Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3549 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. robin348C

robin348C Karting

Apr 10, 2017
    148
    Leiden
    Full Name:
    Robin
    Heeft iemand de Pirelli Ferrari Formula Classic gezien? Hoe ging dat?

2. lewie

lewie Formula Junior

Apr 13, 2007
    523
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Ik heb de races van de Pirelli Ferrari Formula Classic niet gezien, maar ben wel een paar keer door hun paddock gewandeld om naar de auto's te kijken. De serie bestaat uit 5 race klassen die tegelijk op de baan zijn. Er werd geracet met 308 (GT4), 328, F355 Challenge en een 550 Maranello. Reed trouwens ook nog een Mondial mee.

Alle deelnemers kwamen uit Engeland. Raceklassen zijn Unmodified < 3 liter, Lightly modified < 3 liter, Unmodified > 3 liter, Lightly modified > 3 liter en modified > 3 liter.

3. modena82

modena82 Karting

Sep 11, 2005
    81
    D'recht/B-Haamstede
    Full Name:
    Ingmar
    Ik heb de Race van zondagmiddag gezien. Totaal gingen er 12 auto's van start. De race was op zich leuk om te zien. Er was een mooi gevecht tussen de 550 maranello en de F355 Challenge. De F355 Challenge nam halverwege de race ( racetijd was vastgesteld op 20 min) de leiding, maar in de laatste ronde verloor deze F355 challenge een achterwiel en raakte hij van de baan. De 550 maranello eindigde daardoor op de 1ste plaats, plaats 2 en 3 waren voor de 328's.

Leuke race alleen jammer dat het deelnemersveld beperkt was tot 12 auto's. Overigens was er wel een Nederlandse deelnemer. Ik ben zijn naam vergeten. Hij reed mee met een 308. Helaas kwam hij tijdens de start niet verder dan 500 meter.

4. robin348C

robin348C Karting

Apr 10, 2017
    148
    Leiden
    Full Name:
    Robin
    Ok thanks. Wij (328GTS1987, MarcH 7 & Maikel) hebben de race vorig jaar op Spa gezien. Zelfde deelnemersveld, hoewel er toen ook wat 360's Challenge & een 430 Challenge mee reden. De 328's hebben zeer goede rijders en gaan echt keihard.
    Heeft die 355C veel schade? Ik hoop het niet; erg mooie auto. Dashboard helemaal vervangen door carbon etc.

5. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #88705 henkie, Jun 27, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ik hoorde van Fumacher vanmiddag dat het een prachtig evenement was. Jammer genoeg op een doordeweekse dag...dan moet de gemiddelde mens werken he... :)

Onze oude vriend P.Lambo gaat eerdaags op vakantie naar Zuid Italia met de Gallardo LP560. Hij heeft met zijn neefje een kar gebouwd, het gaat weer nergens over.
    Ze zijn nu de laatste hand aan het leggen aan de triangel en de elektra. Natuurlijk komt er aan de voorkant een hitteschild anders fikt dat hele ding af :)

Volgens de berekeningen raakt hij bij 230km/u het wegdek niet meer. Ben benieuwd heh heh..
    Image Unavailable, Please Login

6. robin348C

robin348C Karting

Apr 10, 2017
    148
    Leiden
    Full Name:
    Robin
    #88706 robin348C, Jun 27, 2017
    Ik ben vandaag bezig geweest met m'n F-je: heb er een passagier stoel in gezet. Geen originele maar aan de andere kant is dit niet slecht. Er willen vaak op dagen zoals Spa Italia etc. veel mensen waaronder mensen met broeken met allemaal scherpe dingen etc., mee rijden. Dus dan hoef ik me ook geen zorgen te maken dat de (nogal zwakke) bekleding van m'n originele Ferrari stoel :D.

Maar ik blijf geduldig doorzoeken naar een andere originele 348C stoel. Mocht iemand nog iets weten...

7. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Wat denk je Robin, pas ik daar in met mijn sportieve torso?

8. robin348C

robin348C Karting

Apr 10, 2017
    148
    Leiden
    Full Name:
    Robin
    Echt wel

9. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Tsjonge wat mooi allemaal. Ben hard toe aan wat vitamine F......

10. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    haha die is lekker bezig! Herinner me foto's van een Diablo die ook een trekhaak heeft. Volgens mij heeft Pterps daar foto's van gemaakt.

11. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,126
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
  12. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  13. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,263
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Zag het te laat Fred ... :)

14. lewie

lewie Formula Junior

Apr 13, 2007
    523
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
  15. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #88717 henkie, Jul 1, 2017
    Vandaag heb ik mijn geliefde 360 Modena weer opgehaald die al sinds 5 mei in Oss stond bij Forzaservice. Die mensen hebben het gewoon erg druk, niets aan te doen.
    Alex belde mij vanmorgen wat er precies allemaal aan de hand was en u kunt het ook op de beelden zien. Het leek allemaal op een kapotte koppakking etc waardoor er olie in het koelsysteem was gekomen. De boosdoener was echter iets anders...

Op het blok (onder de luchtinlaten) zit een heat exchanger. Hier stroomt aan de ene kant je (snel warm wordende) koelwater door heen en aan de andere kant je (slecht warm wordende) versnellingsbakolie. Met als doel je versnellingsbakolie wat sneller op te warmen. Natuurlijk zit dit gescheiden door een tussenschot.

Waarschijnlijk door corrosie of verzuring of warm koud warm koud door de jaren heen, who knows, maar hij was van binnen niet dicht meer...dus alles was door elkaar heen gelopen. Het koelsysteem functioneerde niet meer door de veel dikkere oliemassa er door heen.. Ik heb filmpjes gezien bij Forza dat ze mijn carterplug van de versnellingsbak los draaien...komt er eerst 2 liter water uit lopen voordat er olie uit kwam. Kortom een grote bende ellende.

Ze hebben het hele leidingwerk (als ik het zo mag noemen) 8x gespoeld. Steeds overnieuw vullen warm rijden en aftappen en lozen... Nieuwe slangen aan het koelsysteem, thermostaat, nieuwe motorolie en versnellingsbakolie en hij loopt werkelijk weer als nieuw. Die exchanger alleen kost al over de EUR 500. Het kost een paar centen maar het is niet anders, dat kan je gewoon gebeuren met een auto die inmiddels al 17 jaar oud is. En als er dan ook nog het merk Ferrari op staat..

Rijden maar weer :)

16. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,162
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Mooi dat je de auto weer terug hebt.

Dit soort berichten zijn wel een goede reminder voor anderen (zoals ik :) ) om te zien of ze iets kunnen doen om eenzelfde probleem te voorkomen. De doorgeroeste warmtewisselaar is begrijp ik een veel voorkomend serieus probleem bij de 360 geworden (nu de auto's allemaal minimaal 13 jaar oud zijn) . In het 360/430 deel van deze site wordt er veel over geschreven, zoals in dit draadje:

http://www.ferrarichat.com/forum/technical-q/355457-360-heat-exchanger-leak-gearbox-coolant.html

Als ik de meningen aldaar mag geloven zou de kans op het defect sterk verminderd kunnen worden door het erg frequent (liefst jaarlijks) vervangen van de koelvloeistof. Het frequent vervangen van de koelvloeistof staat echter als ik het goed begrijp niet in het voorgeschreven onderhoudsschema dus is dit bij veel auto's niet gebeurd.

Ik ga er ook maar eens snel naar kijken. De vervolgschade kan volgens mij heel erg groot zijn; koelvloeistof als smeermiddel in de versnellingsbak schijnt niet echt goed te werken.

Misschien dat ik de warmtewisselaar maar preventief laat vervangen. Als het probleem komt door corrosie en het bij veel auto's voorkomt, dan lijkt het me dat dit ook bij mijn auto al in enige vorm moet spelen. Ik zou niet weten wat er bij mijn auto anders zou zijn dat de corrossiegevoelige wisselaar beschermt.

17. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik zit volop te genieten Carlo! Ik wilde iedereen hier echter dit niet onthouden aangezien het om 70th viering gaat.
    Een serieuze groep ferrari's van start op GoodWood.
    Waaronder de enige 330 P3/4 (van Stroll die ik eerder op Pebble Beach zag met Jacky Steward achter het stuur) maar ook de 250TR uit '57 welke uit de Henry Ford collectie komt en nog volledig origineel is! Ook gespot 4 jaar geleden op Pebble Beach met Tom Hartley die hem nu bestuurd (de sticker daarvan op de linker koplamp zit er nog op!).
    Ook en een 250 SWB/C alsook de 250GTO. Teveel om op te noemen

Het feest begint met de 125S die ik wel al verschillende keren heb gezien (en aangeraakt :rolleyes:) maar nooit eerder zag rijden.
    Kortom, de moeite waard om even naar 2uur 45min door te spoelen:

https://www.youtube.com/watch?v=IDLEYAjlj-M

18. lewie

lewie Formula Junior

Apr 13, 2007
    523
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Ik zit ook te genieten :D

Nu de supercars, straks weer de (oude) F1's, met het echte F1 geluid. Met niet de minste achter het stuur. Zag Nico Rosberg al. Jacky Stewart was gister goed bezig en Adrian Newey zat achter het stuur van een Lotus.
    Niet alleen een tribute voor 70 jaar Ferrari, maar ook voor Williams en John Surtees.

10 jaar geleden daar voor het laatst geweest. Staat nu op het lijstje voor volgend jaar.

Henk, succes met de 360. Goed dat je hem weer terug hebt. Nu genieten.

19. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,263
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Vanavond 17.30 uur RTL7 verslag Mille Miglia 2017 !

20. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
  21. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Dat zijn hele scherpe foto's Henk! Allemaal weer met je mobiel gemaakt?

22. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #88724 henkie, Jul 2, 2017
    Yep, met mijn Microsoft (Nokia) 930.
    Origineel is deze bijvoorbeeld 5344x3008 en 19,8 MB
    Ik comprimeer hem dan met irfanview naar de vereiste 800x450 (omdat ik 16;9 breedbeeld maak, anders 4:3 800x600) en is dan 378KB.

Natuurlijk is die Windows Phone niet ideaal, veel apps zijn er niet. Maar ik vind de camera ook heel erg belangrijk en er is volgens de testen die ik opsnorde vorig jaar geen betere. (Carl Zeiss lens) 20MP op 4:3 en 16MP op 16:9.

23. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Heel fraai Henk! Mijn Iphone 6 haalt deze kwaliteit niet.

Share This Page