Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes) | Page 47 | FerrariChat

Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ferenzo 430, Aug 29, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Ride&ShineDetailing

Jan 19, 2014
    9
    Berkel en Rodenrijs
    Full Name:
    Serge Langendoen
    Waarom een nadeel voor mij?
    Ik heb een grote klantenkring voor wie ik de auto's netjes bij hou en zo ook de waarde vast laat houden.

Nee hoor, ik ben erg transparant in wat ik doe.
    En vanaf het filmpje kunnen mensen echt niet ineens polijsten.
    Laat staan verstand hebben van de lak en de verschillende polijstmethodes.
    Ik ga echt heel ver met de behandelingen.
    De Ferrari 458 uit het filmpje ben ik ruim 4 dagen van 12 uur mee bezig geweest.

Doordat ik veel laat zien en hierdoor veel volgers heb op YouTube krijg ik klanten vanuit heel Europa.
    Zelf moet ik binnenkort ook naar Duitsland om daar 1,5 week auto's te behandelen.
    Er komt een Zwitser met zijn auto naar mij toe voor een Modesta Coating.
    Allemaal door de filmpjes.

Detailing is niet zomaar even poetsen maar echt een vak.
    Waar veel facetten in zitten.

Kijk anders eens op mijn site Welkom bij Ride&Shine detailing daar staat veel op.
    In de toekomst komt er nog veel meer op film en dat moet allemaal nog veel professioneler gefilmd worden want dit is niet naar mijn zin.

2. Ajax de 1e

Ajax de 1e Formula Junior

Feb 21, 2014
    904
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Hier ook even aangemeld. Op het andere forum Ajax, hier de 1e, omdat Ajax hier kennelijk al vergeven was.
    Eéndagsvlieg? Ik hoop het niet. Ik zoek alle ins-and-outs voor de F355 handgeschakeld.
    Al een aantal bekeken, mensen gesproken, nog niet in gereden. Dus ervaringen over dit model, tips, graag ook negatieve ervaringen. Heb je er één gehad, waarom weggedaan?
    En gelijk op zoek naar het verschil tussen de 2.7 en de 5.2 comp. Nog wel wat te doen dus.

3. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Welkom hier, zo mogelijk: vertel wat over jezelf ... en waar je bijv. woont ...

Misschien woont er iemand "bij jou om de hoek" met ervaring ...

En ga niet over 1 nacht ijs ... veel (lees) plezier hier !

4. Ajax de 1e

Feb 21, 2014
    904
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Ik woon in noordholland. Ik heb een voorliefde voor een beperkt aantal merken: BMW, Lotus, Porsche, Alfa Romeo, Ferrari (en Lambo)
    Overigens kunnen Donkervoort, Maserati en Aston Martin mij ook bekoren.
    Een Ferrari komt, hoewel nooit verwacht, binnen bereik. Uiteraard een droomauto, maar ik zit niet op een nachtmerrie te wachten, daar ben ik ook te nuchter voor.....maar niet nuchter genoeg om aan een aanschaf voorbij te gaan....doen? Of laten staan?

Ik heb nooit, maar dan ook nooit, één model van Ferrari lelijk gevonden. Dat is bij andere merken wel anders. Bij het zien en horen van een Ferrari gaat mijn hartslag letterlijk omhoog, meer nog dan bij andere auto's. Maar ik krijg geen inzicht of je een mooi plaatje koopt om naar te kijken, of een kwaliteitsproduct, waar ik ook echt wat aan heb. Ben ik geprogrammeerd door de fantastische marketingstrategie van Ferrari, of maak ik een weloverwogen keuze, vanuit mijn eigen 'ik'.

Met andere woorden: waarom kan ik beter een F355 kopen, dan een GT3?

5. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,241
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Welkom hier. Ik neem aan dat je 3.2 bedoelt? Onno en Jolanda moeten je van de nodige informatie kunnen voorzien denk ik zo.

Gr. Martin

6. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #1156 henkie, Feb 24, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Het is heel eenvoudig, een Ferrari koop je met emotie.

In begin 2005 stond ik voor dezelfde keuze. Ik had proefgereden met een 996 en een 348.
    Waar de 348 buiten adem raakte gaf de 996 nog een huil en een extra eindschot. Op papier beiden 300pk, maar de 996 voelde veel sneller aan. Had ook een 6-bak, een fantastisch werkend AC systeem en een veel betere wegligging. Dus wat kocht ik voor hetzelfde geld toen (EUR 44K) ?

