Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3367 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Dat klopt. Al het leer is gespoten ook in High end bolides gewoonweg omdat het kleine beschadiging en insectensteken opvult en vooral omdat het duurzamer is.

Om leer "opnieuw" te verfen gaat een heel process aan vooraf. Ontvetten, schoonmaken, schuren etc voordat je het überhaupt opnieuw kan kleuren. Menno aka Alfer heeft zijn stoelen zelf gedaan en ziet er echt peuk uit. Ik zou hem, zoals Ben al zei even PMen en ik denk dat hij het niet erg vind als je hem vraagt of je het mag zien.

Leuk weetje: het leer dat gebruikt werd is ook in WOII Britse Spitfires verwerkt. Connolly Leather

Foam kan je ook stomen om weer een goede vorm te verkrijgen (zoek even op "restore foam steamer" op YouTube), maar niets is beter dan nieuw moet ik bekennen.

2. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    #84152 MvT, Nov 11, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  3. Ben308

Ben308 Formula Junior

May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    #84153 Ben308, Nov 11, 2014
  4. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Prattige auto, ook een van mijn favoritie.
    Dit exenpaar in de kleur rosso dino ziet er goed uit.

5. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Nee, wat later. Jaren 60, magnesium kleppendeksels. Enig idee? Zeer zeldzaam i.i.g.

Voor wie willen weten waar het is - de beste man wil het niet aan de grote klok hangen en dat kan ik me voorstellen.

Onno

6. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #84156 JazzyO, Nov 11, 2014
  7. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #84157 JazzyO, Nov 11, 2014
    Prachtige rit door het département Lot vanochtend met FChatter Gerjo. Weer erg gelukkig met het weer. De 458 was wel oververhit een paar keer - zoog bladeren aan als een Nilfisk (zie laatste foto) en kon dan de motor niet koelen. Even bladeren verwijderen en alles was weer OK.

Eerste keer achter het stuur van een 599 - dat was een genot! Maar wel een hele overschakeling na een paar duizend kms 458.... :) Gerjo, nog bedankt!

Onno
    Image Unavailable, Please Login

8. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #84158 JazzyO, Nov 11, 2014
    Afgelopen zaterdag eindelijk een Dino kunnen rijden. Heerrrrrrlijk! Wat een onzin over gebrek aan koppel, rijdt heerlijk soepel en pakt prima op. Ik smacht weer naar klassiekers, maar helaas zullen die nog moeten wachten met deze gestoorde markt.

Onno

9. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,146
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik denk dan aan een sports prototype, b.v. 250P of later, maar geen 330P4, want die had injectie.

10. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Bijna perfect, Peter. 275P.

Onno

11. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mooie trip Onno. Jullie treffen het met het weer!
    Jammer dat het niet in de over volle agenda paste, baal er echt van (zucht) :(
    Next time better :)

12. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Dat zijn inderdaad een hoop bladeren Onno. Lijkt me een minpuntje, maar ik zou willen "last" te hebben van zo'n minpuntje ;-)

Jullie hebben weer een mooie trip, geniet van de rest.
    599 toch weer heel iets anders dan een 550??

13. Jeka

Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

Nov 20, 2010
    1,182
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Dat is een erg mooie foto!

14. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Echt niet te vergelijken, vind ik. Natuurlijk ruim 120 pk meer en een F1 versnellingsbak, maar het rijdt ook totaal anders. Alles is veel stiller, je wordt meer in de watten gelegd. Daardoor ben je ook wel wat minder betrokken bij het gebeuren. Ik ben vergeten hem om te schakelen naar "RACE", maar in SPORT mode rolde de 599 meer dan ik had verwacht, meer dan een 550 in standaard modus. Ik heb wel begrepen dat de dempers veel harder zijn in RACE.

De motor is natuurlijk fenomenaal, maar jammer dat je hem niet wat meer hoort (net zoals een 550 eigenlijk - je moet toch de uitlaat veranderen als je van het geluid wilt genieten). In alle opzichten is de 599 een betere auto, en het is een erg grote sprong in technologische vooruitgang, maar ik rijd liever een 550. Veel langzamer, maar meer betrokken. Puur persoonlijk natuurlijk, ik denk dat de meeste mensen het andersom zien. Ik ben overigens wel helemaal gewend aan het uiterlijk, het is een erg fraaie auto, vooral in een donkere kleur. Toen hij uitkwam was ik niet helemaal enthousiast.

