Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3374 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. MvT

MvT F1 Rookie

Full Name:
    Tijn
    Nice!
    Vroeger haalde de predecessor toch langere KMs.. en zat er nog een Porsche motor in. Leuke is dat Porsche deze als koerier wagen heeft gebruikt. Tja.. tijdens/na de oorlog moet je wat met zo'n ding.
    Image Unavailable, Please Login

Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  2. djfrens

djfrens Formula 3

Ik vind electrische autos niet mijn ding, maar als ik mocht kiezen dan wordt het de I8.. Wat een indrukwekkende verschijning.

3. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Full Name:
    Onno
    Alles wat lelijk was op de i8 hebben ze op de i3 geschroefd, en alles wat mooi was andersom, geloof ik. Moeilijk te geloven dat die twee auto's door hetzelfde bestuur zijn goedgekeurd.

Onno

4. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ Lifetime Rossa Owner

Full Name:
    Fred
    Ik moet je gelijk geven maar in een donkeren kleuren (zoals die van Jordy bij JD) is het toch wel een gave (lees: futuristische) wagen echter legt het af op de Tesla qua range, prijs en ontwerp alsook praktische zaken zoals ruimte binnen, zitcomfort etc.
    Ik ben erg geschrokken van de onhandige/hoge instap van de i8. Dat dit is goedgekeurd door het ijzer sterke merk...
    De afwerking van het carbon is ook om te huilen :(

Maar goed, ik ben inmiddels bevooroordeeld ;)

Last edited: Nov 30, 2014
  5. MvT

MvT F1 Rookie

Full Name:
    Tijn
    Letterlijk een kitcar ;) (De lifepod dan) Inderdaad een mooi ding. Persoonlijk ben ik meer voorstander van waterstof. Ben ook van mening dat het de oplossing is voor de langere termijn.

Ik zeg fabrieks bezoek? :)
    [ame=http://www.youtube.com/watch?v=q-ORsGXPTwY]? The BMW i8 Production - YouTube[/ame]

Rond A'dam wordt je doodgegooid met die I3tjes. Ik vind het helemaal niets. Die dunne wieltjes. Ach ja, vroeger zat je in de klas met het niet mooiste meisje van de klas en die had een zus... herkenbaar :) en het lelijke eendje wordt vanzelf mooi! Al geloof ik dat niet met de I3

Leuke review van de I8 btw
    https://www.youtube.com/watch?v=wU0OXereN8s

6. MvT

MvT F1 Rookie

Full Name:
    Tijn
    Vandaag de laatste dag dat ik de weg op mag (Oldtimer regeling) wat doe je dan? juist.. rijden!

Eén van de laatste city drive avond ritjes.

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=VUjGfwOXCEg]Ferrari Mondial 3.2 Night Drive Amsterdam - YouTube[/ame]

7. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Full Name:
    Onno
    Je bedoelt: je kiest ervoor om minder belasting te betalen dus wil je 3 maanden niet rijden.

Onno

8. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Full Name:
    Cor
    Ik zou vanavond nog een keer gaan, joh ;)

9. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

Full Name:
    Vu
  10. omd78

omd78 F1 World Champ

Full Name:
    Martin
    Knap gemaakt! De spiegeling in de ruiten en carrosserie geeft een mooi effect.

Gr. Martin

11. 12Esc

12Esc Formula Junior

Full Name:
    Maurice
    Aha, slachtoffer van het mediaoffensief van oliemaatschappijen. Die zien in waterstof wel iets omdat ze dan een machtige positie houden ivm complexe operatie voor distributie.
    Het is zo inefficient om energie om te zetten in waterstof en dan daarna weer in elektriciteit. En dan nog de distributie- en opslag problematiek. Elektriciteit is al overal beschikbaar.

12. rpmtifosi

rpmtifosi Formula 3

Full Name:
    Guy
  13. Ben308

Ben308 Formula Junior

Full Name:
    Ben
    Erg mooi filmpje van je voorlopig laatste ritje.

14. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Afgelopen nacht is er al met zout gestrooid dus ik heb de F laten staan.
    De winter is aangebroken...

15. bigodino

bigodino F1 World Champ Silver Subscribed

Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Beetje lastig rijden met de stoelen eruit :)
    Image Unavailable, Please Login

Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  16. st@ven

st@ven F1 Rookie

Full Name:
    Steven

Gelukkig Maurice dat jij dan vol overgave tegenwicht biedt aan dit "oliemaatschappijen" geweld. Maar net als zij lijkt jij toch ook niet echt objectief.

opslag en distributie problematiek? ik trouwens, dacht dat juist de opslag ( in de auto)nog altijd juist het grootste probleem was bij 100% elektrisch rijden....

Het is hier een forum voor liefhebbers van snelle auto's. Ik heb daarom met een open blik eens die tesla s gegoogled en wat gerekend.

de tesla s is verkrijgbaar met een 65KWh accu en met een 85KWh versie. De Tesla S heeft in de 700 pk versie een topsnelheid van 250km (opgave fabrikant)
    Dit soort getallen doen het natuurlijk prachtig in een sjieke folder......

