Eindelijk NL kenteken | FerrariChat

Eindelijk NL kenteken

Discussion in 'Holland/Belgium' started by MvT, Sep 1, 2013.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    #1 MvT, Sep 1, 2013
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Het waren me een paar weekjes wel, maar ik heb eindelijk Nederlands kentkeken :D Bij de RDW mocht een leerling de keuring doen en moet zeggen dat hij grondig en goed zijn werk deed! Was alleen de wielkappen vergeten er af te halen zodat ze de wielmoeren konden zien..

Er was toch aardig achterstallig onderhoud en bij thuiskomst in NL wilde de Mondi niet meer schakelen bij ritten meer dan 100km. Bij koude start deed alles het weer.

Hoofdkoppelings cilinder en hulp cylinder gereviseerd en die waren niet best.. vooral de hoofd cilinder! Je raad het al nog steeds een schakel probleem. Uiteindelijk het koppelingshuis eraf gehaald en daar kwam een gebroken vliegwiel uit. Ook een major service gedaan. Toch maar alle koelvloeistof en olie slangen vervangen, want de helft was uitgedroogd en achter de startmotor was het al raak met een geschuurde olie slang.

Efin! Het resultaat is er en heb al lekker op de weg kunnen genieten de laatste paar dagen. Moet nog een paar dingen doen, maar daar neem ik nu even lekker de tijd voor.

Voor de volgende rit ben ik van de partij. Herfstrit heb ik helaas andere verplichtingen.

Het geluid wat de einddemper produceert is zo stil dat het wel een electrische voiture lijkt. Het K&N filter doet het een beetje leuker klinken, maar nog niet tevreden. Enig advies welke demper een beetje leuk klinkt? Ik zat zelf aan een Ansa te denken, maar het liefst heb ik een RVS model.

Grt
    Tijn
    Image Unavailable, Please Login

2. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Vraag Cor (RedMondialT) maar eens naar zijn uitlaat.... :)

Onno

3. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Hahahaha.

Ik heb een Mondial T cabrio gehad met daarop een Fuchs uitlaat. (gehad t/m april 2012)
    Ze werden horendol van me. :):):) Er heeft menigeen in mijn auto meegereden met kippenvel op de armen..... ;)
    In de Fuchs uitlaat zat bij lage toeren een zware brom, maar als je een keer gas gaf en juist tot voorbij de 5000 rpm ging, dan was het een getrompetter en geknetter van jewelste.
    Het was een supergeluid.
    Ik mis het nog wel eens ;)

4. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
  5. VEEP

VEEP Formula Junior

Nov 9, 2005
    525
    Overasselt
    Mooie wagen! Mondials doen het goed in een dergelijke kleurstelling, beter dan lichte tinten vind ik.

6. Trezerotto

Trezerotto Formula Junior

Aug 26, 2011
    669
    Daventria
    Full Name:
    Otto Trezalbione
    #6 Trezerotto, Sep 1, 2013
    Last edited: Sep 1, 2013
    Zo, dat is een bijzondere schade. Zat er een scheur in of was ie helemaal door?

Hoe zit die constructie, omdat je het alleen over koppelingshuis hebt, of moet toch de hele versnellingsbak er af?

Mooie kleurcombi voor een Mondial. Ik vind donkergroen 'm ook goed staan. Zoals deze (bekijk de foto's ook eens, deze heeft de 3.4T configuratie):

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=236403437&asrc=st

Interessant dat in de Mondial zowel de 3.0i, 3.0 QV, 3.2 QV als 3.4 motor geleverd is.

7. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    #7 MvT, Sep 1, 2013
    Last edited: Sep 1, 2013
    Thanks VEEP dat vind ik zelf ook. Al vond ik op de verkoop foto het rode er erg uitspringen "Teddy beer hartjes rood" :eek: Ben toch blij dat ik was wezen kijken, want ik was daarna erg gecharmeerd van de kleur! De kleur was in het echt nl donkerder.

Gebroken is eigenlijk de verkeerde woordkeuze. Dikke scheur is beter. Diagonaal over het hele vliegwiel.. .. tot 0,7mm diep en tientallen kleine scheurtjes. Te lang met een slippende koppeling gereden of een flinke burnout gemaakt. Ik heb het vermoeden dat het vliegwiel krom trekt als het warm werd met deze scheur erin al heb ik dat zelf nog nooit gehoord. Wat ik wel weet dat deze erg nauw luistert of de koppeling wel of niet pakt en dat je de "juiste" spullen eronder moet hebben. Hier staan de foto's
    http://www.ferrarichat.com/forum/mondial/280494-mondial-not-letting-me-into-gear-during-long-drives-3.html

Bij de Mondial 8, 3.0 Q en 3.2 QV kan het koppelingshuis eraf zonder de transmissie ervan af te halen of de motor eruit. Voor Mondial T 3.4 moet de motor eruit. Ik heb wel de inlaat van de oliekoeler gemodificeerd, want dat spul moest er ook af. Nu niet meer :) mocht ik er weer bij willen.

De groene is inderdaad elegant. Persoonlijk vind ik het de mooiste combi, maar die kleur heb ik alleen voor de Mondial T gezien. Ben er naar 1 wezen kijken in deze kleur. "Erg mooi!" maar ik wilde toch een ouder dashbord en een oldtimer.

Ben je op zoek naar 1?

Gr
    Tijn

8. Trezerotto

Trezerotto Formula Junior

Aug 26, 2011
    669
    Daventria
    Full Name:
    Otto Trezalbione
    Nee hoor, maar zeg nooit nooit he :)

9. marcos

marcos Formula 3

Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Gefeliciteerd met het kenteken, nu veel veilige km'rs maken!!

Betreft de uitlaat; ooit over een Nouvalari nagedacht? Ik heb een Super Sport onder de 308 liggen. Geluid is werkelijk.. ehh ...onbeschrijvelijk... :D

10. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Gefeliciteerd hoor!

11. Jeka

Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

Nov 20, 2010
    1,181
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Mooie Mondial Tijn! Een Tubi klinkt overigens ook niet slecht. Als je wilt dan kan ik hem laten horen (Ik heb ook een Mondial 3.2, dus goed representatief).

12. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Goed nieuws Tijn. Proficiat!

Gr. Martin

13. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Mecri jongens voor de reacties! en natuurlijk voor het advies van verschillende dempers. Ik ga ze bekijken en dan laat ik de keus weten cq horen!? :)

- Fuchs
    - Nouvalari
    - Tubi

Hey Jeka, Ik zou hem graag een keer horen. Ik PM je in de loop van volgende week even.

Gr
    Tijn

14. dimibo

dimibo Karting

Nov 9, 2003
    177
    the Netherlands, EU
    Full Name:
    Dion Bosch
    Ik heb ook een Nouvolari onder mijn 3.4t liggen, klinkt best spannend ;-)

15. rolee355

rolee355 Karting

Jul 24, 2010
    155
    Hoofddorp
    Full Name:
    Robin Leenders
    Inderdaad Cor , ik heb ook nog steeds kippevel!....je hebt me toen thuisgebracht....de buren hebben het er nog over!

Gefeliciteerd! prachtige wagen , vooral dat rode leer....prachtige combi!! veel rijplezier en veel veilige kilometers!

Share This Page