Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes) | Page 42 | FerrariChat

Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ferenzo 430, Aug 29, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. GTE

GTE F1 World Champ

Full Name:
    Marnix
    ja, ben gek op niet-rode 328's. Op Zandvoort twee gele. Twee jaar terug op de Modena Track Days een donkergroene GTB. Daar heb ik nog een model van laten maken. Benieuwd waar Harry uiteindelijk mee aan komt zetten.

2. Sway

Sway Formula Junior

Niet geel is altijd leuk! Knalt er zo mooi uit op foto's ook!

3. marcos

marcos Formula 3

Full Name:
    Marc den D.
    Een model op bestelling? Mag ik vragen waar/bij wie dat kan?

4. GTE

GTE F1 World Champ

Full Name:
    Marnix
    Niet geel? Wel geel!

:D

5. GTE

GTE F1 World Champ

Full Name:
    Marnix
    In dit geval ging dat via Calsito Models. Leverancier van BBR-modellen. Exclusieve, handgemaakte modellen in schaal 1/43. Calsito Models laat speciale series maken die ze dan onder eigen label verkoopt. Ik heb af en toe contact met de eigenaar en draag dan ideetjes aan. Zo ook met de 328 GTB. Daar is uiteindelijk een serie non-rode 328's uitgekomen, waaronder dus de donkergroene en die kwam meteen mijn kant op.

Voor het overige kun je, aan de hand van bestaande bouwkits, vanalles laten maken. Dat doe ik ook wel regelmatig. In Nederland bij Monza Models in Houten en anders in Singapore bij Garage43. Die maken zon model dan ook helemaal naar je zin, dus ook, indien gewenst, naar het voorbeeld van een bestaande auto. Zo heeft Laurent (Garage43) voor mij de Ferrari 365 California s/n 10427 gebouwd, compleet met metalen biesjes om de stoelen. Is niet goedkoop overigens. Vind ik tenminste.

6. Sway

Sway Formula Junior

Ik bedoel natuurlijk wel geel! Dikke woensdagmorgen vingers bij het typen ...

7. VEEP

VEEP Formula Junior

8. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

Full Name:
    Vu
    Ivonne! Welkom terug!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

9. Sway

Sway Formula Junior

Thanks!

10. Mrs.Spider

Mrs.Spider Formula 3

Full Name:
    Jolanda
    Eve jij hebt een PM.

11. 599GTB bas

599GTB bas Karting

Hallo,

Bijdeze wil ik me even voorstellen.
    Ik ben Bas en 30 jaar en al jaren fan van het merk Ferrari.
    Ook ben ik begunstiger van FCN waar ik onder andere Sharknose67 van ken en via hem ben ik op dit forum gekomen.
    Vanaf 2002 tot nu toe ben ik ieder jaar ( behalve 2013 ) naar een F1 GP geweest en ook 3x naar de F1 wintertest in Barcelona .
    In 2010 heb ik ook mee gedaan aan een prijsvraag die in " Formule1 " stond en ik was 1 van de 5 winnaars die een fabrieks bezoek van Ferrari en BBS hadden gewonnen geheel verzorgd dat was echt schitterend.
    Ook heb ik in totaal 65 schaalmodellen waaronder 15 F1 wagens allemaal van Hotwheels / Elite schaal 1:18.
    Tot zover mijn voorstelling.

12. henkie

henkie La Passione... Lifetime Rossa

Full Name:
    henkie
    Welkom Bas.
    Ik ben ook al vanaf mijn 16e/17e gek van het merk. Maar ik heb niet zo heel veel met de F1.
    Toen ik 18-19 was kwam Burago met de 1:18 F40 op de markt. Ineens leek er een grote markt te bestaan voor dit soort modellen en werden ze aangeboden tot HFL 250,00 terwijl hij in de winkel officieel HFL 39,95 kostte. Het halve land heb ik afgereden om er 1 voor de normale prijs te vinden. Gelukt, en ik heb hem nog steeds natuurlijk.

