Guido, ik heb op het Mondial deel e.e.a. doorgelezen en foto's bekeken en vergeleken met de situatie bij de 308/328 en het lijkt dat er meer ruimte aanwezig is bij de 308/328 waarschijnlijk omdat het schot tussen passagiersruimte en motor bij de Mondial wat verder naar achteren is gepositioneerd. Aldus voordeel voor de 308/328 Ik wens iedereen een fijne zondag!
Als dat kan Menno: maak eens wat leuke foto's van "er voor" en "er na" en de vervangen delen ... ? Ter Leering ende Vermaeck
Beste Mel, ik doe dat bij alle klussen ende klusjes en zal dat zeker ook nu weer doen omdat ik immer trost op mijn technische verrichtingen ben en ik ieder alhier gaarne vermaeck! Sleutelen en klussen vind ik erg leuk en gezellig maar het is voor mij immer een uitdaging want ik ben zeker geen goede sleutelaar zoals Tijn bijvoorbeeld.
dat kan, maar de meeste weten het niet via de kant van het koppelingshuis. 30min en je hebt hem in je handen. Hitteschild loshalen. Onderste beugel loshalen van het hitteschild (moer motorsteun) Hitteschild eruit halen en de rest spreekt voor zich. Hitteschild is wel priegel werk om eruit te halen, maar monniken werk kan je zeker Menno Wat ik zei zo spannend zijn het vervangen van de seals niet je moet alleen even over de drempel heen om te doen. Ziet er weer mooi uit! 5Ltr gaat erin. Je hebt de 6 flessen RedLine nodig omdat het flessen quarts zijn, maar je moet wel mixen van twee soorten! Ik moet even terugkijken in de papieren wat ik had besteld. Volgende keer gaat er gewoon weer Shell in. De Amerikanen zijn gek van RedLine, maar ik merk er 0,0 van vergeleken met een goede Shell olie. Men gooit er soms 6 in om de olie lekkage te kompenseren. Tja...
Ik vind dat eigenlijk raar want in het boekje van de QV staat 4 liter. 1 quart is 0.946 liter volgens mij. Dus je hebt dan iets meer dan 4 quarts nodig. Ik heb 4 keer 75W90NS en 1 keer MT90/75W90 (met wat slip voor diff).
4Ltr. inderdaad Oil for Ferrari 308, 208, 288 GTO & F40 - Superformance Ik zie trouwens ook voor mijn Mondial dat het 4Ltr is. Ik las (ooit) in het onderhoud dat als je hem afvult dat het niveau net onder het olie check gat moet zijn (check hole bevindt zich aan de achter kant wat ook gelijk het vul gat is... ...dan gaat er 5Ltr in. Heb er ook 4x 75W90NS en 1x MT90/75W90 in en een beetje meer 75W90NS dus. "Zat" moet ik zeggen want alles ligt open. Daarna gaan we ook maar 4 Ltr erin gooien. Ik had voor RedLine, Shell Gear HD 75w90, dat moet je om de 2 jaar vernieuwen.
Die 4 liter is misschien exclusief die paar honderd ml die in de transfercase zit, maar dat kan ik niet vinden. 4 liter is dus misschien net te krap. Vullen gaat het makkelijkst via die transfercase overigens, vind ik.
Uiteindelijk bij Superformance. aardige mensen, telefonisch, maar per mail volgt weinig uitleg. Meeste onderdelen staan in backorder ook al staat dat niet vermeld op de site. Beschrijving is ook niet altijd even duidelijk, maar het meest vervelende: je besteld iets, hoort niets, 3 maanden lang. En dan volgt ineens een mail of ik nog interesse heb. Tuurlijk heb ik dat, onderdelen zijn schaars... ...maar informeer me, beantwoord mijn mail, iets? zo dat is er ook weer uit. Nu in blijde afwachting van werkelijke levering, daarna bumpertjes, roosters, lampjes etc passen. Het plaatmateriaal gaat naar plaatwerker en dan eindelijk moet het maar eens gaan gebeuren.
Dan kan je nog lang wachten by SF ben ik bang. Ik heb toen dingen afgebeld en geld terug gehad. Heb je Maranello Classic Parts al gebeld? Die hebben gigantisch veel liggen. https://www.ferrariparts.co.uk/ Daar benik het mee eens!
Thx voor de tip. Heb nu een paar spullen binnen, dus kan eindelijk aan de slag. Heb me afgemeld voor dit weekend, zit in 'the man cave'... Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Ik kom terug op de beschermfolie voor de mistlampen van de 328, Testarossa en Mondial. Ik heb de 1 mm dikke Lamin-x al een tijdje in huis en vandaag aangebracht: Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
De folie valt echt niet op ondanks dat 1 mm dik best stevig is. De folie geeft ongetwijfeld een hele grote mate van bescherming tegen steenslag. Het is stevig spul en was met ca. 15 graden C niet heel makkelijk aan te brengen. Ik heb een verf-föhn gebruikt om de hoek goed te krijgen. Handig is om een mal te maken maar die heb ik van deze site gehaald en kan ik per email sturen. Moest wel printen met 12% vergroting om echt passend te zijn, zie 1e foto. Lamin-X stuurt de folie met alle benodigdheden en duidelijke handleiding, zie 2e foto. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Mooi laten zien Menno. Je ziet er geen barst meer van ... maar jouw lampen zullen nooit meer sneuvelen !
Voor de rondvraag in "De Winterstop": Wanneer kunnen we weer de weg op ? Er is hier na de regen echt geen spoor van pekel meer te bekennen ... ?
Ieder heeft zo zijn richtlijnen en de mijne is altijd de start van het F1 seizoen geweest, dus 20 maart. Ik schors mijn 1988 auto in de winter omdat dat dan de sleutel en rommel maar raak periode is met lekkere disco stampers in de garage.............heerlijk.
Pfff... dat duurt wel even. voorkant ligt eraf om het frame opnieuw in de verf te zetten. In maart restryler en dan de spuiter. Volgens mij is het dan mei en gaan we weer de hort op naar Italia Heel misschien in maart even een rondje.
De bovenste foto is zonder en de onderste met? Hoe zit het de lichtopbrengst? Op de onderste foto lijkt het glas veel donkerder.
Beide is met, echter met kunstlicht en effect van de flits. De lichtopbrengst is nagenoeg gelijk volgens opgave. De folie is ook kleurloos en dus helder.