de enige andere QV die ik gezien heb met te ver naar achteren geplaatste zijknippers had voorschade gehad. (niet om je nerveus te maken). Kan ook zijn dat degeen die het zo gedaan heeft het gewoon mooier vond, en verplaatst heeft gelijk met wegwerken steenslagschade bv.
Dat was die bruine die enige tijd geleden ergens in het zuiden van het land te koop stond? Die had ook geen lampen meer in de grille.
zwarte (matallic lak) en creme leer. ja die. Is lang in ik meen Spanje of Portugal geweest als vakantieauto voor Engelsen. Geen historie en zo, auto is naar belgie gegaan. En ja nu natuurlijk spijt als haren op mijn hoofd dat ik toen niet wat serieuzer bezig ben geweest hem te bemachtigen wat inhield toch iets dieper gaan dan ik van plan was.... Ja er was wat op aan te merken maar niets wat niet eenvoudig op te lossen was, of gewoon even kon blijven zitten zo.
Dat was een prima QV idd en VP was toen volgens mij 35K. Ik had mijn SZ toen nog, anders had ik nu misschien wel een zwarte gehad. Ondanks die puntjes. (ook foute grille volgens mij) Maar de tijd van 308'jes voor die prijzen is geweest.
ja , helaas dus geen 308 en wellicht helemaal geen F meer voor mij. Afgelopen zaterdag nog met een vriend van mij met vetro op pad geweest, en heel apart, ik ben blijkbaar het gevoel voor de auto kwijt met de wetenschap dat je in een ding zit met potentie tot opbrengst van ergens bij de 2 ton...het rijdt leuk hoor daar niet van. maar toch. Ik wil zonder zorgen gewoon met een auto het circuit op kunnen. Daar hebben we dan dus de oude 105-jes voor (die ook nog eens zomaar sneller zijn dan een 308 op het circuit). nu begrijp ik dat bertones ook langzaam aan aan het stijgen zijn, maar goed de aanschaf en opbouw heb ik al gehad qua kosten. Voor dagelijks misschien een keer een Mondial, of ik loop tegen een projectje aan, zien we dan wel weer. Hoewel die voor dagelijks gebruik ook al langzaam aan de verkeerde kant op gaan. Moderner spul is het voor mij gewoon niet echt, hoewel een 348 of 355 misschien nog net an kan.. maar die zijn er bijna niet in niet rood of geel..
Jongheer Veep, niet zo prettig als ik jou aannames zie maken, als je iets schrijft of beweert moet je er gegronde reden voor hebben of gewoonweg niet schrijven, daarna flauw wat afzwakken is niet de methode om jezelf hier te gaan profileren, jij bent voor mij dan ook de zogenaamde schreeuwers type, zulke opmerkingen zeggen blijkbaar meer over jezelf dan over anderen. Jij hebt bij mij dus echt niet meer de voordeel van de twijfels! Betreft die zij knipperlichten, Ik had met de oude Duitse eigenaar (via zijn garage), een bankier hierover contact gehad maar ach door zulke types zoals jij heb ik geen zin meer om de leuke eigenaardige trekjes van een welgestelde oud eigenaar te delen, figuren zoals jij maken alle mooie dingen altijd negatief! Image Unavailable, Please Login
@Herman Ronald, je vraagt toch zelf waarom ze bij jouw auto verder naar achter staan? Ik noem slechts 2 mogelijke opties. Prettig als een vorige eigenaar daar licht op kan schijnen. Ik snap je reactie dus totaal niet...maar ook dat zal wel aan mij liggen. Zoals Harry zegt: ik bedoel er inderdaad niets verkeerds mee, en een dergelijke intentie lees ik ook niet terug in de opstelling van mijn reactie. Die zwarte waar ik op doelde heb ik life gezien, en ondanks voorgeschiedenis van de auto (en ook gebrek aan documentatie daarvan...) is aanschaf serieus overwogen. Wel prettig om als Jongheer aangemerkt te worden, met mijn 52 jaren..dank daarvoor!
https://www.youtube.com/watch?v=9FnO3igOkOk If you do not like the answer, just don's ask the question!
