Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes) | Page 57 | FerrariChat

Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ferenzo 430, Aug 29, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Robbe

Robbe Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 22, 2013
    622
    The Netherlands
    Argento Nurburgring...

2. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Robbe, dat wordt een mooie klus om op deze site te volgen. Ik neem aan dat je redelijk ervaren bent en een ruime sleutel plek hebt?

Veel succes,
    Menno

3. Robbe

Robbe Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 22, 2013
    622
    The Netherlands
    ach, een goed bedoelende hobbyist, met veel zelfoverschatting, dat is het eerder :)

Wel eens wat meer gesleuted, en een f355 blok is voor zover ik het kan zien, niet direct een ingewikkeld verhaal. Daarnaast is op dit forum en een niet nader te noemen engels forum veel geschreven en getoond over de distributie en nokkenas-timing.
    Dus dat gaat wel lukken, al moet het in de spaarzame avonduurtje gebeuren...
    Ik zal mijn best doen foto's te blijven plaatsen, echter wel in het 355 gedeelte denk ik.

4. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Super, velen halen de benodigde info voor onderhoud en reparatie van deze site. Dat doe ik ook en tracht mijn ervaringen dan weer op de site te plaatsen voor de volgende...

5. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Dat is feest en welkom! :) altijd leuk om te zien wat mensen zelf doen aan hun F.

6. MOS

MOS Rookie

Mar 26, 2015
    12
    Rotterdam, NL
    Full Name:
    Mark
    #1406 MOS, Oct 26, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Beste mensen,

Sinds kort ben ik in het bezit van een fraaie Ferrari 412 (nr. 60627) met Grigio Argento lak en Blu Scuro interieur. Ter oriëntatie heb ik al een tijdje rond gekeken op het internationale en het Nederlands talige deel van dit forum, dus wordt het nu tijd om eens kennis te maken.

Ik woon in het Rotterdamse en ben zo’n vijftiger die er wel weer eens een bijzondere auto bij wil hebben, na jaren geleden klassieker ervaring opgedaan te hebben met Triumph en Alfa. Als dagelijks vervoer heb ik al een snelle sportwagen (dat Duitse springende paard), dus lag een mooie en bijzondere GT meer voor de hand. Het ontwerp van de 412, met z’n eenvoudige lijnen en mooie verhoudingen, heb ik altijd erg mooi gevonden. Het interieur heb ik de afgelopen dagen gedetaild en heb hier en daar wat kale plekken bijgewerkt, dus dat ziet er weer schitterend uit. En die V12 voorin is werkelijk geweldig, wat een machine! en wat een fraai geluid!

Ik kijk er naar uit eens wat forum leden te ontmoeten en ben benieuwd naar jullie verhalen over het leven met een (klassieke) Ferrari.

Groet, Mark.
    Image Unavailable, Please Login

7. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Welkom Mark, gezellig dat er weer een Rotterdammer bij is gekomen. Mooie kleur combo. Een 412 zou ik ook in zo'n kleurstelling "kiezen", staat hem goed.
    Is jou exemplaar een hand of automaat? (die vraag kon je verwachten :rolleyes:)
    Heb je een foto van je eindresultaat qua interieur werkzaamheden? Er bestaat een Winter draadje met daarin werkzaamheden die mensen zelf uitvoeren, misschien kun je ze daar plaatsen met gebruikte middeltjes, do's en don't...

Het is nu (bijna) einde seizoen dus uitgebreid kennis maken zal misschien moeten wachten tot volgend jaar (zucht) echter zijn er een paar (indoor) evenementen in de pen om de lange winter gezellig te overbruggen.

Fred

8. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Welkom Mark, prachtig zo'n 412, en je ziet ze helaas zo weinig. Geniet er van.

Origineel Nederlandse auto?