Wat ook opviel was de vergelijking met de F12berlinetta - het verschil tussen de 599 en de F12 is zeker zo groot als tussen F430 en 458.

Onno

15. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Dankje!

Onno

16. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,146
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Heb even gekeken en dat ziet er simpel en effectief uit. Ik vraag me wel af hoelang het goed blijft. Is het schuim weer als nieuw, of is het toch zijn kracht kwijtgeraakt door de jaren en ben je na een paar ritjes weer terug bij af?

17. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #84167 henkie, Nov 12, 2014
    Lingeriekoning zit met peperdure klassieke Ferrari in de maag
    door Mike Steenbakkers |

Naast een catwalk vol bijzonder aantrekkelijke dames verzamelt de 77-jarige miljardair Les Wexner ook fraaie klassieke Ferrari's, maar één exemplaar bezorgt de baas van het Amerikaanse lingeriemerk Victoria's Secret heel veel kopzorgen. Afgelopen zomer kocht hij tijdens een Bonhams-veiling op Goodwood voor 18,3 miljoen dollar een Ferrari 375-Plus.

Ferrari bouwde in de jaren '50 slechts zes auto's van deze 375-Plus om aan races deel te nemen. En niet geheel zonder succes. Zo won de auto destijds een Formule 1-race op Silverstone en ging succesvol aan kop tijdens de 24 Uur van Le Mans.

Nadat de rode held in 1958 vlam vatte werd de auto gekocht door ene Karl Kleve uit Cincinnati. Hoewel de auto een indrukwekkende racegeschiedenis kende, parkeerde Kleve de auto achteloos voor lange tijd buiten in de tuin. Hij verkocht de V12-motor aan een GM-engineer en liet ook nog wat andere onderdelen tegen betaling ophalen. Op een zeker moment groeide er zelfs een boom door het motorcompartiment naar buiten.

In 1989 werd de auto gestolen en naar België verscheept, waar de auto in handen kwam van Ferrari-dealer Jacques Swaters. Hij restaureerde de racer volledig. De 375-Plus was daarna zelfs een tijdlang in het Ferrari-museum in Maranello te aanschouwen, totdat de familie Kleve ontdekte dat de auto inmiddels al enige tijd ontvreemd was.

Rechtszaak

Een rechtszaak volgde om uit te vechten wie daadwerkelijk de eigenaar van dit inmiddels prijzige museumstuk is, waar slechts nog vier exemplaren van bestaan.

In 2013 leek een schikking, na uitspraak van de rechter in Ohio, voor een oplossing te zorgen. Kleve, Swaters en enkele anderen die onderdelen van de auto in bezit hadden zouden de opbrengst na verkoop onderling verdelen. Om die reden bood veilinghuis Bonhams tijdens Goodwood Festival of Speed waar de Victoria's Secret -baas de hoogste prijs ooit betaalde voor een straatlegale auto in Engeland. Op dat moment tevens de op drie na duurste auto ooit verkocht tijdens een veiling.

Niet goed, geld terug

Nadat Les Wexner 18,3 miljoen dollar had betaald bleek dat de juridische strijd om het eigenaarschap van deze Ferrari 375-Plus nog niet volledig was gestreden. Dus zit Wexner met een peperdure klassieker opgescheept waarvan hij niet offcieel de eigenaar is. Bij de rechtbank in Ohio zijn namelijk nieuwe claims op tafel gelegd, waardoor de strijd nog niet gestreden is.

De miljardair eist op zijn beurt in een zaak tegen het prestigieuze Bonhams zijn miljoenen terug. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

18. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,146
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
  19. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,146
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Zet deze maar in je agenda:

Modena Track Days, Spa-Francorchamps, 2-3 juni 2015 ! :)

Heb al een accommodatie geboekt, top evenement!

20. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix

eeuh... wat?

21. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Eindelijk eens een blauwe 308 op de baan!
    Jammer, di en wo. Altijd lastig..

22. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Chek !

Altijd een mooi event!

23. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Check. Ga meteen hotel boeken.

24. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,243
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Ben het spoor eerlijk gezegd een beetje bijster...

Dankjewel; altijd een aanrader! Wat is the place to be?

Gr. Martin

25. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    3 juni staat sowieso ingepland. Misschien kom ik de 2e in de loop van de dag al die kant op.

Share This Page