Beste Veep, wij zitten in dezelfde jeugdige leeftijdscategorie, dan weet je met jouw levenservaring dat het vaak verstandiger is om bepaalde uitspraken niet te doen, niet te vermelden. Een opmerking plaatsen zoals: .....de enige andere QV die ik gezien heb met te ver naar achteren geplaatste zijknippers had voorschade gehad..... is duidelijk een ongenuanceerde aanname maken. deze berust niet op enige feiten en dat is trappen tegen een ander zijn bezit en/of trots. dat laat je gewoonweg achterwege! respect voor elkaar hebben betekent ook het in de waarde laten van elkaars hobby. of het nu een Golf van een paar 100 euro is of de duurste F. Betreft St@ven zijn antwoord, ik geef het eigenlijk al aan, als je op een heel makkelijke manier een beetje rekening met elkaar houd, dan is het leven een stuk mooier, de regel: wie goed doet die goed ontmoet geldt nog steeds. en volgens mij is het met dit forum de bedoeling om elkaar juist te helpen daar waar het kan!
Hey Harry SZ, Betreft de foto, dat is de binnenzijde van de voorspatbord (de koplamp is in de carrosserie ingeklapt), hier zie je dat er op de plek van de zijknipperlicht een afdichtingsplaat is geplaatst (bijzonder keurig en netjes gedaan) De oud eigenaar vond het, vrij vertaald; van den zotte dat als je een lampje moet verwisselen er halsbrekende toeren uit gehaald moeten worden. Hij had de garage opdracht gegeven om deze lichten een fractie naar achteren te plaatsen zodat men via de wielkuip een lampje kan vervangen (tja als je geld hebt) Qua gedachtegang geef ik hem praktisch gelijk. O ja, zoals te zien is geen schade! grt, Ronald
@Herman Ronald, sorry (of eigenlijk niet sorry want volgens mij heb ik niets verkeerds gedaan of gesteld, anders dan trachten een antwoord te geven op de door jezelf gestelde vraag) , maar nu kan je ook zaken uit verband gaan halen, en spijkers op laag water gaan zoeken. Ik stel alleen , in volgens mij prima Nederlands, dat de enige (voor de hand liggende) opties die ik kan bedenken , van wat ik aan QV met zelfde ""issue"" gezien heb, schade of een respray om andere reden. Meer niet. Ik stel nergens dat jouw auto dan wel schade gehad zal hebben. Vanuit mijn beroep weet ik hoe belangrijk communicatie is. En aangezien die 25+ mensen per dag die ik zie/spreek de manier van communiceren door mij prima vinden (ook bij navraag/enquête) zie ik ook geen reden het anders te formuleren, ik zou trouwens ook niet weten hoe. Maak geen problemen die er niet zijn ajb. De reden die de vorige eigenaar aangeeft is toch ook echt niet de meest voor de hand liggende, of wel dan? (trouwens dus wel vallend onder mijn andere optie, namelijk respray om andere reden) Fijn dat het helder is trouwens. en daar wil ik het eigenlijk bij laten, ik onthoud mij in de toekomst wel van antwoorden op vragen die je stelt. en even over schade: volgens mij is er niets mis met een schadeverleden, moet men zeker bij dergelijke auto`s ook eerlijk over kunnen zijn. Mits goed gerepareerd. De QV die ik gezien had was dat niet geheel, was wel recht overigens voor zover eenvoudig te bepalen was, alleen verkeerde grill en geen mistlampen meer , en de plaats van de knippers. Heeft mi niets met trots te maken maar meer met andere zaken waar ik dan verder maar niet op in zal gaan. Ik doel met dit dus niet op jouw auto maar algemeen (probeer dat dus ajb toch te scheiden, want die eerdere opmerking was ook echt algemeen , en voor zover niet gericht op de zwarte QV niet op jouw auto). vollediger kan ik denk ik niet zijn...
