De Winterstop!? | Page 43 | FerrariChat

De Winterstop!?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by marcos, Oct 8, 2012.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Guido, ik heb op het Mondial deel e.e.a. doorgelezen en foto's bekeken en vergeleken met de situatie bij de 308/328 en het lijkt dat er meer ruimte aanwezig is bij de 308/328 waarschijnlijk omdat het schot tussen passagiersruimte en motor bij de Mondial wat verder naar achteren is gepositioneerd. Aldus voordeel voor de 308/328:)

Ik wens iedereen een fijne zondag!

2. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Als dat kan Menno: maak eens wat leuke foto's van "er voor" en "er na" en de vervangen delen ... ?

Ter Leering ende Vermaeck :)

3. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Beste Mel, ik doe dat bij alle klussen ende klusjes en zal dat zeker ook nu weer doen omdat ik immer trost op mijn technische verrichtingen ben en ik ieder alhier gaarne vermaeck:)!
    Sleutelen en klussen vind ik erg leuk en gezellig maar het is voor mij immer een uitdaging want ik ben zeker geen goede sleutelaar zoals Tijn bijvoorbeeld.

4. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    #1054 MvT, Feb 14, 2016
    Last edited: Feb 14, 2016
    dat kan, maar de meeste weten het niet :) via de kant van het koppelingshuis. 30min en je hebt hem in je handen.
    Hitteschild loshalen. Onderste beugel loshalen van het hitteschild (moer motorsteun) Hitteschild eruit halen en de rest spreekt voor zich. Hitteschild is wel priegel werk om eruit te halen, maar monniken werk kan je zeker Menno ;)

Wat ik zei :D zo spannend zijn het vervangen van de seals niet je moet alleen even over de drempel heen om te doen. Ziet er weer mooi uit!

5Ltr gaat erin. Je hebt de 6 flessen RedLine nodig omdat het flessen quarts zijn, maar je moet wel mixen van twee soorten! Ik moet even terugkijken in de papieren wat ik had besteld. Volgende keer gaat er gewoon weer Shell in. De Amerikanen zijn gek van RedLine, maar ik merk er 0,0 van vergeleken met een goede Shell olie. Men gooit er soms 6 in om de olie lekkage te kompenseren. Tja... :)

5. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

#1055 Harry-SZ, Feb 15, 2016
    Last edited: Feb 15, 2016

Ik vind dat eigenlijk raar want in het boekje van de QV staat 4 liter.
    1 quart is 0.946 liter volgens mij. Dus je hebt dan iets meer dan 4 quarts nodig.

Ik heb 4 keer 75W90NS en 1 keer MT90/75W90 (met wat slip voor diff).

6. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    4Ltr. inderdaad
    Oil for Ferrari 308, 208, 288 GTO & F40 - Superformance

Ik zie trouwens ook voor mijn Mondial dat het 4Ltr is. Ik las (ooit) in het onderhoud dat als je hem afvult dat het niveau net onder het olie check gat moet zijn (check hole bevindt zich aan de achter kant wat ook gelijk het vul gat is... ...dan gaat er 5Ltr in. :confused:

Heb er ook 4x 75W90NS en 1x MT90/75W90 in en een beetje meer 75W90NS dus. "Zat" moet ik zeggen want alles ligt open. Daarna gaan we ook maar 4 Ltr erin gooien.

Ik had voor RedLine, Shell Gear HD 75w90, dat moet je om de 2 jaar vernieuwen.

7. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Die 4 liter is misschien exclusief die paar honderd ml die in de transfercase zit, maar dat kan ik niet vinden. 4 liter is dus misschien net te krap.

Vullen gaat het makkelijkst via die transfercase overigens, vind ik.

