De eigenaar woont hier in de straat. Gister stond hij hier nog bijna voor de deur. Vreemd dat het gaspedaal bleef "hangen". Ben benieuwd wat nu echt de oorzaak is. Hij had al wel relatief veel gereden dit exemplaar.
Vandaag dus een ritje gemaakt en er waren er meer die jeukende banden hadden blijkt. Leuk eens gezichten te kunnen plaatsen bij wat namen Ben & Marco Een meer bekende is Maurice, de Tesla verkoper die de TVR liet staan en met de ......Tesla kwam. Netjes opgeladen (+300km actieradius) en voorzien van leuke gadgets (zoals een giga display met touch bediening) Ik moet zeggen dat ik zwaar onder de indruk ben van die auto qua prestaties en afwerking. Niet het amerikaanse wat ik ken maar echt degelijk. Het rekenwerk achter deze auto is ook zeer boeiend bleek na de uitleg van Maurice. Zelf ook even aan het sturen geweest (heel direct en goed gevoel) en dus zelf ondervonden hoe snel die zware auto is, indrukwekkend... Afijn een droge (zonnige) middag op een voor mij onbekende lokatie. Wel weer wat opgestoken van deze leuke middag. Ook de video (iPhone) even aan gehad een tunneltje is, dat kan een Tesla dus niet: muziek maken tunneltje - YouTube Wat de Tesla wel kan is 4 pertol heads stil krijgen tesla testrit - YouTube Plaatjes: Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Zo lossen we de fileproblemen hier op! Dubai overweegt verbod autobezit minder gefortuneerde - Autoblog.nl Maar als overgangsregeling dan svp wel graag opnemen dat huidige F-bezitters buiten deze regeling komen te vallen.....
Dat is wel bewezen dat een F40 bruikbaar is. Mijn broer haalde samen met H.H. hun F40 rijdend op bij de fabriek en reden gelijk door naar Zandvoort om te spelen met hun nieuw speeltje, alleen stickers waren nodig om de wagen raceready te maken. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Ik ga me niet uitlaten over wat er hier gebeurd is, maar het is wel een feit dat "gaspedaal bleef hangen" veel vaker als uitleg gegeven wordt dan het daadwerkelijk voorkomt. De 360 heeft volgens mij fly-by-wire waardoor dat nog een stuk onwaarschijnlijker is. Onno
Kwam wat tussen Martin , gecompenseerd met de F430 en vervolgens de tesla van Maurice aan de haal te gaan. Was erg leuk met Ben en Marco erbij (echte pletrol heads) en scheuren voor 2c/km in die Tesla... Nu maar hopen dat we alle flitspalen hebben gezien want er staan er best wat daar in Dordrecht Tip voor de vrijgezellen hier op de Chat (en dat zijn er best wat). Ga op Zondag naar Villa Augustus in Dort. Stampes vol (aantrekkelijke) dames... Het viel ons gewoon op dat alle tafels vol zaten met boven gemiddelde aantallen. Maurice (gelukkig getrouwd en niets te klagen net zoals ik) viel het ook op...
La Ferrari @ Nurburgring. Gr. Martin Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Ik heb nog een luchthappertje gevonden. Is een paar honderd meter van mijn huis verwijderd. Gekke crash, de weg is nou niet bepaald eh... lastig.
Van de week zo'n Tesla de oprit naar de A12 bij Leidschendam zien bestormen. Wat een acceleratie!!! Gaat als een speer zo'n apparaat, helaas wel geluidloos
We gaan hier natuurlijk niet voor elektrische auto's zitten pleiten, maar nav onze groepsapp waar Fredtd repte over de Tesla S heb ik gisteren even een test opgezocht en uitgebreid gelezen. Ding is er dus in 302/362 en 416 pk. In deze laatste versie is het dus in 4,5s naar de 100. Dat is net zo snel als mijn 360Modena. En hij moet ook met een beetje normaal rijden altijd 400km op een "tankvulling". Top is helaas maar 210. Dat is langzamer dan een Golf Diesel. Die politiek snap ik niet goed. Ok, hij zal stroom trekken als een gek op hoge snelheden, maar met die 416pk moet 300km/u mogelijk zijn. Ik vind dat je die keuze aan de consument moet laten. Maar in ieder geval al weer hele andere koek als de materie van Henrik de Fister. En geen geluid.. Dat klopt. Maar een half jaar geleden mocht ik 2 uur een bmw M550D aan de tand voelen en daar komen ook V8-aftreksels door de speakers het compartiment binnen.. Doen we dat met die Tesla toch ook? Even de jaren 70 F1 12pitters mp3 in het gat steken..
Mel, ik heb echt geen kijk op deze Vartamobielen, maar ik dacht dat het scenario met een Tesla S er een stuk beter uit zag? Zo'n Tesla ziet er uit als een sportwagen, beetje a la Panamera. En dan vind ik zo'n 200km/u echt teleurstellend. Maar goed, die Tesla is ook maar 210. Ik weet ook wel dat je nergens de hele dag 200 rijdt, maar het gaat om de reserves. Niettemin, wij zijn echte autoliefhebbers en de meeste kopers sluiten de deal vanwege hele andere aspecten.. denk ik.
Ik kom hier regelmatig tussen Rijen en Tilburg een Tesla tegen. Ziet er mooi uit en heeft prima prestaties, echter kan ik het moeilijk plaatsen om zo'n wagen te zien weg rijden zonder het geluid van een brullende motor.
Ik zit net in de kantine een halve pagina in het AD te lezen over Fisker. Helemaal failliet vanwege kwaliteit en doelstellingsproblemen. Heeft bergen subsidie gehad in de US. De auto's kostten voor de consument USD 100.000 maar hebben de belastingbetaler daar USD 660.000 per gefabriceerde auto gekost. Volgens mij is dat een beetje scheef. Er zijn nu 2 grote chinese partijen op de failliete boedel te bieden. En dit is puur voor verschillende patenten waar jarenlange ontwikkeling aan heeft gezeten. Dus ik denk nu: Tesla - Fisker 1 -0.
@Henk: je bedoelt Fisker. Die zijn inderdaad failliet en zijn nu overgenomen voor een doorstart. Mbt de verschillen: ik ben eerst naar een Fisker gaan kijken omdat het design me wel aanstond. Dat enthousiasme was snel over na een bezoek aan de (Jaguar) showroom en wat lezen op internet. Dat ding rijdt maar een klein stukje (50 km ofzo) elektrisch en dan gaat de benzinemotor draaien om bij te laden en voor extra power. Je hebt dus nog steeds de nadelen van een benzinemotor (moet warmdraaien, onderhoud, gewicht, kans op dure reparaties). Bovendien nemen motor en accu's zoveel ruimte in dat er niet eens een kinderwagen in de kofferbak past. En de kwaliteit van afwerking is erg slecht. Tesla kiest duidelijk voor volledig elektrisch en heeft kwaliteit inmiddels goed op orde. Daardoor zeeën van ruimte (grote bagageruimte voorin en achterin) en bijna niks wat stuk kan (mechanisch). Mbt de topsnelheid: dat is een beperking wegens max toerental van de elektromotor (ongeveer 14.000 toeren). Om hem sneller te laten lopen moeten ze ofwel inleveren op acceleratie of een versnellingsbak toevoegen (met meer gewicht, complexiteit en kans op storing als gevolg). In Duitsland wordt dit wel als aspect gezien dat verkoop kan beperken. Daar willen ze toch graag tenminste 250 kunnen tijden. In NL zie ik dat niet echt als een issue.