Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes) | Page 56 | FerrariChat

Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ferenzo 430, Aug 29, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    #1376 MvT, Apr 29, 2015
    Last edited: Apr 29, 2015
    Welkom Pieter, mooie 208 heb je daar! Grappig ik heb gisteren net 6 flessen Redline voor mijn transmissie bij de "Bike Hospital" in Waddinxveen besteld :)

2. Jonkheer

Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Welkom Pieter

3. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    hehe, Mijn gedachten gang was dus correct :)

4. Jeka

Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

Nov 20, 2010
    1,181
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Mooie 208 Pieter! Misschien komen we elkaar nog een keer tegen, mijn blokje om gaat vaak door Waddinxveen.

5. Herman Ronald

Herman Ronald Karting

Feb 23, 2014
    197
    Netherlands, Frl
    Full Name:
    Ronald
    Pieter welkom bij de groep, een geweldig mooie auto, gefliciteerd.
    i.d.d. de beleving is grandioos, ook al loop je af en toe alleen maar de garage in en kijk jij erna, elke lijn en elke hoek is bij de 208/308 bijzonder mooi.

6. Driesoghini

Driesoghini Rookie

Jun 7, 2013
    2
    Dag heren (en dames?)

Ik ben Dries, 23 jaar, Belg, nog student, maar altijd geïnteresseerd geweest in auto's. Ik heb mijn account al even, maar nog nooit gepost, van tijd tot tijd kwam ik eens rond kijken.

Momenteel zoek ik naar een boek/boeken van de geschiedenis van Ferrari. Ik wil mij wat verdiepen in zowel de productiewagens met de concepts als de racing geschiedenis. Dit mag zowel Engelstalig als Nederlandstalig zijn. Door het grote aanbod wil ik geen miskoop doen en dacht ik wat info hier aan jullie te vragen!
    (Ook zoek ik naar gelijkaardige informatie van Alfa Romeo en Mercedes-Benz! Moesten jullie dat ook weten)

Alvast bedankt,

Dries

7. IPM

IPM Rookie

Sep 12, 2012
    3
    Waddinxveen
    Full Name:
    Pieter Moerman
    Allen dank voor de positieve reacties!
    Ben308, ik zal het vinnr even opzoeken voor je. De foto's op autogespot had ik zelf ook al gezien. Dit is de oud-eigenaar met de zeldzame keer dat hij kilometers maakte.
    Jeka, grote kans dat ik je dan een keer tegen ben gekomen. Wat rij je?

8. Jeka

Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

Nov 20, 2010
    1,181
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Ik had een zwarte Mondial 3.2 en heb nu een rode 3.2.

9. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Leuk, weer een Ferrari er bij in de buurt. Zin om een keertje mee te rijden met een rondje om de kerk met wat eigenaren uit de buurt?

10. Dino2400

Dino2400 Formula 3
    Owner

Feb 21, 2009
    1,298
    Welkom op het forum Dries,

Wanneer je meer info wilt over Ferrari-literatuur kan deze draad wellicht uitkomst bieden:

http://www.ferrarichat.com/forum/collectables-literature-models/200937-official-book-collectors-thread.html

Veel leesplezier!

Maarten

11. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Welkom Dries,

Ik vind "The Complete Ferrari" van Godfrey Eaton een fantastisch boek voor mensen met grote interesse maar nog niet zoveel kennis, juiste balans tussen mooie plaatjes en serieuze diepgang. Het is wel uit 1984 dus het gaat over de eerste 40 jaar Ferrari.

Verder is "Ferrari" van Hans Tanner, met latere bijdragen van Doug Nye een geweldig naslagwerk, met veel aandacht voor de racerij. Dit boek is nog ouder.

Maar voor mij is begrip van het oude Ferrari essentieel om het merk van nu te begrijpen.

Onno

12. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Inderdaad en via MP kan je van Eaton al heel veel vinden (voor weinig centjes) :)

Veel leesplezier hier op dit mooie Forum en veel leesplezier in de boeken.

En ... bezoek rijders en ook evenementen om alles op te kunnen snuiven !

13. IPM

IPM Rookie

Sep 12, 2012
    3
    Waddinxveen
    Full Name:
    Pieter Moerman
    Ed, altijd leuk om even een ritje te maken en wat eigenaren te leren kennen. Ik ben voor!

14. Driesoghini

Driesoghini Rookie

Jun 7, 2013
    2
    Fel bedankt!
    En tot in de nabije toekomst dan :)

15. Carinvest

Carinvest Rookie

Jun 11, 2015
    41
    France
    Full Name:
    Gregory
    Hallo,

Ik ben hier ook nieuw. Grote Ferrari liefhebber die van zijn hobby zijn beroep kon maken.

Ik handel dus in Oldtimers en collectiewagens, grotendeels Porsche Ferrari en Jaguar.
    Maar ook andere modellen.

Voor regelmatig wagens in consignatie voor klanten.

Ik probeer hier wat te zoeken waar ik een post moet zetten voor een verkoop, maar veel topics zijn gesloten voor mij... Hoe komt dit?
    En waar post ik het beste wagens die te koop zijn?