De 348 NATUURLIJK! Ik voelde mij de koning op de weg, ik mocht in een V8 creatie uit Maranello voortbewegen :cool:

(laatste foto die gemaakt is voordat ik kerst 2006 mijn 360 Modena in ontvangst nam)
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login

7. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Een F355 en een GT3 kun je ECHT niet met elkaar vergelijken, Ajax (heb je ook een voornaam? Praat wat makkelijker).

Totaal andere beleving, ander concept (dus rijdt heel anders), en er zit ook 5 jaar verschil tussen de 1e F355 en de 1e GT3.

Ik houd van Porsches als rijmachines (en had ook een heerlijke Cayman S) maar ik moet zeggen dat je er zoveel ziet, die ook allemaal op elkaar lijken, een demper is op het enthousiasme. Prachtig voor een dagelijkse auto, maar als enige hobby-auto? Nee, voor mij niet. Tenminste, geen moderne, met een 2.4S klassieker is dat een ander verhaal. Daarbij vind ik duitse degelijkheid zijn plaats hebben, maar ik word er niet wild van. Italiaanse flair daarentegen.... Maar dat zijn MIJN keuzes, dat hoeven anderen niet hetzelfde te voelen.

Aangezien deze auto's een totaal andere beleving hebben zou ik zeggen: ga er in rijden en baseer je keuze daar vooral op.

Wat betreft onderhoud e.d.: de F355 is een van de onderhoudsgevoeligste Ferrari's, en de motor moet eruit voor veel zaken. Van de Ferrari's na 1990 is het denk ik de duurste om te onderhouden. Het hangt dus af van je verwachtingspatroon of dat een grote tegenvaller is of niet. Je kunt op een concurrerende website met een naam die je in het nederlands spelt als Ferrarilaif.com een goede aankoopgids vinden met de dingen waar je op moet letten. Ik kan hem ook e-mailen als je wilt, stuur dan een PB met je adres.

De pluspunten aan de F355 zijn dat er inmiddels weinig tot geen afschrijving meer op zit, het een erg mooi model is, en dat de motor een van de mooiste klanken heeft van alle moderne Ferrari's.

Een nadeel is dat het erg moeilijk is een goede te vinden. Er zijn veel slechte F355's op de markt.

Succes!

Onno

8. bertdeboer340

bertdeboer340 Formula 3

Sep 16, 2003
    2,439
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Gefeliciteerd met, in mijn ogen, een prachtige Ferrari.. Een 355 is tijdloos. En wie weet zie ik je wel eens in Veghel rijden als de de F meeneemt naar je werk..

9. Ajax de 1e

Feb 21, 2014
    904
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Dit is een goede: "De 348 NATUURLIJK! Ik voelde mij de koning op de weg, ik mocht in een V8 creatie uit Maranello voortbewegen "
    @Onno: zo denk ik er ook over. En inmiddels bewust van de kwaliteitsverschillen. Heb er reeds een aantal bekeken.

En de naam is Stefan :)

10. lewie

lewie Formula Junior

Apr 13, 2007
    523
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Ik heb ook voor de keuze gestaan tussen een F355 of een 996 GT3. Uiteindelijk voor een GT3 gekozen. Kort gezegd hielden hoge potentiele onderhoudskosten en het feit dat de motor bij een riemenbeurt eruit moet mij tegen om een F355 aan te schaffen. Onderschat trouwens de kosten van een GT3 niet, als je die netjes wilt houden kost het ook serieus geld, alleen wel minder dan bij een F355

Voor uitgebreide info over de GT3 moet je eens zoeken op porscheforum punt nl. Er is daar heel veel over geschreven.

Het is hier een Ferrari forum maar ik zal even kort mijn ervaringen met een GT3 vertellen. Allereerst is een GT3 niet te vergelijken met een´gewone´ 996. Het enige wat een beetje overeenkomt is de carrosserie. Onderstel, motor en versnellingsbak en veel andere onderdelen komen van de motorsportafdeling van Porsche. Het blok is bulletproof, de versnellingsbak kan bij ruw gebruik weleens problemen geven en is erg duur om te vervangen. Netjes schakelen en wachten tot alles warm is.

