De Winterstop!? | Page 20 | FerrariChat

De Winterstop!?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by marcos, Oct 8, 2012.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,119
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ziet er goed uit! Kun je meer vertellen over wie "we" is/zijn?

Wel mooi, ik zie steeds meer initiatieven om onderdelen die NLA zijn, opnieuw te fabriceren. Dat geeft de burger moed. En met 3D printen zal het alleen maar eenvoudiger en goedkoper worden. Krisdisk had al zoiets gedaan en iemand op het 308 forum wil nu een soort bibliotheek laten groeien met 3D-tekeningen van onderdelen.

2. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    #477 MvT, Feb 23, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    125 euro als iemand een lens wil. Fred weet het waarschijnlijk, maar voor anderen die dit lezen. Dit is geen fit voor een 328

Mel, Ik maak ze zelf.

idee :) Dit is ambachtelijk werk. Losse lens?

"We" was meer spreekwoordlijk bedoeld. Ik maak ze zelf. Dit kan (nog) niet met een 3D printer dat was mijn eerste idee. Dan kom je al snel bij glas, epoxy of polycarbonaat.

1. Kan niet glashelder transparant printen.
    2. 3D Plastic kan niet continu de warmte aan hoger dan 60 graden en dat wordt het met halogeen erin ;)

Zo is de lens onbewerkt.
    Image Unavailable, Please Login

3. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #478 roger_l, Feb 23, 2014
    Voor de goede kijker: ik heb 2 verschillende, vermoedelijk ooit ontstaan omdat de originele te duur werd om te vervangen; zou dus wel 'matching' ogen willen hebben en volgens mij is de linker dan de goede en heb ik de rechter nodig? Krijg ik dan kleurverschil of is dat nihil?

4. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    #479 sharknose67, Feb 23, 2014
    Via Steven aan een adres gekomen in Duitsland die allerlei soorten velgen en velgdelen levert. Dinsdag ga ik die kant op met de gedemonteerde velg. Ik laat ze liever zien wat ik hebben wil dan dat het via mail over moet komen.

Dus vandaag de oude dame maar weer haar oude schoenen aangetrokken. Morgen de velg uit elkaar halen.

Ziet er toch wel weer heel anders uit die originele velgen.

5. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    #480 sharknose67, Feb 23, 2014
    Was jullie ook nog een foto schuldig van de nieuwe uitlaat.

Zoals op de vorige foto te zien is heb ik de 308 na het monteren van de TRX'en meegenomen naar het werk. Was wel weer effe toe aan een ritje.

Na het werk nog even mijn eigen tunnelrun gedaan :p
    Klinkt best goed nu :D

6. Jeka

Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

Nov 20, 2010
    1,181
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Dat ziet er erg mooi uit met je nieuwe uitlaat. Overigens misstaan de originele velgen zeker niet maar rijden met TRX banden is bijna geen optie meer.

7. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    #482 MvT, Feb 24, 2014
    De rechter is een US lens en als het glas is dan is het origineel. Je krijgt helaas altijd kleur verschil zelfs met glas. Glas uit die tijd verkleurd nl ook en als je er dan een hagel nieuwe inzet kan je een groot kleurverschil hebben.

Als je epoxy of polycarbonaat gebruikt dan is kleur iets anders. Epoxy is iets gelig, maar in combinatie met oud glas valt het bijna niet op. Polycarbonaat wordt een beetje matig over tijd.

Dit is dan op een witte ondergrond om duidelijk de verschillen te zien. Met een zilveren reflector wordt het kleurverschil minder zichtbaar.

1e foto: Dit zijn twee glazen lensen. Links 27j oud en rechts nieuw uit does.
    2e foto: Links epoxy lens. Rechts nieuw glas.
    3e foto: Links epoxy lens. Rechts 27j oud glas.
    4e foto: Op reflectors. Links 27j oud glas. Rechts Epoxy. (zelfde lensen als op 3e foto)

8. MarcH

MarcH Formula Junior

Nov 5, 2010
    446
    Hoeksche Waard
    Full Name:
    Marc
    Gisteren gezien/in mijn handen gehad. Respect hoor, dat je dat 'even' zelf maakt.

9. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    #484 MvT, Feb 24, 2014
    Last edited: Feb 24, 2014
    Wow netjes Ed! nu wil ik wel achter je blijven rijden en genieten van je kont haha en het geluid wat er uitkomt :D Ik moet toch ook wat aan mijn geluid doen.

Ik vind de velgen niet misstaan, maar die andere set had iets rebels naar mijn mening, dat vond ik toch stoerder. Lekker Urban zeg maar!

10. Mrs.Spider

Mrs.Spider Formula 3

Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    Mooi kontje Ed geweldig velgen mogen er ook zijn mijn mening.