Nu nog een echte 1:1 kerel, blijven sparen en dan komt hij zeker!

13. Ben308

Ben308 Formula Junior

Full Name:
    Ben
    Welkom Bas.
    Zo te lezen begint het bij jouw zoals bij velen met schaalmodellen.
    Bij mij ook begonnen met de Burago's in schaal 1:18.
    Inmiddels over de 100 modellen in 1:18 van oa. Burago's , Hotwheels , Kyosho , CMC etc.
    Inmiddels bezit ik ook twee 1:1 modellen.
    Ik denk dat wij elkaar al eens gezien hebben op een FCN meeting.

14. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ Lifetime Rossa Owner

Full Name:
    Fred
    Grappig, ik liep er toevallig tegen aan in Rimini tijdens een zomer vakantie, heb toen die F40 van de eerste lichting gekocht niet wetende dat het een verzamel object zou worden. Was in hetzelfde jaar dat Enzo ons verliet...

@ Bas,
    Welkom hier, we zullen je zeker tegen komen. En gaaf dat je die prijs te pakken had (jaloers).
    Heb je foto's van die trip?

Fred

15. GTE

GTE F1 World Champ

Full Name:
    Marnix

Same here. In Italie stonden die dingen tot aan het plafond opgestapeld. Kom ik in Nederland, bleek ze zo ongeveer het vijfvoudige waard te zijn. Had ik er maar wat meer gekocht.

Mooie vakantie was dat, maar we dwalen af...

Hoi Bas!

16. marcos

marcos Formula 3

Full Name:
    Marc den D.
    Bas, welkom op de site. Als het virus eenmaal in je zit.. ..ach, spreekt voor zich :D welkom dus!

17. pterps

pterps F1 Veteran

Full Name:
    Peter
    Welkom Bas, dat zijn dan heel wat F1 races zeg!

Ik ben slechts 2x bij een Formule 1 wedstrijd geweest, beide keren Monaco waarvan de eerste keer met de goedkoopste kaarten op de keien tegen een rotswand onder het paleis en de tweede keer met mijn vrouw vanaf een balkon in de eerste bocht op de 14e verdieping met een glaasje bubbels in de hand. Beide keren was het genieten geblazen en ik ben blij dat ik een paar week van te voren nog een nieuwe camera heb gekocht al wist ik nog niet goed hoe ik die moest gebruiken :) Volgens mij is dit toch 1 van de leukste races om te bezoeken gezien de sfeer en entourage. Het is toch bijzonder dat je kort na de race al tussen de monteurs kan lopen die dan druk zijn met het inpakken van de vrachtwagens.
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login

Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  18. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Full Name:
    Ed
    Hey Bas,

Welkom hier. Leuk dat je ook hier komt kijken. Rij maar een keertje mee met een meeting, kunnen de anderen een gezicht bij de nickname zien.

19. Jonkheer

Jonkheer Formula 3 Owner Silver Subscribed

Full Name:
    Christiaan
    Welkom Bas.
    Moet een geweldige ervaring zijn geweest om de fabriek te bezoeken.
    Hoop ik ook nog eens te gaan doen.

Zelf ook jaren gek van het merk.
    Bij mij beginnen toen Miami Vice op tv kwam met de testarossa.

Die F40 jah, verhaal apart.
    Maat en ik hadden deze besteld, veelmannerij wachttijd.
    Na eindelijk ontvangen kon je deze idd verkopen voor het vijfvoudige.
    Natuurlijk niet gedaan, sterker nog heb de wagen nog :)
    Volgens mij was de reden dat deze geld waard was omdat de fabriek die ze maakte werd verbouwd waardoor er maar weinig van gemaakt werden.
    Het heeft lange tijd geduurd voordat de productie echt opgang kwam.

20. 599GTB bas

599GTB bas Karting

Iedereen bedankt voor het warm onthaal.

