Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3128 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    1. Een zeilboot, vooral klassiek, is gewoon mooier.
    2. Er zijn hele lelijke moderne Riva's.

Maar ik geef graag toe dat de Riva Aquarama de mooiste motorboot is ooit gebouwd.

Onno

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=tl89ttTf2Gg]St.Tropez Riva Aquarama - YouTube[/ame]

Restauratie Riva Aquarama ?Tiennot? voltooid. | Scheepswerven Jan Vandamme

P.S. Dit zou eigenlijk in de "Waterliefhebbers" draad moeten staan.

2. Spyker 007

Spyker 007 Formula 3

Mar 31, 2008
    2,181
    The Netherlands
    Full Name:
    Jeffrey
    Credits lijken zelfs daar niet te horen maar in Uithoorn. ;)

http://m.youtube.com/user/RESTORATIONRIVAWORLD

Riva-World

3. Jonkheer

Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    #78178 Jonkheer, Jul 6, 2013
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    ............. heb je vandaag je Bossche bol gehad :D
    Aangezien jij mij meerdere malen hebt helpen herinneren dat je maar steeds geen kreeg heb ik je een Bossche bol op formaat gegeven ;)
    Kun je voorlopig vooruit :D

Ervoor staat het normale formaat Bossche bol.
    Image Unavailable, Please Login

4. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Hebben ze die bij Jan de Groot??? Mjam!!!!! Hebben!!

5. Jonkheer

Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Yep, maar wel vooraf bestellen.
    Ze hebben ook mini bollen, ook alleen op bestelling.

6. Mrs.Spider

Mrs.Spider Formula 3

Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    #78181 Mrs.Spider, Jul 6, 2013
    Wat een dag weer een TOPPER.
    Speed pix meeting 8 uur Oostvoorne.
    De dag begon goed wekkertje om 5 uur pfff.
    Vertrokken om 6 uur aankomst net op tijd vijf voor 8.
    Ja hoor Cristiaan en Cor waren er al.(ook maar net).
    En ja hoor daar kwam de belangrijkste man Vu.
    Maar waar was Fred geen Fred half 9 geen Fred 9 uur nog geen Fred.
    Gelukkig een belletje Fred ,zijn accu was kapot.(jammer)
    Jammer maar na de fotosessie zijn wij met z"n allen naar Fred gegaan.
    Brunchen, zit voor heel het weekend vol.
    Het was zeer goed geregeld dank daarvoor Wilma en Fred.
    Cristiaan je gele tasje staat klaar;)
    De echte foto"s komen nog hoop ik van Vu natuurlijk.
    Wij waren om half zes terug in Zeeland.
    Paar fotootjes van mij wel veel licht hoor zo vroeg.:D
    Bedankt allemaal het was geweldig.

7. marcos

marcos Formula 3

Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Nice, dat zijn ze! Ben weer benieuwd naar de pics mensen... :D

8. Jonkheer

Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Vu, waar ben je?
    F5, F5, F5, F5, F5, F5, F5, 5, 5, 5, 5, crap toets kapot :p

9. wr11265

wr11265 F1 Rookie

May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Eindelijk een normaal formaat! EN FRED NOG HONGER??

10. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Haha ben nog in Rdam. Geniet weer van n ijsje bij Capri ;)

11. Jonkheer

Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Ik denk dat hij voorlopig geen Bossche bol kan zien :p
    :(

12. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #78187 328gts1987, Jul 6, 2013
    Voorlopig?! Die hebben we liggen hoor! (wel "hulp" gehad van 5 man)
    Maar wat een 'heerlijk' kado!

