Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes) | Page 53 | FerrariChat

Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ferenzo 430, Aug 29, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Betuwe

Betuwe Rookie

Sep 29, 2013
    45
    Kerk-Avezaath
    Full Name:
    Eelco
    Hallo allen, lees hier al een tijd mee, maar zal ook eens fatsoenlijk voorstellen. Ben Eelco, 41 jaar, samenwonend met een leuke dame en wonend in de Betuwe in een dorpje tussen, pakweg, Buren en Tiel. Vlakbij Deil, ben dus ook even bij de start van de Deilrit wezen kijken, kon ik meteen de 308QV van Harry IRL bewonderen :)

Ben me al een tijdje aan het oriënteren op mijn eerste Ferrari en dat zal hoogstwaarschijnlijk een 348 worden. Rij nu dagelijks in een suffe leaseauto maar heb in de garage nog wel wat oude rommel staan, waaronder een Alfa 75 3.0.

2. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Welkom Eelco,

Zo'n 75 met de bediening van de zijruiten bij de binnenspiegel?

Gr. Martin

3. Betuwe

Betuwe Rookie

Sep 29, 2013
    45
    Kerk-Avezaath
    Full Name:
    Eelco
    Dank Martin!

En klopt, zo'n model waar, als je de ramen bedient, tegenliggers denken dat je naar ze zwaait en dan terug gaan zwaaien :)

4. MarcoVenezia

MarcoVenezia Rookie

Dec 24, 2014
    1
    Mezelf ook maar even voorstellen, ik heb me net geregistreerd; maar ben wel van plan hier wat langer rond te hangen. Ik ben me aan het oriënteren op een Ferrari 360 en ik wil proberen hier eerst wat kennis op te doen, voordat ik in een impuls een "verkeerde" koop. Ik zal de komende tijd dan ook meer meelezen dan reageren.

5. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mooi voornemen in 2015, een eigen F. Kan niet beter in mijn ogen.
    Welkom hier.

Fred

6. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Welkom Marco! Is inderdaad het beste voornemen wat een petrolhead met Ferrari voorkeur kan hebben. Veel plezier met de zoektocht en hou ons op de hoogte.

Genoeg eigenaren met een 360 hier die je van advies kunnen voorzien.

7. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Aha! Eelco ook hier?
    Welkom! :)

En Marco ook uiteraard.

8. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    De V6 is één der mooiste 6 cilinders ooit. Smeuïg met een heerlijk geluid. Heb 13 jaar GTV6 gereden en 4 jaar ES30. Mijn zwager heeft een 1987 75 3.0V6 America wat ook zo'n lekkere Alfa is.

9. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Welkom Marco, veel leesplezier hier; ook kan je natuurlijk hier veel lezen over de 360/430 !

10. Dutch_f12

Dutch_f12 Rookie

Dec 25, 2014
    1
    Dag Allen,

Allereerst vast een geweldig 2015. Met 39 jaar oud al 39 jaar een petrolhead. Dagelijks rijd ik in een 911 turbo s en daarnaast nog een aantal klassieke porsches in de garage. Onlangs heb ik F12 Berlinetta toegevoegd en ik ben heel blij dat ik het Ferrari virus zo lang heb gelaten voor wat het is. Wat een beest. Dank voor de toelating.

11. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Full Name:
    Mel
    Welkom hier en veel lees en rij plezier gewenst !

12. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Welkom Dutch,

Verstand komt toch met de jaren zeggen ze..... :) Maar indrukwekkende garage en helemaal niets mis mee.....

Veel fijne kilometers met de F12 en je andere beauties en ongetwijfeld tot ziens.

Ciao, E.

13. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Welkom hier dutch. Om maar gelijk aan de top aan te vangen...een F12. In welke kleurstelling? Misschien een foto?

Fred

14. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Welkom! Een speciale reden voor de F12? Lijkt me geen vergelijk met een 911.

15. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Dat is een mooie binnenkomer 'Dutch'! Proficiat met zo'n geweldige machine. Een paar plaatjes worden altijd gewaardeerd.

Gr. Martin

16. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Welkom Dutch! Een F12 als eerste Ferrari? Fantastisch! Is een tof forum hier met heel gepassioneerde gelijkgezinden! En af en toe een schitterende rit! Tot rijdens!

17. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Welkom en succes met de zoektocht! als je 1 op het oog hebt.. --> PPI doen