Maar dan even rekenen, ervan uitgaande dat de 700 pk versie inderdaad die grootste accu heeft:

700 pk is 515 KW. Je hebt dus met een volle accu 85KW en kan daarmee dus in theorie precies 515/85*60 is 10 minuten 250 km/h uur rijden. Dan is je accu leeg... ( en kapot omdat de ontlaadsnelheid veel te groot is)

Nog even terughakend op de eerdere conversatie met Fred:
    Het lijkt er zo eigelijk op dat ik niet alleen lach omdat ik in een ferrari rijd (terwijl ik om de oren wordt gereden bij het stoplichtsprintje) de acceleratie van de tesla ( opgave 0-100 in 3.4 sec) is voor mij een maatje te groot. Maar dan lach ik opnieuw als ik na een minuut of 10 de trotse eigenaar zie staan langs de kant van de weg met een lege accu.

Ik vind het prachig hoor al die nieuwe ontwikkelingen. Ik volg ze op de voet en sluit niet uit dat ikzelf ook eindig in een electrische schraper.

Maar voorlopig vind ik de nadelen gewoon nog een stuk groter dan de voordelen. maar als het dan toch moet: http://www.ferrarichat.com/forum/308-328/462672-1978-308-gts-ev-conversion.html

ps En als meest kansloze business oppertunity zou ik nu dan ook het organiseren van circuitdagen voor de tesla club willen nomineren:):):):)

17. 275gtb6c

275gtb6c Formula 3 Silver Subscribed

Full Name:
    oscar
    Steven,
    Je haalt een aantal zaken behoorlijk door elkaar. Een Ferrari rijden vergelijken met electrisch rijden is onzin. De laatste heeft met name als doel goedkoop en ecologisch van a naar b te gaan, en als bonus nog snel kunnen rijden ook. En een Veyron kan zijn top ook maar 10 minuten uithouden.....veilig trouwens want de banden houden het maar 12 minuten uit bij de topsnelheid.....

Qua beurzen en prijzen van klassiekers staat er weer veel te gebeuren, en Tonnie en Onno, die bubble die zou barsten is denk ik toch wel de nieuwe realiteit.....in de afgelopen 12 jaar ben ik meerdere malen benaderd om de 275 te verkopen, heb dat nooit gedaan, maar diegene die interesse hadden waren, naast wat handelaren, vaak gewoon (rijke) liefhebbers...ik zag dat op de Scottsdale veiling een 360 stradale 200k dollar zou moeten opbrengen en een dino 400k....
    Inderdaad idiote prijzen (met name die stradale) maar het is wel al 4-5 jaar zo aan de gang.
    Nou we gaan het meemaken, ik ga iig de TA weer rijden, ben al weer toegelaten, ofschoon dat wat minder ingewikkeld is als met de MM...

Ciao
    Oscar

18. st@ven

st@ven F1 Rookie

Full Name:
    Steven
    Oscar ik denk dat je de eerdere Posts een paar bladzijden terug gemist heb:):)

19. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Full Name:
    Ed
    Ehm, even kijken. Je koopt een elektrische auto ( b.v. een Tesla) om het milieu te sparen toch? Dat bijvoorbeeld deze Tesla er mooi uitziet kan ik niet ontkennen, maar hoe wordt deze elektriciteit opgewekt? Juist, voor het overgrote deel met zeer vervuilende kolencentrales. En dan niet te vergeten de fabricage van de accu's en het weer afvoeren daarvan.
    Het valt mij ook op hoeveel van die elektrische auto's ik de laatste tijd achter op een sleepwagen zie staan. De actieradius is nog erg klein t.o.v. het aantal (snel)laadpunten.

Oliemaatschappijen, zoals mijn werkgever, zitten inmiddels allang in de groene business. O.a. windmolenparken worden gebouwd met steun van deze maatschappij(en).
    Natuurlijk proberen ze zolang mogelijk geld te verdienen aan de aardolie(produkten), maar de tijd dat ze de toekomstige concurrentie uitkochten of om zeep hielpen is al een tijdje voorbij. De voorraad aardolie is niet oneindig, dat weten ze echt wel. En er zal toch op een andere manier geld in het laatje moeten komen.

20. st@ven

st@ven F1 Rookie

Full Name:
    Steven
    Mooi voorbeeld is TOTAL: de op een na grootste producent van zonnepanelen momenteel.

Je hebt volledig gelijk Ed. Waar de "schone" energie vandaan komt vergeten de elektrische verkopers altijd. En denk nou niet dat mensen dit soort auto's kopen vanuit milieu bewustzijn. 99 % doet het puur voor het geld ( m'n de lage bijtelling)

21. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ Lifetime Rossa Owner

Full Name:
    Fred
    St@ven, in theorie klopt wat jij zegt (mits het max vermogen om Vmax te behouden echt aangesproken wordt) echter loopt de vermogensmeter toch terug bij toename bij bereiken van Vmax? Ik heb de Tesla nog niet (continu) op Vmax kunnen rijden maar verzeker je dat er meer in de "tank" zit dan 10min...
    Gaan we samen testen, ok?