Nee geen honger meer, helemaal vol en dan niet alleen van eten. Wat een heerlijke (verjaar)dag met zoveel (38x) bezoek van familie en vrienden die allemaal kado's meebrachten. Van medicijnen (vitamine F) tot Babbelaars en van poets sets tot liters drank.
    Allemaal bedankt voor de felicitaties (per PM/SMS/WhatsUp) het was een grandioze dag die wel een beetje "vervelend" begon doordat de accu van de F430 het liet afweten.
    Eigenschuld want deur op een kiertje laten staan (lees: portierlicht bleef branden) en druppellader niet (goed) aangesloten. Dan is de accu dus helemaal leeg :(
    Inmiddels was het al 07.15 en de speedmeet in Oostvoorne begon om 08.00 Tijd voor een telefoontje met de (optimistische) mededeling dat ik een kwartiertje later kwam....
    Dat is dus niet gelukt omdat die accu dus echt leeg was. Met behulp van startkabels (die ik eerst nog moest gaan kopen/mijn eerste verjaardags kado vandaag :p) op de BMW gezet. Niet te starten alleen klikken. Toen een tweede set kabels erbij en.... Ja gestart. Even flink gassen en kabels eraf BMW weg en instappen om te gaan. selecteer 1e versnelling, klap uit. :confused: What the ^$%$$%^
    BMW er weer bij, dubbele kabels erop en starten, alarm gaat af maar loopt weer. Nu kabels eraf en ...... klap uit. :mad:
    What the hell #$$#$%^
    Nog een keer en dan een tijdje gas geven. Na 5min selecteer ik 1e versnelling.... blijft lopen. Pfffff
    Gauw alles opbergen en rijden (in middels al 8.30) maar er verschijnt een E-diff alarm.....
    Wat is dat? Ik durf niet te rijden en moet dus de auto uitzetten. Geen keus. Weer uit en dus weer alles aansluiten. Nu lesje geleerd en na starten eerst maar eens rondje rijden of alles ok is en de BMW (met kabels) standby houden.
    Na 15min rijden weer een alarm, suspension. Dus moet ik weer de auto stoppen en herstarten. Afijn dat ging dus nog wel even door zo. Toen toch maar de wizzard gebeld en op mijn kop gekregen. NOOIT een 360/F430 met start kabels jumpstarten!!!!!
    Afijn dat had ik dus wel gedaan en was niet meer terug te draaien. Kreeg het advies de hoofdstroom schakelaar uit te zetten en de accu op een oplader aan te sluiten. Na een paar uur weer eens proberen.
    De speedmeet dus niet gehaald (en dit ook netjes gemeld) en verder de voorbereidingen van de "invasie" getroffen. Welnu die kwam er om 12.00. Een heel stel uitgehongerde speedmeet gangers vielen aan op de tafel met croissants, aardbeien, broodjes en vruchten sappen....
    Ik werd overladen met kado's van ongekende diversiteit, heel leuk!

In de middag (rond 15:00) weer eens gaan kijken in de "kinderkamer" en de F430 start nog niet wel geklik en geratel maar geen rondgang :(

Samen met Onno op www gekeken naar nieuwe accu's maar die zijn niet overal te krijgen in 65Ah en in die afmetingen en pool afstanden. Erbij neergelegd en verder gegaan met het ontvangen van bezoek met kado's :D:D:D) Ook Klaas kwam toevallig langswaaien en viel met zijn neus in de Bossche Bollen die Christiaan had meegebracht

Net toen de speedgangers vertrokken verschenen Ivonne met Jochem in de 328 en Harald in de 458, ook de familie kwam in grote aantallen aan.
    Ik kan wel zeggen dat iedereen lang is gebleven (en het dus wel naar de zin had) en alles wat op tafel stond goed liet smaken :p

In de avond kwamen Wim en Ria nog even buurten omdat er Bossche Bollen te scoren waren.

Na hun vertrek nog tot 00.00 blijven zitten in de tuin en toen nog maar eens de F430 (die dus al uren aan de oplader stond) geprobeerd te starten en dat deed hij!!! Nog eens proberen. Uit, aan en lopen!
    Nu dus op de druppellader gezet en morgen (lees: vandaag) dus toch van de partij om mee te rijden.

