Modena Trackdays 2013 | Page 5 | FerrariChat

Modena Trackdays 2013

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Fumacher, May 28, 2013.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive Formula Junior

Full Name:
    Robert
  2. maarten320

maarten320 Rookie

Full Name:
    Maarten 612 F1
  3. BeQuietAndDrive

Full Name:
    Robert
    In de information op deze pagina staat:

For visitors who want to park their vehicles in the paddock, there is a quota of parking spaces available. The cost is 100 € per vehicle. Included in this price is the entrance for two people. Tickets can be purchased at the entrance "paddock".

For participants who have paid an entry fee, the parking and access of course are free.​

Anders sta je gewoon bij de ingang van het circuit, onderaan Eau Rouge, waarschijnlijk gratis of voor 5 euro. Ook een prima plek, sterker nog, veel minder mensen om je auto heen dan in de paddock ;)

4. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Full Name:
    Onno
    Welnee, dat is voor een box in de paddock. De €750 euro is voor 2 dagen rijden op het circuit.

Onno

5. bigodino

bigodino F1 World Champ Silver Subscribed

Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Het is sowieso geen megadruk evenement met veel toeschouwers. Toch meer voor de kenners. En maar goed ook, want daardoor is het ook een relaxte sfeer en kun je overal bij (pitlane, pitboxen).

6. BeQuietAndDrive

Full Name:
    Robert
  7. rairacing

rairacing Rookie

Dit is nog één van de mooiste evenementen waar je als bezoeker nog vrij kan rondlopen.
    En ik hoop dan ook van harte dat die vrijheid voorlopig zo blijft. Want dit hebben wij als bezoekers natuurlijk zelf in de hand.

De veiligheidseisen op de circuits worden steeds strenger, maar er zijn altijd idioten die zich niet kunnen gedragen. Daarom vind ik het aan de ene kant ook vreemd dat ze zo makkelijk zijn in het weggeven van de perskaarten en dat ze toegang verlenen in de pitsstraat.

De laatste twee jaar groeit het aantal "fotografen" explosief en zie je op de baan regelmatig extreem gevaarlijke situaties of discussies. De oorzaak is meestel impulsief handelen, niet na denken of ik heb toch een persskaart, dus nu mag ik "alles".

Voor wie nog nooit een perskaart heeft gehad en of nog nooit in de pitstraat hebben rond gelopen. (waar racewagens om je heen vliegen) Verdiep je in de veiligheid en denk na wat je gaat doen!

Hieronder het regelement voor de pers, deze kreeg ik tijdens de 6uur van spa.
    http://www.fiawec.com/wpphpFichiers/1/press_area/5/36/MEDIA%20INFORMATION%20Spa(2013)A.pdf

Verders wens ik iedereen heel veel plezier en schiet de SDkaartjes goed vol.

Ik ben er overigens op beide dagen.

8. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Full Name:
    Marc
    U heeft zichzelf, wellicht onbewust, op een voetstuk gezet die hoger is dan de DOMtoren. We zijn oprecht blij voor u dat u die perskaart in ieder geval wel verdiend hebt. Ik stel voor dat u eens met de organisatie van MTD om de tafel gaat zitten en uzelf dan als hoofd ballotage commissie aanstelt en een zeer stringent selectiebeleid op louter subjectieve gronden toepast voor het uitreiken van de perskaarten. Voor de persmuskieten die nooit eerder bij dit feest zijn geweest, maar u toch de kans wil geven om het eens mee te maken, geeft u dan de avond vooraf een cursusje "veilig de pitsstraat oversteken". Ik denk dat u het aantal doden en gewonden minimaal met de helft reduceert.

9. bigodino

bigodino F1 World Champ Silver Subscribed

Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Er zitten grote verschillen tussen evenementen inzake hoe men om gaat met pers accreditatie en regels. Sommige organisaties zijn heel soepel en het risico daarvan is dat jan en alleman in de pits rond loopt, wat het plaatjes schieten niet ten goede komt. Maar dat is nu net de charme van zo'n evenement: de toegankelijkheid voor het publiek. Als iedereen zijn verantwoording neemt, komt het best goed :)

Andere organisaties zijn wel streng en geven regels uit, zoals zones waar men zelfs als fotograaf niet mag komen en het hebben van een permanente perskaart of, zoals ik, de juiste verzekering om langs de baan te mogen staan.

In al mijn jaren ervaring heb ik geleerd: volg de aanwijzingen van de baancommissarissen (ook in de pits), loop monteurs niet in de weg en het komt goed :)

10. rairacing

rairacing Rookie

Helaas is mijn "post" niet helemaal duidelijk overgekomen bij SoCCieBon en vind ik de reacties van voetstuk, ballotage commmissie, etc wel heeeeeel erg overdreven. :(

Mensen zoals bigodino begrijpen iedergeval wel waar het om gaat. En dat is precies dezelfde boodschap die ik wilde verwoorden. En ik gun iedereen een fantastische dag.