11. Ben308

Ben308 Formula Junior

May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Kontje ziet er goed uit Ed.
    Zal zeker een mooi geluid produceren.
    Succes in Duitsland met je velgring.

12. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Vind de velgen zelf ook niet misstaan, maar de prijzen van de TRX'en vind ik wat minder ;) En ook vind ik de Gotti's gewoon mooier en stoerder dan de TRX velgen.
    Moet eerlijk zeggen dat ik op de rechte stukken behoorlijk heb doorgereden, maar de bochten heb ik toch met gepaste snelheid genomen. Die bandjes zijn al jaren oud en behoorlijk hard.

De uitlaat ziet er stukken beter uit dan degene die eronder zat.

13. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    #488 sharknose67, Feb 25, 2014
    Het succes viel nogal tegen in Duitsland. :(

Eenmaal daar aangekomen wist die velgenboer me te vertellen dat hij de ring niet exact na kan maken. Heeft te maken met de "wang" van de velg. Vroeger werden die "wangen" groter gemaakt dan tegenwoordig. De apparatuur om de exacte ring te maken is niet meer voorhanden (behalve bij Gotti zelf) en dus kan er alleen een ring gemaakt worden die enigszins lijkt op het origineel. Omdat één afwijkende velg helemaal geen gezicht is, moet ik dus minimaal twee ringen laten maken. Dit is duurder dan één originele bestellen bij Gotti.

De reden dat de wangen tegenwoordig kleiner zijn dan vroeger is...... het scheuren van de velg door de krachten die erop komen. Een nadeel wat later aan het licht kwam, doordat de "wang" relatief groot is komt er meer kracht op het stuk net boven de boutjes te staan in bochten. Door het hart van de velg te vergroten en zo de "wang" te verkleinen, wordt dat vermindert.

Dus onverrichter zaken weer terug naar huis gereden. Onderweg maar even een idee'tje uitgebroed.
    Aangezien de Gotti's wellicht niet heel erg geschikt zijn voor circuitgebruik ga ik er een tweede set velgen bij kopen voor op het circuit. Voor de Gotti's bestel ik één ring bij Gotti zelf. Na reparatie houd ik die dan voor op de openbare weg.

Wat foto's ter verduidelijking:

Op foto 1 de scheur in de velg
    Op foto 2 omcirkelt wat ik met de "wang" van de velg bedoel

14. marcos

marcos Formula 3

Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Sluit ik me volledig bij aan, 328 velgen zouden ook fraai zijn. Of nog beter HRE's...

note: binnenkort even tunneltje rijden met Ed :p

Klinkt goed, kun je de keuze van de band er ook op aanpassen.

15. Jeka

Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

Nov 20, 2010
    1,181
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Oei, dat ik toch wel een serieuze scheur. Met die brede wang komen er inderdaad grotere krachten te staan op het gedeelte waar de scheur zit. Niet heel erg veilig op het circuit lijkt me. Met die grote krachten kan de boel in 1 keer afbreken/scheuren. In een snelle bocht komt de vangrail dan toch wel snel dichterbij... Mooi op tijd ontdekt dus.

16. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Roep maar een datum Marc!! Kan ook 's avonds vanaf morgen (de 27e dus) voor de rest van de week. Zaterdag overdag ben ik bezig met een rit uitzetten (meer info volgt snel).

17. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    En er blijken al meerdere kleine scheurtjes in de ring te zitten. Dus inderdaad mooi op tijd bij. Wellicht de andere 3 ooit toch ook maar even checken voor de zekerheid. Maar aangezien ik ze alleen nog maar voor de openbare weg ga gebruiken niet direct nodig.

18. marcos

marcos Formula 3

Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Wordt net wakker gemaakt door vrouwlief. Iets met vliezen ofzo, dus die tunnel laat, vrees ik, waarschijnlijk op zich wachten, iek :eek:

19. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Go for it, Marc! Niet hier op het forum, maar ga je vrouw nou maar ondersteunen.......en vergeet niet mee te puffen hè? :)

Succes, ouders in spé. We horen en zien het later allemaal wel. Forza bambino!!

20. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Succes voor jullie beiden, maar vooral voor vrouwlief.

Wij wachten op de berichten.

21. Jonkheer

Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Ooooow, spannend!
    Succes en we horen graag hoe het allemaal is verlopen.

22. Jeka

Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

Nov 20, 2010
    1,181
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Spannend! Je gaat zo meteen een heel bijzonder moment beleven. Veel succes!

23. Mrs.Spider

Mrs.Spider Formula 3

Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    Simone en Marc heel veel succes.
    Spannend hoor.

24. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    We duimen!

Onno

25. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ik hoor net dat de winterstop voorbij is :) Veel succes Marc en geniet van dit bijzondere moment!

Share This Page