Gooi dus maar een tijd, plek en route op en we zijn er bij. Gaan ook nog even bij Opa kijken (kop is gespoten)

Al met al een heerlijke dag met ups en downs maar heerlijk genoten van al het bezoek.

13. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #78188 henkie, Jul 6, 2013
    Al weer 4 jaar (en een maand...) geleden liet ik net voor de Italiatrip 2009 mijn 360 Modena velgen antraciet spuiten. Ik vond het mooi, anderen niet etc. Hetzelfde verhaal of een Ferrari rood moet zijn of niet, u kent het wel.
    Ik wilde weer eens iets anders en riep altijd al dat ik de F430 velgen zo erg mooi vond.
    Maar ja, erg duur (prijs retail EUR 3150 volgens eurospares.uk) en dan nog even banden kopen (bv Michelin Pilot sport) nieuwe set EUR 1070,00 op autobandenmarkt.nl.
    Echter, ik roep zo vaak dat Ebay.de mijn grote vriend is. En ja hoor, afgelopen week was het zo ver. Ik betaalde voor een gloednieuwe orig. Ferrari BBS F430 set EUR 950,00.
    Nieuw dus en ongebruikt. Ik moest ze wel even halen bij Koblenz, maar dat combineerde ik met een klantenbezoek ;)
    Nu de banden nog.. yep, Ebay.de again. Een set Michelin Pilot Sport PS2 (K1 F430) met 80% profiel voor EUR 460,00 thuis bezorgd. Er zat een faktuur bij, bleken van de F-dealer Autohaus Isert uit Bayreuth te komen. Kortom, voor 32% van de prijs niet verkeerd denk ik. Goed, de banden zijn niet nieuw, maar hee, 80% profiel, daar rij ik weer +2 jaar mee.

Vanmorgen gemonteerd en gelijk even wat platen geschoten. Ik heb de auto dus opgekrikt gehad en wellicht dat de vering nog niet op de juiste hoogte is. Meestal moet je dan even een paar km rijden/veren.

Ik vond het optisch wel verantwoord omdat de F430 natuurlijk in de bloedlijn van de 360 ligt. De velgen zijn net zo breed (7,5J en 10J) en de ET waardes zijn ook gelijk. Alleen zijn ze natuurlijk 19" ipv origineel 18". De F430 en CS delen dezelfde band/velgmaten.
    Bandenmaat is nu dus 225/35-19 en 285/35-19 ipv origineel 215/45-18 en 275/40-18.
    Dus 1 cm breder. Maar wel plattere banden. Dus een stijvere setup en iets meer rubber op de weg. Ik ben het er gelijk mee eens. Ik ben even vreselijk de afslag Beesd ingedoken op de A2 en hij is echt iets beter, vooral voor.
    Elk voordeel heeft zijn nadeel natuurlijk. Ik heb het spul gewogen. De compete voorvelg is 3kg zwaarder en achter +2kg. (V21,5 v 18,5kg en A25,7 v 23,7kg). Maar de 360 Pzero's hebben nog maar 2-3mm profiel dus daar kan ook nog wat gewicht in zitten.
    Qua rolomtrek is het ook verantwoord, de F430 setup heeft voor 1,5% meer omtrek en achter 0,8%. Volgens de die-hards zou het ABS pas bij een afwijken van +4% van slag kunnen raken. We gaan het allemaal wel proberen.

14. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    ziet er toch wel strak uit zo!

15. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Krijg net een pm of die kerel nog meer velgen heeft.
    Yep.. maar alleen niet handig.. Ze komen allemaal uit het bijna-faillissement van BBS in 2007. Allemaal nieuw en origineel Ferrari bbs ingeperst ect..

"Hallo Henk
    Wie besprochen eine kurze Info von den Felgen die ich noch habe
    F430 Satz ca 4 Sätze 19 Zoll
    F430 Hinterachse ca 12 Stück 19 Zoll
    CS360 Vorderachse ca 12 Stück 19 Zoll
    F599 Vorderachse ca 16 Stück 20 Zoll
    F430 Vorderachse ca 16 Stück in Chrom
    Viele Grüsse,
    P.S. Sätze 1000€
    Felge einzeln. 200€"

Je zult maar net 2 velgen nodig hebben, dingen kosten een fortuin van zo'n 599.