Welkom en veilige KMs tegewenst! F12 is geen straf als eerste F :D

18. Herman Ronald

Herman Ronald Karting

Feb 23, 2014
    197
    Netherlands, Frl
    Full Name:
    Ronald
    Af en toe ben ik op de chat aanwezig, maar wist niet dat er een Holl/Bel forum op zat.
    Ik zal mijzelf even voorstellen, ik heet Ronald en ben niet alleen gek op Ferrari's maar op alle bijzondere auto's en techniek.
    Zelf heb ik een F308 QV, deze komt uit Duitsland (van een bankier) en bij driejarige leeftijd uit Amerika gehaald.
    Ik heb de gehele geschiedenis, onderhoud papieren etc. in het bezit, zelfs nog regelmatig contact met de restaurateur waar hij in 2009 geheel uit elkaar en gerestaureerd is (fotorapportage).
    Op de mooiste de Ferrari Dino 246 GTS na is dit mijn favoriet, de laatste F waar Enzo Ferrari aan heeft gewerkt en zijn goedkeuring aan heeft gegeven.
    Zoals ik ooit eens had gehoord, als je in een 308 rijd, er naar kijkt, ruikt of voelt heeft hij een stuk van zichzelf aan jou gegeven, jij bent een stukje Enzo!
    Een pracht verwoording voor een auto en ontwerper met een eigen karakter en niet een allerdaags voertuig! elke 308 is uniek ondanks dat ze op elkaar lijken (elke restaurateur zal dit beaamen)
    nog even over mijzelf:
    Ik woon in het Noorden, in Heerenveen, mijn eerste gedachten om een Ferrari te kopen waren in begin jaren 80, toen nog bij defensie en dacht bij stationering in Duitsland kon heel goedkoop en BTW vrij een F308 kopen, 3 jaar op Nato kenteken en daarna overzetten op NL kenteken. het leven verliep iets anders en er kwamen andere zaken in het leven. later toch maar een F aangeschaft, een 84er met verzinkte delen en een snellere acceptabele motor, makkelijk te onderhouden en de motor hoeft er niet steeds uit. bijzonder (of niet!) is dat de QV een betrouwbare motor is en je kan er zelf makkelijk aan sleutelen, dit is voor mij een betaalbare F die niet zoals je vaak te koop ziet, achterstallig onderhoud heeft. want je hoort vaak dat na aanschaf er nog eens 10.000 euro bij komt.
    Ik hoop hier heerlijk te genieten van jullie technische kennis of de kick van de besmettelijke Ferrari virus.
    mvg,

Ronald

19. Herman Ronald

Herman Ronald Karting

Feb 23, 2014
    197
    Netherlands, Frl
    Full Name:
    Ronald
    Af en toe ben ik op de chat aanwezig, maar wist niet dat er een Holl/Bel forum op zat.
    Ik zal mijzelf even voorstellen, ik heet Ronald en ben niet alleen gek op Ferrari's maar op alle bijzondere auto's en techniek.
    Zelf heb ik een F308 QV, deze komt uit Duitsland (van een bankier) en bij driejarige leeftijd uit Amerika gehaald.
    Ik heb de gehele geschiedenis, onderhoud papieren etc. in het bezit, zelfs nog regelmatig contact met de restaurateur waar hij in 2009 geheel uit elkaar en gerestaureerd is (fotorapportage).
    Op de mooiste de Ferrari Dino 246 GTS na is dit mijn favoriet, de laatste F waar Enzo Ferrari aan heeft gewerkt en zijn goedkeuring aan heeft gegeven.
    Zoals ik ooit eens had gehoord, als je in een 308 rijd, er naar kijkt, ruikt of voelt heeft hij een stuk van zichzelf aan jou gegeven, jij bent een stukje Enzo!
    Een pracht verwoording voor een auto en ontwerper met een eigen karakter en niet een allerdaags voertuig! elke 308 is uniek ondanks dat ze op elkaar lijken (elke restaurateur zal dit beaamen)
    nog even over mijzelf:
    Ik woon in het Noorden, in Heerenveen, mijn eerste gedachten om een Ferrari te kopen waren in begin jaren 80, toen nog bij defensie en dacht bij stationering in Duitsland kon heel goedkoop en BTW vrij een F308 kopen, 3 jaar op Nato kenteken en daarna overzetten op NL kenteken. het leven verliep iets anders en er kwamen andere zaken in het leven. later toch maar een F aangeschaft, een 84er met verzinkte delen en een snellere acceptabele motor, makkelijk te onderhouden en de motor hoeft er niet steeds uit. bijzonder (of niet!) is dat de QV een betrouwbare motor is en je kan er zelf makkelijk aan sleutelen, dit is voor mij een betaalbare F die niet zoals je vaak te koop ziet, achterstallig onderhoud heeft. want je hoort vaak dat na aanschaf er nog eens 10.000 euro bij komt.
    Ik hoop hier heerlijk te genieten van jullie technische kennis of de kick van de besmettelijke Ferrari virus.
    mvg,

Ronald

20. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Full Name:
    Mel
    Hallo Ronald, leuk je (ook) hier te treffen ! Veel (lees)plezier en mogelijk komend seizoen tot ziens !

21. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Welkom hier!
    Heb je een GTB of GTS?

En foto's zijn welkom uiteraard. :)

22. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Hallo Ronald,

Welkom en mooi dat er weer een techneut bij komt. Ik ben zelf een goedwillende amateur die ergens zonder ervaring aan begint en dan graag bij anderen aanklopt voor informatie en advies.....!

Zou je nog wat foto's van je 308 willen plaatsen.
    groet,
    Menno

23. Herman Ronald

Herman Ronald Karting

Feb 23, 2014
    197
    Netherlands, Frl
    Full Name:
    Ronald
    #1323 Herman Ronald, Jan 1, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  24. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Mooie originele Europese auto zo te zien. Interieur kleur is helaas niet zichtbaar.

Friesland is weer een stukje fraaier geworden.

25. Herman Ronald

Herman Ronald Karting

Feb 23, 2014
    197
    Netherlands, Frl
    Full Name:
    Ronald

Share This Page