Na 3 jaar wordt het tijd... Ferrarichat.com Deil Meeting 31 mei 2014 | Page 10 | FerrariChat

Na 3 jaar wordt het tijd... Ferrarichat.com Deil Meeting 31 mei 2014

Discussion in 'Holland/Belgium' started by henkie, Dec 8, 2013.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Mrs.Spider

Mrs.Spider Formula 3

Full Name:
    Jolanda
    Marc gaaf zeg echt leuk

2. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Full Name:
    Bob
    Leuk Marc. Kan niet wachten op de volledige versie :)

3. Ben308

Ben308 Formula Junior

Full Name:
    Ben
    Erg mooie teaser Marc, ben benieuwd naar de hele film.

4. pictune

pictune Rookie

Full Name:
    M de Haan
  5. henkie

henkie La Passione... Lifetime Rossa

Full Name:
    henkie
    Iedereen bedankt voor jullie enthousiasme om op te komen dagen bij de Deil Meeting editie 2014. Ik heb al eerder in 2012 en 2013 een vervolg aangekondigd wat er uiteindelijk nooit kwam. Ik twijfelde er steeds aan of ik voldoende mensen bij elkaar zou krijgen en aan een beetje goed programma wat jullie interesse vast zou kunnen houden.
    Dat is volgens mij gelukt gezien jullie reacties op alle media.
    Laten we vooral het weer niet vergeten, het was ons echt allemaal gegund.

Bedankt!! xx

6. omd78

omd78 F1 World Champ

Full Name:
    Martin
    Leuk filmpje, maar was het 'The Movie', of 'The Preview'..?

Gr. Martin

7. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Full Name:
    Bob
    Een trailer van the preview van the movie Martin....

8. omd78

omd78 F1 World Champ

Full Name:
    Martin
    Nu begrijp ik het! Thanks.

Gr. Martin

9. marcos

marcos Formula 3

Full Name:
    Marc den D.
    LOL precies, dat is het :D

10. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Full Name:
    Bob
    Je kunt het ook in een andere volgorde zetten en dan komt het ook op hetzelfde neer...

The movie of the trailer of the preview

Bottom line... er zal meer gaan volgen :D

11. Mikestradale

Mikestradale F1 Rookie

Full Name:
    Mike
    Henkie, Pieter, Els, en de rest bedankt voor de super dag! Echt top geregeld, we hebben zitten genieten de hele dag.

Ik heb alvast een video in elkaar gezet met wat mooie beelden en geluiden van de 5 Stradales. Ook de F40, 500 Mondial, Scuderia, 16M etc. komen voorbij.

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=PCTtj9yexKg]5x Challenge Stradale, F40, Scuderia, 16M, 500 Mondial ON BOARD, Revving, Accelerations! - YouTube[/ame]

12. Mrs.Spider

Mrs.Spider Formula 3

Full Name:
    Jolanda
    Datum 2015 graag,:D

13. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie BANNED

14. Dino2010

Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  15. Dino2010

16. Dino2010

Achter een schitterende en absoluut perfecte F40 rijden is een godsgeschenk dat weinigen gegund is... Die wijde naar de hemel reikende achtervleugel, die bovenal effcient voor genoeg downforce zorgt om het rubber in het asfalt te kneden, maar evenzeer de wagen bijna symbolisch verheft en van het aardse automobiele bestaan onttrekt. Die duikende neus, in ware Le Mans-stijl schier over de weg schurend, kondigt een synergie aan van ultieme schoonheid en duivelse kracht, gebald in een ontwerp waarin het oerprincipe van “form follows function” centraal staat.

Ik droom weg bij het aanzien van deze tot auto geworden Sophia Loren, haar lijnen, haar meer dan imponerende voor-en achtersteven, haar luidkeelse maar genereuze lach, haar ophitsend aroma....

En dit alles is nog maar de aanloop naar de Deil Meeting waar we allen zo naar uitzien! Een zonovergoten vroege ochtend, na een welhaast slapeloze nacht, belooft alleen moois wanneer de Ferrari volbloeden van stal gehaald worden. Onze Zuid Nederlandse TGV vervoegt het Hollands feest dat blijkbaar al vrolijk aan de gang is op het nette en leuke speelplein van Deil. Wat een deugd doet het van zoveel vrienden en bekenden na meerdere maanden of jaren terug te zien! Alle bolides schitteren en glanzen in de zomerse zon, die even aan het ongenaakbare warme Italiaanse licht doet denken. Italie, het beloofde land, waar niet alleen goddelijke esthetica, de allerfijnste culinaria, maar vooral de allermooiste en opwindendste auto’s ter wereld vandaan komen.

Bij het opsommen van al deze adembenemende automobielen zou ik er zeker een aantal vergeten. Maar toch wil ik jullie een aantal impressies geven die op net- en trommelvlies ernstige, niet uit te wissen sporen nagelaten hebben. Vooreerst zijn er 2 bevriende Belgische Stradale’s mee het asfalt onveilig komen maken. Ogenschijnlijk rustige en kalme rpmtifosi (Guy), ondergaat een helse metamorfose wanneer hij achter het stuurwiel kruipt. Henkie, dit keer zonder Arabische vermomming, geeft z’n zwart bespaakte 360 er fameus van langs, z’n Tubi knettert als jong dennenvuur. Roger, quasi classicist na een Grigio 328 en een Grigio Testarossa, dan toch overstag gegaan naar een vuurrode perfecte F430. Eén van de 499 ooit geproduceerde 16M’s wordt door Heidi meedogenloos maar vakkundig gepiloteerd, bijgestaan door dochterlief: jong geleerd oud gedaan!

Souvlaki, de Griekse spijzengod, die z’n eeuwige 355 liefde ontrouw werd, draagt nu vol jolijt z’n straf in een strakke 360 Spider. Een eerste opmerkelijk moment van de dag, is, wanneer ik denk reeds behoorlijk snel te gaan, ik voorbijgestuifd word door Jeffrey in z’n Grigio Scuro 360 Spider. Standaard uitlaat, maar hoog in de toeren, maakt een Scarico Originale zo’n luidkeels kabaal, ongelofelijk. Nog verrassender is dat Jeff’s co-piloot, pterps, op dat eigenste ogenblik, met camera in de hand, achterwaarts aan ‘t filmen is. Hoe doet ie het? Fenomenaal! Die prachtkerel werd verdorie met een camera in z’n pollen geboren!

De stroom aan prachtige 360 Spiders lijkt wel niet op te houden! Cor, in een vorig leven beëdigd Mondial-rijder, vlamt nu tijdens zijn schaarse werkdagen eveneens in een glimmende, scharlaken 360 Spider rond. Cor heeft gelijk: men moet toch eens kunnen genieten na al die vermoeiende vakantiemaanden! Dame met hoed Jolanda maakt, eveneens in een magnifieke 360 Spider, van de A2 een speelgoed autobaan, en stormt iedereen voorbij. Links of rechts, boven of onder, maakt niet uit: alles komt goed! Dat die hoed aan 230 km/h niet wegvliegt is het zoveelst wonder van de dag!

Martin is een maat van al lang geleden. Ooit deelde ik met hem de kamer in het Planet Hotel in Mekka Maranello. Voor het slapengaan tekende hij met z’n wijsvinger de cijfers 456 op de muur. En ’s ochtends lagen z’n krulletjes in vorm van een 4, een 5 of een 6. Niet gelogen: die gast ademt 456, in en uit! Dat Martin dus niet alleen met de prachtige 456 van Slager Hol de dag mag slijten, is al een super cadeau! Maar dat hij dat ook nog eens mag doen in het gezelschap van diens lieftallige echtgenote Els, slaat alles. Wij Vlamingen zeggen: dubbele chance!

Op weg naar Louwman Exclusive wordt het bittere ernst. Na een inventieve fotoshoot van de aanwezige Stradale’s, 5 op een rij, wordt koers gezet naar de meest impressionnante showroom van West Europa. In geen tijd hebben de 5 CS’en mekaar gevonden en trakteren zichzelf , met open raam, op een vuurwerk van honderden, ongetemde decibels. Maikel en Mike, Pascal en Guy zwepen het tempo op tot hoofdzonde, en, zeer tegen mijn principes in, doe ik duchtig mee aan deze aanstekelijke, ontzettend verslavende symfonie van extreme snelheid en oorverdovend motorengebrul. Doch dit stelt echter nog niet veel voor in vergelijking met het klank- en lichtspel dat ons in de lange tunnel, enkele kilometers voor bestemming, te wachten staat. De F40 van René en de prachtige 430 Scuderia van Ad gooien zich mee in de strijd die de 5 Stradale’s al geruime tijd aan ’t voeren zijn, en, waarlijk, het geluid dat hier door de luid briesende raspaarden ontwikkeld word is zo onaards, zo grensverleggend luid, zo hemels en hels tegelijk, dat existentiële vragen menige geesten overmeesteren. “Is er leven mogelijk zonder Ferrari?” “Wat is er na Ferrari?” “Zal Ferrari ons leven blijven beheersen?” De hel die hier losbarst lijkt wel de Big Bang, en elk menselijk schepsel die op dit eigenste moment dit tunnelverkeer bevolkt, wordt als een tornado meegezogen in deze onstopbare planetaire Ferrari orgie.

Maar wie denkt dat alleen het modernere tuig voor fun zorgt heeft het goed mis. Ook de 308/328 serie is op deze heugelijke Deil Meeting uitstekend vertegenwoordigd. De steeds goedgemutste Alexander in z’n mooie 328 laat geen kans onbenut om het rechterpedaal flink tegen de bodem te stampen! Ook sharknose, Marcos, Ben en andere 308/328 tifosi geven hun sublieme Ferrarina’s zonder pardon de sporen!

Wanneer de met retro-pet getooide Joren in z’n prachtige gitzwarte 308 GTB, met uniek contrasterend beige leder en het ondertussen legendarische PIL-kenteken, iedereen als een raket voorbijzoeft, en z’n Tubi hierbij luidkeels laat grommen, komt een historisch visioen in me op: de 308/328 serie is zowat de laatste uit “Enzo’s” tijdperk. De tijd dat echte helden het toneel van de Formule 1 kleurden. Ik zie Gilles Villeneuve en René Arnoux op het circuit van Dijon een onwaarschijnlijk verbeten strijd leveren, een passioneel gevecht, met een hemels respect en een grenzeloze vriendschap voor elkaar en een onvoorwaardelijke liefde voor hun sport.

Deze onvergetelijke Deil Meeting zou er niet geweest zijn zonder de nimmer aflatende inzet van Henk. Hartelijk dank voor de organisatie, dank voor zoveel gelijkgezinden tesamen te brengen. Een grote pluim ook voor Pieter Hol! De BBQ was TOP, en kwantiteit en kwaliteit gingen hand in hand! Dank ook aan de al even hartstochtelijke klikkerdeklakkers!

The Strad
    PS: Te noteren voor 2015: PLAT PAYS TOUR N°8-OTTO50! I’ll keep you posted!

Last edited by a moderator: Jun 1, 2014
  17. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Ik wilde net hetzelfde typen ;)

Dat met die F16's mag gewoon nog wel een keer trouwens :)

18. Mikestradale

Mikestradale F1 Rookie

Full Name:
    Mike
    Otto, geweldig stukje heb je geschreven. Leuk verslag van de dag en de deelnemers. Martin en z'n 4-5-6 krulletjes haha :D

Vond het echt mooi om te zien hoe zuinig jij op je CS bent. Tig lagen wax erop en geen krasje te zien. Echt topstaat!

19. henkie

henkie La Passione... Lifetime Rossa

Full Name:
    henkie
    @Otto, wat kan ik daar nou aan toevoegen? :D:D

20. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Full Name:
    Erik
    Otto, wederom een weergaloos stukje proza zoals alleen jij dat kan verwoorden! Op naar 2015 dus maar. (met overigens nog een flink aantal leuke ritten in 2014 in het vooruitzicht...)

Grazie Otto e arrivederci. A presto, amico! ❤️

21. roger_l

roger_l F1 Rookie

Full Name:
    Roger
    Onze 'verloren zoon' is terug, en hoe! Dank voor dit geweldige stukje proza!

22. Mrs.Spider

Mrs.Spider Formula 3

Full Name:
    Jolanda
  23. Ben308

Ben308 Formula Junior

Full Name:
    Ben
    Mooi verwoord Otto.

24. wr11265

wr11265 F1 Rookie

Full Name:
    Joost
    Otto, chappeau.

@Henk
    Is dit weer het voorwoord voor een echt fotoboek?? :)

25. Mrs.Spider

Mrs.Spider Formula 3

Full Name:
    Jolanda
    Ja Bob een fotoboek mag er echt komen het was zeer bijzonder.
    Niet alleen de F jes maar gewoon compleet heel de dag.
    Wie stemt voor een boek kom op mannen.
    Wij is al een boek wie volgt?

Share This Page