16. wr11265

wr11265 F1 Rookie

May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Fred, Je was jarig kerel. Alvast gefeliciteerd (ben ik in ieder geval op tijd voor volgen jaar :D)

17. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #78192 328gts1987, Jul 7, 2013
    Last edited: Jul 7, 2013
    Klopt Joost, bedankt! Cadeau zoek ik ook vast uit, staat hierboven CS 19" a.u.b. en dan wel kopen per stuk want per set zijn ze €200,- duurder :D:D:D

@ Henk,
    En de bestaande/oude velgen? Ebay? :)

Dat wordt dus rijden vandaag (lees: Wij willen dat wel even zien). Ik gooi jou even een PM toe om plaats en tijd af te spreken.

Zijn er meer die vandaag tijd/zin/gelegenheid/jeuk aan de banden hebben????

18. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Jammer Fred, alleen voorvelgen.. vandaar extra goedkoop.

19. Mikestradale

Mikestradale F1 Rookie

Jan 25, 2006
    2,608
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Heeft ie deze op ebay.de staan? Ik kreeg laatst een link via Robin (bedankt!) maar dat waren 360 Challenge 18" velgen, geen originele 19" CS velgen.

@Fred (nog) gefeliciteerd!

20. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ook gefeliciteerd Fred! Mijn broer heeft mijn benzine weer opgemaakt, zie ik.... :(

Jammer dat hij het niet wist, had wel een akkuutje bij Kroymans kunnen halen en meebrengen.

Onno

21. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Nee, dat was heel iets anders. Ik vroeg trouwens aan Robin om die link naar jou te sturen. Ik dacht dat jij een circuitset zocht.

22. Mikestradale

Mikestradale F1 Rookie

Jan 25, 2006
    2,608
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    #78197 Mikestradale, Jul 7, 2013
    Last edited: Jul 7, 2013
    Ja, dat zei Robin al. Ik zoek eigenlijk een extra set originele CS 19" velgen om mat zwart te spuiten. Dan kan ik eens afwisselen :) Dit zijn 2 voorvelgen, heb ik alvast een begin.

Of Fred moet 16M velgen willen onder de F430 en zijn set van 4 CS velgen willen verkopen. Daar heb ik ook nog (steeds) interesse in ;) Ik koop natuurlijk het liefst een complete set in 1x.

23. marcos

marcos Formula 3

Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Fred, beetje laat maar alsnog van harte! Balen van de accu, maar gelukkig vrij simpel opgelost.

Vandaag geen ritjes voor mij, moeder natuur heeft mijn to-do list aangevuld met een flinke verkoudheid. Tjonge, eindelijk echt mooi weer....

24. Mrs.Spider

Mrs.Spider Formula 3

Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    Staat ze goed Henk.

25. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat was een mooi (maar te duur) cadeau geweest ;) :D

Afijn na gisteren 5 uur aan de oplader (hoofdstroom schakelaar uit!!!!) te hebben gestaan kreeg ik net voor het slapen gaan de V8 aan de praat! Ik geloofde mijn oren niet :)
    Toen proef op de som en nog eens uit en aan: Jawel spinde weer als vanouds.
    Vandaag dus maar de gemiste km's van gisteren inhalen. Zit nu aan de koffie en stap over een uurtje in richting de Veluwe. Kijken wel.

Je broer (die goed voor je spulletjes zorgt, moet je ook maar doen ;)) heeft dan wel benzine (voor een goed doel) opgeofferd (in goed gezelschap) maar kwam ook met een zeer goede fles wijn net als Ivonne en Jochem! Als jij nu de volgende keer in de buurt ben gaat die open ter compensatie, OK? :p

Share This Page