WK Formule 1 | Page 9 | FerrariChat

WK Formule 1

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Alfer, Sep 21, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    De GP Italie was best leuk mede dankzij de slechte start van Hamilton. Tuurlijk ging ook deze race over best of the rest. Die race heeft Ferrari dik gewonnen, mooie 3e en 4e plek. Wel mis ik van Vettel mooie momenten, hij is een te steriele coureur naar mijn smaak en dat gold altijd al voor Kimi. Toch hebben ze een beste thuis race voor de SF gereden.

Max had net als Hamilton een slechte start en dat had (volgens Max) met de techniek te doen. Voor de vele fans van Max dik balen (herhaling van Spa verleden week) maar hij reed een prima inhaal race en de 7e positie is gewoon een goed resultaat.

Ricciardo is voor Max een coureur met wie hij zich kan meten en dat was Max niet gewend. Leuk is dat Ricciardo door Max duidelijk beter is gaan presteren maar ook dat hij toont dat ervaring wel degelijk meetelt in de Formule 1. Wat reed Ricciardo super goed in Belgie en Italie. Max wordt in de qualifying langzaam beter (gat met Ricciardo wordt kleiner) maar nu is Ricciardo in de races die ze samen gereden hebben (volgens de statistieken) de meest succesvolle van de 2.

2. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #202 328gts1987, Sep 4, 2016
    Last edited: Sep 4, 2016
    Mooie samenvatting. Het steriele rijden van Vettel doet mij (oud, ik weet het (zucht)) aan Prost in zijn tijd denken. Ook niet altijd spannend om naar te kijken maar sloeg wel altijd toe als er een fout(je) werd gemaakt.

Jammer van Max. Hij heeft al bewezen op zijn plek te zijn in de F1. Dat was het (hoofd)doel van dit seizoen.
    Welnu, missie geslaagd. Nu ervaring opdoen en van fouten leren (vandaag, vorige week) zodat je volgend seizoen kans maakt op podiums, liefst elke wedstrijd.

Ps ik vond dat Nikki Lauda het goed analyseerde mbt de actie van Max vorige week. Tuurlijk moet je voor die gaatjes gaan (Senna deed dat ook) maar rekenen moet je ook. Dus niet de wedstrijd proberen te (her)winnen in de eerste bocht na zo'n start. Er had meer in gezeten als hij schade vrij uit de eerste bocht was gekomen. Toch was het een sterk staaltje karakter wat hij toonde, dat dan weer wel.

3. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #203 Melvok, Oct 21, 2016
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  4. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    De Qualifying was leuk. Gevecht Hamilton en Rosberg is best spannend. Helaas bleek Mercedes wederom erg snel, dus ook in Austin. Ricciardo .25 sec sneller dan Max komt o.a. door een niet perfecte ronde van Max. Ricciardo is een geweldige coureur en Max heeft mazzel hem als team maat te hebben. Wellicht zijn zij de 1 en 2 van de huidige coureurs alhoewel ik Alonso nog immer bewonder. Vettel wederom achter Kimi wat mijns inziens aangeeft dat het met Vettel al lange tijd niet meer goed zit. Ferrari heeft met Kimi en Vettel een te zwak team van coureurs.
    Vanavond om 21.00 uur de race!

5. lewie

lewie Formula Junior

Apr 13, 2007
    523
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Volgens mij kwalificeerde Ricciardo op super soft en Verstappen op soft. Dus dan was het helemaal niet zo'n slechte kwalificatie van Verstappen. Kijken hoe lang Ricciardo kan racen op z'n super softs.

6. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Dat was alleen in Q2 waar je bandenkeuze bepalend is voor de banden tijdens de start van de race. In Q3 reden beide op super soft.

7. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Full Name:
    Mel
    Helemaal niemand die reageert op de afgelopen F1 van Austin ?

Ook niet onze "vaste commentatoren" :D ?

Wat vonden we bijvoorbeeld van Max, Sebastian Vettel ....

8. lewie

lewie Formula Junior

Apr 13, 2007
    523
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Hele vreemde race van Verstappen. Vanaf de start te veel voorvleugel waardoor de uitgedachte strategie overboord kan. Als het team vraagt niet te hard op Rosberg te pushen omdat dit banden kost een bijdehand antwoord dat hij niet voor de vierde plek daar aan het racen is. Vervolgens een hele rare pitstop en uiteindelijk een kapotte versnellingsbak...

9. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Full Name:
    Mel
    Idd .... het was allemaal echt slecht ... maar ja, hij leert er weer van, toch ?

Maar weer geen Ferrari op het podium .... alhoewel het er op lijkt dat men wat sneller wordt ...

10. RJ!

RJ! Karting

Sep 3, 2014
    118
    Dordrecht
    Full Name:
    RJ van Hulst
    Hmmm, snel vergeten deze race in Austin, dit was zeker niet een van Max zijn beste optredens, ook verbaal naar het team niet en met een mislukte pitstop maar snel door naar Mexico. Gelukkig krijgt hij geen straf voor het vervangen van zijn kapotte versnellingsbak. Die maatregel vind ik dubieus, Max komt met een nwe en frisse vorm van racen waar de gevestigde orde grote moeite mee heeft.

11. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    De start met de softs was duidelijk geen gelukkige keuze maar was de voorkeur van het team vanwege het feit dat Mercedes ook met softs zou starten. Gevold een mindere start voor Max terwijl hij kost na Ricciardo binnen kwam voor nieuwe softs. Daarna een dikke fout van Max door niet te melden dat je binnenkomt. Ook ik zat met gekromde tenen te kijken en even later valt hij uit met een serieus versnellingsbak probleem. Aldus een soort geval van Murphy.
    Ook ik tracht dit snel te vergeten en hoop dat alles weer o.k. is in Mexico.

12. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Full Name:
    Mel
    #212 Melvok, Oct 29, 2016
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    F1 van MEXICO !

Er viel tijdens de vrije training, Q1 en Q2 een duidelijke verbetering van de Ferrari's waar te nemen ... maar is het genoeg ?
    Image Unavailable, Please Login

13. Wing64

Wing64 Rookie

Mar 27, 2016
    26
    Netherlands
    Full Name:
    N/A
    Jammer voor Ferrari, maar gelukkig heeft de FIA een deel van hun fouten gecorrigeerd. De regels worden simpelweg niet consequent doorgevoerd. Max zat aan het eind fout, maar de Mercedessen deden in het begin min of meer hetzelfde, en die kwamen ermee weg. Dus, dacht Max, ik doe niks anders dan wat de Mercedessen ook deden ...

Op zich heeft Max dus wel een terechte straf gekregen. Maar de nieuwe regel (niet van richting mogen veranderen tijdens het aanremmen) deed bijna iedereen .. ook Rosberg deed dat in de eerst bocht bij Max. Naar mijn mening is dit een belachelijke regel. Volgens mij doe je dat op basis van jouw instinct. Als je wilt winnen, dan laat je niet zomaar iemand aan je voorbij gaan. Het zou een beetje zo zijn dat je een bokswedstrijd houdt en de slagen niet mag weren .....

Maar goed, Max heeft wederom heel goed gereden. Ricciardo heeft het tactisch net iets beter gedaan en ging alsnog met de verdiende derde plek vandoor. Jammer dat hij dit na de prijsuitreiking pas heeft gehoord. De FIA moet echt beter zijn huiswerk doen.

14. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    ik heb genoten van de kwalificatie en van de race maar baal van het gedrag van Vettel die duidelijk gefrustreerd is omdat het dit seizoen niet lekker gaat. Hij kan Kimi te vaak niet bijhouden en dat past niet bij zijn salariëring is hem door de SF al verteld.
    Hij verwijt diverse collega piloten van alles en doet dat op zeer ongepaste en onprofessionele wijze.
    De F1 fans zijn zeer gebaat bij piloten als Max die veel talent en lef heeft maar ook slim is. Vettel en Kimi balen dan dat ze worden af geserveerd door die jongen van net 19.

Voor mij zijn de beste piloten verbonden aan RedBull (wat is Ricciardo goed.......na dat Max zijn teammaat is geworden) en heeft de SF een duo dat veel geld kost maar niet alles uit de Ferrari's kan halen.