Verstuurd vanaf mijn GT-P5210 met Tapatalk

9. Herman Ronald

Herman Ronald Karting

Feb 23, 2014
    197
    Netherlands, Frl
    Full Name:
    Ronald
    Mark, gefeliciteerd met zo'n prachtig mooie aanwinst, gelukkig komt er weer een klassieker bij, en wat voor één, prachtig.

grt,

Ronald

10. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Geweldig, Mark en welkom. Je zou Toon vd G eens moeten ontmoeten, die heeft er 3 als ik het goed heb. :)

Onno

11. aero

aero Formula Junior

May 8, 2011
    336
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Mooie start zo om even binnen te stappen in de Ferrari wereld!
    Toon heeft 2x 365 en een 400, wel vergelijkbaar met een 412 natuurlijk maar op veel veel plaatsen ook weer niet, met name de 365 dan, carburatie ipv injectie maakt de auto heel anders.

12. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Welkom Mark. Mooie 412 heb je, mooie kleurencombo ook :D:D

Het moet er nog steeds van komen, het rondje om de kerk in "onze" regio.
    Geen idee of dat dit jaar nog gaat gebeuren, maar je staat op de lijst.

Veel veilige en plezierige km's met je mooie GT.

13. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Wist niet meer precies wat zijn stal was, bedankt voor de correctie.

Onno

14. Jeka

Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

Nov 20, 2010
    1,181
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Welkom Mark! De 412 is een zeer mooie GT, daar ga je veel plezier aan beleven. Zeker ook als je meedoet met een aantal ritten zoals je die hier kunt vinden. En een rondje om de kerk is altijd leuk!

15. Bertt

Bertt Formula Junior

Nov 16, 2011
    277
    The Netherlands
    Full Name:
    Bert
    Welkom Mark !
    Heel mooie 412, Vond ik vroeger een van de mooiste Ferrari's, bijzonder stijlvol. Had ook jarenlang een grote poster van een 412 op mijn slaapkamer hangen.
    Veel plezier er mee!

Bert

16. Ben308

Ben308 Formula Junior

May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Welkom Mark, en gefeliciteerd met deze mooie 412.
    Hopelijk veel veilige km.

17. MOS

MOS Rookie

Mar 26, 2015
    12
    Rotterdam, NL
    Full Name:
    Mark
    #1417 MOS, Oct 27, 2015
    Bedankt voor jullie leuke reacties. Rondje rond de kerk lijkt me leuk, misschien lukt het nog een keer voor de winter en de verplichte klassieker winterstalling.

Hier nog even een foto van het interieur. De detailing was hier nog niet helemaal klaar, maar het geeft een mooi beeld. Hij heeft inderdaad een handbak, dat geeft voor mij toch wat meer beleving dan een automaat. Het schakelen gaat redelijk zwaar maar heel precies en je voelt echt dat er wat gebeurd. Maar goed daar vertel ik jullie niets nieuws mee.

Groet

18. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Erg netjes hoor. En uiteraard is de handbak zeer te prefereren.

Onno

19. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Super elegante 412 en gelukkig met pook! Van harte welkom.

20. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Welkom Mark en van harte met de 412! Meer plaatjes zijn altijd welkom.

Gr. Martin

21. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Schitterende 412, Mark! De meest ideale kleurencombinatie! Magnifiek.
    Een der allermooiste "grote" klassieke Ferrari's op de weg, zeker al rijdend!

22. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Prachtig dat interieur, zo hoort het te zijn!

23. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Welkom Mark! Echt een fraaie 412 en zilver vind ik de beste staat bij de 4xx en 3x8 serie. Veilige kilometers toegewenst!

24. PatrickQV

PatrickQV Rookie

May 10, 2015
    26
    Holland
    Full Name:
    Patrick
    #1424 PatrickQV, Oct 28, 2015
    Hierbij wil ik me dan ook even voorstellen. Mijn naam is Patrick, al jaren lang gek van alles wat met het heilige merk te maken heeft. Ik ben nu 41 en sinds enige tijd in het bezit van een mooie rode Mondial QV uit 1985, wat ik een goede auto vind daar we dan ook eens met het gehele gezin op stap kunnen. Verder heb ik als hobby brandweerman spelen. Sommige van jullie heb ik al eens kennis mee gemaakt via deze of een andere site en de rest hoop ik een keer te ontmoeten tijdens een meeting.
    Groeten uit de Betuwe

25. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Welkom Patrick.

Onno

Share This Page