Gefeliciteerd!

Correctie: Ik koop de Tesla omdat de BMW335 vervangen moet worden in de komende jaren (dus iets vervroegd) en er op dit moment 2014 nog (absurde) subsidies worden gegeven op dit type auto.

Had BMW een goed (niet i8) alternatief gehad (lees: volledig elektrisch) had ik daar zeker naar gekeken. Het is een rekensom want de Tesla "bespaart" mij €272,-/maand tov de 7 jaar oude BMW (waaraan trouwens niets mankeert buiten dat de wegenbelasting belasting, verzekering, brandstofkosten en afschrijving fors hoger liggen)

Een vergelijkbare BMW (in maandlasten) was een 2 serie geweest. Zeg nu zelf welke zou jij kiezen voor hetzelfde geld? Tesla of een 2 serie met zo'n downsize motortje... (vergeet niet dat ik een 335 gewend ben)

Dat NL uitsluitend op kolencentrales werkt is een fabeltje. Zelf 2 jaar als operator op de Amer centrales gewerkt en die gingen na 23:00 (en elk weekeind) toch echt uit. Kwestie van de kraan dicht draaien...
    RaRa waar na 23:00 en in het weekeind de stroom vandaan komt?

Hint: Atoom centrales kun je niet (eenvoudig) uitzetten...

22. MvT

MvT F1 Rookie

Full Name:
    Tijn
    :) ehmm ik moet even toelichten dat ik dus ook geen voorstander ben van een Fuel Cell. De BMW 7 hydrogen, daar ben ik voorstander van! Een dikke V12 verbrandingsmotor die op puur en alleen op waterstof rijdt. Nu kan deze BMW ook op benzine rijden (noodgedwongen) als er geen waterstof tankstation in de beurt is :) + Ik verwacht niet dat elke parkeerplek in Amsterdam een stekker krijgt. Dat verandert ook volledig het volledige straatbeeld :eek: We zijn net een paar jaar af van al die ranzige TV antennes op de daken.

We zitten noodgedwongen in een transitie fase -> fuel cell, elektra (komende 50j?) maar hoop toch wel dat ik het nog mee ga maken dat we op een efficiënte manier waterstof kunnen produceren. Zonlicht genoeg :)

Ik koos er eigenlijk voor om helemaal geen belasting te betalen 2j terug ;) Maar ik ben blij dat al die stinkende 190D Benzjes nu uit het straatbeeld zijn en daar wil ik best 3 maanden niet voor rijden :)

Dat was deze avond ook de bedoeling samen met Gairo om wat foto's te schieten en toen was er motregen, bah!

Thx heren! Op naar de lente! Heb wat leuks in gedachten, maar dan moet het Amsterdamse publiek ook een beetje meewerken. :D

23. st@ven

st@ven F1 Rookie

Full Name:
    Steven
    ik geloof je Fred, het was daarom ook "theoretisch." in de praktijk zal de tesla om 250 te rijden geen 700 pk nodig hebben maar waarschijnlijk rond de 250 pk Daarmee verleng je de theoretische tijd naar een klein half uur. Maar het blijft wat theorie. Je hebt immers ook het verschil tussen laad en ontlaadcapaciteit, (de accucapaciteit is nominaal 86Kw maar geeft daarvan waarschijnlijk maximaal 80 af:gewoon het rendement) Daarnaast gebruikt de tesla hogstwaarschijnlijk li-ion laatste generatie maar ook deze kan je niet tot 100% ontladen.

Daarnaast heb je het verschijnsel van maximale ontlaadstoom. Ik ken deze niet bij dit type maar een accu in een uur of minder geheel leegtrekken heeft een bijzonder negatieve invloed op de levensduur. (De ouderwetse loodcelaccu is denk ik nog steeds het beste wat dat betreft.) Dit gegeven zal in de tesla zeker ondervangen zijn en het zal daarom waarschijnlijk niet eens mogelijk te zijn dat half uur volgas te rijden. Ik denk dat het systeem zelf zal ingrijpen.

Let op he, het is ook zeker niet mijn bedoeling een tesla af te branden. Het is zonder meer een zeer vooruitstrevende en baanbrekede auto. Mijn reacte was meer gericht tegen de complottheorieen van Maurice mbt de oliemaatschappijen. Want das dus het ECHTE verkoopverhaal...
    Mijn punt was: ga je een beetje trappen met die 700 pk, iets wat in jouw geval toch meer dan denbeeldig is, dan gaat het gewoon erg hard met je restcapaciteit(lees, hoever je kan komen)

24. MvT

MvT F1 Rookie

Full Name:
    Tijn
    Ben je er al uit met het foam!?

25. Remo

Remo Karting

Super gedaan, lekker passend nummer!

Share This Page