Groetjes, Gregory

16. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Misschien eens een subscription nemen Gregory ? Je zegt dat je handelaar bent ?

Dan sponsor je dit medium een (heel klein) beetje .... en dat doen wij ook allemaal .... :)

17. saviola9

saviola9 Karting

Jun 8, 2015
    109
    Full Name:
    Scott
    Hallo,

Mijn naam is Scott, fervent Ferrari liefhebber en fervent fotograaf. Ferrari is absoluut mijn lievelingsmerk; het lijnenspel, het geluid, de emotie die het oproept -> ge-wel-dig. Mijn favoriet is de 360 Modena/CS. Een schitterende auto met eveneens een geweldig geluid.

Ik ga graag naar evenementen waarbij ik de auto's mooi op de foto vast kan leggen. Ik zal vandaag ook afreizen naar Spa Francorchamps voor de Ferrari's Owners Days. Door een gescheurde kruisband loop ik echter op krukken: niet ideaal, maar het toont wel m'n liefde voor Ferrari aan.

Wat velen op dit forum hebben, wil ik ook: het bezitten van een Ferrari. Dit is echt een jongensdroom en ik werk hard om die droom ooit in vervulling te kunnen laten gaan.

De afgelopen dagen heb ik het hele forum doorgespit. Wat een leuke verhalen zijn hier te vinden zeg. Ik hoop dit forum met veel plezier te blijven volgen. En eventueel af en toe wat foto's te laten zien van Ferrari gerelateerde evenementen (weet niet of dit mogelijk is in verband met limiet van aantal foto's in een bericht?)

Groet,
    Scott

18. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Welkom Scott.

Je kunt ongelimiteerd foto's plaatsen als je een abonnement hebt. Zo niet, dan kun je geen foto's plaatsen na 7.5Mb (als ik het me goed herinner). Er is geen limiet aan het aantal foto's in een post.

Beterschap, overigens.

Onno

19. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Welkom hier scott, plaatjes daar houden we van. Een verhaaltje erbij is bonus. Dus kom maar op met die foto's van vandaag. Er bestaat een apart draadje van.

Over je droom/wens. Neem van mij aan (en vele hier met mij) dat als de passie diep genoeg zit die wens ook in vervulling gaat. Vele hadden die wens zoals jij en zijn inmiddels in het gelukkige bezit. Helaas heb je markt (tijdelijk?) tegen dus even geduld en er komen vast kansen voorbij.

Fred

20. Robbe

Robbe Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 22, 2013
    622
    The Netherlands
    Ach, je ontkomt er toch niet aan uiteindelijk, dat voorstellen....
    Hierbij dus, na al wat langer op het internationale gedeelte wat actief geweest te zijn.
    Ik ben Robbe, heb een paar maand geleden een F355 spider gekocht, die ik nu aan het restaureren ben. De auto had een lichte kop/staart botsing gehad, gelukkig niet al te ernstig.
    Alleen het achterbumperframe heb ik moeten vervangen, de rest was gelukkig recht.
    De motor gaat een grote beurt krijgen met Hill Engineering distributie rollen, Ricambi USA waterpomp en meer van dat soort updates.
    Nu wil ik ook de uitlaatspruitstukken gaan vervangen. Omdat er in NL niet makkelijk iets passends te koop is (geen fabspeed, Capristo en Tubi wat overdreven), zoek ik een set kapotte spruitstukken om als model te dienen voor een custom set (keramisch te coaten).
    Iemand nog een set kapotte over?
    Daarnaast zoek ik ook een Certificaat van Overeenstemming (kopie) voor de RDW keuring in de (hopelijk nabije) toekomst. De auto komt uit Oostenrijk, en de Oostenrijkse papieren laten alle denkbare technische gegevens zien, alleen nergens staat de afkorting CoC of vergelijkbaar. Iemand een kopie van een 97 spider? Zou mooi zijn!

21. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Welkom Robbe. Altijd leuk om te horen dat er weer een techneut de weg naar deze site heeft gevonden. Ik vind het altijd reuze interessant om te volgen. Sleutel zelf ook wel wat, maar dat zijn maar kleine dingen.

Heb je nog foto's van wat je tot nu toe gedaan hebt?

22. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Dank voor je introductie en van harte welkom. Ook ik ben extra blij als er sleutelaars bij komen. Ik ben een goedwillende amateur die alles met beleid uit elkaar schroeft zodat ik weet hoe het zat en hoop halverwege het euvel te treffen en op te heffen!

Graag nog wat beelden van je F355 Spider

23. Robbe

Robbe Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 22, 2013
    622
    The Netherlands
    #1398 Robbe, Aug 26, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  24. Jeka

Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

Nov 20, 2010
    1,181
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Ik denk dat je er geen nodig heb, de Oostenrijkse papieren zijn voldoende (Oostenrijk behoort tot de EU). In mijn geval (Duitse papieren) zocht de RDW in hun database naar het passende type en checkt dit nog met de Oostenrijkse papieren.

25. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Leuk klusje Robbe, welke kleur heeft de auto exterieur?

Share This Page