11. 275gtb6c

275gtb6c Formula 3 Silver Subscribed

Full Name:
    oscar
    Marc!
    Heerlijk dit, weer een beetje knallen en de bengel uithangen. Jammer dat je dat hok verkocht hebt, nu moet ik alleen rijden tussen de LM's en Porsches....was erg leuk 2 jaar geleden, en ons aller dieptepunt (moddertrappen in D) was ook wel weer lachen!

Ik kom speciaal terug uit Italie om op Spa te rijden. Dick komt ook, niet met de MC12 maar met de kinders, en weer een andere vrouw, enfin, kom je ook nog? Ik lees dus van wel, maar toch niet met die Fiat?
    Ciao
    Oscar

Last edited: Jul 6, 2013
  12. GTE

GTE F1 World Champ

Full Name:
    Marnix
    niemand vertelt mij ook wat!

13. Robin360

Robin360 Formula 3

Full Name:
    Robin
    Zeg! Er zijn ook nog anderen ;) dus je bent niet alleen. We rijden dan wel geen challenge auto's :) maar er rijdt in ieder geval een 360 rond met wielen van je eigen auto. :D :D :D

(hoewel wel in een andere sessie...)

14. Jeka

Jeka Formula 3 Silver Subscribed

Full Name:
    Johan
    Ik parkeer binnen voor €100,- inclusief 2 toegangskaarten. Dat is ook beter voor de organisatie die het evenement kostendekkend moet zien te krijgen. Twee jaar geleden trouwens niets gezien van vervelende bezoekers, er waren volgens mij alleen maar echte enthousiastelingen.

15. 275gtb6c

275gtb6c Formula 3 Silver Subscribed

Full Name:
    oscar
    ah, jawel, maar ze hebben er nooit onder gezeten, want zijn van een Challenge (5 wielbouten) en passen dus niet onder de GT (1 centrale). Maar gezellig dat jullie er zijn! (ik hoop op mooi weer want heb geen goede regenbanden....

Marc, kom je nou ook nog?
    ciao
    Oscar

16. GTE

GTE F1 World Champ

Full Name:
    Marnix
    Ja Marc, hoe zit dat?

17. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Full Name:
    Marc
    Sorry jongens, ben doof aan 1 kant. Ik zit dan op Ibiza, mijn vakantie uit te zitten. Ben 7 augustus op de Nordschleiffe aan het trainen voor een VLN race met een P...

18. tomgt

tomgt F1 Veteran Rossa Subscribed

Full Name:
    Tom Wiggers
    :)

19. M-individual

M-individual F1 Rookie

VLN ... best heftig. Ik heb jaren iemand gesponsord die het VLN reed met een Clio. Hij rijdt het nu nog altijd met een Seat. Gaat er heftig aan toe. Good luck en keep it safe.

Ik draai rondjes met de 458C op Spa op 7 augustus.

20. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Full Name:
    Marc
    Dat was een belangrijke reden om het te doen! :D

21. NielsDJ

NielsDJ Karting

Full Name:
    Niels de Jong
    Hoera, ik ben er ook bij!
    Foto's kan ik alleen straks niet op het forum zetten want ik zit aan mijn limiet :)

22. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Full Name:
    Onno
    Gewoon even lid worden, kost bijna niets.

Onno

23. Jonkheer

Jonkheer Formula 3 Owner Silver Subscribed

Full Name:
    Christiaan
    Zijn er nog aanvullingen?
    Nog een idee om ergens te verzamelen onderweg?

Dinsdag:
    -Vu
    -Gairo
    -Johan
    -Cor
    -Ed
    -Onno en Jolanda (dacht ik gelezen te hebben)
    -Fonias (nog niet helemaal zeker, maar wordt steeds enthousiaster )
    -Edwin & Tom
    -Marc (75% zeker na het eerste nachtje slapen )
    -Onno
    -Mike & Suus
    -bigodino
    -Dino2400

Woensdag:
    -Vu
    -Gairo
    -Edwin & Tom
    -Onno
    -Mike & Suus
    -bigodino
    -Dino2400

24. Sway

Sway Formula Junior

Klinkt als een mooi feestje - helaas is er altijd het verschil tussen werk en luxe paarden en val ik die dagen in de eerste categorie - veel plezier!!!

25. dirktor

dirktor Formula Junior

Full Name:
    Dirk
    Dinsdag:
    -Vu
    -Gairo
    -Johan
    -Cor
    -Ed
    -Onno en Jolanda (dacht ik gelezen te hebben)
    -Fonias (nog niet helemaal zeker, maar wordt steeds enthousiaster )
    -Edwin & Tom
    -Marc (75% zeker na het eerste nachtje slapen )
    -Onno
    -Mike & Suus
    -bigodino
    -Dino2400
    -Dirktor << ik ben er ook bij dinsdag :D

Woensdag:
    -Vu
    -Gairo
    -Edwin & Tom
    -Onno
    -Mike & Suus
    -bigodino