Zeker spannend (lees: doodeng ). Het gaat goed, maar je merkt nu wel dat ze minder mobiel wordt. Ze is op 8-3 uitgerekend, ik denk alleen dat het eerder gaat komen...
Dat was niet vervelend nee Toen ik het werkend had heb ik denk ik zeker nog een half uurtje muziek zitten luisteren. Stonden een aantal nummers op die ik Vroeguh ook keihard draaide in mijn boombox auto That brought back memories Oooooooeeeeeee, spannend! Je denkt dat het eerder komt?
Zo, vandaag de RVS uitlaat eronder gezet. Ziet er mooi uit en klinkt goed. Niet overdreven hard, maar gewoon effe wat harder dan standaard. In anderhalf uur was het klusje gepiept, inclusief proefrit. Foto's volgen nog, 308 staat nu bij de garage in de showroom. Dinsdag gaan de nieuwe achterbanden erop. Op naar de volgende klus, dat wordt waarschijnlijk het vervangen van de zekeringkastjes. In maart is de koppeling aan de beurt.
Thanks Cor. We kwamen er trouwens bij het monteren van de uitlaat achter dat het achterste uitlaatspruitstuk ooit eens een flinke tik gehad moet hebben. Zit wat scheef en omhoog tegen de achterste dwarsbalk gedrukt. Ooit (waarschijnlijk al in 2015 ) komen er nog RVS uitlaatspruitstukken op en dan zit dat ook weer zoals het hoort.
Inderdaad wij blijven met allen lekker bezig zo. Had ik vorig jaar de dempers voor vernieuwd nu is achter aan de beurt. Nu de draagarmen toch los zijn ook maar weer meteen de hele oude bussen vervangen door nieuwe bussen. Ahfin gaat toch weer menig extra avonduurtje in zitten Overigens, wie kan mij de functie vertellen van die witte plasticschijven die om de asstang heen zitten? Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Mooie koni's! Dat zijn Botsplaatjes/bump plates (aka Packers), Deze gebruik je om je stop lengte te verkorten. Tevens bescherming voor je stop rubber dat de nok niet steeds in de gleuf en ronde sleutel gaatjes van je schokbreker veert. Potverdikkie Ed, dat werd tijd Ik weet niet of ik RVS uitlaatspruitstukken zou nemen. Hou er rekening mee dat deze de warmte niet goed kwijt kunnen! Ik wacht op Guido voor een zekeringenkast. Ik las dat hij pas weer half mei er weer was, dus dat wordt een projectje na ons ritje naar Italie Ben met een project bezig dat wat langer duurt dan ik had gedacht efin ik post het wanneer ze klaar zijn.
Geen denk fout zolang je de boel niet verlaagt . De meeste mensen verlagen ook gelijk de boel als men koni's koopt, dan heb je ze wel nodig! Ik weet nog wel dat ik mijn Alfa 33 QV verlaagde met (gele) koni's. Ik heb ze toen wel een paar keer heb gehoord en keek af en toe onder mijn spatbord of alles nog wel heel was, want het waren geen misselijke klappen.
Oke, dus het zit hem in het verlagen van de auto met kortere veren. Ahfin, dat is bij mij niet aan de orde. Ik hou de standaard veren eronder. Het is mij duidelijk, dank voor de uitleg en meedenken.
Hoezo kunnen RVS spruitstukken de warmte niet goed kwijt? En wat zou het nadeel zijn als de warmteafgifte inderdaad wat minder is?
Begrijp me niet verkeerd, want ik vind ze cool! maar kijk wel uit. Oude auto's hebben een koel design van het jaar nul en de oude Fjes wat beter RVS geleidt de warmte minder goed. RVS kan dus ook minder goed "meteen" van zijn hitte af in tegenstelling tot normale stalen spruitstukken. Spruitstukken en einddemper fungeren ook als koeling van de motor en zeker bij een mid engine. Je temp van de motor kan oplopen of in het ergste geval een oververhitte motor krijgen bij sportief rijden en daar houden wij van! \/. Mijn oude heer had ook RVS spruitstukken op zijn Panhard. Er afgehaald wegens het continu oplopen van de temp. Ik zou dan in ieder geval een ventilator op je oliekoeler zetten, zodat je die ten alle tijden met de hand kan bedienen. Of een grotere oliekoeler. Btw RVS einddemper is niet zo'n probleem. HTH Tijn
Ik begrijp je niet verkeerd hoor Tijn . Gewoon benieuwd en better safe than sorry. Zijn er hier al eigenaren van een 308 oid met RVS spruitstukken en bijbehorende ervaringen daarmee??
Ik heb alle onderdelen binnen voor mijn 308. Er waren wat onderdelen stuk zoals de bumper en wat lampjes. En ook de motorkap ontgrendel-hendel. De deuren worden nu nog onderhanden genomen en volgende week gaat de rode lak er op (zoals het nu lijkt). Planning eind februari de body klaar, daarna nog een paar technische puntjes zodat ik in april weer kan genieten.
Voor de mensen die zich vervelen in de winter: check de FaceBooksite van de FerrariOwnersClubNL eens! Erg veel leuke Ferrari weetjes en soms zelfs in vraagstelling (Quiz), elke dag meerdere malen nieuwe info. Echt super!
Nieuwe bandjes zitten er op. Er bleek (toch) een spijker in de rechterachterband te zitten, dus niet voor Piet Snot twee nieuwe gekocht. Morgen de 308 ophalen en effe een klein eindje om.
Goed bezig allemaal hoor! Maar ehh, Ed en Jos: Foto's!!!!!!!!!!!!!! Zelf niet zo veel gedaan meer, het wachten is even op het transport naar de wizzard. Nog steeds geen idee waardoor er geen ontsteking is. Garage is wel weer helemaal netjes Hoes van de kofferruimte is inmiddels weer netjes en gaat er binnenkort tijdelijk weer op. De binnenruimte van de koffervak volgt na de wizzard. Eerst opnieuw isoleren en daarna opnieuw bekleden. Het vinden van de juiste isolatie blijkt echter nog lastig. De firma waarvan ik dacht gebruik te maken vind het niet nodig om op potentiele klanten te reageren, erg jammer. De bekleding zelf ga ik niet opknappen, te veel schades, schimmel vlekken en ontbrekende stukken. Deze wordt dus vervangen...
Ik ben even uit de running ivm een sportblessure, maar heb nog wel recent wat dingen gedaan. Tijdens een vorige sleutelactie (zelf bougiekabels maken en vervangen) was een verdelerkap stuk gegaan, maar die was toch eens aan vervanging toe (nog origineel denk ik). Dus nieuwe besteld, pakkingen en ook de camshaftseal die achter de verdelerkap zit. Die houdt evt olie vanuit motorkant tegen en die willen nog wel eens lekken. Bekend 308 issue. Bij mijn achterste cilinderbank, kwam ik wat olie tegen in de verdelerkap. Vervangen is eenvoudig. Oude eruit tikken (of met bankschroef) en nieuwe erin zetten/persen. Eigenlijk is de lastigste stap elke keer die verdelerkap los schroeven en daarna weer vastschroeven. De onderste bout is erg slecht te bereiken. Hier enkele foto's. Ook nw rotor geplaatst en pakkingen uiteraard gebruikt. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Misschien niet voor iedereen duidelijk, maar het gaat dus om dat rubber in het midden, die om de as van de verdeler gaat waar de rotor op zit. Hier nog 2 foto's. Ik heb ook de plug extensions vervangen. Deze (van superformance) waren trouwens wel 1 cm korter dan de originele. Seal is linksonder op foto 1 Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login