Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3369 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,137
    The Netherlands
    #84201 djfrens, Nov 16, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Net terug uit italia.. Wat veranderd er snel veel in Maranello...
    Inmiddels 6! Ferrari verhuurbedrijven, zelfs 2 stuks bij het Fiorano circuit..
    Over een aantal jaren is het 1 grote kermis..... Verder is Ferrari opnieuw aan het bouwen op het oude fabrieksterrein.
    Image Unavailable, Please Login

2. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,243
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Was het wat?

Gr. Martin

3. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,137
    The Netherlands
    Italia is toch altijd een feest...😃

4. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Ik zweer je dat ik in 1984, dat was het jaar waarin hij uitkwam, nièt 1985, m'n vader smeekte om zo'n GTO te kopen. Mooie belegging mislopen... zucht...

5. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ik deed zo ongeveer het zelfde. Het werd toch een 190D ;)

Ik heb een paar jaar geleden (zeg 2008) een belgse Deilmeeting deelnemer in contact gebracht met Forza omdat daar toen een 288gto te koop stond.
    De vraagprijs toen was EUR 300.000...

6. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Tja, er komen +400.000 bezoekers per jaar in Maranello waar allemaal het geld in de zak jeukt. Daar proberen ze iets meer van te profiteren.

7. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Tja, iedereen probeert zijn graantje mee te pikken.

Dat nieuwe F1 centre schiet al aardig op zeg!

8. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Bijna 1 gekocht in 2011 voor 395.000 pond. Niet gedaan omdat de auto in 1986 kompleet afgeschreven was en daarna weer opgebouwd. Spijt, spijt, spijt. Het was de ex van Adrian Newey dus in deze markt brengt dat ook wel wat op....

Onno

9. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Dan was je nu miljonair geweest ! ;-)

10. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,146
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Maar belangrijker: dan had je heel veel plezier gehad van een prachtige auto!

11. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Mijn keuze was voor mijn prachtige boot + mijn prachtige 458. Daar heb ik samen meer plezier van gehad.

Onno

12. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Onno, jij hebt geen idee hoe graag ik een rossa - nero 458 zou hebben...

13. Paulus348

Paulus348 Formula Junior

Aug 20, 2008
    401
    Brabant
    Full Name:
    Paulus
    Komaan Henk, tijd voor een rondje crowdfunding. Alleen dat rendement...

14. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Hahaha... ;-)

Maserati boos op De Telegraaf
    AMSTERDAM -
    Maserati baalt van de associatie met voormalig directeur Hubert Möllenkamp van woningcorporatie Rochdale. Dat schrijft het Nederlandse pr-bureau van de Italiaanse autobouwer in een mail aan De Telegraaf.

De gevallen topman reed in zijn gloriedagen bij de sociale woningstichting rond in een peperdure Maserati Quattroporte met kalfslederen stuur. De bolide is inmiddels bijna symbolisch geworden voor wat er misging bij corporaties door eigenzinnige en al te groots denkende corporatiebazen. Vandaar dat Möllenkamp sindsdien regelmatig 'Maserati-directeur 'wordt genoemd. Maar bij de autobouwer willen ze de naam Möllenkamp liever nooit meer horen.

Volgens Maserati is de gewraakte aanduiding ,,een geheel eigen leven gaan leiden " en kan deze ,,een negatieve uitstraling hebben op het merk Maserati". De pr-afdeling van de autobouwer verzoekt dan ook om de term 'Maserati-directeur' niet meer te gebruiken. De Telegraaf neemt de mail voor kennisgeving aan.

15. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,146
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Nederland op z'n smalst. Feit is dat woningcorporaties bedrijven zijn en er voor bepaalde functies een auto van de zaak in de arbeidsvoorwaarden is opgenomen. En daar zijn budgetten aan gesteld. En of je dan een Maserati koopt voor dat budget, of een Mercedes, dat moet in feite geen moer uitmaken.

Maar jan met de pet denkt natuurlijk dat een Maserati drie keer zo duur is als een Mercedes.

n.b. het is de politiek die alles onnodig ingewikkeld maakt, door een hele sector continu in verwarring te brengen over wat ze wel en niet mag doen. Maar de politiek is ongrijpbaar en zal nooit zijn verantwoordelijkheid nemen. En ze zijn veel te gevoelig voor beeldvorming, ook al is die niet op realiteiten gebaseerd, of zijn het slechts uitzonderingen (de meerderheid van de corporaties doet gewoon zijn best).

/rant

16. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Klopt als een bus, Peter, maar hij wordt natuurlijk wel aangeklaagd voor miljoenenfraude. Het is jammer dat de Maserati gezien wordt als een symbool voor zijn -vermeende- zelfverrijking.

Onno

17. XTP

XTP Formula Junior

Aug 7, 2005
    281
    Netherlands
    Full Name:
    Xander
    Ik zag in eerder berichten ene stukje over de 288GTO en wat deze moet opbrengen.

Van de week heb ik wat advertenties voorbij zien komen over de 599 SA Aperta.
    Niet dat ik daarvoor in de running ben, bij lange na niet, maar goed.
    Die moet nu al rond een miljoen opbrengen.

Geen idee wat hij oorspronkelijk heeft gekost maar volgens mij was dat ook een goede belegging geweest.

Gr.
    Xander

18. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    #84218 toto70_0, Nov 17, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  19. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,243
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Wat denk je van de autobranche met alle voortdurende wijzigingen m.b.t. de bijtelling?

Gr. Martin

20. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Simpel Martin, gewoon volledig op batterijen gaan rijden. De rest betaald er dan voor jou bij.
    Zelf net de koop van een Tesla beklonken en krijg die in april 2015 maar lach me nu al rot met de mia, Kia en whatever premies die je krijgt.
    Conclusie: die nieuwe Tesla is 272,- per maand goedkoper dan de 6 jaar oude 335 die ik heb :)

21. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,243
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Dat is misschien iets te simpel gezegd: als nu iedereen elektrisch gaat rijden zijn die regelingen ook snel genoeg weer van de baan. Er van profiteren zo lang het kan!

Gr. Martin

22. Delta_Lima

Delta_Lima Karting

Aug 30, 2014
    151
    Hoorn, Netherlands
    Full Name:
    Daan
    Vrijdag een (Duitser) zwarte Ferrari California gezien (L) 2009 model V8 4,3L op de A7.
    Reed helaas niet in mijn 348 :D

23. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Precies, en dat doen we dus ook.
    Ze geven het niet weg maar aantrekkelijk is het wel degelijk.

24. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ik heb een gloednieuwe F30 320d ede die net als vorige E90 320d ede 109 uitstoot heeft en dus goed is voor de 20% klasse.
    Audi presenteerde een maand geleden ook nieuwe A6 2.0tdi ultra die met 190pk ook 20% is (110 uitstoot).
    Deze zijn allemaal over een jaar uitgerangeerd als de level op 106 wordt gelegd.
    Er wordt zoveel moeite gedaan door de fabrikanten om zulke auto's alleen voor ons kikkerlandje te produceren maar het is weer snel over. Alleen de kleinere modellen zullen die waardes halen. Hybride is allemaal pure oplichterij. Ik heb kennissen met zo'n Ampera en Outlander die nog geen eens een laadpaal thuis hebben. Rijden alleen maar op benzine. Zulke gasten verpesten het.

Ik heb laatst ook in zo'n Tesla met Singer motor gereden en die hebben het als enige volgens mij goed voor elkaar. Er komt volgend jaar zelfs een S-versie met 700pk.

25. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,146
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar

Share This Page