Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3248 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. JWD355

JWD355 Karting

Dec 28, 2007
    221
    The Netherlands
    Full Name:
    Jordy
    #81176 JWD355, Jan 30, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Inmiddels was de lucht strak blauw geworden en in het zonnetje was het zowaar warm.
    Nog even de tank vullen met Pon benzine (hopelijk zat er niets raars in) en op naar de volgende dealer.

Kroymans it is, want we moesten nog even iets speciaals ophalen, de Speciale.
    Woorden schieten te kort om dit monster te omschrijven, ik ben nooit de grootste fan geweest van de 458 maar in deze trim is het toch wel een fijn autootje om naar te kijken.
    Ook het interieur mag er zijn, met de traanplaten op de vloer, het blusapparaat in de hoek, de carbon middenconsole met knoppen voor de bak, de kuipjes met 4 punts gordels en de roll-bar achter deze kuipjes, deze auto is één en al race en toch prima geschikt voor de openbare weg.

Op de terugweg heb ik het stuur van de 'gewone' 458 overgenomen en voor het eerst met de kap dicht gereden, hij is kleiner dan mijn 430 coupe en dat was jammer, vooral voor mijn haar ;).
    Maar verder viel het op dat hij VEEL stiller is in de cabine dan de 430, met de bak in 'auto' is het zowaar een auto die je bijna dagelijks zou gaan rijden, dus......
    De 430 vind ik nog steeds veel mooier maar de 458 heeft mijn hart veroverd, zou ik aan het uiterlijk kunnen wennen?

Al met al was het een topdagje en was het echt genieten geblazen.
    Image Unavailable, Please Login

2. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Euh Jordy, dit soort berichten horen we liever van tevoren en niet pas achteraf........ :D:D

Maar damn, mooie livery hoor!! ;)

3. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Wat zit er op het dak van die 458??
    En ik zag gisteravond een MG B rubber bumper rijden met ook nummer 81 erop. :)

Die Speciale is wel cool idd.

4. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #81179 henkie, Jan 31, 2014
    vr 31 jan 2014, 15:24
    Nederlander verkoopt Ferrari voor kleine 30 miljoen euro
    door Bart Oostvogels

AMSTERDAM -
    Wederom is er een klassieke Ferrari via een particuliere verkoopdeal verkocht. De Ferrari 250 TR van de Nederlander Eric Heerema wisselde van eigenaar voor een kleine 30 miljoen euro.

Heerema verkocht zijn Ferrari 250 TR in een particuliere verkoopdeal aan de Brit Tom Hartley. Die betaalde 24 miljoen Britse pond voor de klassieke Italiaan, omgerekend zo’n 29,2 miljoen euro. In 2012 wist Heerema al zijn mintgroene Ferrari 250 GTO te verkopen voor liefst 35 miljoen dollar, terwijl hij er maar 8,5 miljoen dollar voor had betaald.

Van de 250 TR (Testa Rossa) zijn slechts 34 exemplaren gebouwd. Allemaal hebben ze een 3,0 liter V12-motor. Het exemplaar van Heerema, met chassisnummer #0704, verscheen in 1957 aan de start van de 24 uur van Le Mans, maar reed hem niet uit. In 1958 kwam de auto in handen van Phill Hill en Peter Collins die met de auto de 1000 kilometer van Buenos Aires en de 12 uur van Sebring wisten te winnen. De Ferrari werd vierde tijdens de Targa Florio op Sicilië. Uiteindelijk stond de Ferrari 30 jaar in het Henry Ford Museum waarna hij werd gekocht door Heerema.

Eric Heerema was jaren actief in Heerema-familiebedrijf dat actief is in de gas- en olieindustrie. Hij werd in 1991 uitgekocht door zijn broer Pieter. Momenteel is hij woonachtig in Engeland, waar hij onder het etiket Nyetimber bubbelwijn verkoopt. Een deel van de uitkoopsom investeerde hij in een aantal klassieke Ferrari’s. Dat blijkt een goede investering.

5. marcos

marcos Formula 3

Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Zonde zeg..

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

6. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #81181 328gts1987, Jan 31, 2014
    Last edited: Jan 31, 2014
    Thx voor je "achteraf" ;) verhaal. Ik kan je goed volgen wat betreft F430/458, de speciale heb ik nog niet "te pakken" gekregen, maar goed ook :)
    Wel is mij vorige week door Kroy de F12 voor een ritje (duidelijk aangegeven dat ik niet in de markt ben voor zoiets) spontaan aangeboden. Ben wel benieuwd hoe dat gaat met 740pk en 690Nm…:rolleyes:

Afijn ik lees hier tussen de regels dat er binnenkort een 458 gepresenteerd gaat worden, een dicht exemplaar ivm kapsel :D:D:D Heb je een kleur voorkeur Jordy?
    Ik zie een "upgrade" van witte elementen in de wrap (rond luchtinlaat) en andere kleine details. Niet gereden sinds oktober maar ook niet stil gezeten :D
    Kun je gelijk verklappen waar 81 voor staat op de F430. Heeft wel iets van FXX upgrade, anders maar doet mij er wel aan denken…

Voor de liefhebbers: http://youtu.be/5VZ3W75yjvE

:rolleyes:

7. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #81182 henkie, Jan 31, 2014
    Dat klopt Joost, rechts achterin :cool:

