458 Challenge is natuurlijk de uber-trackday auto. Fantastisch man!
Bedankt voor de leuke reacties, maandag laat ik zeker weten hoe het allemaal verlopen is. Ik bedoelde trouwens niet dat de 16M geen veilige auto is, het is enkel zo dat als je 'n keer of 10 op een circuit hebt gereden, doorgaans met een instructeur naast je, de snelheid toch wat hoger gaat liggen en je de grenzen wat meer gaat opzoeken. Natuurlijk heeft de 16M stevige rolbeugels en een sterke constructie rond de voorruit maar het stoffen dakje maakt het allemaal toch kwetsbaar. Uiteraard wil ik ook absoluut geen schade aan die auto en wil ik 's avonds weer lekker bij de kindjes zijn maar een schuiver is snel gebeurd zoals we allemaal weten. Daarom een echte circuit-auto met een kooi erin, is toch wel zo veilig, en de auto is natuurlijk gemaakt op de toch iets extremere omstandigheden van het circuit rijden. Het is absoluut niet de bedoeling om wedstrijden te gaan rijden, enkel (georganiseerde) Track Days. Dit jaar heb ik nog 3 a 4 dagen in Spa gereserveerd staan en in Oktober nog een dagje in Zolder. De 16M gaat ook niet de deur uit (sorry Erik... ) daar ga ik eerst nog heel veel van genieten. Tot maandag!
Rene, ik was natuurlijk al een +maandje op de hoogte. Echt helemaal super nogmaals. Ik ben wel eens met Marc Tandenstoker meegereden en dat is gewoon ongekend. Ik zal nooit vergeten dat hij voor de deur bij de Showroom van Joop Dolfijn het enorme putdeksel uit het asfalt zoog in het voorbijvliegen. En dat was geen klein deksel. Zo'n auto is buitenaards. Ik dacht dat ik een keer hard ging in de regen in Spa op een stuk ergens (reed ik 160). Daar reed hij met 240 voorbij. Ook geen remmen maar een anker.
Het wordt zondag een prachtige dag! Het verbaast me dat nog niemand iets geroepen heeft voor een eventuele rit. Zijn er mensen die gaan rijden zondag?
Ik weet wel een mooi doel Christiaan @ Rene, veel plezier met je nieuwe aanwinst en voor die foto's van de livery hoef je je echt niet te schamen hoor! Maar clean is wel netter. Misschien tot Zondag
Deze is zo hard gegaan, dat er van alles vanaf gevlogen is... Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Wie doet dat nou op zo'n mooie dag De 308 is inmiddels weer klaar, maar pas maandag tijd om haar weer op te gaan halen.
Vandaag ook zien staan. Net weer thuis van een lange dag Essen. Het was drukker dan vorig jaar, we moesten al uitwijken naar P10 toen we om 09:40 aankwamen. Zo'n 450 foto's geschoten, die moet ik nog even uitzoeken. De prijzen van de auto's waren nog gekker dan vorig jaar: VW T1... 116.000, Dino 246 GTS... 330.000, 308 GTB '77.... 89.900 . Is toch niet normaal meer??? Het viel me trouwens op hoeveel 206/246's er te koop stonden, kom al gauw op zo'n 15 à 20 stuks!
Van harte Rene met je nieuwe aanwinst, de challenge is een waanzinnig snelle wagen. Ik denk nog vaak met veel genoegen terug naar die 12 rondjes in de op de Nürburgring in de bijrijdersstoel. Ik zal nog even een foto van die putdeksel opzoeken waar Henk ie het al over had. Bizar was dat! MTD Pterps - YouTube
Door de combinatie van mooi weer en mijn laatste weekend in Nederland zeg ik volmondig JA!! Ik weet echter niets van de hardcore's normale afspreekpunten en -tijden Bel me anders ff op 0618842856
De 308 GTB is er wel een met nog geen 12000 km origineel.. Net niet nieuw dus, ongerestaureerd. Veel porsche 911, en ook voor gekke prijzen... Was in gezelschap van de eigenaar van een van de nl porsche dealers, en ook hij viel stijl achterover soms. Echt goede originele en mn de oudere ervan zijn inmiddels ook waard wat ik ze niet gaf. Verkocht werd er inderdaad ook best goed. Maar dat moet ook wel als je hoort wat de standprijzen waren, 10 tot 15 k was je zomaar kwijt op de begane grond, en dan stond er nog geen stand op.
Rondje rijden morgen trekt ons ook wel. Is er ergens iets te doen of is iedereen vandaag al aan het rijden?
Wel zin, maar ben bezig om alles klaar te krijgen voor de rit naar Italie (Mille Miglia). Mijn dashboard ligt eruit voor de warmteklep van de airco, want die gaat niet meer dicht. laatste rit was erg koud binnen Ik moet je nog ff PMen zit ik me nu te bedenken voor die portofoon. @Ed! Gratuliere zum Geburtstag!!
Moet een beetje in het midden van Goes, Rhenen, R'dam, Beesd en Den Bosch lijkt het. Gorinchem? Ik vind het ook best om op terras af te spreken (rit heen en terug is dan het ritje) en dan gezamenlijk te lunchen. Edit: denk net aan een terras bij Zwijndrecht. Is niet zo ver van Gorinchem (=verzamelen) en dan naar Zwijndrecht voor de lunch (adres: Hotel ARA Veerweg 10 3336 LM Zwijndrecht) Zit je heerlijk buiten met uitzicht op riet/meer ect, ken het van de FCN BBQ een paar jaar geleden. Is dan voor St@ven ook te doen want die gaat vanaf Gorinchem dan al (via Dort) in de goede richting... Image Unavailable, Please Login