Het rijden met een GT3 is wat minder emotioneel dan met een Ferrari. Het geluid is een stuk ingetogener, al is het voor Porsche begrippen bij de GT3 goed voor elkaar.
    Wegligging van de GT3 is subliem. Ik heb zowel in de F355 als in de GT3 gereden, hier excelleert de GT3 echt (sorry Ferrari bezitters). Vooral op bochtige wegen is het echt een vlijmscherp sturende auto, die je heel veel plezier geeft.

Doe goed je huiswerk, veel GT3´s zijn op het circuit gebruikt met alle gevolgen van dien. Veel hebben meer dan alleen het asfalt van het circuit gezien….

Stuur maar een PM als je meer info over de GT3 wilt.

Lewie

11. Mrs.Spider

Mrs.Spider Formula 3

Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    Ja dat is een hele goede en mooie 355 spider en ik kan het weten.:D
    Enne dat onderhoud valt wel mee hoor er zijn erg veel aapverhalen.
    En vaak ook door mensen die er nog nooit een gehad hebben.
    Wij hebben 9 jaar heerlijk genoten van onze Fjes 355 dus.
    Zijn nu aan het genieten van de 360 spider ook leuk wij hopen hier nog veel plezier van te hebben.

Gr Jolanda

12. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik denk dat ik toch wel een heel behoorlijk zicht heb op het onderhoud van een F355, ookal heb ik er nooit een gehad. Discussies met Alex Jansen, vrienden met een F355, en grondig lezen van de koopgidsen en fora liggen daaraan ten grondslag, plus eigenaarschap van een paar Ferraris. Aapverhalen zijn er wel, maar het is een feit dat een F355 de meest onderhoudsgevoelige moderne Ferrari van de afgelopen 20 jaar is. Neemt niet weg dat ik er afgelopen zomer bijna 1 gekocht had (een spider).

Overigens moet je je ook realiseren dat een F355 Spider, indien je die overweegt, aardig wat last heeft van flex.

Onno

13. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Hey jongens, niet te negatief over de 355 hoor. Ben toch ooit nog van plan er één aan te schaffen.

14. marcos

marcos Formula 3

Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Stefan, welkom! Technisch advies kan ik je niet geven. Heb er de ballen verstand van :D

Een maar? :p

Ik maak grapjes, maar ik kijk ook vooruit naar de 355. Ik moet overigens wel bekennen dat de 360 ook in mijn lijstje staat. Niet vanwege de looks, maar ook vanwege de onderhoudskosten. Aan de andere kant, het is een hobby en een hobby kost geld, veel geld, te veel geld... ...maar daar is het een hobby voor ;)

Ik werk zelf met een spaarpotje, stop ik elke maand wat geld in en zo weet ik precies wat ik wel en niet kan/wil uitgeven. Zolang je maar reserves hebt om tegenvallers op te kunnen vangen..

15. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Haha, tja ik hou het er maar bij eentje Marc. De 308 ben ik nog lang niet zat, maar kijken kan geen kwaad.

Ik heb eerst gekeken naar de 348, maar mijn "ervaringen" met dat model zijn dat die vooral elektrisch zwak zijn. Bovendien vind ik de 355 mooier, ondanks dat die twee wat op elkaar lijken. De 355 staat bekend om zijn slechte kleppen/klepstelen. Bij beide moet de motor eruit als de riem vervangen moet worden. Heb beide modellen gereden in mijn instructeurstijd bij een verhuurbedrijf. Heb dus geen zicht op onderhoudskosten. Voor de 355 zou dat toch niet "eerlijk" zijn, die had tot twee keer toe een andere motor nodig :)

De 360 heb ik in die tijd ook gereden en dat was toch wel weer indrukwekkend na de 355.
    Een 430 heb ik zelf nog eens gehuurd in Duitsland en daar op de autobahn gereden :p
    De 360 moet nog wat zakken in prijs voor mij, een 430 zou nog verre toekomstmuziek zijn.
    Persoonlijk vind ik de 430 mooier dan de 360, dat heeft voornamelijk met de neus te maken.

Mocht het zo zijn dat de 308 over 10-12 jaar nog steeds in mijn bezit is, dan stap ik tegen die tijd wellicht gelijk in een California.

16. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    ha Stefan! ook hier nu lid geworden zie ik. We hebben elkaar al kort gesproken op het andere forum. Zie dat je ook al wat advies hebt hier ;) Ben benieuwd wat het gaat worden! :)

Gr
    Tijn

17. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ed, het is geen kwestie van negatief zijn, maar van realistisch zijn. Ik vind het fantastische wagens en ik vind ze ook het geld waard.

Onno

18. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ik ben het wel een beetje met Onno eens, maar laat je niet afschrikken als je er geld in wil steken! Je hebt echt plezier van deze bolides! Het eerste jaar heb je gewoon kosten en dat neemt drastisch af na het eerste jaar omdat je het achterstallig onderhoudsstation op een gegeven moment voorbij bent.

19. Mrs.Spider

Mrs.Spider Formula 3

Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    Praat voor mezelf bij ons zijn in die 9 jaar de onkosten meegevallen.
    Moet er wel bij zeggen dat ik een handige man heb.
    Ja en als je voor ieder lichtje en rammeltje naar de garage gaat dan hakt het erin.
    Nogmaals het is voor mij een van de mooieste Fjes.

Gr Jolanda

20. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Snap ik Onno, een gewaarschuwd mens telt nu eenmaal voor twee (kan er alleen niemand meer meerijden :D)

21. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    +1

En mensen die denken dat een 360 zo veel goedkoper is dan een 355 kunnen nog wel eens bedrogen uitkomen. Koppeling uit een 355 halen is een fluitje van een cent. Hoeft geen motor uit niks. Moet je eens proberen met een 360, die toch al (zowel handbak als F1) niet de sterkste koppeling heeft. De riemen zijn goedkoper ja, maar de rest?

Maar goed, deze conversatie gaat al eeuwen door. Ik vind de 355 een van de mooiste F's aller tijden. Dus wees blij met deze prachtige aanwinst! :)

22. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Inderdaad Robin, elk model heeft zijn voor -en nadelen.

Het is en blijft een kwestie van smaak, geld kost het altijd.

23. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #1173 328gts1987, Feb 26, 2014
    Last edited: Feb 26, 2014
    Stefan,

Zoveel merken zoveel meningen. Het is een eigen keuze met verschillende afwegingen waarvan kosten $$$ er maar 1 is. Er zijn hier hele goede bijdragen geleverd in jou richting met verschillende inval hoeken (mrs spider,Lewie en Jazzy0) maar wil daar toch nog iets aan toevoegen. Henk verwoorde al dat hij zich koning van de weg voelde wat ik ook kan beamen. Het gevoel is dus ook een aspect wat meerdere hier geprobeerd hebben te verwoorden.
    Echter er is nog een andere kijk. Iets wat ik niet wist toen ik 8 jaar geleden met Ferrari begon. Het gezamenlijke/een-gezinde gevoel wat dit merk heeft. Het wordt wel eens "familie" genoemd (is wat overtrokken wat mij betreft) maar er zit een kern in. Ik had namelijk nooit gedacht zoveel meer vrienden over te houden via een auto. Ik denk dat meer F bezitters begrijpen wat ik bedoel. Bij andere merken (P) is dit "familie" gevoel er minder. Ik kan het niet doorgronden maar het is een feit welke ik bij meerdere eigenaren van andere merken heb gechecked...
    Tenslotte brengt het merk Ferrari niet alleen jou geluk en zaligheid maar ook anderen. Duimpjes omhoog op de achterbank, kinderen die wijzen en helemaal wild worden bij het zien van een F. Ik heb zelfs een keer een handtekening moeten zetten bij een jochie omdat ik Ferrari rij. Dat is toch iets wat je met een P zou missen...

24. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    +1 ( of + 1000) ? Bedoelen we hier niet gewoon "emotie" ? :)

25. GTrr

GTrr Karting

Apr 1, 2013
    117
    Full Name:
    Gtrr
    dag Stefan,
    Ben maar een F rookie qua bezit maar heb voordat ik mij F kocht zowel een 997GT3 als een 430 gereden. Niet dezelfde vergelijking maar wel soortgelijk.
    Als je puur naar de wegligging kijkt is de GT3 de betere auto en die zou ik dan ook kiezen voor op het circuit. Echter, als totaal pakket, het geluid, de styling, het gevoel dat de auto je geeft is de F verreweg te prefereren.
    Veel plezier met zoeken !

Share This Page