Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3298 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. 12Esc

12Esc Formula Junior

Aug 21, 2006
    529
    Breda
    Full Name:
    Maurice
    Deze hadden jullie nog tegoed:
    Drone & Tuscan - YouTube

(wat is dat iMovie toch geweldig zeg, ik heb dit in minder dan 30 minuten in elkaar geklikt).

2. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik "werk" (lees: hobby) er ook al een tijdje mee en gaat steeds makkelijker en sneller.
    1,5 min in 30min is toch 1 op 10.... ik wou dat de F430 dat haalt :D
    Geweldige effecten heeft dat vliegen met die drone. Prijzig? Toevallig volgende week in de kast liggen (waar ik hem uit haal en meeneem naar het heilige land? ;))

Er zijn nog meer trucjes "verborgen" in imovie kan ik je verklappen, zo is er met geluidtracks heel wat toe te voegen als effect. Komt vanzelf goed, deze is al geslaagd, zeer geslaagd mag ik wel zeggen.

3. Mikestradale

Mikestradale F1 Rookie

Jan 25, 2006
    2,607
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Gaan er nog leden naar Viva Italia in Assen dit jaar? Supercar Sunday is dan ook op Assen op dezelfde dag.

Home | Viva Italia
    Home | Super Car Sunday

Dit lees ik op de Viva Italie website:
    "Natuurlijk staat de LaFerrari in het stralende middelpunt, maar vergeet niet stil te staan bij de 599GTO, de 599XX, de F12, de 458 Speciale, de 360 Challenge Stradale en nog veel meer. In totaal verwachten we meer dan 150 Ferrari's op 8 juni."

En dit lees ik op de Supercar Sunday website:
    "Van Mercedes SLR Stirling Moss tot Lamborghini Aventador, van Porsche 918 Spyder tot La Ferrari en van McLaren P1 tot Ferrari 458 Speciale. Maar ook iconen als de Ferrari F50, Ferrari Enzo, Porsche Carrera GT, Jaguar XJ220 en Bugatti EB110 ontbreken niet, evenals de eerste Supercars, zoals de Lamborghini Countach en de Ferrari Testarossa."

Een aardig leuke verzameling auto's dacht ik zo.

4. Jonkheer

Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Yep, ik ben van de partij :D

5. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,260
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    I.o.m. Henk organiseren we als FOCNL en .Com het evenement samen. Verregaand overleg is bijna afgerond. (Concept) tekst van 402 Automotive aan (alleen) onze F rijders:

U bent van harte welkom met uw Ferrari op Viva Italia op zondag 8 juni op het TT Circuit Assen.
    Viva Italia wordt dit jaar voor het eerst georganiseerd in combinatie met Super Car Sunday.

Deze VIP Parking ticket geeft u toegang tot het evenement met uw auto én ook toegang voor 1 passagier
    • Bij aankomst wordt u begeleid naar de juiste parking op de Viva Italia showpaddock.
    • Meld u zich bij de 402 hostess of Mel (FerrariOwnersClubNL) van het Ferrari VIP-terras voor de VIP-bandjes, waarmee u toegang heeft tot het terras.
    Op vertoon van dit bandje kunt u de gehele dag genieten van een drankje en broodjes.
    • Er zijn verschillende baantijden beschikbaar waar u met uw auto op het circuit mag rijden.
    • Als u interesse heeft, dan krijgt u bij het Riders Info kantoor (onderin de hoge wedstrijdtoren, links van pitbox 1) een autosticker en een vrijwaringsclausule ter ondertekening.
    (We willen dit net als vorige keer weer centraal gaan doen in de parking ter voorkoming van lange wachttijden voor de kassa)
    • Tijdschema Parade Ferrari: sessie 1 11.25-11.45 uur en sessie 2 16.25-16.45 uur.

TIP: het kan druk worden op de toegangswegen naar het TT Circuit ga wat eerder op pad is het advies.

Meer weten over het evenement? Home | Viva Italia en Home | Super Car Sunday

Verder heb ik gevraagd naar een e-ticket voor snelle entree bij het circuit ipv lange wachttijden. Beziet men, heb ik nog geen uitslag over.

Je kan je tot 6 juni opgeven voor deze gratis aanbieding van 402 Automotive via [email protected] onder vermelding naam, type F, kenteken en mailadres.
    Hierna krijg je de verdere info toegezonden.

6. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Ondanks de felle zomerzon duikt de uiterst steile helling van de Raidillon als een grote zwarte muur voor ons op. Tijdens de adembenemende daling, komende van de haarspeldbocht La Source, heeft mijn gastheer laat en weinig geremd en slechts 1 versnelling teruggeschakeld... Luid tierend knalt de 458 Challenge z’n tandwielen van de 4de versnelling op hun plaats, om ons vervolgens als een raket in geen tijd naar de volgende bocht, hoog bovenop deze mythische helling, te schieten. Als lijm plakt de Challenge aan het kokende asfalt en in luttele honderdsten van seconden scheren we over de top van deze Ardense legende, we voelen de Challenge heel licht worden, sturen is hier fataal... doch de 458 boort ogenblikkelijk z’n hete slicks op millimeters van de geel-zwart geblokte kerbs en tergend hard wordt de koers van de bolide al even efficient als evident verdergezet. Sneller kan men de Raidillon niet over.

De opwaartse en zijwaartse G-krachten spelen met mijn lichaam alsof het een voddenpop is, hoe stevig ik ook vastgesjord ben in mijn 5-puntsharnas. Door het gevecht tussen natuurkundige wetten, menselijke emoties en historische nostalgie, welt er een synergie in me op, die zinsbenevelend en geestverruimend is. Een verslaving, met geen drugs of drank te vergelijken, overvalt me en hunkert alleen nog naar meer... Meer snelheid, meer lawaai, meer bochten, meer emotie. Elke nieuwe bocht die er aankomt lijkt een uitdaging van het lot.

Net als we voor de scherpe bocht voor les Combes komen gooit mijn piloot de remmen hard toe. Dan pas voel je het nut van die 5-dubbele veiligheidsgordels. Geen mens ter wereld beschikt over de krachten om deze helse vertraging te trotseren. Zonder gordels zou je als een pannenkoek tegen het dashboard te pletter vliegen, om vervolgens genadeloos door de voorruit gekatapulteerd te worden. Tussen de bochten die aan duivelse snelheden bedwongen worden, bereiken we soms snelheden van om en bij 300 km/h, om dan weer zonder te verpinken loeihard in de ankers te gaan. Bij zo’n remactie voel je je oogbollen die je hoofd willen verlaten, bij die blitse acceleraties voel je dan weer je ingewanden die tegen je ruggengraat gesmakt worden. Toch wil je, de fysica trotserend, meer. Je wil dat deze achtbaan nooit stopt. Als ik in de hemel met een 458 Challenge mag rondrijden, dan mag mijn uur nu komen.

De lange Blanchimont bocht is waarschijnlijk het nec plus ultra van automobiele beleving. Uitkomend van een kort recht stuk stuurt de piloot met een precisie, die een Zwitsers uurwerkmaker zou doen blozen, de Challenge diep links in Blachimont. We snijden ze aan met ontzaglijke snelheid, en hier krijg ik even het benauwde gevoel dat mijn laatste uur dan toch gekomen is. Doch het racemonster bijt zich met zijn ondertussen vulkanisch hete slicks meer dan ooit vast in het tarmac, om ons, tijdens die lange linkse, met een dermate hoge exponentie nog te laten accelereren, dat normaal ademen of je hoofd recht houden onmogelijk zijn geworden. Vervolgens, wanneer je nu denkt echt alles gehad te hebben, geeft de piloot volgas, en torpedeert hij ons op het laatste rechte stuk als een kogel naar La Source.

Beste René, dit is uit het hart geschreven. Hartelijk dank voor de 5 adembenemende rondes op Francorchamps met je schitterende 458 Challenge gisteren.
    Hartelijk dank aan Garage Monza en Jeffrey Van Hooydonck voor de perfecte organisatie van en uitnodiging op de Trackday van gisteren.

7. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Bijna poëtisch...heel fraai! Je zou als schrijver voor het Nederlandsche Ferrari clubmagazine zonder enige vorm van ballotage meteen toegelaten worden ;)

8. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Prachrig stuk proza, roept herinneringen bij mij op alleen zó kan ik dat nooit verwoorden. ;)

Toevallig niet een stukje bewegend beeld liggen, liefst met wat achtergrondgeluiden?

9. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Dank! Maar nee, niets opgeslagen, behalve...it's all in the mind! :D

10. rickadelic

rickadelic Formula Junior

Mar 26, 2008
    887
    Netherlands
    Full Name:
    Rick

Ook voor andere snelle wagens?

11. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,260
    Full Name:
    Mel
    Moet je maar zelf aanvragen Rick, dit aanbod is door 402 voor (alleen) onze F's gedaan ... :)

12. 430-SPI

430-SPI Formula Junior

Oct 4, 2009
    748
    Europe
    Full Name:
    René
    Dat is wel heel mooi beschreven Otto, blij dat je er van genoten hebt. Het was een plezier om dit met een volbloedk Ferraristi te delen!

René

13. Mikestradale

Mikestradale F1 Rookie

Jan 25, 2006
    2,607
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Ik lees dat ik me ook via jou kan aanmelden Mel, wist ik niet...dat is handig. Ik stuur je morgen een mail. Wij zijn er bij :)

14. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Ik ook. Had me al via 402 aangemeld.

15. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
  16. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,260
    Full Name:
    Mel
    #82442 Melvok, May 22, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Je kan je tot 6 juni opgeven voor deze gratis aanbieding van 402 Automotive via [email protected] onder vermelding naam, type F, kenteken en mailadres.
    Hierna krijg je de verdere info toegezonden.

De eerste VIP kaarten zijn inmiddels verzonden ...
    Image Unavailable, Please Login

17. Ferrari Fan Holland

Ferrari Fan Holland Formula Junior

Jun 29, 2007
    389
    Gorinchem
    Full Name:
    AnthonyR
    Ik zal die dag wat foto's komen maken. Kom zelf met een GT-R naar Assen en sta op het supercarpaddock van supercarsunday.

18. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,260
    Full Name:
    Mel
  19. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #82445 henkie, May 23, 2014
    22 mei 2014 | 17:25 | Tekst: Alexander Inia
    Vakantiegangers hebben er in Italië een extra reden bij gekregen om zich aan de snelheid te houden: Lamborghini heeft de Carabinieri gepaaid met een heuse politieauto op basis van de Huracán, de LP 610-4 Polizia!

Lamborghini-CEO Stephan Winkelmann overhandigde vandaag tijdens een ceremonie in Rome de sleutels van de supersnelle politieauto aan Alessandro Pansa, hoofd van de Italiaanse rijkspolitie.

Onder de kap vinden we hetzelfde blok als in de reguliere Huracán, een 5,2-liter V10 met een vermogen van 610 pk. Via een automaat met dubbele koppeling gaan de aandrijfkrachten naar alle vier de wielen.

De Huracán LP 610-4 Polizia is de spirituele opvolger van de Gallardo Polizia, waarin de sterke arm in Italië tot nu toe reed. Bij de facelift in 2009 kreeg de politie weer nieuwe exemplaren.

Eén exemplaar reed rond in Bologna, de andere politie-Gallardo resideerde in Rome. In totaal reed de Romeinse politie ongeveer 250.000 kilometer met z'n Gallardo's. De auto's werden niet alleen voor politiewerk gebruikt, maar ook voor medische spoedtransporten.

20. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #82446 henkie, May 23, 2014
  21. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,260
    Full Name:
    Mel
    Best wel een eind rijden nog, maar is idd gloednieuw en erg mooi!

Je zou er volgend seizoen eens met een groepje zo'n dag moeten meedoen ter kennismaking .... :)

22. Rob v dongen

Rob v dongen Karting

Sep 18, 2009
    87
    Full Name:
    Rob
    Ik zag net een aantal bekende Ferrari's langs mijn huis komen, leuke verassing!!
    De GoWheels tour, heb nog snel wat foto's kunnen maken. Zal ze hier nog posten

23. Ajax de 1e

Ajax de 1e Formula Junior

Feb 21, 2014
    903
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Bilsterberg gaat Donkervoort zich vestigen: Donkervoort > Nieuws

En die Huracan......zoooo verschrikkelijk mooi!!! Aan alle kanten een TOP-ontwerp!

24. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,238
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Wat ik lees is dat Donkervoort Duitsland zich daar gaat vestigen.

Vandaag in de file op de A16 een 599 GTO gespot. Tsja, als je dan toch in de file moet staan...

Gr. Martin

Share This Page