8. JWD355

JWD355 Karting

Dec 28, 2007
    221
    The Netherlands
    Full Name:
    Jordy
    De F430 update is inderdaad gebaseerd op de Challenge/Race auto's van Ferrari, het geplakte dak met contrast strepen werd inmiddels zoveel geïmiteerd dat het tijd was voor iets anders.
    Ook de opmerkingen van "nep-Scuderia" waren een beetje jammer.
    Dus nu tijd voor een 'nep racer', we zijn nog niet klaar maar zoals je ziet bewaar ik mijn nieuwe idee misschien wel voor een ander modelletje ;).
    81 is een start nummer en heel toevallig ook mijn geboortejaar. :)

Als er een 458 komt wordt het denk ik geen dichte, ik ben een groot fan van de coupe vorm en bij de F430 heb ik ook specifiek voor deze gekozen.
    In de loop der tijd heb ik wel gemerkt dat je met de open versie nog net iets meer kan genieten achter het stuur.
    Het geluid, de omgeving, je krijgt van alles net iets meer mee en laat dat nou juist de redenen zijn om zo'n auto te rijden, het gevoel.

Maar..... de 430 is nog zeker niet weg, persoonlijk vind ik het model mooier, de ouderwetse single clutch bak doet mij meer en het geluid is niet te evenaren.
    Een paar weken geleden heb ik de stoute schoenen aangetrokken en de secondary cats vervangen door een stel straight pipes.
    Het verschil is niet te beschrijven, qua vermogen lijkt er minimaal 30pk meer in te zitten (zou me niets verbazen) en het geluid is nog puurder.
    Koud klinkt hij nu zo;

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=i_16GoJbEhY]Ferrari F430 JD Customs Demo Car - Loud Startup + Brutal Acceleration!!! 1080p HD! - YouTube[/ame]

9. wr11265

wr11265 F1 Rookie

May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Nog even Henk en ook dat seizoen gaat weer beginnen. :):)

10. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,263
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Wel aardig dat de TG crew ook eens iets anders doet dan alleen met dure auto's knallen ... :D

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=3b8NOlqCDhc]Top Gear the Spitfire challenge - YouTube[/ame]

11. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Tja we noemen het inruilen van dicht naar open (en een modelletje erboven) inmiddels het "Fonias syndroom" :D:D:D
    (trouwens was Erik ak souvlakki wel eerder met dit syndroom (355/360 spider) maar had daar wat meer tijd voor nodig)
    Ikzelf voerde een tripple syndroom uit, wat tot onze kennismaking leidde.

Die straight pipes zijn geweldig! Kwijl :p
    Iets wat er bij mij ook wel een keer aan zit te komen maar "bewaar" dit nog even. Waar heb je dit (laten?) uitvoeren?

12. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Nooit geweten dat er 2 pers. Spitfire's waren/bestonden???
    Is wel een ervaring (hoewel de spitfire's beroemder zijn werd de slag om Engeland gewonnen door de Hawker Hurricanes die minder goed waren maar wel de belangrijkste slag bezorgde en de uiteindelijk winst).

Ps Jeremy maakte al eerder verschillende documentaires over de oorlog waaronder deze: http://youtu.be/KRaU1HqC9kY
    De moeite van kijken waard met een bijzonder toeval...

13. Creabella

Creabella Karting

Sep 22, 2013
    149
    Drunen, Holland
    Full Name:
    Ella
    :D

14. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel

De battle of britain is nooit echt gewonnen door een partij, althans dat zeggen de Duitsers, Hitler wilde de luchtstrijdkrachten richting het Russische front hebben volgens Goering. Goering noemde het een gelijkspel. ;)

15. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Ik vind die streep & nummer erg gaaf. Ben ik zelf ook wel in geïnteresseerd (voor mijn nep Challenge :D ).

Straight pipes zat ik ook aan te denken, maar ik rijd hoofdzakelijk trackdays en in combinatie met de Larini uitlaat is het geluid dan zo hard dat je er meteen afgehaald wordt. Zelfs de Larini met originele kleppen om te dempen komt soms al amper door de geluidstest.
    Het verbaast me echter dat de F430 ECU dat aan kan. Bij Larini waarschuwden ze voor ECU aanpassingen als je de straight pipes neemt ipv sport cats op de 360. Hoe dan ook, een fantastisch geluid!

16. Jonkheer

Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    :D :D

17. marcos

marcos Formula 3

Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
  18. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
  19. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Anders laten ze mij daar even met een opleggertje komen :D

20. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Ken je van twaalf één maken :D:D:D

Gr. Martin

21. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    "telt" dat dan ook nog als een originele? Of spreken we dan van een original "composed" :D:D:D

22. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Dat klinkt geweldig Jordy!

23. Mrs.Spider

Mrs.Spider Formula 3

Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    Ja hoor de eerste spots zijn binnen vandaag de f even op zijn staartje gedrukt.
    Heerlijk kussen onder mijn poepert en nu zie ik iets haha.;)
    Veel fjes tegen gekomen zeker acht maar niet een topless wij wel natuurlijk .
    In Knokke erg veel spotters was er ook weer voor.
    De eerste zijn binnen er volgen er vast meer.:D
    Ferrari 360 Spider - 2 February 2014 - Autogespot

Share This Page