Ik kende alleen de 250 met langere inloop van de koplamp, deze korte net als de 275 kende ik nog niet
Nou ja Harry, dat valt wel mee hoor.... 212 Inter 250 PF Cab I + II 250 Cal SWB Cab 250 Cal LWB Cab 275 GTS 275 GTS/4 Nart 330 GTS 342 America 365 GTS 365 GTS/4 365 Cal 410 SA 400 LWB Spyder Ook nog: Nembo Spyder van Drogo. En de barchetta's niet meegeteld natuurlijk. En ik ben er vast nog een paar vergeten. Onno
Ligt eraan hoe ver je die tijd oprekt, Onno. 250 PF lijkt niet op 275 of 330, dat bedoelde ik voornamelijk. Dat dak is 1 van de vele herkenningspunten. Ik zie nu trouwens dat die foto gewoon ook bij AME is gemaakt. Ik heb ongeveer dezelfde foto van diezelfde auto.
Mooi ding he! Het "verhaal" klopt niet helemaal maar dat doet er niet toe... Helaas is het Petersen museum gesloten tot December 2015. Het is dus niet mogelijk het museum te bezoeken (goede reden nog eens terug te gaan... ) Ik verwacht de auto echter eigenlijk op PB te gaan zien. Het is een mooie voor de "preservation" class en zou daarnaast ook nog in de "Carrozzeria Touring" class kunnen meedingen...
Dit shot is genomen door Ben, de eigenaar van deze LaF. Daar hoeft hij zich zeker niet voor te schamen, geweldige plaat. Onno Image Unavailable, Please Login
Was niet het originele hardtop, deze had eerder een hardtop alla de BMW 507, was ook voor de brand een 4 zitter aangepast in period door Peter Monteverdi Image Unavailable, Please Login
Aan de ene kant heeft hij zijn 599 GTO gezet en aan de andere kant de 458 Speciale Aperta.....logisch toch? Maarre, mooie plaat inderdaad!
Vers vd pers Aankondiging Ferrari 488 GTB bron : http://www.autoblog.nl/nieuws/dit-is-de-ferrari-488-gtb-met-670-turbo-pks-74132#post-74132 Image Unavailable, Please Login
Beetje hetzelfde idee als de 308-328, 348-355 en 360-430 denk ik zo. Wel een geslaagd model. Ik zeg 488 GTO (Met twin turbo dan..)
Helemaal mee eens. Ik vind dat Ferrari wel angstig Lamborghini begint na te apen (10 jaar Gallardo, nu 10 jaar 458?). Durft niemand meer te ontwerpen? Dus: mooi maar veilig en uiteindelijk een kleine teleurstelling na 5 jaar ontwikkeling. De naam vind ik een interessante ontwikkeling. Is deze 488 meer GT dan de 458? In recentelijke jaren was GTB toch altijd voorbehouden aan de V12. Misschien ook niet hoor, gewoon een hersenspinsel. Onno
Ik vind hem prachtig. Wat een ding! En 660pk!! Volgens mij was de codename 458M dus het zou zowieso een aangepaste 458 worden. Net als 308/328, 348/355, 360/430 eigenlijk. Ik snap niet helemaal hoe dit op een circuit als Fiorano, met zoveel koppel en Pk, nog steeds niet sneller is dan een F12, maar goed. Als ik het geld zou hebben had ik meteen m'n handtekening gezet.
Ik dacht ook gelijk aan 288 GTO en 488 GTO. Ben benieuwd, zou het ergens wel zonde vinden als ze de 'GTO'-badge zo kort na de 599 GTO alweer gebruiken. Ik ben het met je eens dat het zonde is dat er qua uiterlijk geen groot onderscheid is gemaakt, maar aan de andere kant: als ze die vijf jaar ontwikkeling allemaal onder het plaatwerk hebben gestopt en het rijdt geweldig, dan zullen er maar weinigen klagen, denk ik. En wellicht ook om de huidige 458 (Speciale)-eigenaren niet voor het hoofd te stoten dat ze gelijk in het 'oude'-model rijden? Moet zeggen dat ik de 458 wel een stuk prettiger vind om naar te kijken dan deze 488, met name door die grote luchtinlaat op de flank.
Erg mooie hardtop Tonnie. Lijkt een beetje op speciale 250 GT (chassisnummer niet uit mijn hoofd), maar die had volgens mij de hardtop er vast op zitten.
Heb je de "nieuwe" NSX van achter al gezien? Nog meer plaatjes (bij de sneak pre-view uitnodiging) Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Zal met de hulp van ITZ/Kirby zijn geweest die op deze locatie een hele draad vol heeft geschoten. Niet dat het mij uitmaakt, blijft een pracht plaat/locatie en de LaF blijft van Ben Kirby heeft namelijk wel meer mooie dingen voor zijn lens, dagelijks.... http://www.ferrarichat.com/forum/143572052-post3707.html http://www.ferrarichat.com/forum/143472622-post3653.html Dit is een (inmiddels?) afgebroken brug nabij San Francisco en gebruikt ook een mooi stuk asfalt aan de andere kant van de stad zoals je kunt zien... Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Dan doet Vu het niet slecht, hangend uit de kofferbak van de FF vlak boven het asfalt met een redelijke basis-body-lens maar een mega (natuur)talent Image Unavailable, Please Login
Hier geef je volgens mij een groot compliment aan Roger . Volgens mij gebruikt Vu net als ikke een pola-filter en kun je dan door de voorruit zien dat jij daar achter het stuur zit... PS: heb ik jou ooit mijn foto's toegestuurd? Ik betwijfel het eerlijk gezegd, want ik zie geen aparte mapjes en kan ook geen email ofzo terugvinden... Zo niet, wil je ze dan nog hebben?
Ik vind het echt prachtig deze naamkeuze, 488GTB. Ik dacht aan een knipoog naar de 288 (ook V8 turbo) maar het gaat dus om de cubieke inhoud per cylinder (488cc). GTB doet mij terugdenken aan de prachtige 308 en 328 GTB (en de kleine oplage 348GTB. GTB weer terug in de top-V8. Mooi! In tegenstelling tot jullie vind ik het logisch dat hij op een 458 italia lijkt. Ze doen toch al tientallen jaren aan de 10-jaar cyclus met bijna dezelfde body? Ik had niet anders verwacht en helpt de nog steeds weergaloze 458 het idee te geven niet echt verouderd te zijn. 308-328 1975-1989 (ok, iets langer..) 348-355 1989-1999 360-430 1999-2009 458-488 2010-2020(?)