Veep, Blij voor jou dat het puur aan mij ligt, blij voor jou dat het met die 25+ mensen per dag altijd goed gaat. blij voor jou dat jij niet en nooit anders hoef te communiceren. maar blijkbaar sluipt er dan toch een communicatiefoutje in, ik reageer omdat jij een respons op mijn tekst gaf. dus als iemand onder mijn tekst een aanname over een schades aan mijn F doet dan ligt dit blijkbaar aan mij, dank je wel! helder en duidelijk. Kijk maar eens terug, daar staat de reactie van jou onder met mijn tekst. Communicatie is altijd een uitdaging tussen lezer en ontvanger, als ik jou laatste tekst lees, dan kan ik er uit afleiden dat jij de response dus blijkbaar onder een andere issue, de Zwarte F wou plaatsen! en niet onder mijn opmerking/reactie! dat zou in mijn ogen de ruis kunnen wezen!
Ik laat het erbij...als mijn uitleg blijkbaar niet voldoende was, weet ik niet meer wat wel. Tip: neem het niet zo zwaar, het is nog altijd maar een auto, een berg staal plastic en rubber. Er zijn serieuzer dingen in het leven om je (wel) druk om te maken.
Zo is het beter is dat wij het er bij laten, alles verwijten naar een ander alle andere niet relevante punten er bij halen, in je eigen geest jezelf vrij pleiten, je eigen leugen geloven/goedpraten , ik denk ook niet dat jij het geschreven heb. Jouw niveau, kort en krachtig: Heb jij het geschreven of niet: antwoord: Ja Nee. Dus laat een ander in zijn waarde. rest my case
Zo is het St@ven, laten wij het over onze auto's, onze hobby hebben. Mijn excuus aan iedereen die dit mee heeft gekregen. Sorry voor mijn irritaties en de reactie hierop, maar kom niet aan mijn (metalen) kinderen als je ze niet kent! Onze Hobby/passie: Het seizoen is weer begonnen, mijn maat had de auto's opgehaald en voor komend seizoen nagecheckt, op een stofhoesje na weinig bijzonderheden. Laat het mooie weer maar weer komen. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Ook ik wil me hier even voorstellen. Mijn naam is Pieter, 28 jaar en afkomstig uit de Randstad. Al enige tijd ben ik bezig geweest om de jongensdroom te verwezenlijken en sinds de zomer van 2014 is dit gelukt; een Ferrari 208 GTS! De carburateurversie uit 1981 met 47000km. Een aparte verschijning met zn 2l V8. Vermogen/snelheid zijn ver te zoeken maar dat maakt de beleving er niet (veel) minder om. Na aanschaf direct begonnen met het achterstallige onderhoud weg te werken. Grote beurt (oliefilter was in 1995 afgetekend ), distributieriemen vervangen en de gehele auto nagelopen. Afgelopen jaar toch nog een paar keer van het mooie weer kunnen genieten. Van de winter helaas geen tijd vrij kunnen maken om aan de 208 te kunnen besteden dus nu het seizoen weer begonnen is moet de koppeling nog vervangen worden. Voor de lange termijn staat een volledige aanpak van de lak nog op het programma. Voordeel is dat de ruimte is om alles zelf te doen. Dit houdt de hobby leuk. Misschien dat enkele van jullie deze auto wel (her)kennen. Deze Ferrari staat helaas geregistreerd bij de RDW als 308 GTS. Deze foutieve registratie moet nog gecorrigeerd worden, echter vooralsnog lijkt dit eenvoudiger als dat het is. Tips voor het wijzigen van het type op kenteken en/of enige informatie omtrent de historie van deze auto zijn dan ook altijd welkom! Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Als je me het vin nr doorgeeft eventueel per pm kan ik kijken of ik meer gegevens van deze 208 GTS heb.
Welkom Pieter van een 208GT4 rijder. De 2 liters zijn weliswaar niet de snelste maar het blok is zo waanzinnig toerengretig, meer nog dan een 3 liter. Ik ben destijds puur voor de staat en kleur gegaan. Bedenk wel dat je een redelijk zeldzame auto hebt. Veel plezier ermee Emil