Bij mij is de " liefde " voor de F1 begonnen in 2000 toen Schumi wereldkampioen werd met Ferrari , dat was het eerste jaar dat we F1 op tv konden zien ( we hadden voor die tijd geen schotel )
    De prijzen lopen idd uit een en goed zoeken loont waardoor je soms het hele land door moet maar het gaat erom dat je uit eindelijk het model hebt.
    Ik hoop ooit een echte 1:1 te kunnen kopen maar dat moet de toekomst uitwijzen.

Ik weet nog goed dat me vader altijd deed tanken bij de Shell en zo kon sparen voor Ferrari schaalmodellen , dan gingen we op een zondag naar de pomp om die bonnen in te leveren en dan was ik als kind helemaal gelukkig , ik heb wat met die modellen gespeeld tot ze uit eindelijk toch stuk gingen .
    Maar naarmate ik ouder werd ging er dat ermee spelen af en nu staan ze mooi netjes in de vitrine.
    Jij hebt toch een rode en een grijze , en die grijze is toch in 1:18 na gemaakt ?
    Nu ik er over na denk klopt het dat we elkaar wel eens op een FCN meeting hebben gezien.

Dankje , de prijs was echt gaaf .
    Ik heb wel ergens foto's maar die moet ik zoeken maar als ik ze gevonden heb zal ze posten.

Hallo.

Dankje , klopt helemaal en je komt er niet meer vanaf :D

Dankje, dat zijn heel wat races het was voor mijn vakantie.
    In totaal ben ik 3x naar de Nurbergring , 1x Monza , 1x Hockenheim , en een x of 5 naar Spa , 1x Barcelona en de afgelopen 3x naar de Wintertest in Barcelona.
    Monaco ben ik nog nooit geweest is wel mooi als je er zo kort op staat en er tussen door kunt lopen ( dat hadden mijn neefje en ik in 2011 tijdens de wintertest toen hebben we een uurtje of 5 aan de pitmuur gestaan en niemand die ons wegstuurden echt schitterend )
    Mooie foto's trouwens.

Dankje Ed , afgesproken .

Dankje , het fabrieks bezoek was echt geweldig als je de kans krijgt moet je het zeker doen.
    De prijzen van de modellen zijn soms niet normaal zo hoog .

21. Ben308

Ben308 Formula Junior

Full Name:
    Ben
    Bas klopt helemaal.
    Ik bezit inderdaad een rode 308GTB en een licht grijze mondial cabriolet die ik in schaal 1:18 exact na heb laten bouwen. Heeft ook een verslag van gestaan in de laatste Gli Amici Della Ferrari.
    Ik heb dit model leten bouwen omdat dit nog nooit in die-cast 1:18 gemaakt is.
    In het Clubblad daarvoor staat een foto met mijn 308 gemaakt tijdens de recordpoging voor het Guinness book of records op Silverstone.
    Ik heb zelf ook nog bijna alle Lego en de Shell modellen staan.
    Verder ook nog diverse modellen in andere schalen maar dan alleen van de 308 of de mondial.
    Fabrieksbezoek is ook altijd bijzonder, ga zelf dit jaar voor de 4e keer op rij in oktober weer de fabriek in en ook naar het circuit Fiorano en de museums in Modena en Maranello verder nog aangevuld met een bezoek aan Pagani.

Last edited: Jul 21, 2013
  22. 599GTB bas

599GTB bas Karting

Dat verslag heb ik gelezen en ook de recordpoging foto heb ik gezien , wel mooi om daar aan mee te doen denk ik.
    Ik heb ook enkele Lego modellen.
    Dat is idd bijzonder om in de fabriek te mogen komen , dan heb je een mooi vooruitzicht bijdeze al vee plezier maar dat zal wel goed komen.

23. Sway

Sway Formula Junior

Bas - welkom!

24. 599GTB bas

599GTB bas Karting

Dankje.

25. Bertt

Bertt Formula Junior

Full Name:
    Bert
    Van harte welkom Bas !

Share This Page