Inhoud van de motor zegt niets zoals de 1100 cc MG's en ERA's laten horen op Goodwood. Zelfs turbomotoren kunnen goed klinken (Renault F1 uit de jaren 80, zie filmpje). Maar dit is niks. Onno [ame]http://www.youtube.com/watch?v=7v4VxBBGjRA[/ame]
Handmatig schakelen en dat heerlijke commentaar ook hadden we toen nog "echte" inhaal acties...die goede oude tijd. Hoewel goede, er vielen toen ook doden te betreuren Dat gebeurd nu ook (bijna) nog, alleen niet op de baan (schumi, kubica). Echter je hebt gelijk, beter geluid, toen. Ook meer vlammen
Ah, dank, veel nieuwe namen. Ik volg de F1 eigenlijk al jaren nauwelijks meer, maar wilde weer eens gaan kijken. Enneh, onze Guido is exit.? (Vast, maar even niet meegekregen....) Ciao Oscar
Snelste poleposition was ooit van MS in 2004. Dat waren nog eens tijden.... [ame=http://www.youtube.com/watch?v=QvTWvN1aFw4]GP Australia 2004 Ferrari on-board camera pole Schumacher - YouTube[/ame]
Wel veel inhaalacties inderdaad. Ben nog aan het wachten totdat de eerste uitvalt omdat de benzine op is.
Het was wel een race met wat verrassingen en mooi podium maar ben wel bang dat het gemis aan geluid nooit gaat wennen als ik terug kijk op deze eerste wedstrijd...een stel stofzuigers die voorbij komen, meer kan ik er niet van maken Brandstof besparing is wat de klok slaat en dit is maar 1.6 stapje van helemaal geen brandstof gebruik meer, iets wat " toekomst" heet...en wat betekend helemaal geen geluid meer, voor mij de reden geen (duur) kaartje te gaan kopen en langs de baan te gaan zitten Verbeteringen zijn er ook; de banden. Die zijn goed opgebouwd en grinden minder waardoor er meer ronden gereden kan worden op super-soft en soft. Daar volgt dan wellicht weer uit dat het aantal pit-stops (nog verder?) zal afnemen, iets wat ik weer als een nadeel zie. Kortom het is nog wennen aan het nieuwe concept, uniek in de wereld en dat is de juiste plaats voor F1 maar of dat ook de beste plek is als (voormalig) fan...
Nou het kon mij totaal niet bij de les houden die stofzuiger geluiden. Brandstof besparing in de formule 1, poeh hoe snel kan je een klasse om zeep helpen. Ben het eens, hoef iig niet meer naar het circuit voor de F1. Voor mij is racen altijd gecombineerd met geluid en dit kan mij totaal niet bekoren.
Dat is zeker een nadeel. Dat vond ik altijd het leuke aan F1, toch kijken wat zo'n pitstop nou voor voordeel of nadeel oplevert. Welke banden starten, wanneer banden wisselen, wanneer gaan tanken. Nu zie je ze al teruggaan naar 1 pitstop per race. Jammer.
Brandstofbesparing... hmmmm. Moet je eens uittellen wat de ontwikkeling van die 1.6 Turbo stofzuigertjes heeft gekost... Honderden miljoenen... Daar kun je aardig wat litertjes brandstof voor aanschaffen waar je een paar jaar mee kunt rijden........ Ik mis het oude geluid.........
Maar als je het niet doet: Ricciardo gediskwalificeerd om brandstofverbruik - GPUpdate.net Gr. Martin
Nou, als je ziet wat hij hier weer een brandstof weggooit dan verbaast die diskwalificatie me niets..... https://www.youtube.com/watch?v=luH-rOYixY8 PS: mooie beelden...
Het blijkt maar weer dat F1 (alleen maar) achter de groene tafels kan worden uitgevochten Ik vind dat als de FIA tijdens de race al een constateert dat er een overtreding is daarop een zwarte bal vlag moet worden gegeven aan de rijder/team. Maar nee, de geld belangen zijn zo hoog dat men dat niet durft en dus eerst 100milj kijkers eerst in de waan laat van de uitslag en dan later weer op de proppen komt met.... Ik baal daar zo van, bah! Uitslag is uitslag (net als bij voetbal, ook al was het hands, buitenspel whatever) en vermoed je iets, onderzoek het (voor het einde van de race) en handel ernaar. Kun je dat niet binnen de race tijd, dan staat de uitslag gewon vast maar let je de volgende wedstrijd extra op dat team/rijder. Ze hebben dan gewoon mazzel gehad (of zijn slim geweest). Ik weet dat het niet ideaal is maar dat gedoe altijd achteraf... Je zou bijna niet meer kijken want het kan toch weer anders zijn, toch? Wel sneu voor Ricardo, zou gelijk ontslag nemen bij dat team en met zo'n strakke race op zak bij een ander team gaan (die jou vast willen hebben)