Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3358 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. st@ven

st@ven F1 Rookie

Aug 4, 2008
    3,317
    Germany
    Full Name:
    Steven
  2. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
  3. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Geen debiel die dat bedragje mag opstrijken....
    "Wat de gek er voor geeft..." enz.
    Natuurlijk voel je dat de hele markt opgeklopt wordt, maar je houdt zoiets niet tegen. We vinden het allemaal waanzin, ..... tot iemand voor mijn, jouw, zijn, Ferrari een crazy bedrag op tafel wil leggen.

4. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Als hij ook nog lelijk was....

Dat zal de volgende stap wel zijn. :)

Onno

5. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Let op er komt waarschijnlijk nu een foto van deze 365 achterop .... :D:D:D

Mooi exemplaar maar wel waanzinnig veel geld, waar gaat het naar toe? Zolang de rente laag staat voorspel ik een stijgende lijn in verkoop/aankoop prijzen.
    Na een forse rente stijging (medio volgend jaar?) ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren. De "beleggers" lopen dan massaal weg en dan zie je de prijzen op de veilingen/in de markt kelderen. Hopelijk zonder paniek.

6. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik spreek uit ervaring en wat er voor mijn GTC betaald werd vorig jaar vond ik waanzin (niet dat ik het weigerde), en dat bedrag is inmiddels alweer belachelijk laag.

In 2010 kon ik een waanzinnige , vers gerestaureerde, Daytona kopen voor 270k. Een ver-4-voudiging van dat bedrag in 4 jaar is krankjorum. En het gaat ook niet standhouden.

Je kunt zeggen wat je wilt, maar prijzen kunnen niet blijven verdubbelen elk jaar, jaar na jaar. En je ziet nu ook dat auto's van handelaar naar handelaar beginnen te gaan, niet meer naar het publiek. De vraag wordt kunstmatig nog hoog gehouden, maar de realiteit zal toch echt een keer langskomen.

Maar goed, mensen leven graag in een zeepbel. Begin 2000 werd iedereen die zei dat de ICT markt zou inklappen voor gek verklaard. En ooit kocht iemand een tulpenbol voor 1600 florijnen...

Onno

7. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mooi voorbeeld :D

8. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Iedereen denkt te kunnen meeliften op de 250GTO van 30 miljoen. En vaak lukt dat nog ook. Een miljoen voor een Daytona is echter fors. Ook in de huidige markt.

9. 348TBlack

348TBlack Karting

Jan 14, 2008
    109
    Netherlands
    Full Name:
    Sander
    Iemand ervaring met Hoefnagels? Er staat nogal wat en ik zoek een 458 (tips meer dan welkom)

10. Jonkheer

Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Heb zelf geen zaken gedaan met Hoefnagels maar zou zowiezo een aankoop keuring laten doen bij Kroymans of Forze Service.

11. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #83936 JazzyO, Oct 27, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ik weet dat ze veel te veel vragen voor een Daytona. :D

Die Grigio Silverstone 458 zag er leuk uit tot ik het interieur zag.... niet echt iedereen zijn smaak, denk ik. Wil je nog iets weten over de 458? Vraag maar raak (nee, die van mij is niet te koop).

Onno
    Image Unavailable, Please Login

12. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Een goede vriend van mij, heeft er een te koop voor €630, top geschiedenis en 100 punten gerestaureerd, Ferrari Classiche gecertificeerd, geen kopers.
    De echte liefhebbers zijn op het moment aan het cashen, investeerders en niet kenners zijn op het moment aan het kopen, als volgend jaar blijkt dat het rendement niet meer te realiseren is, gaan deze dumpen en komt de gehele markt onder druk.
    En dan komen de echte Ferrari liefhebbers weer aan bod, JUST BE PATIENT....

13. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #83938 henkie, Oct 27, 2014
  14. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Blij dat jij hetzelfde ziet, Tonnie, je hebt er veel meer en directer contact mee dan ik.

Have a little faith.... :)

Onno

15. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Handgeschakeld, Henkie, zo zeldzaam - dat doe je toch niet weg voor 2 ton?

16. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Je hebt helemaal gelijk, het moet meer zijn!
    Handgeschakelde 360, een icoon zoals de 993 de laatste echte Porsche genoemd wordt ;)

17. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    LOL
    geen lelijk eendje trouwens :)

Het begint altijd met onzin biedingen ;)

;) weg is weg en dan wacht ik wel weer totdat de waanzin voorbij is :D

18. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #83943 henkie, Oct 27, 2014
    Onno, jij was 2 jaar geleden serieus bezig met een F40. Zelfs wezen proefrijden etc.
    Wat voor bedrag was dat toen?

En hoe is het weer nu in Sardinie? (bofkont)

19. 348TBlack

348TBlack Karting

Jan 14, 2008
    109
    Netherlands
    Full Name:
    Sander
    @Onno die binnenkant was me opgevallen :) wilde bij die andere 458 gaan kijken.
    Deze trekt ook mijn belangstelling: Ferrari 458 - Italia

Welke opties zijn een must? Heb jij een liftsysteem? Lijkt me praktisch.
    Ik twijfel nog over de kleur.. Zwart.. Rood.. die bij Hoefnagels zit in het midden :)

20. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #83945 JazzyO, Oct 28, 2014
    Henk, dat was alweer 3 jaar geleden. Prijs voor die F40 (prachtig exemplaar, 10.000km) was toen 395.000. De auto ging een half jaar later weg voor rond de 430.

Het weer is prima, dit is mijn uitzicht vanochtend. :) Het maakt het wel moeilijk om effectief te werken, ik zit de hele dag beneden op de laptop. Maar ik klaag niet!! Vandaag zeilen we ons laatste stukje van de zomer, dan vrijdag naar huis, zondag naar Australië voor werk, en donderdag alweer in Zwitserland met de 458 (als het weer meewerkt). Beetje gestoord weekje komt eraan.

Onno

21. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

lol, maandenlang de halve wereld rondzeilen en dan zeggen dat er een gekke week aan zit te komen. ;-)

22. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Dus jij hebt wel vaker weekjes waar je naar Australië vliegt voor 2 dagen, Harry? :)

Onno

23. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #83948 JazzyO, Oct 28, 2014
    Ik heb idd een liftsysteem. Ik gebruik het niet heel vaak maar het is af en toe wel erg handig. O.h.a. heeft de 458 wel genoeg speling voor drempels e.d..

Tja, wat voor opties zijn een must? Ikzelf vind het interieur met aluminiumlook niet zo geslaagd, beetje te plastic. Dus die van mij heeft alles carbon van binnen. De LED's op het stuurwiel zijn heel handig als je 'm op een circuit rijdt. Ik vind de sportvelgen zeer fraai (die met die smalle spaken), maar die van mij beginnen te corroderen, dus check ze voor aankoop. De sportuitlaat die je kunt krijgen is alleen optisch (zwart), geen beter geluid.

Zorg ook dat je de acculader erbij krijgt, deze auto kan echt niet zonder. Ik was laatst 5 uur bezig om haar weer aan de praat te krijgen - dat is het enige dat ik echt vervelend vind aan de auto. De accu is moeilijk bereikbaar en normale accuklemmen passen er zo niet op dus je moet dan de accu uitbouwen. In mijn smalle garage waar de deuren niet open kunnen een heel gedoe.

De keuze tussen zwart en rood begrijp ik wel een beetje, die van mij hangt er tussen (oude foto's, inmiddels heb ik carbon schildjes) :)

Onno

24. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    2 jaar geleden nog 1 nachtje in Adelaide geweest en een keer binnen 41 uur uit en thuis naar Kuala Lumpur..... Maar ja, misschien net een ander vakgebied ;)

25. RISL

RISL Formula Junior

Sep 26, 2014
    566
    Drimmelen, Nederland
    Full Name:
    Jordi
    Oef, wat een schitterende kleurstelling!
    Ik val gewoon helemaal stil, sprakeloos!

Dat er maar meer mensen mogen zijn met uw smaak :)
    Het is echt veel mooier dan volledig rood of volledig zwart, of rood met een zwart dak.

Share This Page