Argento Nurburgring...
Robbe, dat wordt een mooie klus om op deze site te volgen. Ik neem aan dat je redelijk ervaren bent en een ruime sleutel plek hebt? Veel succes, Menno
ach, een goed bedoelende hobbyist, met veel zelfoverschatting, dat is het eerder Wel eens wat meer gesleuted, en een f355 blok is voor zover ik het kan zien, niet direct een ingewikkeld verhaal. Daarnaast is op dit forum en een niet nader te noemen engels forum veel geschreven en getoond over de distributie en nokkenas-timing. Dus dat gaat wel lukken, al moet het in de spaarzame avonduurtje gebeuren... Ik zal mijn best doen foto's te blijven plaatsen, echter wel in het 355 gedeelte denk ik.
Super, velen halen de benodigde info voor onderhoud en reparatie van deze site. Dat doe ik ook en tracht mijn ervaringen dan weer op de site te plaatsen voor de volgende...
Beste mensen, Sinds kort ben ik in het bezit van een fraaie Ferrari 412 (nr. 60627) met Grigio Argento lak en Blu Scuro interieur. Ter oriëntatie heb ik al een tijdje rond gekeken op het internationale en het Nederlands talige deel van dit forum, dus wordt het nu tijd om eens kennis te maken. Ik woon in het Rotterdamse en ben zon vijftiger die er wel weer eens een bijzondere auto bij wil hebben, na jaren geleden klassieker ervaring opgedaan te hebben met Triumph en Alfa. Als dagelijks vervoer heb ik al een snelle sportwagen (dat Duitse springende paard), dus lag een mooie en bijzondere GT meer voor de hand. Het ontwerp van de 412, met zn eenvoudige lijnen en mooie verhoudingen, heb ik altijd erg mooi gevonden. Het interieur heb ik de afgelopen dagen gedetaild en heb hier en daar wat kale plekken bijgewerkt, dus dat ziet er weer schitterend uit. En die V12 voorin is werkelijk geweldig, wat een machine! en wat een fraai geluid! Ik kijk er naar uit eens wat forum leden te ontmoeten en ben benieuwd naar jullie verhalen over het leven met een (klassieke) Ferrari. Groet, Mark. Image Unavailable, Please Login
Welkom Mark, gezellig dat er weer een Rotterdammer bij is gekomen. Mooie kleur combo. Een 412 zou ik ook in zo'n kleurstelling "kiezen", staat hem goed. Is jou exemplaar een hand of automaat? (die vraag kon je verwachten ) Heb je een foto van je eindresultaat qua interieur werkzaamheden? Er bestaat een Winter draadje met daarin werkzaamheden die mensen zelf uitvoeren, misschien kun je ze daar plaatsen met gebruikte middeltjes, do's en don't... Het is nu (bijna) einde seizoen dus uitgebreid kennis maken zal misschien moeten wachten tot volgend jaar (zucht) echter zijn er een paar (indoor) evenementen in de pen om de lange winter gezellig te overbruggen. Fred
Welkom Mark, prachtig zo'n 412, en je ziet ze helaas zo weinig. Geniet er van. Origineel Nederlandse auto? Verstuurd vanaf mijn GT-P5210 met Tapatalk
Mark, gefeliciteerd met zo'n prachtig mooie aanwinst, gelukkig komt er weer een klassieker bij, en wat voor één, prachtig. grt, Ronald
Geweldig, Mark en welkom. Je zou Toon vd G eens moeten ontmoeten, die heeft er 3 als ik het goed heb. Onno
Mooie start zo om even binnen te stappen in de Ferrari wereld! Toon heeft 2x 365 en een 400, wel vergelijkbaar met een 412 natuurlijk maar op veel veel plaatsen ook weer niet, met name de 365 dan, carburatie ipv injectie maakt de auto heel anders.
Welkom Mark. Mooie 412 heb je, mooie kleurencombo ook Het moet er nog steeds van komen, het rondje om de kerk in "onze" regio. Geen idee of dat dit jaar nog gaat gebeuren, maar je staat op de lijst. Veel veilige en plezierige km's met je mooie GT.
Welkom Mark! De 412 is een zeer mooie GT, daar ga je veel plezier aan beleven. Zeker ook als je meedoet met een aantal ritten zoals je die hier kunt vinden. En een rondje om de kerk is altijd leuk!
Welkom Mark ! Heel mooie 412, Vond ik vroeger een van de mooiste Ferrari's, bijzonder stijlvol. Had ook jarenlang een grote poster van een 412 op mijn slaapkamer hangen. Veel plezier er mee! Bert
Bedankt voor jullie leuke reacties. Rondje rond de kerk lijkt me leuk, misschien lukt het nog een keer voor de winter en de verplichte klassieker winterstalling. Hier nog even een foto van het interieur. De detailing was hier nog niet helemaal klaar, maar het geeft een mooi beeld. Hij heeft inderdaad een handbak, dat geeft voor mij toch wat meer beleving dan een automaat. Het schakelen gaat redelijk zwaar maar heel precies en je voelt echt dat er wat gebeurd. Maar goed daar vertel ik jullie niets nieuws mee. Groet Image Unavailable, Please Login
Schitterende 412, Mark! De meest ideale kleurencombinatie! Magnifiek. Een der allermooiste "grote" klassieke Ferrari's op de weg, zeker al rijdend!
Welkom Mark! Echt een fraaie 412 en zilver vind ik de beste staat bij de 4xx en 3x8 serie. Veilige kilometers toegewenst!
Hierbij wil ik me dan ook even voorstellen. Mijn naam is Patrick, al jaren lang gek van alles wat met het heilige merk te maken heeft. Ik ben nu 41 en sinds enige tijd in het bezit van een mooie rode Mondial QV uit 1985, wat ik een goede auto vind daar we dan ook eens met het gehele gezin op stap kunnen. Verder heb ik als hobby brandweerman spelen. Sommige van jullie heb ik al eens kennis mee gemaakt via deze of een andere site en de rest hoop ik een keer te ontmoeten tijdens een meeting. Groeten uit de Betuwe Image Unavailable, Please Login