8. marcos

marcos Formula 3

Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Uiteindelijk bij Superformance. aardige mensen, telefonisch, maar per mail volgt weinig uitleg. Meeste onderdelen staan in backorder ook al staat dat niet vermeld op de site. Beschrijving is ook niet altijd even duidelijk, maar het meest vervelende: je besteld iets, hoort niets, 3 maanden lang. En dan volgt ineens een mail of ik nog interesse heb. Tuurlijk heb ik dat, onderdelen zijn schaars... ...maar informeer me, beantwoord mijn mail, iets?

zo dat is er ook weer uit. Nu in blijde afwachting van werkelijke levering, daarna bumpertjes, roosters, lampjes etc passen. Het plaatmateriaal gaat naar plaatwerker en dan eindelijk moet het maar eens gaan gebeuren.

9. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Dan kan je nog lang wachten by SF ben ik bang. Ik heb toen dingen afgebeld en geld terug gehad. Heb je Maranello Classic Parts al gebeld? Die hebben gigantisch veel liggen.
    https://www.ferrariparts.co.uk/

Daar benik het mee eens! :D

10. marcos

marcos Formula 3

Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    #1060 marcos, Feb 18, 2016
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  11. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Full Name:
    Mel
    MOOIE spullen Marc !

Zitten ze er voor 13 maart op ? :D

12. Jeka

Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

Nov 20, 2010
    1,181
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Dat is erg leuk uitpakken! :)

13. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Feest! :D

14. marcos

marcos Formula 3

Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Das krap, maar we gaan ons best doen.

15. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    #1065 Alfer, Feb 21, 2016
    Ik kom terug op de beschermfolie voor de mistlampen van de 328, Testarossa en Mondial. Ik heb de 1 mm dikke Lamin-x al een tijdje in huis en vandaag aangebracht:
    Image Unavailable, Please Login

16. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    #1066 Alfer, Feb 21, 2016
    De folie valt echt niet op ondanks dat 1 mm dik best stevig is. De folie geeft ongetwijfeld een hele grote mate van bescherming tegen steenslag. Het is stevig spul en was met ca. 15 graden C niet heel makkelijk aan te brengen. Ik heb een verf-föhn gebruikt om de hoek goed te krijgen.

Handig is om een mal te maken maar die heb ik van deze site gehaald en kan ik per email sturen. Moest wel printen met 12% vergroting om echt passend te zijn, zie 1e foto.

Lamin-X stuurt de folie met alle benodigdheden en duidelijke handleiding, zie 2e foto.

17. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Full Name:
    Mel
    Mooi laten zien Menno. Je ziet er geen barst meer van ... maar jouw lampen zullen nooit meer sneuvelen !

18. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Full Name:
    Mel
    #1068 Melvok, Feb 22, 2016
    Last edited: Feb 22, 2016
    Voor de rondvraag in "De Winterstop":

Wanneer kunnen we weer de weg op ? Er is hier na de regen echt geen spoor van pekel meer te bekennen ... :) ?

19. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Ieder heeft zo zijn richtlijnen en de mijne is altijd de start van het F1 seizoen geweest, dus 20 maart. Ik schors mijn 1988 auto in de winter omdat dat dan de sleutel en rommel maar raak periode is met lekkere disco stampers in de garage.............heerlijk.

20. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Pfff... dat duurt wel even. voorkant ligt eraf om het frame opnieuw in de verf te zetten. In maart restryler en dan de spuiter. Volgens mij is het dan mei en gaan we weer de hort op naar Italia :D Heel misschien in maart even een rondje.

21. bertdeboer340

bertdeboer340 Formula 3

Sep 16, 2003
    2,439
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    De bovenste foto is zonder en de onderste met? Hoe zit het de lichtopbrengst? Op de onderste foto lijkt het glas veel donkerder.

22. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Half maart nog even sleutelen aan de remmen en dan eind maart de eerste rit.

23. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Beide is met, echter met kunstlicht en effect van de flits. De lichtopbrengst is nagenoeg gelijk volgens opgave. De folie is ook kleurloos en dus helder.

24. Jeka

Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

Nov 20, 2010
    1,181
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Mooi, dat ga ik ook doen!

25. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed