WK Formule 1 | Page 11 | FerrariChat

WK Formule 1

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Alfer, Sep 21, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Sorry Menno, ik respecteer je mening maar dit vind ik te ver gezocht. Iedere coureur in F1 heeft kwaliteiten. Ze zijn niet allemaal even groot / goed maar om alleen Alonso en Vettel als gegadigde te noemen om het Hamilton moeilijk te maken en hierom die alleen in dat stoeltje te zetten?!
    We zullen zien maar ik schat dat Bottas over stapt (hij zal wel gek zijn niet te gaan) en dat Williams wel oren heeft naar een mooie (motor)deal is ook goed te begrijpen. het blijft per slot van rekening een privé team.

2. RJ!

RJ! Karting

Sep 3, 2014
    118
    Dordrecht
    Full Name:
    RJ van Hulst
    Zou zomaar kunnen, Bottas naast Hamilton bij Mercedes en Massa toch nog een jaartje door bij Williams om met zijn ervaring de nwe Lance Stroll op te vangen...

3. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Fred, wat is er mooier dan ideeën en meningen te sparren. De kleine schare F1 coureurs behoren zonder twijfel allen tot de top in de racerij. Echter is er best wel een groot verschil in talent en kunnen-niveau tussen de diverse coureurs. Daarnaast heeft niet iedere coureur dezelfde naam en faam en dat is bij de bobo's van de F1 - in het geval van de 2e Mercedes stoel - een issue volgens diverse F1 media en mij lijkt dat voor de hand te liggen omdat het F1 circus zit te springen om spektakel om kijkers en bezoekers naar de F1 te blijven trekken. Mannen met de naam en faam, of die terecht zijn of niet, zijn o.a. Alonso (ik denk nog immer één der beste) en Vettel (ik vind hem helemaal geen topper, maar hij is wel Duitser met naam wat Mercedes zeker prettig vindt). Bottas beschikbaarheid is wellicht beter dan eerder genoemde mannen maar toonde t.o.v. Massa niet dat hij tot het neusje van de zalm behoort die zich kan meten met Hamilton. Ook zal Willams hem toch willen behouden omdat ze anders met 2 nieuwe coureurs moeten starten voor seizoen 2017?
    Ook wil ik nog noemen dat Perez en zeker Grosjean naar mijn (aldus onbescheiden) mening ook de capaciteiten hebben om het Hamilton alles behalve makkelijk te maken.

Niemand heeft Ricciardo genoemd terwijl Max bij velen direct op de lip lag. Ook voor Ricciardo geldt dat hij direct kanshebber is om WK te worden in een Mercedes. Ricciardo en Max zijn echter (wederom naar mijn overtuiging) momenteel de 2 beste coureurs, gevolgd door Alonso, Hamilton en wellicht Carlos Saintz.
    In 2017 zijn de auto's weer aanzienlijk aangepast en is meer dan in de afgelopen jaren onduidelijk of de prestatieverhoudingen in 2017 nog wel zullen zijn zoals in 2016. Die onzekerheid zal bij de coureurs ook een topic in hun overwegingen zijn.

Prachtig toch allemaal, we zullen zien en lang wachten tot de GP van Australië in maart.

Groet,
    Menno

4. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  5. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Is alweer over 10 - 11 weken Menno ....

6. theunissenguido

theunissenguido F1 Rookie
    Owner Silver Subscribed

Jan 21, 2004
    2,664
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Hier in de Braziliaanse media wordt gewag gemaakt dat Massa dan toch niet op pensioen gaat en een contract bij Mercedes in overweging neemt !
    Zou in Januari zijn beslissing mededelen.

Guido

7. RJ!

RJ! Karting

Sep 3, 2014
    118
    Dordrecht
    Full Name:
    RJ van Hulst
    #257 RJ!, Dec 20, 2016
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  8. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Inderdaad lijkt het al beklonken dat Felippe z'n pensionering heeft uitgesteld en in 2017 voor Williams rijdt. Mooi voor de Brazilianen maar dit lijkt ons dan toch te vertellen dat Bottas het Williams team gaat verlaten.......................geen idee waar hij heen gaat.

Enfin, hier heb ik dan geen gelijk gehad :(

9. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Hier zitten veel F1 lekkerbekken!!

10. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Full Name:
    Mel
    Owwwww Jee :D !

11. RJ!

RJ! Karting

Sep 3, 2014
    118
    Dordrecht
    Full Name:
    RJ van Hulst

Hoppa, Bottas dus in het meest begeerde stoeltje en Massa's return!

12. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Bij gebrek aan beter ........

13. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Full Name:
    Mel
  14. evdzwet

evdzwet Formula Junior

Jul 24, 2009
    613
    Wassenaar
    Full Name:
    E. vd Zwet
    Lekker opwindend. Als je tot de opleidingsgroep van Mercedes behoort, moet je toch flink tot 10 tellen. Over grijze muis gesproken.....

15. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Heeft mijn inziens weinig te maken met seizoen 2017 maar heeft wel mooie beelden:
    https://youtu.be/gAyat10Rc2I

Het is aftellen, nog even wachten

16. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Zonder iets te verklappen over de start opstelling; mooie training. Verschilen zijn best groot. Positief en negatief.
    Meest negatief: die afgrijselijke spoilertjes verspreid. De TV antenne van Mercedes is wel het meest opvallend, na de achterlijk hoge side-pots van Ferrari maar de hoofdprijs is voor Force India, roze :mad: Ik zou gelijk ontslag nemen :p

Afijn, net droog gebleven en toch goed resultaat, met de "verrassing" op de vlag. De kaarten zijn geschud en verdeeld en McLaren (die mooie straat auto's maakt) heeft een serieus probleem. Was dat ooit niet bij Ferrari ook zo? Goede straat auto's en waardeloze resultaten en visa versa?

Afijn, kijk uit naar de wedstrijd, Max heeft ondanks de tegenslagen (en er waren vele dit weekeind) een mooie prestatie neer gezet. Naar mijn idee, meer zit er nu (nog) niet in met zo weinig ronden gereden.

17. 3alfa

3alfa Karting

Nov 22, 2011
    155
    Hoofddorp The Nether
    Full Name:
    Ger Bloem
    Wat het aanzien betreft; wees blij dat je de vrouwen van BWT nog niet gezien hebt. Was vorige week op de ISH in Frankfurt waar zij ook een stand hadden en moest een aantal maal kijken of het ondanks het roze wel vrouwen waren. Afgrijselijl.

Mbt Max/RBR zolang ze met zo,n lor van een Renault motor rijden zullen ze nooit tot de top gaan behoren.

18. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Full Name:
    Mel
    #268 Melvok, Mar 26, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  19. 914

914 Formula Junior

Aug 17, 2014
    301
    Belgium
    Full Name:
    Maarten
    Yeeeeehaaaa! :) Super mooie overwinning!

Spijtig van Stoffel, maar hoe "dom" het ook klinkt, toch blij dat hij de wedstrijd heeft uitgereden. Hopelijk heeft Honda nu genoeg data om mee aan de slag te gaan.

20. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #270 328gts1987, Mar 26, 2017
    Last edited: Mar 26, 2017
    Verrassend en goed! Wie had dat aan zien komen?
    Ok, we wilde zien dat het close was maar dat het "omgekeerd" zou uitpakken had niemand verwacht, toch?

Ferrari heeft hard gewerkt en eindelijk een bolide die mee kan gaan doen dit seizoen. Of het voldoende is voor een titel zal komende races gaan uitwijzen. De banden hebben ze goed onder controle, iets waar Mercedes duidelijk meer problemen mee heeft. Die gingen voor de eerste wissel wel heul vroeg naar binnen.
    Kvyat reed op dezelfde ultra soft band 3x die afstand :eek:

Redbull heeft een uitdaging (of is het Renault?) en zal een inhaal slag moeten gaan maken die groter is dan afgelopen seizoen. Ik begreep verder dat het KERS systeem wat Renault gebruikt van seizoen 2016 stamt, omdat die van 2017 (5kg lichter) nog niet werkt :eek:
    Daar verlies je de wedstrijd al naar mijn idee, zeker in de kop van het veld. Je moet daar presteren, laat je iets liggen dan sluit je aan. Precies wat Mercedes dus moet nu ze de banden (en olie injectie?) niet onder controle hebben.

Ook nog wat; Mercedes heeft een hoog olie verbruik (bevestigd en is meer dan andere teams) en misschien zelfs gebruikt als energie input?!?! Dat zou toch wel onreglementair zijn zeker!

Olaf melde dat hij "bronnen" had die bij Mercedes hebben gewerkt die bevestigde dat (kortstondig) de motor opgepept kon worden mbv (smeer)olie in 2015/16 :confused:
    Hij kon niet bevestigen of dit nu met injectie (=opzettelijk) werd bereikt, wel dat de "verdachte olie pluimpjes" die Mercedes had in 2015/16 nu in 2017 "ineens" verdwenen zijn, net zoals hun voorsprong blijkt....

Als dit waar blijkt te zijn, olie moet smeren en niet dienen als energie-bron, valt dit onder catogorie Lance Armstrong. Oftewel, terug halen die handel/titels :mad:
    Dat zal niet gebeuren want dat gebeurde al niet bij Benetton/Schumi toen Jos Verstappen en Senna verklaarde dat die auto van Schumi wel verdacht klonk, komend uit een bocht en Tracktion Controle verboden was.
    Toen der tijd heeft de FIA, zitten slapen en had de boel (technisch) niet onder controle. Dat zou nu dus in 2015/16 weer het geval geweest kunnen zijn.
    Het idee (van injectie /toevoeging) aan brandstof is natuurlijk niet nieuw. Mijn bedrijfsbussen hebben een BluAB tank. Alleen dient die niet voor vermogen toename maar voor besparing brandstof. Slordig als de FIA daarop niet zou controleren.

21. 3alfa

3alfa Karting

Nov 22, 2011
    155
    Hoofddorp The Nether
    Full Name:
    Ger Bloem
    Fijn dat Ferrari er weer goed bij zit en uiteindelijk gewonnen heeft. Maar wat een verschrikkelijk saaie race ! Er gebeurde werkelijk niets. Gezien de regelementswijzigingen was ik daar al bang voor.

22. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Petje af voor Ferrari en Vettel. Alleen moet ie dat vingertje afleren ;)
    Ik had ook niet gedacht dat ze ervoor zouden zitten. De wintertests zeggen meestal niet veel maar dit zag er echt goed uit.
    Mooi resultaat !!

23. Wing64

Wing64 Rookie

Mar 27, 2016
    26
    Netherlands
    Full Name:
    N/A
    Ferrari heeft deze race gewonnen door een combinatie van zaken. Niet onbelangrijk is de snelheid i.c.m. betrouwbaarheid. Dat hebben ze goed gedaan. Wat misschien nog belangrijker was, was de bandenslijtage. Vorig jaar heeft Vettel al meerdere malen laten zien goed met de banden om te kunnen gaan. Dankzij een goede bandenstrategie, en een beetje hulp van Max, hebben ze deze race naar zich toe getrokken. Complimenten!

Raikkonen mag langzamerhand met pensioen. Met dezelfde auto kon hij geen echte potten breken. Hij moest beide MB's voor zich duiden. Overigens wordt nu bevestigd hoe belangrijk het is om een goede auto te hebben. Bottas rijdt in zijn eerste race met de MB bijna Hamilton voorbij. Hoezo is Hamilton een "klasse apart"? Hamilton kan heel goed rijden. Dat zeker. Maar er rijden momenteel meerdere goede coureurs rond die in een goede auto (bijna) hetzelfde kunnen bereiken. Het zou zomaar kunnen zijn dat Hamilton dit jaar echt van zijn troon verstoten wordt ..

Hopelijk weten ze bij Redbull/Renault nog wat inhaalslagen maken. Max kan met de juiste auto het verschil maken,,

24. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Ik vind seizoen 2017 al een stuk leuker dan voorgaande seizoenen. Prachtig dat Ferrai zo sterk is geweest in de eerste races. Echt Vettel om bij success veel meer uit zich zelf te halen, balen voor Raikonen die snel de 2e viool zal spelen net als Bottas die het overigens beter doet dan ik had gedacht.

Max doet het ook weer top met een dieptepunt in de laatste race te Bahrain maar en DNF hoort er helaas wel eens bij. Het was een rem probleem en zeker niet geheel zijn schuld. Zijn pa en opa worden wel vermoeiend wat Max niet help.

25. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Sotsji was de saaiste race tot nu toe in 2017. Ferrari liet weer zien zeker zo snel als Merdedes te zijn met een mooie 2e Pole dit seizoen (beide Vettel) en een prima 2e en 3e plek. Bottas deed het heel goed, liet zich niet gek maken, en heeft verdient z'n eerste overwinning n de F1 op zijn naam.
    Max had zaterdag problemen met de afstelling van z'n bolide waardoor in vooral Q3 hij niet snel was en startte vanaf de 7e stek. Mooie start en 5e plek veroverd tot. met de finish vlag. Ricciardo had pech met z'n remmen. Alonso moet gek zijn geworden van het Honda drama bij Mc Laren.

Share This Page