15. Wing64

Wing64 Rookie

Mar 27, 2016
    26
    Netherlands
    Full Name:
    N/A
    Mee eens. Vettel heeft te weinig bijgedragen aan de ontwikkeling van de Ferrari's. Iets dat Schumacher wel heel goed was gelukt. Max heeft een sterke bijdrage aan RB geleverd. Na zijn komst is Riccardo beter gaan presteren. Het gehele team is überhaupt beter gaan presteren na zijn komst. Ik denk dat dat ook een van de belangrijkste eigenschappen is van een potentiële kampioen. Ferrari, maar ook Mercedes zouden willen dat ze Max in hun team hadden ..

Zojuist is gepubliceerd dat Vettel goed wegkomt na zijn scheldpartij. Hij moet wel langs Max om zijn excuses aan te bieden ... Overigens, hoewel Max het erg goed doet moet hij ook nog groeien in bepaalde zaken. Maar hij is al erg goed voor zijn leeftijd. Respect voor deze jongeman. Je ziet dat hij iedere race iets beter wordt. Ik denk dat 2017 een heel goed jaar voor Max kan worden.

16. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat hangt ook sterk (te?) van de motor die erin gaat komen. Die veranderd weer en dat kan goed of slecht uitpakken.
    Merc heeft op dit moment de beste en niemand weet tot nu toe hoe dat kan/komt. Vraag me af of die voorsprong helpt volgend jaar.

17. RJ!

RJ! Karting

Sep 3, 2014
    118
    Dordrecht
    Full Name:
    RJ van Hulst
    Klopt Fred, maar het zou allemaal nog veel spannender kunnen worden als de verschillen met de teams kleiner worden. Mercedes gaat nu op 95% van hun kracht naar de finish toe.
    Waanzinnig is het wel om te zien hoe Max met zijn 19 jr de gehele gevestigde F1 wereld tot aan zijn grondvesten doet schudden met zijn controversiële manier van rijden, kijk uit naar de laatste 2 GP's.

18. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Dat vermogen komt echt van de speciale manier hoe Mercedes met de turbo omgaat.
    How Mercedes F1's Ingenious Split Turbo Works

19. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Full Name:
    Mel
    We gaan het morgen zien! GP Brasil ! En nu de Qualifying .... :D

20. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Bedankt voor de toelichting. Volgend jaar zullen alle motor leveranciers deze optie in hun pakkage hebben zitten schat ik.
    Bestaat er een foto van het mercedes blok met bak?

21. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Leuk qualifying gisteren met een sterke 3e plek voor Kimi, die het in 2016 duidelijk beter lijkt te doen dan ik had verwacht waarbij ik zijn prestaties vergelijk met Sebas Vettel. Max heeft het ook top gedaan en zal tevree zijn met de 4e stek. Ricaiardo had geen goede laatste ronde maar Max was hier toch ook een tikkie sneller.

Rosberg-Hamilton, geen idee wat het wordt, wel lijkt het zeker dat Rosberg WK wordt en dat is naar mijn smaak beter dan dat Luis voor de x-te keer WK wordt.

Om 17.00 uur begint het dames en heren, ik wens allen veel plezier!

22. Wing64

Wing64 Rookie

Mar 27, 2016
    26
    Netherlands
    Full Name:
    N/A
    volgens mij begint het toch later? 19.00 uur UK time is toch 20.00 uur NL tijd?

23. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat ze in Brazilië roepen dat Max de reïncarnatie is van Senna zegt wel genoeg denk ik!

Wat een race, wat een ballen/talent om iedereen zo voorbij te gaan. Vettel die z'n moeder aan het bellen is, dat hij naar huis komt. Kan nooit meer kampioen worden met zo'n rijder in het veld.

Wat zal Hamilton dankbaar moeten zijn dat Max die verkeerde strategie (interm) nam en daarmee de overwinning (en dus zijn kans op kampioenschap) verspeelde.

Go voor MAX

24. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Nou ja, da's ook wel zo ongeveer mijn verhaal. Wat een bizarre race waar Kimi met de schrik vrij kwam, Max kon toveren en Vettel zo ongeveer z'n moeder te hulp riep.

Wel was de banden strategie van Red Bull een echter misser, tot 2 keer toe.

25. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,162
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Het was een fantastische prestatie van Max.

Ik denk echter dat Hamilton juist enorm loopt te balen van de verkeerde bandenstrategie van Max/RBR. Hamilton had het aan de kop redelijk onder controle en hij heeft juist anderen nodig die tussen hem en Rosberg eindigen om zelf nog kampioen te kunnen worden.

Share This Page