDS als andere TomTom'ers live aangeleverd wordt. Geen garantie maar wel een verbetering tov "blind" rijden, toch? Mijn advies; zo snel mogelijk naar BCC en die navi scoren is echt een 'kleine' investering waard. Alles beter dan aan $pee afdragen, niet dan? De upgrade: Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Fred, houd wel even in de gaten dat het in Frankrijk verboden is om flitsmeldingen te hebben, zelfs de opgeslagen locaties bij mijn weten. Mocht je daar überhaupt heen gaan. Om dit te voorkomen: Is TomTom Flitsers legaal?
Yep, werkt ook daar en ook in D. Alleen niet in CH. Maar haal jij er ook niet een? Is "veiliger" dan een stinger (die een autobeslag tot gevolg kan hebben).... Vertrouw je het niet? Gooi je hem toch uit het raam/dak. Knappe vent die hem dan nog aan krijgt en tegen je kan gebruiken. Heb wel even het type plaatje verwijderd om te zorgen dat hij niet herkend wordt op de blacklist Klopt helemaal echter indien Flits-lokatie wordt hernoemt naar "gevaarlijke/hoog ongeval" gebied is het weer voor de bakker Echter komen we daar niet dit jaar, dus zijn geen "ingrepen" noodzakelijk. Bovendien is het altijd toegestaan de navi (tijdig) uit te zetten/op te bergen waardoor er niets van is te bakken... Je weet waar ik hem heb zitten, uit het zicht naast de illegale porto
In de midden console zit een sigaretten aansteker met 12V hierop een aftakking (gezekerd) gemaakt. Kabel komt onder de kap vandaan en gaat zo de navi in. Kijk daar doen we het voor, tip (die werkt) aan elkaar doorgeven. Ik kreeg hem van Christiaan en heb nog even lopen spitten en kwam tot deze conclusie/aanbieding. Ik kan het echt iedereen aanraden (voordat ook dit gaatje in de wet wordt gedicht en deze navi's niet meer te verkrijgen zijn) Ik had hem eigenlijk 2 weken geleden al moeten hebben voordat de contributie van $pee (deze keer 376,- AU!) binnen kwam...
Was met een wagen van de zaak, scheelt al de helft (=creatief boekhouden ) maar je kunt er beter andere dingen mee doen, toch?
Jezus Fredt, dat die porto daar zo mooi in past... Bij mij is het helemaal pet, alles rolt door die auto heen, al een paar keer mijn mobiel onder de stoel vandaan moeten vissen.
Goeie Bob, toch niet helemaal Ik had het nog beter voor elkaar bij de 328. (sorry betere foto's heb ik niet) Daar had ik naast de radio een (zwart)steuntje gemaakt waar ik de porto (dmv meegeleverde riemclip) aan hing en bleef hangen in scherpe bochten De speaker blies zo naar binnen en dus goed te verstaan (ook bij open dak) voor zowel rijder als bijrijder. De antenne rechtop en bovendien ook nog (steeds) uit het zicht. Werkte echt perfect! Zie foto 3 voor nog net het begin van het zwarte steuntje dat langs de radio was gemonteerd. Voor een liefhebber, ik heb hem hier liggen en doe er niets meer mee. Overbodig om te melden maar er worden geen schroefgaten gemaakt bij montage ervan... Nu ligt hij (ook in bereik van rijder en bijrijder) lager en gekanteld. Dus geluid is minder krachtig. Ook horizontaal en bovendien lager maar in een volledig aluminium auto, voorheen metaal/blik. Ik ben er nog steeds niet echt tevreden over maar inspiratie ontbreekt op het moment om een mooie oplossing te bedenken, als die al bestaat De porto is echt een storende factor in het vloeiende lijnenspel van de F430, iets wat niet opviel in de hoekig ontwerp van de 328. Ook is de porto zwart-zwart terwijl de F430 een grijs-zwart interieur heeft.... Ik weet het, niet gauw tevreden maar dat ligt ook aan industrie waarin ik werk, sorry Zie ook de navi in de 328 (1e foto). Wellicht een inspiratie voor enkele hier om deze bereikbaar uit het zicht te plaatsen. Moet je alleen met links bedienen maar was goed te verstaan met het kleine (munten?) bakje erachter waarin het speakertje blaast en zelfs iets versterkte.... Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Die F1-bazen toch........ Richard Branson speelt stewardess na weddenschap | nu.nl/opmerkelijk | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Respect hoor!
Goede tip van het opbergvakje links, staat een stuk netter dan op de voorruit. Over het geluid hoef ik me geen zorgen te maken, ik hoor namelijk niets meer sinds de Nouvalari